Voor we verdergaan en opdat u al zou kunnen deelnemen aan de
poll hiernaast, toch even een heel beknopte versie van de feiten.
1.
Composiet werkblad met verlek besteld bij
Keukenontwerpers Hasselt, die mooie showroom op de Herckenrodesingel in Hasselt
die opvalt door de grote rode SIEMATIC bovenop het dak.
2.
Bij eerste gebruik liep het water door het blad!
Wat bleek: 2 bladen op elkaar en niet afdoende gekit. (Wat? 2 bladen. Wij
hebben in de showroom 1 blad uit 1 stuk besteld,
uitgefreesd verlek)
3.
Vijf jaar later is men reeds vijf (jawel een
mooi gemiddelde) langs geweest om deze keer goed af te kitten, of met de juiste
kit. En definitief hoor!
4.
Het aantal bezoeken (van Keukenontwerpers, er
zitten er zelfs bij van leverancier Granigo) houdt niet op bij 10, het aantal
mails/brieven niet bij 100.
5.
Bij de zoveelste lekkage vragen wij weer om
herstelling. Keukenontwerpers laat weten het vervelend te vinden voor ons (whats
new), komt kijken en komt herstellen (lees: opnieuw afkitten) én zoals
gewoonlijk is het deze keer definitief hersteld. Maak u geen zorgen.
6.
Wij zijn het beu en eisen een nieuw werkblad
want we hebben waterschade aan de fronten van de keukenkast eronder en willen
niet een half jaar of jaar later weer aandringen op een reparatie.
7.
Keukenontwerpers ontkent daarop dat de schade aan
de fronten het gevolg is van de lekkage aan het keukenblad. Dus: nadat ze eerst
het lek hersteld hebben! ? ! Gelukkig kan iedereen aan het rottende houtlatje
in de kast eronder vaststellen dat dat wel zo is.
8.
Wij laten Keukenontwerpers weten dat wij in dat
geval een expert zullen laten komen.
9.
Keukenontwerpers laat dan haar verzekeraar een kijkje
nemen.
10.
De verzekeraar van Keukenontwerpers stelt dat de
schade aan de fronten van de keukenkast (weliswaar kleine schade, want we zijn
er elke keer snel bij) gevolgschade is van het werkblad. Keukenontwerpers stort
ons een compensatie voor de schade.
11.
Wij zijn het grondig beu en blijven een
vervanging van het keukenblad eisen.
12.
Nu komt de leverancier (die al eens is
opgetrommeld voor een herstelling) weer in beeld. Er wordt namelijk beloofd dat
iemand van Keukenontwerpers samen met iemand van Granigo (leverancier) volgende
week zal langskomen.
13.
Ultimatum na ultimatum, belofte na belofte, week
na week verstrijkt. Wij blijven aandringen op dat beloofde bezoek, ook een half
jaar later. We vertellen en schrijven ons verhaal opnieuw en opnieuw en
opnieuw. Maar we zijn telkens bereid nog een weekje te wachten op het beloofde
bezoek.
14.
We stellen een laatste ultimatum, zo niet gaat
alles on-line om bouwers/verbouwers/aankopers te waarschuwen. Het dossier ligt
al bij onze advocaat.
15.
Uiteindelijk komen ze op een vrijdag opdagen,
zonder afspraak uiteraard. Maar blij dat ze er zijn, dat zijn we wel! Misschien
dat als ze er nu samen staan, Keukenontwerpers en Granigo, dat ze het maar
onder elkaar uitvechten.
16.
Ze komen binnen. De persoon van Keukenontwerpers
is al verscheidene malen bij ons geweest (o.a. samen met de verzekeraar). Er
zijn al verschillende mensen van Keukenontwerpers en Granigo bij ons geweest
voor de (telkens) definitieve herstelling (lees: afkitten). Met de mails en de
brieven kan een boek gevuld worden. Ik had enkele maanden geleden zelf nog
contact opgenomen met Granigo, maar kwam niet verder dan de
assistente/secretaresse van de zaakvoerder en kreeg enkel de melding dat hij
daarvoor geen tijd had nu. Maar goed, het probleem zou na 5 jaar dus ook wel gekend mogen
(natuurlijk: moeten) zijn door eenieder van Keukenontwerpers of Granigo die bij
ons op dat moment (afgelopen vrijdag dus) over de vloer komt, en wat zegt de
man van Granigo bij zijn entrée? En, zeg het eens? Wat is het probleem?. Ik
ben er nog maar pas van op de hoogte dat er een probleem zou zijn. (= leugen).
En oh ja, ook nog: die silicone (ja hij wijst naar een plaats waar er al drie
keer water door is gesijpeld) is wel overbodig. Die heeft totaal geen nut. We
staan gelukkig recht, anders vielen we van onze stoel. En we vertellen dat die
silicone door Granigo/Keukenontwerpers is aangebracht precies omdat het daar
lekte. Hij trekt alles in twijfel (ook de kunde van de verzekeraar dus). De
schade moet een andere oorzaak hebben gehad. We beseffen dat we staan te
discussiëren met iemand met wie we nooit zaken hebben gedaan. Wij hebben een
aankoop gedaan bij Keukenontwerpers en moeten dus niet staan kissebissen met
hun onderaannemer/leverancier of fabrikant of wat Granigo ook moge zijn, wij
moeten dus niet voor Granigo voor de 100ste keer ons verhaal doen
(laat staan nog eens bewijzen wat al bewezen is).
17.
We wijzen de heren de deur en geven hen nog mee dat we uiterlijk maandag willen te horen
krijgen (nee, op papier natuurlijk) dat het werkblad door Keukenontwerpers
vervangen zal worden. Zo niet gaat alles deze keer wel on-line.
18.
De heer van Keukenontwerpers belooft dat we
zeker maandag iets zullen horen. Jaja, dat zal wel denk ik dan. Maar dat het
wel in de namiddag kan worden. Geen probleem, laat ik weten. Maandag telt
24 uur. Die 24 uur tellen allemaal mee. Maar hoor ik niets, dan zet ik de
feiten (deze dus) online.
19.
Het is nu dinsdag.
20.
U kunt vanaf nu deelnemen aan de poll. Kwestie
van te weten, wat zou u doen? Maar eigenlijk vooral om u te waarschuwen. Meer
details over het hele verloop volgen nog (per aflevering). Van het prille begin
tot het proces dat er nu staat aan te komen. Man, wij zijn het beu! Maar
opgeven, neen. Dat blad zal vervangen worden!
21.
Zelfs de beknopte versie dikt aan, merk ik ;-)