Inhoud blog
  • Nieuwe ontwikkeling?
  • Beknopte versie van de feiten + poll
  • Hoe het begon
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum

    Rondvraag / Poll
    Wat zou u doen?
    Ik vind het normaal, zou het zo laten en neem de lekkage er graag bij.
    Ik laat me -veel silicone en bezoekjes later- graag opnieuw wijsmaken dat de zoveelste herstelling nu wél definitief is.
    Ik wacht rustig de volgende lekkage af. Dan onderneem ik zeker actie.
    Ik onderneem nu actie en eis een nieuw werkblad!
    Bekijk resultaat

    Ons Werkblad van Keukenontwerpers
    ... en onze ervaringen ermee
    19-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe ontwikkeling?
    Voor we teruggaan in de tijd en Aflevering 1 plaatsen, toch even melden dat we vandaag plots een mail ontvingen van Keukenontwerpers.

    Geachte heer/mevrouw X,

    Uw order met ordernummer 4 3102 000557 is in onze planning opgenomen met als geplande datum voor afleveren en/of montage dinsdag 25 maart 2014. Één dag van tevoren zult u worden geïnformeerd over het tijdvak van ons bezoek.

    Mocht u nog vragen hebben dan kunt u onze afdeling Klantenservice bereiken op onderstaand telefoonnummer maandag t/m donderdag van 8.30 uur tot 17.30 uur en vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

    Met vriendelijke groet,
    Keukenontwerpers NV

    Afdeling Klantenservice

    Verrassend, zou het betekenen dat ze dan toch in actie schieten nu de feiten op het internet geplaatst worden? Misschien, heel misschien, komen ze het werkblad wel vervangen? Dat zou pas een verrassende wending zijn. Goed, toch even informeren en bellen naar de Afdeling Klantenservice waarvan het telefoonnummer onderaan de mail staat. Wat blijkt? Men weet niet wat het te betekenen heeft. Que? Waarschijnlijk een vergissing dus. Na wat aandringen en rondvragen, krijg ik te horen dat ik de mail mag negeren. Men beraadt zich nog over een reactie. Spannend, zeg. Toch maar die dinsdag 25 maart 2014 in het oog houden.

    Intussen, dank voor de deelnemers aan de poll. Opvallend: het voorlopige resultaat lijkt wel een uitslag van een of ander referendum op de Krim.



    19-03-2014 om 14:09 geschreven door Klant van Keukenontwerpers Hasselt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Tags:Keukenontwerpers NV werkblad problemen
    18-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beknopte versie van de feiten + poll

     

     

    Voor we verdergaan en opdat u al zou kunnen deelnemen aan de poll hiernaast, toch even een heel beknopte versie van de feiten.

    1.       Composiet werkblad met verlek besteld bij Keukenontwerpers Hasselt, die mooie showroom op de Herckenrodesingel in Hasselt die opvalt door de grote rode “SIEMATIC” bovenop het dak.

    2.       Bij eerste gebruik liep het water door het blad! Wat bleek: 2 bladen op elkaar en niet afdoende gekit. (Wat? 2 bladen. Wij hebben in de showroom  1 blad uit 1 stuk besteld, uitgefreesd verlek)

    3.       Vijf jaar later is men reeds vijf (jawel een mooi gemiddelde) langs geweest om deze keer goed af te kitten, of met de juiste kit. En definitief hoor!

    4.       Het aantal bezoeken (van Keukenontwerpers, er zitten er zelfs bij van leverancier Granigo) houdt niet op bij 10, het aantal mails/brieven niet bij 100.

    5.       Bij de zoveelste lekkage vragen wij weer om herstelling. Keukenontwerpers laat weten het vervelend te vinden voor ons (what’s new), komt kijken en komt herstellen (lees: opnieuw afkitten) én zoals gewoonlijk is het deze keer definitief hersteld. Maak u geen zorgen.

    6.       Wij zijn het beu en eisen een nieuw werkblad want we hebben waterschade aan de fronten van de keukenkast eronder en willen niet een half jaar of jaar later weer aandringen op een reparatie.

    7.       Keukenontwerpers ontkent daarop dat de schade aan de fronten het gevolg is van de lekkage aan het keukenblad. Dus: nadat ze eerst het lek hersteld hebben! ? ! Gelukkig kan iedereen aan het rottende houtlatje in de kast eronder vaststellen dat dat wel zo is.

    8.       Wij laten Keukenontwerpers weten dat wij in dat geval een expert zullen laten komen.

    9.       Keukenontwerpers laat dan haar verzekeraar een kijkje nemen.

    10.   De verzekeraar van Keukenontwerpers stelt dat de schade aan de fronten van de keukenkast (weliswaar kleine schade, want we zijn er elke keer snel bij) gevolgschade is van het werkblad. Keukenontwerpers stort ons een compensatie voor de schade.

    11.   Wij zijn het grondig beu en blijven een vervanging van het keukenblad eisen.

    12.   Nu komt de leverancier (die al eens is opgetrommeld voor een herstelling) weer in beeld. Er wordt namelijk beloofd dat iemand van Keukenontwerpers samen met iemand van Granigo (leverancier) volgende week zal langskomen.

    13.   Ultimatum na ultimatum, belofte na belofte, week na week verstrijkt. Wij blijven aandringen op dat beloofde bezoek, ook een half jaar later. We vertellen en schrijven ons verhaal opnieuw en opnieuw en opnieuw. Maar we zijn telkens bereid nog een weekje te wachten op het beloofde bezoek.

    14.   We stellen een laatste ultimatum, zo niet gaat alles on-line om bouwers/verbouwers/aankopers te waarschuwen. Het dossier ligt al bij onze advocaat.

    15.   Uiteindelijk komen ze op een vrijdag opdagen, zonder afspraak uiteraard. Maar blij dat ze er zijn, dat zijn we wel! Misschien dat als ze er nu samen staan, Keukenontwerpers en Granigo, dat ze het maar onder elkaar uitvechten.

    16.   Ze komen binnen. De persoon van Keukenontwerpers is al verscheidene malen bij ons geweest (o.a. samen met de verzekeraar). Er zijn al verschillende mensen van Keukenontwerpers en Granigo bij ons geweest voor de (telkens) definitieve herstelling (lees: afkitten). Met de mails en de brieven kan een boek gevuld worden. Ik had enkele maanden geleden zelf nog contact opgenomen met Granigo, maar kwam niet verder dan de assistente/secretaresse van de zaakvoerder en kreeg enkel de melding dat hij daarvoor geen tijd had nu. Maar goed, het probleem zou  na 5 jaar dus ook wel gekend mogen (natuurlijk: moeten) zijn door eenieder van Keukenontwerpers of Granigo die bij ons op dat moment (afgelopen vrijdag dus) over de vloer komt, en wat zegt de man van Granigo bij zijn entrée? “En, zeg het eens? Wat is het probleem?”. “Ik ben er nog maar pas van op de hoogte dat er een probleem zou zijn.” (= leugen). En oh ja, ook nog: “die silicone” (ja hij wijst naar een plaats waar er al drie keer water door is gesijpeld) “is wel overbodig. Die heeft totaal geen nut.” We staan gelukkig recht, anders vielen we van onze stoel. En we vertellen dat die silicone door Granigo/Keukenontwerpers is aangebracht precies omdat het daar lekte. Hij trekt alles in twijfel (ook de kunde van de verzekeraar dus). De schade moet een andere oorzaak hebben gehad. We beseffen dat we staan te discussiëren met iemand met wie we nooit zaken hebben gedaan. Wij hebben een aankoop gedaan bij Keukenontwerpers en moeten dus niet staan kissebissen met hun onderaannemer/leverancier of fabrikant of wat Granigo ook moge zijn, wij moeten dus niet voor Granigo voor de 100ste keer ons verhaal doen (laat staan nog eens bewijzen wat al bewezen is).

    17.   We wijzen de heren de deur en geven hen nog  mee dat we uiterlijk maandag willen te horen krijgen (nee, op papier natuurlijk) dat het werkblad door Keukenontwerpers vervangen zal worden. Zo niet gaat alles deze keer wel on-line.

    18.   De heer van Keukenontwerpers belooft dat we zeker maandag iets zullen horen. “Jaja, dat zal wel” denk ik dan. Maar “dat het wel in de namiddag kan worden”. “Geen probleem”, laat ik weten. “Maandag telt 24 uur. Die 24 uur tellen allemaal mee. Maar hoor ik niets, dan zet ik de feiten (deze dus) online.”

    19.   Het is nu dinsdag.

    20.   U kunt vanaf nu deelnemen aan de poll. Kwestie van te weten, wat zou u doen? Maar eigenlijk vooral om u te waarschuwen. Meer details over het hele verloop volgen nog (per aflevering). Van het prille begin tot het proces dat er nu staat aan te komen. Man, wij zijn het beu! Maar opgeven, neen. Dat blad zal vervangen worden!

    21.   Zelfs de beknopte versie dikt aan, merk ik ;-)

     

     

    18-03-2014 om 02:23 geschreven door Klant van Keukenontwerpers Hasselt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (12 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe het begon

    Zeven jaar geleden huis gebouwd.

    En Hoe gaat dat dan, zo vlak na een duur bouwproces en de verhuis.

    Je zou ook willen koken, maar voor die keuken was het budget nu niet meer zo riant. De plannen waren wel groot anders, maar kom. Er wàs nog budget. En dat gingen we slim besteden!

    Alles dus maar goed overwegen, wikken en wegen. Om dan met de ideale oplossing voor de dag te komen: goedkope Ikea-kastjes met de duurste Ikea frontjes (maar nog altijd stukken goedkoper dan de frontjes van een keuken op maat).  

    Omdat het onderstel toch maar van Ikea was en de prijs van het fornuis meeviel, konden we een handige quooker-kraan erbij nemen en konden we wel voor een duur wit composiet werkblad gaan. Hoera! Maar… niet de eerste de beste zaak, eerst goed bevragen, prijzen vergelijken, materiaal vergelijken…. En dan kiezen.

     

    Mooi wit blad gekozen.

    Prachtig resultaat. 

     

    Maar wat blijkt…

     

    Onze Ikea-kasten vertonen dik 5 jaar later nog geen ouderdomsverschijnselen,  maar met ons keukentablet liep het al mis van dag 1 mis.

    Hieronder leest u hoe.

    Volgende keer: aflevering 1. De bespreking en de offerte.

    18-03-2014 om 01:06 geschreven door Klant van Keukenontwerpers Hasselt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    Tags:werkblad, Keukenontwerpers, keukenblad, problemen, Granigo


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs