Wie is Jules (onze klaspop) en waar gaat Jules overal spelen? In welk hoekje van de klas?
Laat uw kleuter maar vertellen als jullie samen de foto's bekijken. Jules eet soms ook met ons mee? Kan dat wel??? luister maar naar de reactie van uw kleuter (NEEN, het is "toch" maar een pop)
De kleuters hebben dan ook een Jules gekleurd (gezicht, armen benen), gestempeld van de rode lijnen op zijn bloes en zijn broek blauw geschilderd
...en zo werken we aan de kennis van het lichaamsschema, we leren kleuren herkennen en benoemen, we oefenen de fijne motoriek (stempelen op het lijntje)
nog een werkje, kleuren met de stiften en dan is het tijd voor de poets.
Samen gaan we de poppenhoek opruimen; eerst alle knuffels, dekentjes, ... in een grote zak. De juf gaat bij haar thuis alles in het wasmachine steken.
Dan zijn we klaar om te wassen van de bordjes, pannen, bekertjes en ... uit de poppenhoek. Alles moet proper! En wat een plezier met het "knoeien /spelen" en poetsen
Ondanks het slechte weer, hebben we toch fijn kunnen fietsen; we hielden ons wel niet altijd aan de goede rijrichting, en soms was het moeilijk trappen
Maar genoten hebben we ! En toen het regende zijn we maar onder het afdak gaan fietsen; soms afgeleid door het plaatsen van "de kraampjes" voor de drink morgen op school.