Ondertussen is 2014 gestart en enkele ritten zijn al achter de rug. Zalig om weer de fiets op te kruipen.
Check de link naar Strava in het linkse menu voor meer info.
Bart's MIO doet het nog steeds uitstekend en ikzelf heb de Medion Fiets GPS gekocht en een ander stuurlintje en zadel.
Het ritje in de Vlaamse Ardennen was tof. De Molenberg en de muur eens gedaan tijdens "omloop het nieuwsblad"
Ook wel is tof om die profs erover zien te rijden. Merci Bart voor de geutelingen, zalig lekker!!
Weske heeft er ook van genoten.
Ondertussen hebben we ook enkele nieuwe leden, welkom Brian en Bjorn!!
Bjorn's eerste rit was gisteren, patat, gelijk 70 km. Dit na 2 jaar niet gefietst te hebben. Toch ferm!
Brian is sowieso al een conditionele bom en komt uit een wielerfamilie, dus die gaan we nog in het oog moeten houden.
17-03-2014 om 13:46 geschreven door ultegra
13-11-2013
Info
Ola peepz,
Lang geleden....
Het is er ook het weer niet voor natuurlijk. :)
Ik ga toch minimaal 2x per week met de fiets werken en af en toe van Breda naar huis.
Het weer laat dit niet altijd toe. Ik heb ook nog niet deftige kledij om in gietende regen te rijden.
Heb wel een licht gaan halen van 1200 lumen en spatbord vooraan en achteraan geplaatst (geen zicht ma soit) en een regenvestje.
Bart is ook weg met twerk een aantal maanden. En den chuck, die heeft volgens mij geen goesting...
in the meanwhile:
13-11-2013 om 15:44 geschreven door ultegra
18-09-2013
Koninginnenrit
Zondagmorgen,
afgesproken thuis om 08h, om dan zeker ten laatste om 09h vertrokken te zijn. 07h45,..
triiiiing,.. Hupla, Bart was er al. Ik
zen wa vroeger, dan zen we zeker oep tijd weg (Chuck
had wegens omstandigheden, zaterdagavond nog afgebeld, spijtig ) Ik
was zo goed als klaar en na wat gesukkel met een fietsrek op mijnen trekhaak,
toch maar 1ne fiets in de koffer en 1ne op het dak moeten zetten. Om 08h15
waren we vetrokken naar Hoogstraten, Meerle-Dreef, dat is dan het meest noordelijke
punt in BE. Fietsen uitgeladen, Bart zijn Mio machine opgezet en om 08h45 waren
we dan echt vetrokken, opweg naar Signal de Botrange, hoogste punt in BE. Bart
zijn 15 min. vroeger kwamen hier dan tot uiting. Een
kleine tussenstop was gepland in Maastricht. Sandy die met de auto ook naar
Maastricht kwam, zou ons daar opwachten om samen met de kids wat te eten. Natuurlijk
zat de auto ook vol eten, drinken, kledij, extra binnebanden, etc.
Enige
discussie na de start was onvermijdelijk. Ik had de weg al 10-tallen keren
gezien en aangepast in Google Maps. Totale afstand was 170 km waarvan 100km
langs het kanaal. De Mio dacht daar anders over, ..215 km.. Amai, ik vond dat
precies toch een groot verschilleke. Das nog eens 40 km extra zei ik tegen
Bart. Ja makker, moar das wel langst schoene weggeskes é . Ja ok.. Helemaal
gedesoriënteerd dat ik was, had ik het gevoel dat wij na 10-15km al luskes aan
het rijden waren. Achteraf bleek dit dan toch niet zo te zijn. Alée,
na gestart te zijn aan 29-30km/h, waren we na 20km toch al aan de 35km/h aan
het rijden. Ik
had nochtans gedacht om tegen 27-28km/h te rijden. Maar jah, af en toe is wat
versnellen en dan denken dat gaat wel hebben ons er toe geleid om toch vrij
lang dit tempo aan te houden. De
Mio heeft het uitstekend gedaan. Beter als toen in Brabant. Nadeel is
dat de Mio-man meer
aan kop rijd doordat hij alleen de weg ziet. Dat ondervond ik toch. Steeds je
hoofd moeten draaien om het gezoem van de wind te laten stoppen om te kunnen
horen of het links of rechts is, is niet evident. Zeker niet wanneer er snel rechts-links
of links-rechts moet gedraaid worden. Het
tempo is uiteindelijk toch een beetje gezakt naar 28-30 na 100km. Aankomst
in Maastricht was op 144km en na 5 1/2 uur waren wij daar. Even
moeten zoeken waar we afgesproken hadden met Sandy en dan konden we is een goei
stukske eten. Spaghetti, soep, koffie.. Amaai, zalig zenne.. Honger dat we hadden. Het
was ook druk in Maastricht, blijkbaar is daar zondags wel teen en tander te
doen en het zonneke scheen. Het was daar super gezellig. Zeker de moeite om is
naartoe te rijden zondags. De
streek rond de Maas was ook prachtig!
Genoeg
gezeverd, ffkes een goei kakske, drinken en eten bijvullen en terug weg. Volgens
ons Mio Machien was het nog 75 km. Ik vond precies nogal veel en heb dan de
route bekeken. De Mio stuurde ons langs de verkeerde kant naar boven. Ik had de voorkant in
gedachten natuurlijk. De
kant vanwaar we tenslotte kwamen. Daar
de Mio dat maar niet wou doen, had ik ons naar de voet van de klim gestuurd. Dat
deed de Mio dan wel, olé das maar 52 km. En dan nog ne km of 6 klimmeke doen. Das
toch 17 km minder dan wat de Mio eerst zei. En
ja, wij waren toch al een beetje moe. Enfin,
we waren nog geen 10 minuten weg of het werd ons duidelijk dat we nu pas het
zwaarste stuk zouden krijgen. Af
en toe lang bergop maar niet stijl en af en toe kort maar bijna loodrecht
naar boven. Althans,
zo leek het voor mij toch. Ik
heb tot 2 maal toe gedacht, hier geraak ik niet meer boven. Te stijl,.. Nochtans
had ik vorige week vooraan een 50/34 gestoken en achteraan tot 28t. Algoed
want anders had ik zeker deze rit niet kunnen volbrengen.
Het
moet gezegd worden, ik heb onderweg tot een paar keer een dipje gehad. 1
was net voor een klim en dan heb ik in die klim toch ff sterrekes gezien. Bart
reed steeds voor me uit en het leek wel of alles zo vlot ging bij hem. Dit
doet me dan denken of ik in de toekomst een tripple wil of niet
Na
veel gepuf, zweet, gesleur en getrek, waren we eindelijk aan de voet van onze
laatste klim. Sandy
belde dat ze net was aangekomen met de wagen boven en ik zei wij moeten nog
maar +- 6km moeten doen. De
Mio was plat, dus namen we onze phones om ff de gps op te zetten en de kaart te
bekijken. Ja
lap, blijkbaar had ik me vergist. De 6km werden plots 18km. Wow, das k*t. Eten
op, drinken op en nog 18 km klimmen. Bart
had er blijkbaar genoeg van, om dan te horen dat het nog 18km was, was allicht
een mentale tik. Voor
ons beiden. Het begon donker te worden, we hadden het koud en we waren
eigenlijk op. Gestart
aan de klim vond ik het eerste stuk het zwaarst. De eerste 4 km waren het
stijlst. Bergop
rijd ieders zijn eigen tempo, alle twee kapot maar signal de botrange = signal
de botrange. Niet
nadenken maar trappen. De
laatste 2 km waren terug vrij plat, het was nu echt donker en echt koud. Sandy
stond natuurlijk veel langer dan verwacht boven te wachten. Tymo en Haeley begonnen het ook beu te worden.
Uiteindelijk
boven geraakt en aangekomen aan de toren. 20h.. Totale fietstijd 8h24 en 211 km
op mijne
fietscomputer. Gemiddelde snelheid 25,11km/h
Uiteraard
een omer bij aankomst boven. Echter
smaakte deze totaal niet en daar het zo laat was, toch maar gelijk naar huis
gereden om dan thuis iets te eten. Het was ook stillekes in den auto.
Nu
3 dagen later toch het gevoel van een leuke prestatie neer gezet te hebben. Zeker blij dit gedaan te hebben Ook
de conclusie getrokken dat dit zoiets niet maandelijks is. Vooral gezien voor onze gezinnen. Volgende
malen eventueel de trein pakken en gewoon naar huis fietsen.
Grtz Leslie
18-09-2013 om 12:09 geschreven door ultegra
07-09-2013
ffkes voorstellen
Beste lezers,
Ik zal mezelf even voorstellen : Bart, alias Omeir nr1.
Ik heb net onze blog ontdekt, heerlijk om onze stoten nog eens te kunnen herlezen.
Leske; knap werk makker.
Langs deze weg wil ik graag ook wat toffe mannen uitnodigen die het zien zitten om af en toe eens een toureke te gaan rijden. Voorlopig zijn we nog maar met 3 en het zou leuk zijn om binnenkort met een groter groepke te kunnen rijden. We zijn zeker geen topatleten maar tis niet de bedoeling om van de éne café naar de andere te rijden, integendeel. Om het met de woorden van de 22cie te zeggen: Semper excelsius.
Iedereen is van harte welkom om eens een tourke te komen rijden, je kan altijd zien of het meevalt of niet.We horen het graag.
Grts omeir nr.1
07-09-2013 om 00:00 geschreven door ultegra
01-09-2013
Ritje in Vlaams-Brabant
Onze 2de
rit, jammer genoeg kon Chuck er niet bij zijn vandaag.
Na wat
moeilijkheden om een juiste dag en uur af te spreken waren we uiteindelijk op
Zondag 1 sept. belandt om
13h30 bij mij thuis. (Je kan
niet altijd zomaar weg als je een gezin hebt met kinderen hé)
Ik wou
persé in heuvelachtig gebied gaan rijden, zware bergen, afzien, kuitenbijters. Alée Bart
was akkoord. Ik had Bart gemaild met allerlei heuvels in de buurt van
Tielt-Winge, Bekkevoort en omstreken. Ik had ook een heel parcourke uitgestippeld. ( Hellingen gevonden op Wielertoerist.be ) Maar Bart
had juist een super machine gekocht dat bijna zelf kan trappen, sturen en
klimmen. Ne MIO
505, die ik vanaf nu Sofie noem. Dus niet nodig zegt Bart, ik en Sofie
regelen dat wel.
Na wat getreuzel,
file en een kakske in een pakske( das ni vant gemakske!!) zijn wij rond 15h
aangekomen in Assent, de dorpstraat. Daar
geparkeerd, aangekleed, eten gepakt, Sofie wakker gemaakt en vertrokken. Na 100m
terug gedraaid want Sofie zei Hey mannen, t is den andere kant. Wij denken
dat Sofie een beetje was overdonderd van de kerk in Assent, dorpstraat want na
elke kilometer stuurde die ons terug naar daar. Hoeveel keer dat Sofie
dorpstraat gezegd heeft, Bart werd er zot van. Op den duur gewoon maar wat
gereden en ik denk dat we bepaalde straten toch 7 keer gedaan hebben. Na +-
30km ff gestopt, Sofie gespankt, en dan deed ze precies toch wat ze moest doen
(met momenten). Sofie haar lussen zijn fantastisch.
Ondertussen
toch een paar keer wat steile stukken gehad. Ik wist dan nog 2 heuvels in de
buurt die we ook gedaan hebben. Kort
gezegd, t was eens iets anders dan in Apen rijden. We hebben 74 km gereden op
+-2h40 Lange stukken
van +40 km/h gereden. Ik was tevreden, voor Bart mocht het iets langer geduurd
hebben. Volgende
keer de route zeker beter voorbereiden. Bart had
ondertussen ook gevonden hoe je met Sofie punten kon toevoegen. Dat is mooi
voor volgende keer. Na de rit
ffkes iets gaan drinken, daar een Omerke besteld, ik kende da ni. Héél
lekker. Daar komt
dan ook Di omeirkes van uiteraard. Dus alle manne die een Omeirke willen
zijn, zullen dat pas worden na het drinken van een Omeirke in het bijzijn van
nen Omeir !! Nog ff wat
voetbal gezien in t café, ZW-RSCA (4-3), amai wat een match en zeker na 2 ½ Omeir
!! Naar huis
vertrokken en ff met Chuck gebeld, die was precies ook nen Omeir gaan drinken. Bart had
het lumineus idee om de fiets mee te pakken naar hun werk om daar te oefenen
(Marche Les dames). Dat was goed voor Chuck maar Bart moest wel zijn velo gaan halen.
Adres ? De Dorpstraat.. Kapot gaan
zenne (t was nu wel in Oostmalle, maar alée, het moet weer lukken.)
Op 14
sept. Staat er een tocht gepland van het Noordelijkste punt in België naar
het Hoogste punt in België +- 170km t ga wat geven denk ik .
Ondervonden:
Ik zou eigenlijk ander tandwielverhoudingen moeten hebben om deftig te klimmen. Bart en
Chuck rijden met nen tripple, ik dubbel 52/39.. Dat zal
jammer genoeg niet in orde geraken tegen 15 september
Btw, zo'n zware bergen, kuitenbijters zijn we niet echt tegengekomen. Bart ging steeds als een razende naar boven. Ik reed steeds rustig op mijn eigen snelheid. Ik denk door de enige ervaring die ik heb in Frankrijk, daar kan je gewoon niet even explosief naar boven rijden. Daar klim je gemakkelijk 15-20-25 min. Achteraf gezien was het gerust mogelijk om te exploderen naar boven. Langer als 2-3 minuten klim je dan ook niet in Brabant. Althans wij niet
Grtz Les
01-09-2013 om 00:00 geschreven door ultegra
24-08-2013
Yep ne koersfiets!!
Na dagen, weken uit te zien naar ne koersfiets en normaal aan te kopen in oktober.
Ben ik gevallen op ne koersfiets die ik moest kopen :)
De prijs viel uitzettend mee, de fiets is 6 jaar oud en super goed onderhouden.
Er staat juist een nieuwe tiagra groep op.
Ik had nog wat eco chequeskes over en ben dan alle (lees veel) benodigdheden gaan halen.
In oktober zal deze vervangen worden door een 105 Groep.
Grtz Les
24-08-2013 om 00:00 geschreven door ultegra
15-08-2013
Ritje naar Blankenberge
Woensdag 14/08
telefoon van Bart: Wa ist, edde een vélooke, morgen naar de zee fietsen? Nee man, t
is moederkesdag morgen. Om dan een paar uur later een bericht van den Chuck te
krijgen: Morgen
naar Blankenberge fietsen? *zucht* Alée, t is goe dan. Zo zot/naïef
waren we dan. Ik had alleen wat tochtjes van Breda naar huis achter de rug
(35-40 km)
Zo gezegd
zo gedaan. s Morgens om 08h30 bij mij afgesproken. Wat gezeverd, vélookes nog
wat aangepast,
eten, drinken, materiaal, etc.. (De dames gingen mee met de wagen, ook met wat
materiaal in). Bart wist niet dat ik met een MTBke ging. Hij zal ook wat
gedacht hebben Hup genoeg gezeverd en om 10h vetrokken.
START! Dju die
mannen rijden rap seg, ni evident met een MTBke ondervind ik direct. Maar ni
erg, na 2.2 km kan ik ffkes rusten want PAAF onze Bart é platten tube. Lachen zenne, na 2 km al.. Onze volgwagen gebeld voor de grote pomp en na 10 min terug
vertrokken. START² Eerste 20
km zijn langs schotenvaart, tempo gaat snel, voor mij dan althans. 28-29-30
km/h Al goed dat
ik achteraan uit de wind kan/mocht rijden. Int begin wel is een paar keer
overgepakt Maar toch
besloten om daarmee te stoppen. Eens in Schoten (12km), PAAF², onze Bart é
platten tube. Nog harder
gelachen.. Alle spare tubes zijn nu al op. Na 10 min. Terug kunnen vertrekken. START³ Gereden
tot aan Londenstraat en daar PAAF³, onze Bart é platten tube. Dan sta je
daar hé zonder spare tube. Gelukkig was er daar veel passage van wielrenners en
na +- 20 min hadden we eindelijk iemand gevonden die zijn sparetube wou verkopen. Bedankt copain !!! 10
minuutjes gewerkt, piske tegen de muur en... START4 Langs de
Sint-Anna tunnel en eindelijk tegoei vertrokken. Eerste 30 km zaten erop en
alles ging nog vlot. Piske heeft het gedaan want Bart is niet meer plat gereden!. Afspraak
was Zelzate (90km) met de vrouwen. Klein beetje regen gehad onderweg en slechts
2 tot 3 keer een fietsroute gemist, want ja, we namen niet de korste weg,
maar de landelijke fietsroutes. Die zijn
ook niet altijd even duidelijk aangegeven.
Na ne km of
70 kreeg Chuck plots een kloppeke, waarop hij enorm verbaasd reageerde Alée, da
kunde na toch ni begrijpe é? Hmmm, ergens misschien wel, de avond ervoor een
beetje op de lappen geweest en niet echt op de voeding gelet. Dat hadden Bart
en ik toch wel gedaan. Gevolg: na
80 km lag Chuckie helemaal tussen zijne kader en hebben Bart en ik hem getrokken, gesleurd en geduwen tot in Zelzate. Daar volgde een zalige spaghetti op het menu. Ik was toch ook vermoeid geraakt. Na een
half uurtje rust besloot Chuck dan toch om met de wagen mee te rijden, ik nam
zijn fiets en fietste met Bart verder. 1ste keer op ne koersfiets,
amai mijn gat deed al zeer na 3 min. Maar het fietsen koste mij minder kracht.
Echter na 10km was het dan mijn beurt om platten tube te rijden, gvd! Gebeld naar
de bezemwagen om mijn fiets terug te brengen. Ik heb ne km of 2 gelopen om tijd
te winnen.. Goe zot.. en den Bart die had precies een opwarwingske gedaan .. Ik was
eigenlijk blij dat ik terug op mijn eigen fiets zat. Maar 5 km verder was mijn
pijp ook uit. Ik ben uiteindelijk veel trager beginnen fietsen maar Bart, ... die reed soms toerekes rond mij!! 10 km
later lag ik tussen mijne kader. Bart zal
het geweten hebben, mijn gezaag en geklaag deden hem 100m voor mij uit rijden. Ik mocht
zelfs niet meer in zijn wiel hangen. Op den duur gevraagd of we niet naar
knokke zouden rijden. Das toch wat dichter als Blankenbergen en ook de zee. Joenge,
ik em gezée da we naar Blankenbergen rijde, dan rij ik naar Blankenbergen Kwaad op
mijne vélo gelijk een klein kind heb ik verder getrapt. Onderweg
een paar keer de weg gevraagd ter motivatie, hopend dat de mensen zeggen Amai,
ga je naar Blankenbergen, wauw, tof maar nee, het was steeds wat?, gaan jullie
helemaal naar Blankenbergen?, nog zo ver?, alée succes Er was
zelfs iemand die voorstelde om bij hem iets te gaan drinken en dat we wat
mochten rusten. Bart moet
gedacht hebben rusten? daarvoor ben ik niet tot hier gereden. En ik wou
stoppen met fietsen, dus hoe sneller aan de finisch, hoe beter. Uiteindelijk
aangekomen in Zeebrugge en natuurlijk onderweg nog geklaagd. Volgens onze papieren was
het nog maar een 5-tal km, ergens al nen dijk opgedraaid om te genieten van het
zicht. Om dan te constateren dat diene dijk uitloopt in de duinen. Na 150m in
die duinen terug gedraaid want dat ging gewoon niet. Terug op
de drukke baan bleek dat we ons vergist hadden. Het waren nog 6 km extra. Pff 6 km
is niks, maar als ge dan 150km al gefietst hebt waarvan 35 km tussen uwe kader,
dan is elke 100m ne km. Daar was dan
eindelijk den dijk van Blankenbergen. Wauw, super, kapot (Bart wou voor 50 nog
terug fietsen!! Zot dat em is) De dames,
chuck en de kids gevonden op het strand in wat lounge zetels, ne coctaile gedronken en s avonds goed gegeten. In totaal
7h15 gefietst en 165 km. Ik was K A
P O T .
Onderweg
nog iemand tegengekomen met een deftig MTBke .. ja wadde.. die heeft ffkes
kop getrokken bergop.. dan moest ik lossen.. Bart is er mooi bijgebleven .
Weeks erna
ben ik voor mijnen MTB tubes gaan halen, amaai wat een verschil. Ik had deze
goed kunnen gebruiken op deze tocht.