Ik ben Paul Philips
Ik ben een man en woon in Klein-Willebroek (België) en mijn beroep is commercieel afgevaardigde.
Ik ben geboren op 01/10/1965 en ben nu dus 59 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: oldtimers, thrillers, misdaadverhalen en af en toe een pintje.
Hallo, ben jij ook zo'n gepassioneerd liefhebber van al wat wielen heeft gehad sinds 1940? Dan is deze site iets voor Jou. Zelf zal ik hier geregeld prenten plaatsen van auto's of andere vervoermiddelen uit deze periode. Heb je zelf een mooie oldtimer staan of ergens gezien, is je nieuwtje hier steeds welkom. Wel geen bestaande prenten van het internet, die kan iedereen al ergens zien en bevatten soms virussen!! Ik ben bereikbaar via pj.philips@yahoo.com.
Veel kijkgenot!
Paul
04-06-2011
Double face 2
Hieronder enkele prenten van de Mercedes coupé zoals deze werd aangeboden in de jaren '80. Eerder plaatste ik reeds een aantal foto's van zijn voorganger, zie onder. Je kan Mercedes er toch echt niet van beschuldigen uit te blinken in originaliteit. Ook deze modellen werden zonder meer afgeleid van de meer vertrouwde 4-deurs sedan. Later heeft Mercedes hier wel verandering in gebracht, bovendien vallen de modellen SL en SLC niet binnen dit segment. Mijn speciale dank gaat in deze overigens uit naar de eigenaar van de wagen, die me ook in de mogelijkheid stelde een interieurfoto te maken. Merk op de laatste prent trouwens de typisch "Amerikaanse" plaatsing op van de automatische versnellingsbak...
Leuk wagentje waarmee het in de jaren'80 fijn rondkarren was. Er waren 3 versies beschikbaar; een 1600, een 2 L en een 2,5 V6. De twee eerste waren de meest verkochte, de laatste de meest begeerde. Bijhorende foto is van de 2,5 en wat bij deze motorisatie opvalt is de 'bult' in de motorkap. Het exclusieve karakter van deze versie kan je verder afleiden uit de koplampsproeiers, een feature die je toen vrijwel enkel op de duurdere Saab, of andere meer exclusieve merken, vond. Voor sommigen ook een echte playboy-bak...
Na het succes van de Kever en door een groeiende vraag naar bestelwagens, besloot men bij Volkswagen over te gaan tot de bouw en de verkoop van een "doos op wielen". Het idee was geniaal in zijn eenvoud. Men ontwerpe een immense schoendoos, men zette op elke hoek een wiel, men voege de oersterke motor van de Kever en wat ramen toe, en... de VW Bestelwagen was een feit. Peronenvervoer was hierop het logische vervolg, dus zag het busje het licht; eigenlijk dezelfde grote schoendoos, enkel met wat meer zitplaatsen en ramen.
Wat daarop volgde was eigenlijk niet meer zo logisch, wel des te charmanter: de Samba... Eigenlijk vlotjes geïnspireerd op de touringcars uit de late 50-er jaren (zie panoramische zijruitjes), later door hippies gebruikt om de wereld mee te veranderen en vandaag nog in gebruik als ceremoniewagen,zoals op de foto's te zien is.
Onderaan enkele prenten van een Mercedes 280 CE. Dit model is duidelijk gebaseerd op de gewone W123-reeksen, maar bestond enkel als 230 en 280-versie, al dan niet met injectiemotor (E), geen 200 en al evenmin de corresponderende dieselmotoren, waar op vandaag een coupé diesel absoluut geen eigenaardigheid meer is. Gespotte wagen dateert van rond 1975 en wordt blijkbaar nog dagelijks gebruikt.
Niet echt begrijpelijk dat Mercedes dit model als een coupé door het leven heeft willen laten gaan. Als je het mij vraagt is dit niet veel meer dan een 2-deurs 280.
Beste Liefhebbers, Onderaan 3 prenten van een goed geconserveerde Ford Taunus van rond mijn geboortejaar. De kiekjes zijn genomen in de regio Kortrijk en de wagen wordt zo te zien nog dagelijks gebruikt. Je kan dit o.m. merken aan de achtermistlamp die bij 'normaal' oldtimergebruik niet verplicht is. Ford had in die tijd de gewoonte het Taunus-gamma te ontdubbelen. De 12m tot 15m was gericht op het gemiddelde gezin dat zich een niet te dure en toch volwaardige middenklasser kon veroorloven, de 20m en andere richtten zich op de ietwat meer kapitaalkrachtige klanten. Deze laatste typen hadden dan ook een gans ander model. Later heeft Ford hieraan een einde gemaakt door de 'kleinere' Taunus te laten opvolgen door de Escort. De andere Taunussen zijn onder deze benaming blijven bestaan tot de komst van de Ford Sierra begin jaren '80, op zijn beurt opgevolgd door de Mondeo.
Typische lijnen voor een no-nonsense degelijke gezinswagen uit de jaren '60. Deze auto was werkelijk bestemd voor een publiek dat geen interesse had voor bijkomstigheden; zij wilden een degelijke en betrouwbare wagen voor woon-werkverkeer en vrijetijdsbesteding.
Volgende 3 prenten gaan over een Volvo 142, eerste versie te dateren tussen 1965 en 1969. Typisch voor deze eerste reeks was het chromé rooster, dat later door een (lelijker) zwart plastic model vervangen werd. De tendens rond 1970 bestond er veelal in chroom zoveel mogelijk achterwege te laten wegens roestgevoeligheid van het metaal. Volvo gebruikte de typebenaming als volgt: 142: 2 deurs sedan; 144: 4-deurs sedan; 145: 5-deurs break. Deze 3 types hebben bestaan. Later (ca. 1968-1973) verscheen ook nog de 164, zwaarder gemotoriseerd en enkel beschikbaar als 4-deurs sedan. De latere reeksen (200, 300 enz) vallen buiten het bestek van het besproken model. Veel kijkgenot!
Zo te zien is deze wagen van ca. 40 jaar oud nog dagelijks onderweg. Hij draagt nl. een gewone nummerplaat en geen oldtimernr. beginnend met "O". Volvo staat tenslotte bekend om zijn robuustheid.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.