Oldtimers
WIJ WACHTEN OP UW FOTO'S EN/OF REPORTAGES VAN UW OLDTIMER OF ZIJN RESTAURATIE

Foto

Inhoud blog
  • Double face 2
  • Alfa Romeo Gtv
  • Mooi en medogenloos
  • VW Samba
  • Klassieke Mercedes of double face?

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Paul Philips
    Ik ben een man en woon in Klein-Willebroek (België) en mijn beroep is commercieel afgevaardigde.
    Ik ben geboren op 01/10/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: oldtimers, thrillers, misdaadverhalen en af en toe een pintje.

    Foto

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Foto

    Foto

    Archief
  • Alle berichten

    Foto

    Zoeken in blog


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Mooie voertuigen van 1940 tot 1985
    Hallo, ben jij ook zo'n gepassioneerd liefhebber van al wat wielen heeft gehad sinds 1940? Dan is deze site iets voor Jou. Zelf zal ik hier geregeld prenten plaatsen van auto's of andere vervoermiddelen uit deze periode. Heb je zelf een mooie oldtimer staan of ergens gezien, is je nieuwtje hier steeds welkom. Wel geen bestaande prenten van het internet, die kan iedereen al ergens zien en bevatten soms virussen!! Ik ben bereikbaar via pj.philips@yahoo.com. Veel kijkgenot! Paul
    04-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Double face 2
    Hieronder enkele prenten van de Mercedes coupé zoals deze werd aangeboden in de jaren '80.  Eerder plaatste ik reeds een aantal foto's van zijn voorganger, zie onder.  Je kan Mercedes er toch echt niet van beschuldigen uit te blinken in originaliteit.  Ook deze modellen werden zonder meer afgeleid van de meer vertrouwde 4-deurs sedan.  Later heeft Mercedes hier wel verandering in gebracht, bovendien vallen de modellen SL en SLC niet binnen dit segment.
    Mijn speciale dank gaat in deze overigens uit naar de eigenaar van de wagen, die me ook in de mogelijkheid stelde een interieurfoto te maken.  Merk op de laatste prent trouwens de typisch "Amerikaanse" plaatsing op van de automatische versnellingsbak...









    04-06-2011, 16:28 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (7 Stemmen)
    08-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo Gtv
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Leuk wagentje waarmee het in de jaren'80 fijn rondkarren was.  Er waren 3 versies beschikbaar; een 1600, een 2 L en een 2,5 V6.  De twee eerste waren de meest verkochte, de laatste de meest begeerde.  Bijhorende foto is van de 2,5 en wat bij deze motorisatie opvalt is de 'bult' in de motorkap.  Het exclusieve karakter van deze versie kan je verder afleiden uit de koplampsproeiers, een feature die je toen vrijwel enkel op de duurdere Saab, of andere meer exclusieve merken, vond.  Voor sommigen ook een echte playboy-bak...

    08-05-2011, 18:54 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi en medogenloos
    Nog 2 prenten van dit mooie, maar dure stukje speelgoed.  Dit ding toert trouwens rond in de omgerving van Tervuren.



    08-05-2011, 17:01 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Samba
    Na het succes van de Kever en door een groeiende vraag naar bestelwagens, besloot men bij Volkswagen over te gaan tot de bouw en de verkoop van een "doos op wielen".  Het idee was geniaal in zijn eenvoud.  Men ontwerpe een immense schoendoos, men zette op elke hoek een wiel, men voege de oersterke motor van de Kever en wat ramen toe, en... de VW Bestelwagen was een feit.
    Peronenvervoer was hierop het logische vervolg, dus zag het busje het licht; eigenlijk dezelfde grote schoendoos, enkel met wat meer zitplaatsen en ramen.


    Wat daarop volgde was eigenlijk niet meer zo logisch, wel des te charmanter:  de Samba...  Eigenlijk vlotjes geïnspireerd op de touringcars uit de late 50-er jaren (zie panoramische zijruitjes), later door hippies gebruikt om de wereld mee te veranderen en vandaag nog in gebruik als ceremoniewagen,zoals op de foto's te zien is.





    08-05-2011, 16:59 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (9 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klassieke Mercedes of double face?
    Onderaan enkele prenten van een Mercedes 280 CE.  Dit model is duidelijk gebaseerd op de gewone W123-reeksen, maar bestond enkel als 230 en 280-versie, al dan niet met injectiemotor (E), geen 200 en al evenmin de corresponderende dieselmotoren, waar op vandaag een coupé diesel absoluut geen eigenaardigheid meer is.  Gespotte wagen dateert van rond 1975 en wordt blijkbaar nog dagelijks gebruikt.

    08-05-2011, 13:45 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duidelijk een 2-deurs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Niet echt begrijpelijk dat Mercedes dit model als een coupé door het leven heeft willen laten gaan.  Als je het mij vraagt is dit niet veel meer dan een 2-deurs 280.

    08-05-2011, 13:43 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vooraan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onmiskenbaar een gewone Mercedes.  Niets verraadt dat het hier om een zgn. "coupé"-model gaat.

    08-05-2011, 13:43 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    03-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Taunus 12m te dateren rond 1965
    Beste Liefhebbers,
    Onderaan 3 prenten van een goed geconserveerde Ford Taunus van rond mijn geboortejaar.  De kiekjes zijn genomen in de regio Kortrijk en de wagen wordt zo te zien nog dagelijks gebruikt.  Je kan dit o.m. merken aan de achtermistlamp die bij 'normaal' oldtimergebruik niet verplicht is.  Ford had in die tijd de gewoonte het Taunus-gamma te ontdubbelen.  De 12m tot 15m was gericht op het gemiddelde gezin dat zich een niet te dure en toch volwaardige middenklasser kon veroorloven, de 20m en andere richtten zich op de ietwat meer kapitaalkrachtige klanten.  Deze laatste typen hadden dan ook een gans ander model.  Later heeft Ford hieraan een einde gemaakt door de 'kleinere' Taunus te laten opvolgen door de Escort.  De andere Taunussen zijn onder deze benaming blijven bestaan tot de komst van de Ford Sierra begin jaren '80, op zijn beurt opgevolgd door de Mondeo.

    03-12-2006, 13:04 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (12 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeer klassieke lijnen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Typische lijnen voor een no-nonsense degelijke gezinswagen uit de jaren '60.  Deze auto was werkelijk bestemd voor een publiek dat geen interesse had voor bijkomstigheden;  zij wilden een degelijke en betrouwbare wagen voor woon-werkverkeer en vrijetijdsbesteding.

    03-12-2006, 12:45 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (13 Stemmen)
    02-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sobere achterzijde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Weinig design, enkel een rood achterlicht inclusief rode knipperlichten.

    02-12-2006, 18:13 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (12 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zuur gezicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het lijkt wel of deze wagen sip kijkt naar iedereen.

    02-12-2006, 18:06 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (10 Stemmen)
    28-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo 142
    Volgende 3 prenten gaan over een Volvo 142, eerste versie te dateren tussen 1965 en 1969.
    Typisch voor deze eerste reeks was het chromé rooster, dat later door een (lelijker) zwart plastic model vervangen werd.  De tendens rond 1970 bestond er veelal in chroom zoveel mogelijk achterwege te laten wegens roestgevoeligheid van het metaal.
    Volvo gebruikte de typebenaming als volgt:  142:  2 deurs sedan; 144:  4-deurs sedan;  145:  5-deurs break.
    Deze 3 types hebben bestaan. 
    Later (ca. 1968-1973) verscheen ook nog de 164, zwaarder gemotoriseerd en enkel beschikbaar als 4-deurs sedan.
    De latere reeksen (200, 300 enz) vallen buiten het bestek van het besproken model.
    Veel kijkgenot!

    28-12-2005, 15:09 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (10 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zijaanzicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat een grote deur!
    Nogal wiedes als je er slechts ééntje per zijde hebt in zulk traditioneel model.

    28-12-2005, 15:08 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (7 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achterzijde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zo te zien is deze wagen van ca. 40 jaar oud nog dagelijks onderweg.  Hij draagt nl. een gewone nummerplaat en geen oldtimernr. beginnend met "O".  Volvo staat tenslotte bekend om zijn robuustheid.

    28-12-2005, 14:23 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (7 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Massieve neus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze wagen had een voor zijn tijd zeer massief front.  Wie dit in de achteruitkijkspiegel zag komen, ging graag een vakje naar rechts.

    28-12-2005, 14:19 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (12 Stemmen)
    12-11-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sympathiek Citroëntje

    Mooie prenten van een Citroën AMI 6 zoals deze in de jaren'60 verkocht werd.

    12-11-2005, 00:00 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (8 Stemmen)
    11-11-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroën AMI 6
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zeer goed geconserveerd exemplaar van deze middenklasser uit de jaren '60.
    Gespot te Diepenbeek (prov. Limburg)

    11-11-2005, 18:44 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (25 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zijaanzicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor zijn tijd zeer merkwaardige styling, toch wel mooi.

    11-11-2005, 00:00 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (17 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achteraanzicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aan veilige achterverlichting werd destijds nog niet veel aandacht besteed.

    11-11-2005, 00:00 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (11 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Le véritable ami
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Let op speciale plaatsing en vorm achterruit

    11-11-2005, 00:00 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (8 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Front
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Leuk snoetje

    11-11-2005, 00:00 geschreven door Paul  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (24 Stemmen)

    Foto


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • Profielsite voor oldtimers
  • Quiz
  • Oldtimers
  • Hallo Oldtimerliefhebber
  • knap

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Blog als favoriet !


    Foto

    Rondvraag / Poll
    Bezit jij een oldtimer?
    neen
    Franse wagen
    Engelse wagen
    Duitse wagen
    Italiaanse wagen
    Amerikaanse wagen
    Oostblokwagen
    Legervoertuig
    Overig
    Bekijk resultaat


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Laatste commentaren

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs