Foto
Inhoud blog
  • Nog wat aankopen gedaan
  • Hoe het allemaal begon
    New York City
    I want to be a part of it!!
    Avonturen van Johan en Brenda tijdens de citytrip naar New York
    04-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog wat aankopen gedaan
    Dit weekend was het "Tax Free" in de ShoeDiscount. Dit kwam goed uit om onze valiezen te kopen. En een paar stevige sportschoenen om te kunnen rondstappen.
    De valiezen, daar ben ik helemaal weg van, zeker van de uiltjeskoffer. Het is wel de kleinste, maar de leukste ;-). Johan had al gezegd: als jij de kleinste koffer neemt, komt er in 'mijn' koffer geen Amerikaanse breiwol. Pff, dan stop ik gewoon mijne vuile was wel in 'zijn' valies Op de uiltjeskoffer hangt ook al de 'zelfgeborduurde' kofferriem. Ik heb er de volgende tekst opgezet: "Have a save flight" en langs elke kant hartjes. De andere moet nog geborduurd worden.

    Ook is vandaag mijn bestelling toegekomen van Wolhalla. Ik was al aan het denken met wat ik me zou kunnen bezig houden tijdens de vlucht. Ik neem zeker mijn tablet mee, om te lezen. Maar 8,5u lezen, is wel iets teveel. Normaal heeft ieder persoon een schermpje in hoofdsteunen voor zich, om filmpjes te kijken. Oké, is ook leuk, maar ik ben altijd bezig met iets (breien), terwijl ik tv kijk. Uiteraard kan breien niet op het vliegtuig, zelfs sokken durf ik niet te riskeren. Ik heb dan maar een mail verzonden naar Brussels Airlines of haken wel mag, met een houten haakpen. Voor hen is dat geen probleem, maar aan de controle heb ik de kans dat ze me dat wel zullen afnemen. Ik heb toch een houten haaknaald besteld, enkele bolletjes haakgaren en dan zien wel. Als ik al een werkje opzet, zullen ze wel geloven dat ik geen andere bedoelingen heb, hoop ik.







    04-11-2013 om 00:00 geschreven door Brenda  


    01-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe het allemaal begon
    Sedert zaterdag 12/10/2013 werkt Johan 25 jaar bij Scheldecub Keukens. Om dit niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, werd buiten zijn medeweten om, een diner georganiseerd door zijn werkgever. Ikzelf en zijn collega's zaten ook in het complot. Na te hebben genoten van een heerlijk diner, kwamen ze nog met enkele verrassingen waaronder een fles champagne en de 'top of the bill' een waardebon voor een citytrip naar keuze. Deze city's op ons verlanglijstje: Parijs, en Barcelona. 
    Toen Johan zei dat hij New York ook wel zag zitten, toen moest ik echt wel niet lang nadenken. Prijzen voor de vluchten naar de USA gecheckt, en 'ongelooflijk maar waar' die vallen deze periode heel goed mee. 
    In eerste instantie zouden we in de periode van jan - febr 2014 gaan. Maar die periode zal ik waarschijnlijk nog een bijkomende proef moeten afleggen voor een vaste benoeming. Dus dat was geen mogelijkheid. Johan heeft zijne agenda bekeken ivm de biljart en de datum is een feit.

    Vertrek op vrijdag 22/11/2013 met een vlucht in de late voormiddag en terug richting Belgie op maandag 25/11/2013 in de late namiddag, zodat we op dinsdag 26/11/2013 in de vroege ochtend landen in Zaventem. 

    Eerste stap: visa aanvragen. Want met een bankkaartje ben je daar niet veel. 
    Volgende stap was de reispassen, want een vlucht naar Amerika kan je niet boeken zonder die nummers. En onze vorige reispassen waren al 16 jaar oud. Deze zijn sedert woensdag 30/10/2013 in ons bezit, dus die woensdag alles geboekt: vlucht, hotel en esta. 
    Ondertussen ook oppas gezocht en gevonden voor de meisjes en eventueel de hond. Want zij kunnen niet mee. Is trouwens niks voor hen: een ganse dag rondstappen en gebouwen en parken bekijken. Is niet echt interessant voor een 11 en 9-jarige. 
    Een van deze dagen nieuwe valiezen gaan kopen. 
    De kofferriemen met TSA slot zijn al toegekomen. 
    En dan nog eens bekijken wat we willen bezichtigen.
     En we kunnen starten met aftellen: nog 3 weekjes


    Onze vlieger


    Allemaal individuele schermpjes, ik zal me tijdens deze lange vlucht niet vervelen 

     Ons hotelleken, het gebouw op de voorgrond, welteverstaan

     
    En de plaats waar het hotel zich bevindt. Zoals ge ziet, niet te ver weg van alle aktie

    01-11-2013 om 19:50 geschreven door Brenda  



    Archief per week
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013

    Laatste commentaren
  • Citytrip New York van Johan & Brenda (De Beule Marie-Louise)
        op Hoe het allemaal begon
  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs