schoolverlaters moeten nu een jaar wachten op hun wachtvergoeding...waarom moeten schoolverlaters een vergoeding krijgen uit het werkloosheidsfonds. Ze hebben nog geen cent afgedragen aan de sociale zekerheid en zouden dus beter werk gaan zoeken. Iedereen mag werklosheidvergoeding krijgen en die zou ook in tijd moeten bepekrt worden maar de duur moet afhangen van het geen er bijgedragn werd. Iemand die nog geen dag gewerkt heeft, heeft helemaal geen recht op werkloosheidsteun maar moet dan gaan aankloppen bij het OCMW. Iemand die gewerkt heeft en onvrijwillig werkloos wordt, daar zou de regel moeten zijn dat er een vergoeding kan betaald worden voor een periode gelijk aan de effectief gewerkte periode. Dus iemand die 20 jaar gewerkt heeft kan 20 jaar werkloosheid steun genieten, want ik geloof zeker dat iemand die wil werken en zoals in dit voorbeeld 20 jaar gewerkt heeft, niet lang in de werkloosheid zal blijven 'hangen'maar effectief zo snel mogelijk zal proberen om werk te vinden. Ik spreek om die reden dan ook over 'kan' en niet over moet.
Onze straat werd een paar jaar terug gerenoveerd. Op het eerste zicht is dit geweldig nieuws maar na een paar dagen bleek dat men geen rekening gehouden had met de breedte die nodig is om 2 auto's naast mekaar te laten passeren waarbij er langs 1 zijde wagens geparkeerd staan. En of dit nog niet voldoende was, is het ook nog beurtelings parkeren in onze straat, met alle gevolgen van dien bij de 2 wekelijkse wissel, dan staan er auto's aan beide kanten van de straat waardoor de bussen van de lijn haast niet doorkunnen, met het getoeter en geratel van dieselmotoren tot gevolg.
Een tijdje geleden is men dan begonnen met de heraanleg van een andere straat in onze gemeente waardoor er nog meer verkeer door onze straat moet rijden en hebben ze niet beter gevonnne om in eerste instantie een algemeen parkeerverbod in onze straat in te roepen tijdens de woensdagmarkt. Je zou verwachten dat een gemeente, die zegt dat de communicatie met de burger heel belangrijk is, dan vooraf de mensen van onze straat hierover zou inlichten. Maar helaas niets is minder waar. Blijkbaar was deze situatie toch niet wat het was en heeft men de verkeersborden van beurtelingsparkeren komen afschermen en werd er in een stuk van onze straat eenrichtingsverkeer ingevoerd. Waar we allen zaten op te wachten was een schrijven van het gemeentebestuur dat er dan dezelfde dag van het invoeren van de nieuwe regeling toch kwam. Rijkelijk te laat maar alleszins er was een verklaring. In ons stukje van de straat, het eenrichtingstukje, mocht je terug parkeren langs de pare nummer kant...waarom men gekozen heeft voor de pare kant is mij een raadsel en de reden stond ook niet in het schrijven, wel de boodschap dat dit bij succes blijvend zou worden...de andere straatstukken krijgen dan parkeerverbod op weekdagen tussen 7 en 19h alsof er in het week-end minder gereden zou worden. Je zou verwachten dat bij invoering van zulke ingrijpende zaken de politie, zeker in het begin, nauwlettend zou toekijken op de navolging van deze nieuwe regels maar niets is minder waar. Af en toe zie je auto's het eenrichtingsverbod gewoonweg negeren en toch langs de verkeerde kant onze straat zien inrijden. Parkeren op fietspad langs de onpare kant gebeurd ook nog steeds en zich houden aan de snelheidsregels is blijkbaar voor iedereen behalve voor diegene die onze straat passeren. Zelfs parkeren voor garages is tegenwoordig de gewoonste zaak. Ik ben de gelukkige eigenaar van een rariteit in onze straat, namelijk een garage en als ik daar in of uit wil dan moet ik zeer vaak vragen om hun wagen te willen verzetten, als je dit dan vraagt dan voelen de foutparkeerders zich nog de benadeelde partij en kijken ze je verontwaardigd aan. Als je dan zegt dat het nog steeds in het verkeersreglement staat om niet te parkeren voor een garage dan bij jij de slechte, 'den ambetante' die niets kan verdragen. Maar ook bepaalde personen die in onze straat wonen,en dat zijn steeds dezelfden, staan voor een garage poort waar ze geen eigenaar van zijn. Langs de buitenzijde kan je niet zien of er al of niet auto's in staan. Maar daar spreekt men in geen enkel verkeersregkement over.Dat is volgens mij zeer duidelijk voor een garagepoort mag er niet geparkeerd worden. Benieuwd hoe dit gaat uitdraaien als de straten eind september volgend jaar af zullen zijn.
We hebben uiteindelijk een nieuwe regering en wie nu dacht dat alles rustig ging worden en er eindelijk werk gemaakt zal worden om die verloren 2 jaar in te halen komt, weeral, voor de zoveelste keer bedrogen uit. Het gekibbel tussen de N-VA en de Vlaamse federale regeringspartijen heeft nu wel een hoogtepunt gevonden in de senaat. Kunnen de heren verkozenen nu eens echt werk maken van het heen waar wij ze voor gekozen hebben namelijk regeren en zorgen dat we door de crisis geraken zonder al te veel te moeten inboeten. Wat ze in hun nachtelijke conclaven uitgedokterd hebben zullen we nog moeten afwachten. Wat alleszins al duidelijk is dat U en ik langer zullen moeten werken, willen of niet. Persoonlijk vind ik dat iedereen 40 jaar moet gewerkt hebben voor er maar sprake kan zijn om met pensioen te kunnen gaan , dan pas heb je je steentje bijgedragen. Uiteraard moet er ook gekeken worden naar het type werk dat er uitgevoerd werd zodat mensen die echt zware handerarbeid gedurende een welbepaalde tijd hebben uitgevoerd eventueel vroeger met pensioen kunnen gaan en de 'zware arbeidsjaren' met een bepaalde factor extra berekend worden. Maar diegene die niet of te weinig gewerkt hebben, moeten a rato van hun bijdrage aan de sociale zekerheid, dan ook in mindering bij hun pensioen gebracht worden of langer werken tot de veertig jaar gehaald wordt. Dus geen vaste leeftijd om met pensioen te kunnen gaan maar wel het aantal jaren dat er gewerkt en bijgedragen werd. Dus mensen die van 18 jaar gestart zijn kunnen dus op 58 jaar gaan en mensen die pas op 30 jaar gestart zijn tot hun 70....
We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen. Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.
U kan dit zelf helemaal aanpassen. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'. Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.
Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Druk vervolgens op 'Toevoegen'. U kan nu de titel en het bericht ingeven.
Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'. Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!'). Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd. U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.
Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.
WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.
WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!