Eerste gesprek met stage mentor. Dit na presentatie van case studie.
Alain Engelsman.
Mijn eerste opdracht bestaat erin om een aantal renders te maken met hun ProE files. Dit met een aantal software programma's die aan de hand van mijn case studie gekozen werden. Namelijk hypershot (zeer handig voor interne communicatie) en 3d studio max.
Voor mijn eindwerk is het mogelijk om een soort van reclame film te maken. maar is dit voldoende als eindwerk? persoonlijk denk ik dat dit goed zou zijn om mezelf te specialiseren in 1 gebied.
Volgende week komt er een extern ontwerpbureau voor het ontwerpen van de look van een nieuwe machine. De tijd da deze personen hier zijn zal ik ze kunnen volgen en eventueel kunnen helpen.
De eerste week heb ik mij vooral bezig gehouden met het installeren van praktische zaken en kennismaking met het bedrijf.
De eerste oprdacht verloopt niet zonder problemen. het openen van de assembly's in 3D sMAX en hypershot brengt problemen met zich mee. Dit omdat de assembly's meer dan 2000 onderdelen bevatten. In 3D s MAX kan ik de files niet openen en in hypershot duurt het minstens 20 min. hiervoor moet ik dringend een oplossing zoeken. Om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen heb ik dit probleem vermeld op een ProE forum.
De opdracht voor week 2 was om hypershot en 3d sMax wat dichter te vergelijken met elkaar.
hiervoor heb ik een aantal renders gemaakt met ProE files. Het exporteren gebeurt het best als obj file. In 3d max moet 'single mesh' bij import gegevens afstaan.
hierna heb ik een aantal renders gemaakt in 3D max en een aantal tutorials gevolgd tot het er goed uit zag. *evolutie max*
het exporteren naar hypershot gebeurt het best als obj. met iges of step blokkeert hypershot. voor je exporteert moet je er voor zorgen dat de onderdelen die verschillende materialen moeten krijgen, een verschillend kleur hebben. onderdelen die hetzelfde kleur hebben in ProE zullen in hypershot als 1 geheel worden gezien. *hypershot render*