De laatste maanden heb ik niets meer toegevoegd. En dus ook niet het "auto van de maand" gamma. Dat is omdat ik er niet echt de tijd meer voor heb. Maar in plaats daarvan ga ik gewoon artiekels plaatsen zoals de meeste blogs dat doen. Bedankt voor het begrip.
Het is zomer en de autosnelwegen worden behaagd door goedkope en rammelende cabriolets. Ik heb al een heel groot assortiment gezien. Van volkswagen tot ferrari. En ik moet toegeven dat ik er maar een paar echt cool vind. Ik vind cabriolets ook niet zo interessant om mee te rijden. Je kan er niet al te snel mee rijden omdat dan de stoffen kap begint te klapperen of als je zonder kap rijdt de wagen te onstabiel word. En ook heb je geen koffer! Over het algemeen zijn cabriolets niet echt practisch. Laten we zien of deze ook zo is. De KTM X-Bow
de historie:
Als ik zeg dat KTM auto's maakt lachen mensen mij meestal uit. Want om eerlijk te zijn doen ze dat ook niet. Als je deze auto met iets kan vergelijken dan is het wel een groepswerk in de lagere school over een wereldvreemd onderwerp. En zonder de hulp van kiska Design, audi en dallara was dit ook een fiasco geworden.
de auto zelf:
Je spreekt de X-Bow uit als crossbow en dat maakt de naam wel wat pittiger. En dat is wel nodig als je deze auto ziet. Ik dacht eerst niet dat het een auto was maar een cabriolet tank. De KTM X-Bow heeft een TFSI motor die speciaal door volkswagen is gemaakt, deze produceerd 237 pk. Dit lijkt niet zo veel maar wel als je weet dat de auto zelf maar 790 kg weegt! KTM was van plan om maar 500 auto's per jaar uit te brengen. Een jaar later bleek dit niet genoeg te zijn voor het aanbod en moest KTM de productielijn verdubbelen. Deze auto is briljant in de bochten en snel op het rechte stuk (217 km/ph)! Het enige dat mij dwars zit is dat hij geen koffer heeft. En is dus ook niet handig in het dagelijks gebruik. Ook is hij heel duur, wel 46. 000! Dus zijn we terug bij af. Er is geen echt practische cabriolet! Binnenkant KTM X-Bow
Deze maand heb ik een jaguar gekozen om onder te loop te nemen.En ik moet toegeven dat ik jaguar een fantastisch merk vind. Als ik iemand met een jaguar zie rijden en ik de open muil van het brullende roofdier zie begint mijn hart sneller te slaan. Mensen die een jaguar bezitten zijn meestal midlife bompa's. Dus dacht ik dat het merk daarom wat aanpassingen zou doen aan het concept. Maar dit deden ze niet. Het is nog altijd een wilde sportwagen. Dus mensen ik presenteer u de Jaguar XF! De jaguar XF
De historie:
De jaguar XF is een vervanging van het oude S- type. Jaguar zegt dat de XF een voorbeeld is van wat we kunnen verwachten van hun qua styling. In 2009 kwam jaguar uit met een sport versie van de XF. De XF-R. Deze heeft niet een 4.2 liter V8 maar een 5.0 liter. Dit maakt een groot verschil voor de topsnelheid en de acceleratie.
De auto zelf:
Zoals ik al eerder zei heeft de XF een 4.2 liter V8 motor en dit produceerd een geweldige 385 pk. Dat is goed voor een begrensde topsnelheid van wel 250 km/h! En dat is niet slecht voor een 5 deur sedan die maar 68 000 euro kost. Ook heeft jaguar gezorgt dat de auto leuk is om in te zitten. Maar volgens mij hebben ze hierin een beetje overdreven. Als je in de auto zit, lijkt het wel of je verdrinkt in een zee van leer. En het maakt mij niet uit dat mensen zeggen dat het beter zit en goed is voor je rug. Je hebt het niet echt nodig, en het voelt een beetje als opscheppen. Ook geld dit voor de ingebouwde schermpjes in de achterkant van de zetels en de massage functies. En voor die prijs heb je niet echt een geldige rede om op te scheppen. Er zijn audi's die veel meer kosten. En daarmee trek ik mijn woorden terug. Jaguar heeft zich een beetje aangepast aan zijn kopers. En daarmee is de auto niet zo leuk als het zou moeten zijn. Maar voor de mensen die deze auto kopen zonder al die extra functies en normale zetels kopen zoals gewone mensen heb ik twee woorden te zeggen. Nice ride!!! binnenkant jaguar XF
Als eigenaar van een autoblog word ik vaar gevraagd welke auto ik zou kiezen als ik het geld had. Meestal antwoord ik met een ferrari of lamborghini. Maar eerlijk gezegd weet ik het niet. Het probleem is dat als je niet snel kunt rijden door de files, niet niet echt comfortabel zit in zo'n auto. Maar anderzijds wil ik ook een snelle auto. Dus door die twee redenen ben ik tot een besluit gekomen. Ik zou een Aston Martin kopen!!! De Aston Martin virage
De historie:
De aston martin virage is al lang bij ons. De eerste werd gemaakt in 1989 en velen zijn gevolgd. Er is wel degelijk een evolutie te vinden in de reeks. De eerste virage had een 5.3-liter V8 en de huidige een 6.0-liter V12. Ook de pk's zijn de lucht ingegaan. Van 330 naar 490 pk.
De auto zelf:
Zoals ik eerder al zei heeft hij een 6.0-liter V12 motor en 490 pk. Ik weet niet wat jullie er van vinden maar ik vind dit een van de mooiste auto's die ooit zijn gemaakt. Ook de binnenkant ziet er stijlvol uit, zoals jullie hieronder kunnen zien. De virage is een echte tweezitter. En voor deze sportwagen zijn daar wat toffe en handige opties voor. Bijvoorbeeld sportstoelen en een automatische versnellingsbak in plaats van die schakelhendels achter je stuur die niet altijd doen wat ze moeten doen. Het enige waar ik mij druk in maak in deze auto is dat hij zowat een soort van opvulling is tussen de DB9 en de DBS. Ze hadden de motor nog krachtiger kunnen maken maar dat deden ze niet. Maar dat zegt niet dat dit geeen goede auto is, maar als ze echt willen kan het beter!!! Binnenkant Aston martin virage
Jawel hij is er. De nieuwe lamborghini Aventador. En laten we eerlijk zijn, wat een coole naam voor een auto. Hij ziet er ook prachtig uit. Maar is hij niet iets te mooi. Want voor zover kan ik mij herinneren dat een lamborghini's altijd wat ruwe kantjes hadden. En deze auto ziet er volmaakt uit. Maar is het een echte lamborghini. Lamborghini aventador
De historie:
Audi maakt voor zover we weten altijd al lamborghini's met de bedoeling de coolste sportwagen te maken. Hierbij moeten ze concureren met ferrari, aston martin, porsche, ... Maar bij de Aventador besloot Audi de wereld een stap voor te zijn. Met de lamborghini Aventador hebben ze hun doel deze keer echt bereikt! Want naar mijn mening is de Aventador de coolste sportwagen van dit moment
De auto zelf:
De volledige naam is Lamborghini Aventador-LP700-13 En het gene waar ik het meest van verschiet is de motor. Deze Lamborghini heeft niet meer dezelfde V12 motor die je de laatste tijd in elke lamborghini kon terug vinden. Men heeft veel vernieuwd aan deze auto, niet alleen is de motor nieuw, ook hebben ze de versnellingsbak, chassis en de monoqoque vernieuwd. Om de Aventador lichter te maken gebruikte Lamborghini slimme technieken. Ze maakten bijna de hele auto uit één stuk. Ook, is bijna alles gemaakt van carbon fiber. En zelfs de de zetels en de deurknoppen zijn van carbon fiber. Dit is nu waar Lamborghini voor staat. Het is een briljante auto, dat kan ik ontkennen. Maar hoe vlot ze de auto ook willen maken. Hoe luxueus de binnenkant er ook uitziet. Onder wat het oog kan zien is het nog altijd een echte Lamborghini! Binnenkant Lamborghini Aventador
Deze maand is het de Porsche GT3 RS. Ik ben allang fan van deze Porsche hij ziet er niet alleen goed uit maar hij kan het ook opnemen tegen Ferrari's en Lamborghini's. Wat ik wel opmerkelijk vind. Hij heeft dezelfde topsnelheid als de Ferrari California die ik eerder heb besproken. Maar dit racemonster is super wendbaar in tegenstelling tot de stijve Ferrari. Ook is dit de snelste en beste Porsche tot nu toe!
De Porsche GT3 RS
De historie:
De Porsche GT3 RS is een verbetering van de Porsche 911 GT3. De GT3 was een echt icoon in de racewereld. Elke coureur weet dat deze Porsche snel en betrouwbaar is en dat heeft hij al meer dan eens bewezen! Of het nu op de straat is of in een 24uur race. De Porsche weet het er altijd tot een goed einde te helpen. Later bouwde Porsche er een betere versie van. De RS!!
De auto zelf:
De Porsche GT3 RS is een echte prachtauto hij beschikt over een 6 cilinder boxter motor! En kan daarom tot 310 km/ph gaan hij gaat van 0 naar 100 in 4,3 sec! De auto zelf ziet er ook wel cool uit. Hij is verkrijgbaar in alle kleuren en is uitgerust met een grote spoiler! Ondanksde 415pk is de porsche een meester in de bochten. Binnenin is de porsche niet zo comfortabel. Porsche heeft er alles aan gedaan om gewicht te besparen. Daarom is hij ook volledig gemaakt uit carbon. Door deze feiten op te noemen zijn we wel zeker dat dit een echte supercar is!!! Porsche GT3 RS binnenin
Als men de woorden ford en snelle auto combineert dan denkt men meestal onmiddelijk aan een mustang. Maar deze keer heeft ford een snelle auto ontwikkelt onder eigen naam. De Ford GT, deze auto kan men vergelijken met een lamborghini gallardo en is sneller dan de ferrari california. hij ziet er misschien niet zo spectaculair uit, maar uit de snelheid van deze auto kunnen we de conclusie trekken dat dit een echt supercar is! De ford GT
De historie:
De ford GT is eigenlijk ontstaan door een ruzie tussen ford en ferrari. Toen ferrari verkocht werd aan fiat gebruikte ferrari, ford om de prijs omhoog te drijven. Ford raakte hierdoor woest en zocht een manier om hen terug te pakken. En die vonden ze op het circuit. Door nieuwe technologieën slaagde ford erin en won le mons 4 maal achter alkaar met de ford GT40. Later toen de ford GT40 40 jaar bestond bracht ford hier een verbeterde versie van uit. Deze ford werd echter niet aan iedereen verkocht. Alleen iemand die echt een ziel van auto's heeft kan er een kopen. Bv: Jeremy Clarkson.
De auto zelf:
De nieuwe ford GT was eerst een conceptcar. De auto zelf ziet er vrij claustrofobisch uit maar eens je erin zit word het confort duidelijk. De ford GT beschikt over een 5.4 liter V8. Deze motor creërt 550 pk en een topsnelheid van wel 330 km/ph . De motor zit in het midden en de koffer vooraan. Wat niet zo verwonderlijk is voor topauto's. Maar de koffer stelt niet veel voor er past niet meer in dan een kleine laptop. Ondanks dit en andere mankementjes ( Jeremy Clarkson heeft deze twee keer moeten kopen omdat hij maar bleef stilvallen) is het een auto die ik zelf zou willen bezitten! Motor Ford GT
Om het nieuwe jaar fantastisch te beginnen stel ik u de snelste auto ter wereld voor!!! De bugatti veyron is de concorde van de weg als deze kanjer geen supercar is dan is geen enkele auto er een! de Bugatti Veyron SS
De historie:
De Bugatti Veyron SS is eigenlijk een evolutie van de normale Veyron. De Veyron stond al een lange tijd op nr°1met een topsnelheid van 407,47km/h maar werd verslagen door de SSC Ultimate Aero TT met een topsnelheid van 417.01km/h. Bugatti gaf niet op en creerde de Bugatti Veyron grand Sport en daarna de Bugatti Veyron SuperSport. De SuperSport staat nu als snelste auto ter wereld met een topsnelheid van wel 439km/h!!!
De auto zelf:
De Bugatti Veyron SS ziet er wel cool uit maar de echte schoonheid zit onder de motorkap. De Bugatti bezit namelijk over een w16 moter met wel 4 turbo's!!! Daardoor verkrijgt de bugatti 1200 pk. Ook zijn neus ziet er speciaal uit! De Bugatti Veyron SS heeft een spoiler die omhoog gaat bij 150 km/h daarbij kan de supersport genieten van een enorm remkracht en grip! Het enige nadeel van deze auto is dat hij namelijk 1.8 miljoen euro kost! Dat maakt hem ook de duurste productieauto ooit! Achterkant Bugatti Veyron SS
Later kwam er ook een veyron SS gold carbon uit waarin de velgen en de bekleding van goud was. Dit bespaarde gewicht zodat de SS nog sneller kon starten. Maar daarmee is het prijskaartje opgelopen tot 2.8miljoen!
De ferrari California is een geweldige auto. Het is niet alleen een ferrari maar ook een cabriolet. Ferrari probeerde met de California wat uit. Deze cabrilot beschikt namelijk over een metalen vouwdak. Wat ook speciaal is, is dat ze de V8 moter voorin geplaatst hebben. En met de topsnelheid van dit ding kunnen we besluiten dat het een echte supercar is!!! Ferrari California
De historie:
De historie van de California is niet echt duidelijk. Het is een gloedniewe auto bij ferrari. Men zegt wel dat het een opvolger is van de Ferrari 458 Italia. Maar dit is nog niet bevestigd.
De auto zelf:
De Ferrari California is echt geweldig! Hij bezit de 4,3 liter V8 van de F430. Ook heeft de California 7 versnellingen en een dubbele koppeling. Wat ik wel vreemd vind is dat de auto vooral gemaakt is uit aluminium in plaats van carbon. Hij kost 250 000 euro. Maar daar krijg je wel 460 pk en een topsnelheid van wel 310km/h voor terug. En ook de binnenkant ziet er goed uit, alhoewel ik hoop dat het ook in een andere kleur kan buiten bruin. Dit is een echte ferrari die ik graag zou willen hebben!!! Binnenkant Ferrari California
De CCXr is een echte supercar en dat weet je al als je hem ziet. Hij ziet eruit als een brullende leeuw wachtende tot hij met enorme snelheid ervandoor kan gaan. Maar als ik tegen mijn vrienden over deze auto sprak bleek het dat ze nog nooit van deze auto hadden gehoord! De koenigsegg CCXr
De historie:
De koenigsegg CCXr is eigenlijk een soort verbeterde versie van de CCX het verschil is dat de CCXr meer pk heeft en op bio-ethanol rijdt. Door op bio-ethanol te rijden ontvangt men meer vermogen. De CCXr was ontworpen om het snelheidsrecord te breken dat toen nog ingepalmd werd door de SSC Ultimate Aero TT. Die recordpoging is jammer genoeg nooit gebeurt. Nu staat het record gevestigd door de Bugatti veyron Super Sport op 439km/ph. Koenigsegg zal zijn best moeten doen om dat record te verbreken!
De auto zelf:
De CCXr is een prachtauto. Maar als je rijk genoeg bent en je kan 1.5 miljoen euro betalen, dan is de kans dat je er één kan kopen nog steeds klein. Er zijn er maar 6 van op de hele wereld! Dat vind ik wel jammer. Deze zweedse supercar heeft 1051pk en een topsnelheid van wel 417km/ph. De motor is een V8 draaiende op bio-ethanol. Ook de binnenkant ziet er cool uit (zie foto beneden). En de deuren zijn voor mij ook geslaagd. Het is een tweezitter die 1280kg weegt. Het enige dat mij tegenslaagt is de prijs. Het is duurder dan de Bugatti Veyron SS die sneller is dan deze zweedse kanjer. Maar ondanks dit kunnen we zeggen dat dit een echte supercar is!!!
Voor de maand oktober heb ik de Aston Martin DBS gekozen. Aston Martin vind ik wel iets speciaals. Als je iemand uit een ferrari of een Lamborghini ziet stappen dan is het waarschijnlijk een bekende sportman of een man in zijn midlifecrisis. Terwijl als je iemand uit een Aston Martin ziet kruipen dan is dat altijd zo'n keurige man met een mooi zwart kostuum. En ik moet toegeven dat de auto klasse uitstraalt en door zijn snelheid kunnen we zeggen dat dit een onvervalste echte supercar is!!! De aston Martin DBS
De historie:
Over de historie valt eigenlijk wijnig te zeggen. Aston Martin brengt niet veel modellen uit dus is een evolutie niet echt duidelijk. Maar wat ik wel kan zeggen is dat Aston Martin de naam DBS al eerder gebruikte voor hun 1967-72 Grand Tourer.
De auto zelf:
De Aston Martin is zoals ik zei een klasse auto en dat is ook te zien aan het interieur binnenin (zie hier beneden). Wat wel anders is als met de andere modellen heeft Aston Martin het dashbord rustig gehouden. In plaats van het dashbord te vullen met coole knoppen waar ik maar al te graag op zou willen drukken. hebben ze het gehouden op dat gene wat nodig is en niets meer. Bijna heel de auto is gemaakt van carbon fiber. De motor is een 6.0 liter V12 met een topsnelheid van wel 307 km/h is hij sneller dan de Porshe 911. De DBS bezit 517 pk en kan gaan tot 6500 toeren per minuut. En dat mag ook wel voor de kostprijs van wel 275 000 euro!!! Binnenkant Aston Martin DBS
De reden waarom ik de lamborghini murciélago heb genomen is omdat hij binnekort niet meer te koop zal zijn. Wat de nieuwe opvolger zal worden is nog niet bekend. Maar het zal moeilijk zijn om de Murciélago te vervangen want het is echt een geweldige supercar!!! De Lamborghini murciélago
De historie:
De Lamborghini Murciélago is eigenlijk de opvolger van de Lamborghini Diablo. De Murciélago is ontworpen in 2002 door de belg "Luc Donckerwolke. De eerste Murciélago was een coupé versie. Pas in 2004 kwam er een roadstervariant van uit. In 2006 werd de Murciélago vervangen door de Murciélago LP640 en in 2007 kwam de ook de Roadster LP640 uit. De laatste murciélago (dit jaar gebouwd) word voorzien met een spoiler en ook is de achter en voorkant eens goed onder handen genomen. Hij kreeg de naam Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce Hiermee is de laatste Murciélago gebouwd!
De auto zelf:
Lamborghini heeft uitgepakt met het beste van het beste. Door de zware V12 6.5 liter benzinemotor behaalt de nieuwe Murciélago een topsnelheid van wel 337 km/h en 640 pk!!! Die motor dwingt de wielen tot een 7500 toeren per minuut. Ook heeft lamborghini geprobeert het gewicht van de auto zo hard mogelijk te beperken. Niet alleen is het een tweezitter, ook is een groot deel van de wagen gemaakt uit carbon fiber. De Murciélago is met vierwielaandrijving. De prijs bedraagt zo'n 420 000 euro.