|
Maandag 22 oktober had ik mijn eerste dag in het bedrijf
Aldi NV.
De ochtend begon met het voorstellen van mijn collega’s en mijn Mentor Sabrina
Van den Plas.
Na de begroeting kreeg ik uitleg over de verschillende
diensten en functies in het bedrijf en een schema waarop stond bij wie en op
welke dienst ik op welk tijdstip moest langsgaan.
Toen mijn Mentor klaar was met haar uitleg ging ik bij Anne
Rottiers zitten. Zij is verantwoordelijk
voor de boekhouding (kosten, rekeninguittreksels, kas,…)
Om 10u was het tijd om wat meer informatie te krijgen over
de correcties op de dienst Facturatie.
Die uitleg kreeg ik van Vera Deraedt.
Correcties moeten gebeuren wanneer er goederen extra moeten
zijn of moeten wegvallen zodat men een levering kan herleiden naar een
volledige palet.
Daar mocht ik mijn eerste opdracht doen. Ik kreeg een bundeltje waar de effectief
getelde goederen instonden en het aantal dat precies moest gecorrigeerd worden.
Dat moest ik dan op de computer ingeven en
nadat alle bundeltjes werden ingevoerd, mocht ik kijken of ze effectief correct
waren.
Nadat ik klaar was met de correctie had ik een lunchpauze
van een halfuur.
Na mijn lunchpauze ging ik naar het Centraal Magazijn waar
men alle goederen opslaat.
Daar moest ik het Verkoopbericht voor de 64 actieve Oost-Vlaamse filialen in de
vakjes leggen op de dienst Expeditie zodat dit Verkoopbericht meekon met de
vroege vracht.
Toen ik daarmee klaar was moest ik voor de dienst Boekhouding
de nummers van bedrijven opzoeken om die dan vervolgens op de facturen te
schrijven. Daarna moest ik de facturen
ook nog numeriek rangschikken.
Toen zat mijn eerste dag erop.
|