Inhoud blog
  • Beeld 1.1
  • Beeld 1.2
  • Beeld 1.3
  • Beeld 1.4
  • Beeld 1.5
  • Beeld 1.6
  • Muziek 2.1
  • Muziek 2.2
  • Muziek 2.3
  • Muziek 2.4
  • Muziek 2.5
  • Drama 3.1
  • Drama 3.2
  • Drama 3.3
  • Drama 3.4
  • Drama 3.5
  • Drama 3.6
  • Drama 3.7
  • Beweging 4.1
  • Beweging 4.2
  • Beweging 4.3
  • Beweging 4.4
  • Beweging 4.5
  • Beweging 4.6
  • Media 5.1
  • Media 5.2
  • Media 5.3
  • Media 5.4
  • Media 5.5
  • Attitudes 6.1
  • Attitudes 6.2
  • Attitudes 6.3
  • Attitudes 6.4
  • Attitudes 6.5
  • WELKOM !
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Onze muzeplu in de lagere school
    Muzische vorming op onze school - Eindtermen
    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeld 1.1

    De leerlingen kunnen door middel van kunst- en beeldbeschouwing een persoonlijk waardeoordeel ontwikkelen over beelden en beeldende kunst van vroeger, van nu en van verschillende culturen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeld 1.2

    De leerlingen kunnen door betasten (tactiel), door kijken en zien (visueel) impressies opdoen, verwerken en erover praten


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeld 1.3

    De leerlingen kunnen beeldinformatie herkennen, begrijpen, interpreteren en er kritisch tegenover staan


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeld 1.4

    De leerlingen kunnen plezier en voldoening vinden in het beeldend vormgeven en genieten van wat beelden is vormgegeven


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeld 1.5

    De leerlingen kunnen beeldende problemen oplossen, technieken toepassen en gereedschappen en materialen hanteren om beeldend vorm te geven op een manier die hen voldoet


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeld 1.6

    De leerlingen kunnen tactiele, visuele impressies, ervaringen, gevoelens en fantasieën op een beeldende manier weergeven


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziek 2.1

    De leerlingen kunnen muziek beluisteren en ervaren, muzikale impressies opdoen uit de geluidsomgeving met aandacht voor enkele kenmerken van de muziek: klankeigenschap en functie/gebruikssituatie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziek 2.2

    De leerlingen kunnen improviseren en experimenteren, klankbronnen en muziekinstrumenten uittesten op hun klankwaarde en in een muzikaal (samen)spel daarvan gebruik maken


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziek 2.3

    De leerlingen kunnen openstaan voor hedendaagse muziek, muziek uit andere tijden, andere landen en culturen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziek 2.4

    De leerlingen kunnen genieten van zingen en musiceren en dit gebruiken als impuls voor nieuwe muzikale spelideeën of andere aanverwante expressiewijzen



    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs