Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Onze muzeplu in de lagere school
Muzische vorming op onze school - Eindtermen
10-02-2009
Beeld 1.1
De leerlingen kunnen door middel van kunst- en beeldbeschouwing een persoonlijk waardeoordeel ontwikkelen over beelden en beeldende kunst van vroeger, van nu en van verschillende culturen
Beeld 1.2
De leerlingen kunnen door betasten (tactiel), door kijken en zien (visueel) impressies opdoen, verwerken en erover praten
Beeld 1.3
De leerlingen kunnen beeldinformatie herkennen, begrijpen, interpreteren en er kritisch tegenover staan
Beeld 1.4
De leerlingen kunnen plezier en voldoening vinden in het beeldend vormgeven en genieten van wat beelden is vormgegeven
Beeld 1.5
De leerlingen kunnen beeldende problemen oplossen, technieken toepassen en gereedschappen en materialen hanteren om beeldend vorm te geven op een manier die hen voldoet
Beeld 1.6
De leerlingen kunnen tactiele, visuele impressies, ervaringen, gevoelens en fantasieën op een beeldende manier weergeven
Muziek 2.1
De leerlingen kunnen muziek beluisteren en ervaren, muzikale impressies opdoen uit de geluidsomgeving met aandacht voor enkele kenmerken van de muziek: klankeigenschap en functie/gebruikssituatie
Muziek 2.2
De leerlingen kunnen improviseren en experimenteren, klankbronnen en muziekinstrumenten uittesten op hun klankwaarde en in een muzikaal (samen)spel daarvan gebruik maken
Muziek 2.3
De leerlingen kunnen openstaan voor hedendaagse muziek, muziek uit andere tijden, andere landen en culturen
Muziek 2.4
De leerlingen kunnen genieten van zingen en musiceren en dit gebruiken als impuls voor nieuwe muzikale spelideeën of andere aanverwante expressiewijzen