Inhoud blog
  • 13/3/'08: Evaluatie
  • woensdag 12 maart: afwerking
  • maandag 10 maart: vervaardigen affiche
  • 10 en 11 maart: de muzische dagen
  • weekend 8 en 9 maart: oefenen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Welkom op onze muzische blog!
    vol nieuwtjes en weetjes
    13-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13/3/'08: Evaluatie
    EVALUATIE

    13-03-2008 om 10:18 geschreven door Charlotte en Joannes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    12-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 12 maart: afwerking

    Woensdag 12 maart: afwerking kijkdoos

     

    Woensdag hadden we nog de hele dag om een laatste blik te werpen op onze kijkdoos. Ik deed nog wat kleine zaakjes in orde om de kijkdoos kijkklaar te maken. Ik ben echt heel tevreden over het resultaat. Het bevat werkelijk alles wat ik wou en dat geeft mij een voldaan gevoel.

    12-03-2008 om 00:00 geschreven door Charlotte en Joannes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 10 maart: vervaardigen affiche

    Maandag 10 maart; vervaardigen affiche

     

     

    Marieke kwam eventjes naar mijn huis, en samen maakten we de affiche. We zijn er heel enthousiast over. We hebben een rood blad, en alles wat we erop kleven is goud. Dit maakt het heel sprookjesachtig. We kunnen goed verwoorden waarom we de zaken op de affiche gekleefd hebben. Ons artikel ging over de noodzaak van toneel in scholen. Hoe kan het decor, kledij, liedjes en tekst bijdragen tot een goede ontwikkeling van het kind. Deze zaken hebben we in de affiche proberen weergeven.

    10-03-2008 om 00:00 geschreven door Charlotte en Joannes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 en 11 maart: de muzische dagen

    Maandag 10 en dinsdag 11 maart: Muzische dag 2

     

    Om 8u hadden we al allen verzameld om het toneel en de dag nog eens goed door te nemen. We deden onze kledij aan, en repeteerden. We zagen het goed zitten.

     

    Om 9u kwamen de kinderen de zaal binnen. Ik als bomma verwelkomde hen. De kinderen waren enthousiast, en dat deed ons alleen ook nog maar meer glunderen. Wanneer ik het verhaal begon te vertellen, waren we uit de startblokken geschoten, en was het toneel op gang. Dit verliep vlekkeloos. De kinderen waren enorm enthousiast, en niets liep fout. Joannes was de held van de dag. De kinderen vonden hem fantastisch en hij speelde zijn rol met volle overtuiging. We waren wat bang dat de ouderen het toneel wat te kinderachtig zouden vinden, maar dit was helemaal niet het geval. Ze hebben er ook enorm van genoten.

     

    Na het toneel renden we naar de sporthal en installeerden we alles voor het grote spel. Dit verliep ook vlekkeloos. De leerkrachten deden goed mee, en we hadden er allen plezier in. 1 spelbord was wat te weinig want de kinderen moesten te lang wachten, maar voor dinsdag hadden we er al een 2e gemaakt.

     

    De uitleg van de workshops verliep door mezelf, Jo en Thomas. Uit het niets improviseerden we er op los. De workshops verliepen echt goed. De kinderen waren al ingedeeld, en het was goed en eens iets nieuws om klasoverschrijdend te werken. Ieder toonde ook zijn ding tijdens het toonmoment, en dit vond iedereen super. Alles verliep goed. Kinderen, leerkrachten en wij kunnen maar met een grote glimlach terugblikken op deze 2 superdagen.

    10-03-2008 om 00:00 geschreven door Charlotte en Joannes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekend 8 en 9 maart: oefenen

    Zaterdag 8 en zondag 9 maart

     

    Dit was voor mij een belangrijk weekend. De zaterdag maakte ik mijn kijkdoos verder in orde. Er werd geplakt, geschilderd,… maar het begon stilaan allemaal vorm te krijgen

     

    Zondag werd het materiaal naar Loppem gevoerd met de camionette van mijn papa. Samen zetten we het decor en bespraken we wat we allen moesten doen. Het decor zag er werkelijk magnifieke en spectaculair uit. Ik was er heel tevreden over.  We hebben echt allen goed samengewerkt, en dat leidde tot een mooi resultaat.

    09-03-2008 om 00:00 geschreven door Charlotte en Joannes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 7 maart: generale repetitie

    Vrijdag 7 maart, vervaardigen kijkdoos + oefenen toneel

     

    Op vrijdag 29 februari oefenden wij nog een laatste keer allemaal samen in ‘het palet.’ Voor ons verliep alles vlekkeloos. De personages kenden goed hun rol en de muziek kwam op het juiste tijdstip. We hadden heel wat materiaal meegesleurd en het decor kwam mooi uit. We kregen lovende kritiek en we voelden dat het goed zat. De andere groepen hadden ook goed hun best gedaan. De 1e groep vond ik super, maar de andere groep had wat te veel technische storingen wat het stuk heel onduidelijk voor mij maakte.

     

    In de namiddag ging ik op zoek naar zaken voor mijn kijkdoos. Ik had een lijstje gemaakt van de zaken die ik moest hebben, en ging die halen. In de avond begon ik met het beplakken van mijn witte kist.

    07-03-2008 om 00:00 geschreven door Charlotte en Joannes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4/3/'08: kijkdoos

    Eventjes een update omtrent mijn kijkdoos.

    Voor mij is het weliswaar een heel moeilijk proces. Ik zit met heel
    wat ideeën, en wil met heel wat thema's en materialen werken. Mijn
    ingeving van vorige week (mode atelier) is helemaal opgeschort, maar
    nu heb ik een vaststaand idee dat ik haalbaar zie.

    Ik maak twee dozen uit hout en zet ze tegen elkaar. (zoals je
    schoendozen tegen elkaar plaatst.) het is een tegenstelling die ik wil
    uitwerken. De ene kant wordt de hemel, en dit zal ik bekleven met
    watte en zachte materialen. Daarin komen zaken die hemels zijn voor
    mij, zoals foto's van vrienden en dergelijke. De andere kant voorzie
    ik van harde materialen of verf ik rood. Dit stelt dan de hel voor.
    Daarin komen zaken die ik hels vind.

    Groetjes
    Charlotte

    04-03-2008 om 22:32 geschreven door Charlotte en Joannes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4/3/'08: Eerste repetitie

    Dinsdag 4 maart: Eerste repetitie!

    vandaag was onze allereerste repetitie.
    Eerst overliepen we samen met meneer Dewitte wat er nog allemaal moest gedaan worden. we overliepen de kledij, decor, zaken voor het spel en de workshops. Ieder nam een taak op zich, en zo werd alles mooi verdeeld.

    Daarna speelden we het toneel eens helemaal door. we stopten regelmatig om alles op de puntjes af te werken. We regelden de muziek, wie waar moest staan, wie wanneer moest beginnen.

    Morgen repeteren we opnieuw, maar met kledij om ons zo nog beter in onze rol in te leven.

    tot morgen

    Groetjes
    Jo en Cha

    04-03-2008 om 22:25 geschreven door Charlotte en Joannes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2/3/'08: workshop dans en expressie 2

    Workshop 5: Dans en expressie  

     

     

     

     

     

     

     

    Dans en expressie

    80’

     

    Heterogene groepen 1 groep

    (2 lln 4e lj + 2 lln 5e lj + 2 lln 6e lj)

    Gekleurde doeken, cd speler, cd’s, gekleurd papier

    Doelgroep: 4e, 5e en 6e leerjaar

    Korte omschrijving:

    We maken met zen allen een regenboogdans. Iedere groep vertegenwoordigt zijn kleur in een gezamenlijk lied.

     

    Doelstellingen:

    ü      Leerplandoelstellingen:

     

    1.    Kinderen experimenteren met en bekwamen zich in de uitdrukkingsmogelijkheden van hun lichaam. Dat houdt in dat ze:

    1.1: genieten van hun lichaam in hun beweging

    1.2: verschillende houdingen en bewegingen exploreren.

    1.3: spontaan meebewegen op muziek.

    1.4: waargenomen klanken omzetten in beweging

     

    2.    Kinderen kunnen zichzelf met een zekere dynamiek in bewegingen aanvoelen en organiseren.

    2.2: De lichaamsruimte aanvoelen en gebruiken

     

    3.    Kinderen worden zich bewust van hun identiteit en hun inlevingsvermogen dat houdt in dat ze:

    3.1 bewegingen nauwkeurig nabootsen

    3.2: een eenvoudig bewegingsverhaal uitbeelden

    3.4: gebruik maken van materialen

     

    4.    Kinderen ervaren de mogelijkheden van de lichaamstaal en van de dans om met zichzelf en mat anderen te communiceren

                

     

     

     

     

    ü      Lesdoelstellingen:

      

    1.  De kinderen kunnen vrij op muziek bewegen

    2.  De kinderen durven zich uiten op muziek

    3.  De kinderen kunnen op een expressieve manier iets uitbeelden

    4.  De kinderen kunnen expressief iets uitbeelden op muziek

    5.  De kinderen kunnen samenwerken

    6.  De kinderen kunnen samen een choreografie maken

    7.  De kinderen kunnen elkaar evalueren

     

     

     

     

    Aandachtspunten:

     

    We zorgen dat alle groepen zo heterogeen mogelijk zijn. We zorgen ervoor dat de leeftijden door elkaar gemixt zijn.

     

     

    Materiaal en ruimte:

    ü      Materiaal: gekleurde doeken, cd speler, cd, gekleurd papier

     

     

    ü      Ruimte: De sporthal

     

     

    Workshopverloop:

    Instap

    *Het liedje ‘Alle kleuren van de regenboog’ van K3 wordt beluisterd. De leerlingen dansen en bewegen vrij op deze muziek.

    Kern

     

     

     

     

     

     

     

    15’

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    30’

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    20’

     

    Kern 1:

     

    *Samen worden alle kleuren van de regenboog overlopen.

    Rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet + wit en zwart.

     

    *Elk kleur krijgt zijn eigen liedje.

    We bedenken samen welke landen, werelddelen of wereldse zaken bij welke kleur kunnen horen en beelden dit expressief uit op de muziek. We doen dit voor alle kleuren.

     

    Rood: Spanje, warme landen

    Oranje: indianen, Australië (kangoeroe’s)

    Geel: China, woestijn,

    Groen: jungle

    Blauw: oceanen

    Indigo:

    Violet:

    Wit: bergen, de Himalaya, Antartica

    Zwart: Afrika

     

    *De liedjes

     

    Rood: ‘Enamorada’ Belle Perez

    Oranje: ‘indianendans’ M kids

    Geel: romeo

    Groen: jungle song ‘aqua’

    Blauw:

    Indigo:

    Violet: ‘bailando’ Paradisio

    Wit:

    Zwart: ‘through the monsoon’ Tokio Hotel

     

    Kern 2:

    *De leerlingen worden ingedeeld in 9 groepen (7 kleuren van de regenboog + wit en zwart)

     

    *Naargelang hun kleur krijgt iedere groep een gekleurd doekwaar ze gebruik mogen van maken.

     

    *Elke groep krijgt zo’n 25 sec de tijd om zijn kleur te verdedigen met een kleine choreografie op het liedje ‘colour the world’ van Sash

     

    *Bijvoorbeeld: de gele groep boots China na, of de droogte van de woestijn. proberen ze zo expressief en met beweging te weergeven.

     

    *Eerst komt wit, rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo, violet en zwart. Wanneer een kleur zijn choreografie achter de rug heeft, gaan ze naar achteren en vormen ze een halve cirkel. De kleuren wit en zwart staan aan de zijkanten. Zo wordt er een prachtige regenboog van ballonnen en kinderen gecreëerd.

     

    02-03-2008 om 00:00 geschreven door Charlotte en Joannes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1/3/'08 workshop dans en expressie 1

    Workshop 5: dans en expressie  

     

     

     

     

     

     

     

    Dans en expressie

    80’

     

    Heterogene groepen 1 groep

    (2 lln 1e lj + 2 lln 2e lj + 2 lln 3e lj)

    Cd, cd speler, gekleurd papier, gekleurde doeken

    Doelgroep: 1, 2 en 3e leerjaar

    Korte omschrijving:

     

    We maken met zen allen een regenboogdans. Iedere groep vertegenwoordigt zijn kleur in een gezamenlijk lied.

     

    Doelstellingen:

    ü      Leerplandoelstellingen:

     

    1.    Kinderen experimenteren met en bekwamen zich in de uitdrukkingsmogelijkheden van hun lichaam. Dat houdt in dat ze:

    1.1: genieten van hun lichaam in hun beweging

    1.2: verschillende houdingen en bewegingen exploreren.

    1.3: spontaan meebewegen op muziek.

    1.4: waargenomen klanken omzetten in beweging

     

    2.    Kinderen kunnen zichzelf met een zekere dynamiek in bewegingen aanvoelen en organiseren.

    2.2: De lichaamsruimte aanvoelen en gebruiken

     

    3.    Kinderen worden zich bewust van hun identiteit en hun inlevingsvermogen dat houdt in dat ze:

    3.1 bewegingen nauwkeurig nabootsen

    3.2: een eenvoudig bewegingsverhaal uitbeelden

    3.4: gebruik maken van materialen

     

    4.    Kinderen ervaren de mogelijkheden van de lichaamstaal en van de dans om met zichzelf en mat anderen te communiceren

     

     

     

     

     

    ü      Lesdoelstellingen:

     

    1.  De kinderen kunnen vrij op muziek bewegen

    2.  De kinderen durven zich uiten op muziek

    3.  De kinderen kunnen op een expressieve manier iets uitbeelden

    4.  De kinderen kunnen expressief iets uitbeelden op muziek

    5.  De kinderen kunnen samenwerken

    6.  De kinderen kunnen samen een choreografie maken

    7.  De kinderen kunnen elkaar evalueren

     

                       

     

    Aandachtspunten:

     

    We zorgen dat alle groepen zo heterogeen mogelijk zijn. We zorgen ervoor dat de leeftijden door elkaar gemixt zijn.

     

     

    Materiaal en ruimte:

    ü      Materiaal: ballonnen, cd speler, cd, gekleurd papier

     

     

    ü      Ruimte: De sporthal

     

     

    Workshopverloop:

    Instap

    Het liedje ‘Alle kleuren van de regenboog’ van K3 wordt beluisterd. De leerlingen dansen en bewegen vrij op deze muziek.

    Kern

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    15’

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    40’

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    15’

     

    Kern 1:

     

    *Samen worden alle kleuren van de regenboog overlopen.

    Rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet + wit en zwart

     

    *Elk kleur krijgt zijn eigen liedje.

    We bedenken samen wat bijvoorbeeld rood,oranje,… en zwart zou kunnen zijn, en beelden dit expressief uit op de muziek. We doen dit voor alle kleuren.

     

    Rood: kers, tomaat, rood verkeerslicht, roos, lippen, tomatensaus, wijn,…

    Oranje: vuur, sinaasappel,…

    Geel: zon, kuiken, ster, mais, citroen,…

    Groen: gras, kikker, boom, jungle,…

    Blauw: zee, de lucht, smurfen,…

    Indigo/paars:

    Violet/roze: bloem, varken, mega mindy, Wizzy en Woppy

    Wit: schaapje, eend,wijn, rijst, bruidsjurk…

    Zwart: de nacht, inkt,…

     

    *De liedjes

     

    Rood: ‘rood’ Marco Borsato

    Oranje:

    Geel: ‘SUNrise’ Milk inc

    Groen: ‘laat het gras maar groeien’ Sam Gooris

    Blauw: ‘blub ik ben een vis’ K3, ‘Recht door zee’ Esther

    Indigo:

    Violet: ‘de drie biggetjes’ K3

    Wit:

    Zwart:

     

    Kern 2:

     

    *De leerlingen worden ingedeeld in 9 groepen (7 kleuren van de regenboog + wit en zwart)

     

    *Naargelang hun kleur krijgt iedere leerling een ballon waar ze gebruik mogen van maken.

     

    *Elke groep krijgt zo’n 25 sec de tijd om zijn kleur te verdedigen met een kleine choreografie op het liedje ‘Alana’ van Wes.

     

    *Bijvoorbeeld: de blauwe groep bootst de zee, mensen die zwemmen, vogels die in de lucht vliegen,…na. Dit proberen ze zo expressief en met beweging te weergeven.

     

    *Eerst komt wit, rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo, violet en zwart. Wanneer een kleur zijn choreografie achter de rug heeft, gaan ze naar achteren en vormen ze een halve cirkel. De kleuren wit en zwart staan aan de zijkanten. Zo wordt er een prachtige regenboog van ballonnen en kinderen gecreëerd.

     

    01-03-2008 om 00:00 geschreven door Charlotte en Joannes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs