Dee's paradise ... Karibu! Habari gani?
De blog van Dopsie, a.k.a. Miss Dee!!! :-)
Inhoud blog
  • homeopathie - vervolg
  • homepathie - zelftest
  • The life of Sheba
  • Bezige bijtjes
  • Negen Vlaamse provincies?
  • speciaal voor Knut...
  • De prinses en het vuur
  • een hart voor (knaag)dieren
  • It Don't Mean a Thing If It Ain't Got That Swing
  • Een "bucket list"
    Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Dopsie/Miss Dee
    Ik ben een vrouw en woon in Antwerpen (België) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 06/12/1984 en ben nu dus 39 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: ik hou van genieten, cultuur, wellness, dansen, diertjes en de natuur.
    Ik ben miss Dee!
    Foto
    Foto
    Linke linkjes;-)
  • Nichtje Hendrine in Bolivia
  • Wookieepedia: de Star Wars Wikia
  • Voor fonetici, erg handig!
  • om gewone lettertekens om te zetten naar hobbit- en elfenrunen
  • Roedi
  • Wikipedia
  • Toneelvereniging De Kleine Kunst
  • een selectie van mijn reisfoto's
  • Jeronimo
  • Senegambiagroep
    Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Categorieën
  • actua (31)
  • Afrika (5)
  • cavia (6)
  • cultuur (16)
  • ECHT (12)
  • film (21)
  • foto's (11)
  • global warming (3)
  • humor (3)
  • literatuur (3)
  • Malaga (3)
  • Ontkoppeld (3)
  • persoonlijk (21)
  • Senegal (6)
  • sfeerbeelden (3)
  • Sheba (5)
  • taalkunde (1)
  • Thailand (2)
  • toneel (9)
  • verjaardag (3)
  • weekend (1)
  • 05-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Obama for president
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Amerikaanse presidentsverkiezingen beginnen stilaan te naderen. Wat mij betreft kan George W. Bush niet vlug genoeg "troonsafstand" doen (de helft van de wereld in brand steken is meer dan voldoende, dank u wel ) dus ik kijk natuurlijk uit naar de verkiezingen. Momenteel is de periode van de voorverkiezingen aangebroken. Zowel de Democraten als de Republikeinen zullen de komende maanden beslissen wie hun kandidaat voor het Witte Huis wordt. Eergisteren vond de eerste voorverkiezing plaats in de staat Iowa. En voor beide partijen is die voorverkiezing uitgelopen op een verrassing!



    DEMOCRATEN
    1. Senator Barack Obama - 38 procent

    2. John Edwards - 30 procent
    3. Senator Hillary Clinton - 29 procent
    4. Gouverneur Bill Richardson - 2 procent



    REPUBLIKEINEN
    1. Mike Huckabee - 34 procent
    2. Mitt Romney - 26 procent
    3. Senator John McCain - 13 procent
    4. Fred Thompson - 13 procent
    5. Afgevaardigde Ron Paul - 10 procent


    Bij de Democraten was Hillary Clinton eigenlijk de gedoodverfde favoriet, met haar naambekendheid en jarenlange politieke ervaring. De laatste tijd voelde ze echter de hete adem van Barack Obama in haar nek, een politicus die belooft "verandering" te brengen. Wat mij betreft mag die verandering er zeker en vast komen, want dankzij Bush ligt hun land wel mooi in puin - en de wereld stilaan ook.
    Dat Clinton door rijzende ster Obama verslagen werd, was voor haar al beschamend genoeg, maar dat ze slechts derde eindigde is al helemaal ontoelaatbaar. Ik verwacht dan ook dat de voormalige First Lady de komende maanden er voor zal zorgen dat de strijd bijzonder bitsig zal worden.

    Ook Huckabee van de Republikeinen is een verrassing. Velen hadden verwacht dat mormoon Mitt Romney, die veel in zijn campagne in Iowa investeerde, de grote overwinnaar zou zijn. Hij moet echter de duimen leggen voor de charismatische televisiepredikant "Huck Chuck".

    Iowa is niet zo'n belangrijke staat en deze voorverkiezing zou in theorie dus weinig effect hebben op de rat race naar het presidentschap. De voorverkiezing van eergisteren is echter vooral van psychologisch belang: het is de eerste voorverkiezing en alle ogen zijn dus gericht op degene die hier als winnaar uitkomt. Een enorm voordeel voor Obama dus, die nog wel eens voor een verrassing kan zorgen op de belangrijkste voorverkiezing op Super Tuesday (5 februari). Op die dag worden er voorverkiezingen gehouden in zomaar eventjes 22 (!) staten! Ik kijk er al naar uit.

    Mijn eigen favoriet is Barack Obama en dat zal voor velen géén verrassing zijn . Het wordt hoog tijd dat er een nieuwe, frisse wind door het politieke landschap van de VS waait. Bovendien was Obama van in het begin tégen de oorlog in Irak, wat niet van Hillary Clinton gezegd kan worden - wiens mening trouwens verandert met de windrichting. Het zou leuk zijn moest er nu eindelijk eens een zwarte president komen in Amerika, met bijvoorbeeld een vrouwelijke vice-president (toch een leuke troostprijs, Hillary?). Afro-Amerikanen vormen immers ook een significant deel van de Amerikaanse bevolking en Obama, zoon van een blanke moeder en zwarte vader, kan een brug slaan tussen de blanken en de "gekleurde" onderdanen.
    Misschien is er nog hoop voor de VS. Vote Obama!!!

    Alle info over de presidentsverkiezingen op http://www.demorgen.be/dm/nl/2001/Race-naar-het-Witte-Huis/article/detail/122384/2008/01/04/Barack-Obama-en-Mike-Huckabee-winnen-in-Iowa.dhtml



    Categorie:actua
    05-01-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    22-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woord van het jaar - and the winner is...
    Sinds enkele dagen is de uitslag van Woord van het Jaar 2007 bekend. Zo'n 10 000 mensen hebben hun stem uitgebracht via http://www.woordvanhetjaar2007.nl/ en de winnaar is, met 19 % van de stemmen:

    BOKITOPROOF !!!

    Enige uitleg over de winnaar:
    "Het woord bokitoproof betekent: bestand tegen (de gevolgen van) vernielzuchtig gedrag (van dieren) en vandalisme (van mensen). Het woord hebben we te danken aan het incident waarbij de zilverruggorilla Bokito op 18 mei 2007 uit zijn dierenverblijf in Blijdorp ontsnapte en een vrouw ernstig verwondde. Al snel daarna dook het woord bokito op in de betekenis van relschopper, en de laatste tijd wordt ook het hiervan afgeleide bokitoproof veel gebruikt. Je mag verwachten dat het woord in 2008 zeker nog gebruikt zal worden, maar of het uiteindelijk in de Grote Van Dale zal worden opgenomen, moet de toekomst uitwijzen. "

    Bokito zelf wenste geen commentaar te geven.

    Negentien procent van de stemmen is nu ook geen overweldigende meerderheid, dus veronderstel ik dat Bokitoproof aan een rondje coalitievorming moet beginnen met de respectievelijke nummers 2 en 3: comadrinken en klimaatneutraal. Als daar maar geen formatiemoeheid van komt (7e plaats)!

    Ik vind het wel fijn dat mijn twee favorieten toch op het podium zijn geëindigd. Of "bokitoproof" een terechte winnaar is? Daar ga ik me niet over uitspreken, maar ik verwacht niet dat het een blijvertje is in onze Nederlandse taal. Bokito is een soort van hype geworden, en hypes hebben de gelukkige eigenschap na verloop van tijd weer over te waaien. Vorig jaar was het beertje Knut dat in de belangstelling stond, dit jaar de gorrilla Bokito, en volgend jaar zal er wel weer een ander dierentuinbeest gehypt worden. De "eredames" lijken mij daarentegen veel eerder woorden met toekomst. Het klimaat wordt een steeds belangrijker thema op de politieke agenda's (zelfs in de Verenigde Staten, en dat wil wat zeggen) en we worden ook steeds meer geconfronteerd met de gevolgen van klimaatsverandering, dus we zullen "klimaatneutraal" nog veel in de mond kunnen nemen. Desnoods maakt Al Gore wel weer een nieuwe film of publiceert hij opnieuw een bestseller, en anders hebben we onze eigen (kersverse) ministers nog die via dat woord stemmen trachten te ronselen. En op mijn werk spreken we vaak over "comazuipen"; ik en de andere collega's met humor maken er constant grappen over deze dagen, dus dit woord gaat ook nog wel even mee. Ik hoop wel dat we nog enkele jaartjes mogen wachten voordat er weer formatiemoeheid optreedt (please!!!), dat ik kan afkicken van het wilfen en dat de Antwerpse bussen minder te maken krijgen met opacriminaliteit!

    De lijst met woorden die in de eerste ronde genomineerd werden, kan je trouwens hier vinden:
    http://www.onzetaal.nl/ot/woord2007.php

    Ik vind het aanbod nogal "Noord-Nederlands"; veel van die woorden zeggen me eigenlijk niks. Ik wou dat er meer Vlaamse woorden in hadden gestaan. Er zitten wel heel representatieve woorden voor 2007 tussen: bimbocultuur, islamneutraal, klimaatzwendel, moslimziekenhuis...Denk daar maar eens over na Maar een woord als "joods-christelijk", bestaat dat al niet veel langer? Ik heb het voor het eerst gehoord in tijdens mijn eerste kandidatuur, en da's toch wel al effe geleden. Blijkbaar lopen onze Noorderburen een beetje achter

    Categorie:actua
    22-12-2007, 00:00 geschreven door Dopsie  
    17-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gevelkerstmannen en ongewenste cadeaus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen































    In deze eindejaarsperiode krijgen we zoals vanouds weer te maken met een aantal hardnekkige fenomenen zoals de gevelkerstman. Een aantal jaar geleden kon je sporadisch wel eens een gevelkerstmannetje bespeuren aan één enkele gevel en dat was best leuk, maar die tijden zijn reeds lang voorbij. De laatste jaren krijgen we te maken met straten waarin op elke gevel niet één maar minstens DRIE kerstmannen bungelen! Dat soort versiering lijkt mij enigzins overdreven, en al is het dit jaar gelukkig wat minder dan de vorige jaren, je ziet ze nog steeds (te) frequent in het straatbeeld. Ik heb een tijd geleden de petitie "Weg met de gevelkerstman" ondertekend (www.wegmetdegevelkerstman.be) en ik blijf bij mijn standpunt: die ergerlijke dingen ontsieren het straatbeeld. Als ik hopen tijd (en geld) had, zou ik er mijn hobby van maken om hun touwtjes één voor één door te snijden. Ik heb helemaal niks tegen de Kerstman (zolang hij maar niet té vroeg opduikt) maar er bestaat heel wat mooiere kerstversiering dan zulke gehypte dingetjes. Maar bon, misschien is het geen slechte remedie tegen een ander fenomeen: kerstagressie. Ik las in de krant dat bezoekers van kerstmarkten tegenwoordig behoorlijk hun boekje te buiten gaan: vandalisme, vechtpartijen enz...Ik stel dan ook voor dat oververhitte kerstmarktbezoekers hun woede koelen op gevelkerstmannen; dan slaan we twee vliegen in één klap!

    Kerst en Nieuwjaar is ook de tijd van de ongewenste cadeaus. Sommigen stockeren zulke cadeaus in een schuif speciaal daarvoor bestemd, om er nadien lukraak een cadeau voor een ander uit te vissen (wat hilarische toestanden oplevert als je na X aantal jaar gewoon je eígen cadeau terugkrijgt), andere proberen die "prullen" via Ebay en dergelijke te slijten...Ik heb een beter voorstel! Ik las in Nina en Libelle hartverscheurende artikels over alleenstaande moeders die moeten rondkomen met 200 euro per maand en verder nog wat schulden (meestal van ex-partners) mogen afbetalen. Deze vrouwen leven op hun tandvlees en kunnen alleen het hoogstnodige voor hun kroost kopen - of zelfs dat niet. Cadeautjes zitten er niet in voor de kinderen - ook de Sint en de Kerstman maken dus onderscheid tussen arm en rijk. Maar het is voor álle kindjes Kerstmis, ongeacht hun afkomst of achtergrond, dus waarom niet die ongewenste cadeaus geven aan moeders in moeilijkheden? Zo hebben zij of hun kroost ook eens wat extra. Als je een gezin in moeilijkheden kent, geef hen dan gerust die prullaria die voor jou nutteloos zijn maar hen misschien wél heel goed van pas kunnen komen. Indien je níet weet waar je met die dingen heen moet, dan zijn organisaties als Moeders voor Moeders de juiste instanties. Via
    http://users.pandora.be/moeders/nieuw/index.html kan je alle gegevens vinden. Ikzelf ben ook van plan wat overbodige dingen naar Moeders voor Moeders in Borgerhout te brengen. Het enige probleem is dat sommige dingen (zoals enkele omvangrijke knuffeldieren) iets te groot zijn om zomaar eventjes mee te nemen en ik ben niet van plan daarmee op de tram of trein te stappen. Ik zeul niet graag zichtbaar rond met dat soort beestjes. Als iemand een auto heeft en mij een lift wil aanbieden, ik betaal met mijn eeuwige dankbaarheid en u krijgt de wetenschap dat u iemand anders gelukkig hebt gemaakt er gratis bovenop! Laat het voor iedereen een mooie Kerst zijn!



    Categorie:actua
    17-12-2007, 00:00 geschreven door Dopsie  
    16-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Chinese Vlagdolfijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Droevig nieuws voor de dolfijnenliefhebbers onder ons: de Chinese Vlagdolfijn, een van de zeldzame rivierdolfijnsoorten op deze planeet, is virtueel uitgestorven verklaard. Dat wil niet zeggen dat deze soort echt uitgestorven is, maar de kans is wel heel groot.
    De soort werd pas in 1918 ontdekt, maar toen kwam hij nog wel algemeen voor in de Jangtsekiang, een rivier in China. En nu waarschijnlijk dus niet meer...
    Sinds het succesnummertje van Mao, "de Grote Sprong Voorwaarts (in de afgrond)", werd de Chinese Vlagdolfijn meedogenloos bejaagd. Nadien werd de Vlagdolfijn beschermd maar had het beestje erg te lijden onder vervuiling, visnetten en vissers die hem als een concurrent beschouwden bij de visvangst. In 1997 werden er maar 13 meer waargenomen op de Jangtsekiang. In 2006 werden er geen meer geteld.

    Volgens wetenschappers zou de soort zo'n 20 millioen jaar oud zijn. Bronnen uit de Han-dynastie (3e eeuw voor Christus) beschrijven de Chinese Vlagdolfijn al. Het diertje werd ook Baiji genoemd en zou - in gevaarlijke situaties - 60 kilometer per uur halen in het water. Volgens sommige wetenschappers zou de Chinese Vlagdolfijn intelligenter zijn dan primaten (de gorilla, chimpansee en orang-oetan).

    Het stemt mij altijd droevig als er weer eens een diersoort uitsterft. Het leven op aarde is weliswaar een cyclus van ontstaan, uitsterven en weer ontstaan maar de laatste eeuwen wordt het uitsterven van diersoorten vooral veroorzaakt door menselijk ingrijpen. Op die manier zijn al veel soorten verdwenen voordat we zelfs maar de kans hadden om ze te bestuderen. De mens lijkt zelfs niet op te kunnen houden met het meedogenloos uitmoorden van bedreigde soorten; lees dit artikel maar eens van het WWF:

    "
    Nijlpaarden grootste verliezers van verkiezingen in Congo
    De nijlpaarden in het Virunga Nationaal Park, in het oosten van Congo, zijn de grootste verliezers van de verkiezingen in het land. Uit een telling vorige maand blijkt dat hun aantal gezakt is tot amper 600. In 1974 was de kudde nijlpaarden in Virunga de grootste ter wereld, met ongeveer 29.000 dieren. De oorzaak voor die terugval ligt bij stropers, die in de dagen en weken voor de verkiezingen nog actiever zijn geweest dan anders. Een nijlpaard is 50 dollar waard, en de hoektanden worden vaak verkocht in de illegale handel van ivoor."
    (
    http://www.wwf.be/nl/index.cfm?group=news&menu=newsroom.cfm&page=newsroom/lire.cfm&id=492)

    Ik vraag me af wanneer het eens een keer ophoudt.

    Voor meer info over de Chinese Vlagdolfijn:

    http://www.baiji.org/
    http://www.panda.org/news_facts/newsroom/index.cfm?uNewsID=89780





    Categorie:actua
    16-12-2006, 00:00 geschreven door Dopsie  
    21-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werelddag van de Televisie

    Tegenwoordig is elke dag wel de "internationale dag" van iets. Volgens de scheurkalender van De Druivelaar is het vandaag de Werelddag van de Televisie. Televisie bestaat eigenlijk best wel al lang hoor. De fundamentele ontdekkingen die de basis vormen voor het concept televisie werden zelfs reeds in 1873 en 1884 gedaan. De electromechanica die noodzakelijk is voor televisie werd in de jaren '30 en '40 van de 20e eeuw ontwikkeld. De eerste demonstratie van een uitzending in kleur vond plaats in 1928. Het zou wel nog even duren voordat kleurentelevisie ingeburgerd zou raken. Het eerste patent voor een kleurentelevisiesysteem werd pas in 1940 toegekend. Er waren echter al regelmatig (zwart-wit)tv-uitzendingen voor Wereldoorlog II in de Verenigde Staten, Groot-Britannië, Frankrijk, Duitsland en de Sovjet-Unie. In de jaren '50 veroverde het televisietoestel definitief zijn plaats in de Amerikaanse huiskamers. Vanaf 1953 had Vlaanderen ook een eigen zender, de toenmalige NIR (later BRT, BRTN en VRT). Vanaf de jaren '70 verdrong de kleurentelevisie stilletjes aan de zwart-wit-toestellen.

    Wie er meer over wil lezen, zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Television

    Zelf kijk ik eigenlijk weinig televisie. Ik heb het meestal te druk, de beste uitzendingen beginnen te laat op de avond en ik kan niet zo goed tegen de straling van het toestel. Ergens is dat wel jammer, want buiten de ongeloofelijke rommel zijn er ook veel mooie en interessante programma's. Maar ik vind een goed gesprek hebben met iemand, wat bewegen of een boek lezen gewoon interessanter, gezonder en leerrijker dan de hele avond onderuitgezakt liggen voor de tv. De mensen zouden wat meer met elkaar moeten praten ipv naar "bewegende mannetjes" te kijken. Erg storend vind ik de reclameblokken, waarin we maar al te vaak een immoreel beeld door de strot geramd krijgen van hoe de wereld zou moeten zijn. Natuurlijk zijn er wél nog zenders waar je in feite naar zou kunnen blijven kijken  (^_^). Mijn favoriete zenders zijn Canvas, National Geographic Channel en de BBC natuurlijk! Sorry voor de trouwe volgers van "Undercover Lover" of "De Pfaffs" die mij nu ongeloofelijk saai vinden.

    Het enige programma dat ik momenteel trouw volg is "Stanley's Route", en de reden moet ik waarschijnlijk niet meer uitleggen . Afrika!
    Wat is jouw favoriete zender eigenlijk? Vertel dat gerust in je reactie op dit bericht! En hebben jullie nog in zwart-wit gekeken? Ik heb dat nog meegemaakt hoor! Dat was met een oud toestel als vervanging van onze tv die kapot was. It's been ages, however. Maar ik vond dat best leuk. Zwart-wit is ook mooi. Televisie moet voor mij heus niet colourful zijn !



    Categorie:actua
    21-11-2006, 00:00 geschreven door Dopsie  
    26-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is er in het nieuws?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


























    Vandaag wil ik eens reageren op twee berichten in de krant. Het eerste bericht komt uit de Metro van vandaag en gaat over het verdwijnen van de koraalriffen. Ik heb geen linkje maar het is een kort bericht, dus typ ik het even over.
    "Over 25 jaar is helft koraalriffen verdwenen"
    Door de opwarming van de aarde zullen de komende 25 jaar ruim zes op tien van alle koraalriffen verdwenen zijn. Dat blijkt uit onderzoek van Amerikaanse koraalwetenschappers op de Maagdeneilanden. Daar is vorig jaar bijna de helft van het plaatselijke rif afgestorven na maanden van abnormaal hoge zeewatertemperaturen. Vervuild slib en algen zorgden ervoor dat het beschadigde en verzwakte koraal zich niet meer kon herstellen van de klap.

    Wat is koraal eigenlijk? In Wikipedia vond in deze uitleg: "
    Een koraalrif is een ondiepte in de zee die opgebouwd wordt door koraalpoliepen, levende wezens uit de groep van de neteldieren. De koraalpoliepen scheppen in hun vaak ontelbare aantallen een complete leefgemeenschap, waar vele andere planten en dieren hun behuizing vinden. De riffen die zij bouwen kunnen bijzonder groot worden. Het grootste rif is het Groot Barrièrerif dat het grootste deel van de oostkust van Australië afschermt en het voor de scheepvaart moeilijk toegankelijk maakt. Koraalriffen zijn daarmee de grootste biogene structuren op aarde. Naar schatting leeft een kwart van alle zoutwatervissen in de buurt van koraalriffen. De riffen beslaan 0,02% van het oceaanoppervlak."

    De geldwolven onder u zeggen nu vast: "et alors?". Inderdaad, waarom zouden we ons zorgen maken om zo'n rif dat verder toch maar in de weg ligt? Vergeet dan niet, beste geldwolven, dat álles in de natuur er is met een welbepaalde functie! Het zou wel eens zeer nadelig, zoniet gevaarlijk kunnen zijn om bepaalde species uit de doen sterven. De geschiedenis heeft ons geleerd dat, wanneer er iets in de natuur ontregeld raakt, zij gewoonlijk een harde en genadeloze actie onderneemt om het evenwicht te herstellen. Koraalriffen zijn niet alleen zeer mooi en een gedroomde plaats voor duikers, ze hebben wel degelijk nut! De nog redelijk recente tsunami in Zuid-Oost-Azië heeft het bewezen. Daar waar het koraal nog grotendeels intact was, verloor de tsunami veel aan kracht en op het vasteland was er daar bijgevolg minder schade. Koraalriffen kunnen, net als de evenzozeer bedreigde mangrovewouden, dienen als natuurlijke golfbreker! En waar liggen de meeste koraalriffen? Juist, in gebieden waar geregeld tsunami's, orkanen en meer van dat soort natuurgeweld voorkomen. Misschien denkt u nog dat wíj er dan toch belang bij hebben omdat er hier geen koraalriffen zijn en ook geen tsunami's. Tja, we leven wel in de regio waaruit de hulp komt na zo'n ramp in die streken he. Hie meer koraal, hoe minder ellende, en dus hoe minder geld we moeten afdokken.

    Voor mooie foto's van koraalriffen: www.photolib.noaa.gov/reef/
    Voor meer uitleg: www.wwf.org , www.panda.org of www.wwf.be 

    En dan het tweede bericht: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF20102006_035 

    "Amerikaanse modeontwerpers shockeren met maatje kleiner dan nul "
    LONDEN - In Britse kledingwinkels lagen de voorbije zomermaanden topjes en broeken met maatje 4, goed voor een maat 30/32 bij ons of maat 0 in de VS. Amerikaanse modeontwerpers kunnen echter niet onderdoen voor de nieuwe trend en introduceren nu maat 00, zo schrijft de Britse krant The Independent. Dat is een maat kleiner dan maat 0.

    Op de website van winkelketen Banana Republic worden al kledingstukken met maat 00 aangeboden en ook modeontwerpster Nicole Miller introduceert binnenkort ,,sub-zero"-kleding. "We bieden deze maat aan voor vrouwen die van nature zo tenger zijn, niet voor topmodellen die zichzelf uithongeren", reageert een woordvoerster van Nicole Miller in de krant.

    Diëtisten vrezen echter dat de nieuwe maat (bij ons vergelijkbaar met maat 28/30) mensen met eetstoornissen nog meer onder druk zal zetten. ,,Dergelijke patiënten zijn vaak meer geïnteresseerd in de maat die op het kledinglabel staat dan in het kledingstuk zelf", luidt het.


    Zucht...Waar zijn we in godsnaam mee bezig??? Geen enkele volwassen vrouw kan of mag maatje 32 of minder hebben! Dat is onnatuurlijk en ongezond. Vrouwen die tóch in zulke kleren passen, beschouw ik als "afwijkingen" - sorry voor deze grove bewoording, maar het ís zo. Want als we zo doorgaan, wordt dit wél de regel ipv de uitzondering en beginnen we ons met z'n allen nóg meer uit te hongeren om een onmogelijk ideaal te halen. Vrouwen zijn vrouwen en geen kindjes. Mannen die op vrouwen vallen die kinderlijfjes hebben, kunnen maar beter ineens pedofiel worden - nogmaals mijn excuses voor deze grofheid, maar ook hier kan het niet anders. Mannen die op uitgemergelde vrouwtjes vallen, hebben volgens mij gewoon ziekelijke fantasieën.

    Daarom roep ik u op, gij allen, om vooral NIET deze trends te volgen!!! Het is onrealistisch en ziekelijk! En daarenboven zeer slecht voor de vruchtbaarheid. Erg sexy vind ik het trouwens ook al niet. Nu gaan jullie vast afkomen met het argument dat ik zelf zo tenger ben, maar a) bij mijn weten honger ik mijzelf niet uit, b) heb ik nog steeds maatje 38, een heel verschil met 32 en ook niet abnormaal op mijn leeftijd en c) ik erger mij dood aan die zichtbare ribben, dus ik voel zeker geen psychische nood om magerder te worden.
    Leve de vrouwelijkheid! Ik heb gezegd.


    Categorie:actua
    26-10-2006, 00:00 geschreven door Dopsie  
    03-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkiezingen!
    Time for satire!

    In het heetst van de verkiezingsstrijd leek het mij wel eens interessant het foldertje van één van de Beverse partijen onder de loep te nemen. En bij het maken van de keuze van wélk foldertje, pak ik natuurlijk die van de wildst om zich heen schoppende partij: het Vlaams Behang - sorry, Vlaams Belang dus (deze verspreking is voer voor psychiaters die de leer van Freud aanhangen;-)
    Terwijl ik dit foldertje rustig aan het doorbladeren was, moest ik toch bij bepaalde punten de wenkbrauwen optrekken. Ja, sommige zaken waren zelfs lachwekkend. Ik presenteer u enkele uittreksels met commentaar van mezelf daaronder!

    "Vlaanderen onafhankelijk"
    Mja, we waren al klein, nu gaan we een nóg kleiner landje worden. Ik veronderstel dat de Vlamingenmoppen nog spottender gaan zijn dan de Belgenmoppen? En als het zo doorgaat, eindigen we nog als Pluto! Die werd ook "geschrapt" omdat-ie zo enorm klein uitgevallen was tegenover al die grote loebassen van planeten.

    "Een veilige gemeente [...] Onze politiemensen dienen maximaal ingezet te worden, te vaak worden agenten belast met onnodige administratieve opdrachten."
    Excuseer, te vaak worden onze agentjes ingezet voor zaken als die stomme voetbalhooligans in toom te houden. Want dan wordt er werkelijk veel personeel & materiaal naar het stadium en omstreken plus de reisweg van de supporters gestuurd. De vraag is, zijn zulke futiele dingen al ons belastingsgeld wel waard? Vreemd genoeg rept het Behang daarover met geen woord. Zijn sommige van die al dan niet kaalgeschoren supporters misschien kiezers van het Vl. Behang?

    "Een dynamisch cultuur-, sport- en jeugdbeleid! [...] de tarieven voor het zwemmen dienen voor de eigen Beverse jeugd fors verminderd te worden."
    Zo duur is het anders niet in onze gemeente. Voor 3,50 euro mag je gaan zwemmen in een zwembad met een prachtige infrastructuur! Je krijgt waar voor je geld. Mij hoor je niet klagen. Als je jonger bent dan 18, is het trouwens goedkoper. Met een CJP-kaart kan je ook korting krijgen.
     "Voor de eigen Beverse jeugd"? Sinds wanneer heerst er hier een apartheidsregime? Heb ik iets gemist?

    "Minder belastingen [...] Het Vlaams Belang pleit voor echte belastingsverlagingen" En op de pagina ernaast staat  "Het is van groot belang dat de gemeente beschikt over een degelijke en veelzijdige sportinfrastructuur. Hetzelfde geldt voor speelpleintjes en voorzieningen voor jeugdbewegingen."
    Dat is allemaal heel nobel, maar hoe ga je dat betalen? Door middel van de belastingen natuurlijk! Maar wacht eens even, die wilden ze dan weer net verlagen...
    (je kan niet beide hebben hoor: veel voorzieningen door de overheid en lage belastingen!)

    "Een infoloket zou moeten opgericht (of geoptimaliseerd) worden waar men terechtkan voor alle mogelijke informatie over gemeentelijke aangelegenheden..." (enz)
    Kom nou, net alsof we in een Kafkaiaanse gemeente leven!? Die indruk had ik nochtans zeker niet. Ik ben echt nog niet verloren gelopen in een administratieve doolhof. En onvriendelijk zijn ze op het gemeentehuis ook niet.

    "Ongetwijfeld zullen andere partijen ineens problemen ontdekken waar ze anders nooit over spreken. Ze zullen plots oplossingen voorstellen die verdacht veel lijken op die van het Vlaams Belang"
    Volgens mij zijn er twee manieren om dit te interpreteren:
    a) ze ontdekken dezelfde problemen, ze stellen dezelfde oplossingen voor, dus kan je evengoed op die andere partijen stemmen:P
    b) het beleid van de andere partijen en het Belang gaat gelijkaardig zijn, wat wil zeggen: het Vlaams Belang gaat net zo min iets aan die problemen doen als die andere partijen. Dus waarom zou je ook op het VB stemmen?

    Ik hoop dat dit genoeg zegt:)
    Het zou best kunnen dat ik nu massaal spamreacties krijg van verontwaardigde Vlaams Behang-leden, maar dat zou ik niet erg vinden. Liever 20 afkeurende reacties dan compleet genegeerd te worden hé  En als het té grof wordt, dan verwijder ik het wel - want ik heb natuurlijk ook mijn grenzen.

    Tot zondag in de stemhokjes !





    Categorie:actua
    03-10-2006, 00:00 geschreven door Dopsie  
    16-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid van Pluto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    PLUTO

     

    Ocharme, dat kleine hemellichaam is sinds kort gediskwalificeerd als planeet! Sinds 24 augustus 2006 is Pluto een dwergplaneet, en kunnen we dus niet meer zeggen dat ons zonnestelsel 9 planeten telt. Begin dus maar met al die boeken over de ruimte aan te passen;-)!

    Voor we Pluto collectief uitwuiven, ga ik hier toch nog wat schrijven over deze nogal eigenaardige planeet, als laatste eerbetoon.

    We beginnen met een korte uiteenzetting over ons zonnestelsel, zodat we Pluto kunnen situeren. Als we van de zon, hét centrale element in ons zonnestelsel, vertrekken, komen we eerst de aardse/steenachtige planeten tegen: Mercurius, Venus, Aarde en Mars. Deze planeten bestaan voornamelijk uit gesteente en metalen, vandaar ook de benaming. Daarna komen we bij de gasplaneten: Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunus. Dit zijn zeer interessante planeten met al die vreemde gassen, talrijke satellieten en stormen. Ze zijn ook erg mooi om te zien, erg kleurrijk. Uranus en Neptunus worden ook wel eens ijsplaneten genoemd. Ten slotte komen we bij de dwergplaneet Pluto. Die staat zo ver weg van de zon, dat we hem maar moeilijk kunnen zien met telescopen. Er is ook nog nooit een ruimtetuig geweest. Daarom blijft dit hemellichaam nog steeds wat mysterieus. Er zijn weinig goede foto’s van Pluto. Voorbij Neptunus ligt ook nog de Kuiper-Gordel, een “wolk” van een heleboel bevroren objecten en een provisiekast voor kometen. Pluto bevindt zich aan de binnenste rand (= die het dichst bij de zon ligt dus) ervan.

    Pluto is een nogal vreemde planeet. Hij bestaat vooral uit steen en ijs- je zou het een ijsplaneet kunnen noemen - wat niet verbazingwekkend is als je weet hoever hij van de zon ligt. Het moet er nogal stil, koud (- 229 ° C) en donker zijn volgens mij. Ik zou er in ieder geval niet willen wonen. De naam “Pluto” is trouwens een verwijzing naar de Romeinse god van de onderwereld, what’s in a name.

    De omlooptijd rond de zon duurt 248 jaar; wat een jaar is bij ons zou daar dus 248 keer zolang duren! Zijn baan rond de zon is verder ook bijzonder: Pluto’s baan wijkt sterk af van het eclipticavlak dat alle andere planeten ongeveer volgen. Daarom staat Pluto af en toe dichter bij de zon dan Mercurius.

    Wat vele mensen níet weten, is dat Pluto eigenlijk een dubbelplaneet is, met zijn maan Charon. Vergeet niet dat Pluto veel kleiner is dan de Aarde, zijn maan Charon is echter niet zo klein in verhouding tot Pluto zelf. Het moet dan ook een fabelachtig uitzicht zijn op Pluto als Charon aan de hemel staat!

    Verder heeft Pluto nog 2 andere satellieten: Hydra en Nix. Maar goed ook, want anders zou het daar wel erg eenzaam zijn voor dit planeetje zo achterin ons zonnestelsel.

     

    Maar nu is Pluto dus een dwergplaneet! Niet zo belangrijk meer dus. Hij zou veel meer passen bij de planetoïden van de Kuiper-Gordel. Een dwergplaneet is ongeveer hetzelfde als een gewone planeet: (bijna) bolvorming, draait in een baan rond de zon en geen maan van een andere planeet. Het verschil zit hem in het feit dat dwergplaneten hun baan niet “schoonvegen” van andere objecten. Pluto zal niet eenzaam zijn in zijn nieuwe status van dwergplaneet, want hij heeft al het gezelschap van Eris en Ceres.

     

    Hou je taai, verre dwergplaneet, en vaarwel!

    Categorie:actua
    16-09-2006, 00:00 geschreven door Dopsie  
    15-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paus contra Islam ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Katholieke Kerk heeft weer eens van zich laten horen. Paus Bendictus hield op de universiteit van Beieren een toespraak over de filosofische en historische verschillen tussen het Christendom en de Islam, en de relatie tussen religie en geweld. De Paus citeerde tijdens zijn toespraak een of andere Byzantijnse keizer uit de middeleeuwen: "Toon me welke nieuwe dingen de profeet Mohammed heeft gebracht, en je zal alleen slechte en onmenselijke dingen vinden, zoals zijn gebod om het geloof met het zwaard te verspreiden." Ik denk niet dat het slecht bedoeld was, de Paus benadrukte ook dat het zíjn woorden niet waren, maar erg diplomatisch was het nu ook weer niet. Anderzijds, de moslimwereld was ook weer eens te vlug op zijn paard gezet, het ging wel degelijk om een citaat. In ieder geval was dit niet erg goed voor de al bestaande spanningen tussen de Westerse cultuur en de moslimwereld. Ikzelf ben atheïst en ik weiger partij kiezen, ik bekijk het liever eens van alle kanten.
    Maar laten we eens verder ingaan op het citaat zelf! Slechte en onmenselijke dingen, zouden het enige zijn wat profeet Mohammed heeft gebracht. Ik heb al vaker gemerkt, dat mensen de Islam de "slechte" godsdienst vinden, en het Christendom heeft dan weer alleen maar rozengeur en maneschijn gebracht. De christenen, die zijn o zo perfect, vredelievend enz. En overal waar moslims komen, is er ambras.
    Dit is een zwart-wit visie die ik allerminst ondersteun. Laten we niet vergeten, dat de Kerk eeuwenlang de mens in het Westen klein en dom heeft gehouden. Terwijl de wetenschap in de Arabische Wereld een hoge vlucht nam, geloofde men hier dat de aarde plat was, en dat men van de rand kon vallen als men te ver reisde. Het is waar dat de Islam nogal aggresief te werk kan gaan in zijn bekeringsdrang, maar we mogen vooral niet vergeten hoeveel mensen de Kerk op de brandstapel heeft gezet (of erger...) omdat zij zich niet tot het Christendom wilden bekeren. In de Koran wordt geschreven over een Heilige oorlog (Jihad), maar dat hebben de Christenen óók vaak ondernomen: de Kruistochten tijdens de middeleeuwen. De Kerk was zelfs niet te beroerd om kinderkruistochten te organiseren. Allemaal vergooide levens. Christenen hebben ook zeer lange tijd mensen van een ander geloof (of zonder geloof) niet echt beschouwd als mensen, maar als minderwaardige levende wezens die "gered" moesten worden. Fijne rethoriek heeft de Kerk toch.
    Voor het Christelijke geloof zijn mooie kerken gebouwd, maar de bouwwerken van de Islam moeten zeker niet onderdoen in pracht. Denk maar aan het Alhambra in Granada, de Rotskoeppelmoskee te Jeruzalem, de Gouden Moskee in Irak (helaas een beetje opgeblazen tegenwoordig), de Mezquita in Cordoba, de Moskee van Isfahan in Iran, de Djenné moskee in Mali... Ik vind veel van die gebouwen bijzonder elegant. Ook de Taj Mahal, een van onze wereldwonderen, is gebouwd in een Islamitische stijl.
    Het Christendom predikt naastenliefde, maar er zijn al heel wat spanningen (met de daarbij horende bloedbaden) geweest onder Christenen. Zo heeft de katholieke Kerk decennialang dapper meegewerkt aan het tegen elkaar opzetten van Hutu's en Tutsi's in Rwanda. Toen daar in 1994 de genocide uitbrak, dachten vele Tutsi's een veilig onderkomen te vinden in de talrijke kerken van het land. Hadden ze beter niet gedaan, want vaak waarschuwde de priester daarop de moordende Hutugroepen. Die kwamen dan de boel effe vrolijk in de fik steken. Ironisch: in slechts één plaats in Rwanda is niet gemoord: het Islamitische deel van hoofdstad Kigali.

    Zo zie je maar: de Islam is niet zo door en door slecht als sommigen ons willen doen geloven, en de Christenen zijn nu ook niet bepaald engeltjes. Ik vind dat er van geloof in het algemeen niet veel goeds komt. De bedoelingen in het begin zijn altijd goed, maar wat er allemaal uit voortvloeit...
    Leve het atheïsme!;-)


    Categorie:actua
    15-09-2006, 00:00 geschreven door Dopsie  
    11-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9/11 - vijf jaar later
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Elf september 2006 is niet alleen een belangrijke dag omdat mijn blogje op deze dag geboren is. Precies 5 jaar geleden werd de wereld op zijn kop gezet door de aanslagen van 11 september! Twee gekaapte vliegtuigen boorden zich in de Twin Towers van het World Trade Center te New York, een 3e vliegtuig (?) sloeg in op het Pentagon en een 4e tenslotte kwam onzacht in aanraking met de vruchtbare grond van een veld in de staat Pennysylvania. In totaal kwamen 2973 mensen om die dag. De "War On Terror" die in de jaren daarop volgde kostte aan nog eens een gigantisch aantal Amerikanen, Britten, Irakezen, Afghanen etc het leven. Ik weet niet precies hoeveel, maar ik zou het aantal mensen in ieder geval niet te eten willen geven. De wereld is nooit meer helemaal hetzelfde geweest sinds die noodlottige dag. Als ik een vliegtuig laag over zie vliegen, word ik nog steeds bang dat-ie ergens in gaat slaan.
    Al-Quaeda met kopstuk Bin Laden wordt algemeen verdacht van de aanslagen. Er valt niet te betwijfelen dat deze aanslagen gepleegd werden door moslimterroristen. De vraag is echter volgens mij: werden ze alléén door moslimterroristen gepleegd? Of steekt er niet meer achter? Want deze aanslagen hebben toevallig  toch wel heel erg in Bush zijn kaart gespeeld he! Hij wou oorlog, hij zocht alleen nog een alibi om eraan te beginnen. 9/11 kwam hem wel erg goed uit. Verder zijn er, 5 jaar na datum, nog een heleboel zaken niet uitgeklaard! Waarom ging het allemaal zo "vlotjes"? Hoe kon het dat al die beroemde inlichtingendiensten er niet van op de hoogte waren? Waarom kon het Amerikaanse Leger, "het beste ter wereld", de aanslagen niet voorkomen? Waarom stortten de Twin Towers zowaar in een vrije val naar beneden, zonder dat er veel moeite voor nodig was? Waarom geeft de CIA de bewakingsbeelden van het Pentagon niet vrij, waarop de inslag te zien is? Waarom is de plaats van de inslag in het Pentagon zo klein, terwijl zo'n passagiersvliegtuig toch wel een serieuze breedte heeft? Waarom werd de president niet meteen geëvacueerd? Waarom zijn Bin Laden & Co nog stééds niet gevangen?
    Heel wat onbeantwoorde vraagjes, die aanleiding hebben gegeven tot een aantal (soms nogal fantasierijke) complottheorieën. Ik vind de meeste nogal overdreven en veel te ver gezocht, maar ik heb er zo ook m'n eigen idee over. Complottheorieën duiken altijd op als er zoiets dramatisch gebeurt maar in dit geval vind zelfs ik dat er vanalles niet kosher was aan 9/11. Vooral bij de aanslag op het Pentagon heb ik mijn bedenkingen. Er zijn GEEN bewijzen! Van de aanslagen op het WTC zijn er beelden zat, iedereen gelooft wel dat er vliegtuigen zijn ingeslagen. Maar wat met het Pentagon? De CIA heeft 5 minuten na de zogenaamde inslag beslag gelegd op alle beelden van de bewakingscamera's, en heeft tot nu toe níks vrij gegeven van die beelden die betrekking hebben op de inslag zelf. Sommige mensen denken dat er een gewoon, Amerikaans gevechtsvliegtuig is ingeslagen op het Pentagon. Dat is mogelijk! Zelf vind ik ook dat het bijzonder moeilijk moet zijn om, met een groot log passagiersvliegtuig, op zo'n manier neer te storten op het Pentagon. Zelfs als je veel stuurkunst en ervaring hebt als vliegtuigpiloot, moet het nog een hele opgave zijn om daar gecontroleerd (en dus doelbewust) in te slaan. Met een gevechtsvliegtuig, kleiner en wendbaarder, moet het gemakkelijker zijn. Wat is er dan met American Airlines Flight 77 (het vermeende vliegtuig) gebeurd? Dat kan natuurlijk neergeschoten zijn boven zee!
    Dit zijn slechts mogelijke scenario's, er hoeft niks van waar te zijn. Maar men moet altijd in het achterhoofd houden dat wat in de media getoond wordt, nog niet per sé waar is. Er is al meer gemanipuleerd in de media dan men denkt.

    Ondertussen gedenken we de vele slachtoffers, hun kinderen en weduwen/-naars van 9/11. Het was zonder twijfel de spectaculairste aanslag ooit, 5 jaar later nog steeds indrukwekkend om te zien, maar hopelijk gebeurt het niet nog eens. Twee oorlogen en vele onschuldige slachtoffers later begin ik wel wat genoeg te krijgen van moslimextremisten, war on terror, axis of evil, nucleaire proeven, dagelijkse aanslagen in Irak, sharia, boerka's enz.
    Tevreden, Bush?

    Om u te dienen, Dopsie x

    Categorie:actua
    11-09-2006, 00:00 geschreven door Dopsie  
    Foto
    Archief per week
  • 27/02-04/03 2012
  • 26/09-02/10 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
    Foto
    Link it up!
  • Hypnotiseur Patrick Pickart
  • MorganBlue3
  • de ECHT-blog
  • Zeezicht
  • De Grote Cavia!
  • Woordenboek Swahili/Engels
  • knaagdieropvang Knabbelthuisje
  • Ethnologue
  • World Wildlife Fund
  • de BBC news website, zeer handig om info op te zoeken!
    Foto
    Ik ontvang graag mailtjes!

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Gastenboek

    Laat je gaan in mijn gastenboek

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    hdb
    www.bloggen.be/hdb
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs