Dee's paradise ... Karibu! Habari gani?
De blog van Dopsie, a.k.a. Miss Dee!!! :-)
Inhoud blog
  • homeopathie - vervolg
  • homepathie - zelftest
  • The life of Sheba
  • Bezige bijtjes
  • Negen Vlaamse provincies?
  • speciaal voor Knut...
  • De prinses en het vuur
  • een hart voor (knaag)dieren
  • It Don't Mean a Thing If It Ain't Got That Swing
  • Een "bucket list"
    Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Dopsie/Miss Dee
    Ik ben een vrouw en woon in Antwerpen (België) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 06/12/1984 en ben nu dus 39 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: ik hou van genieten, cultuur, wellness, dansen, diertjes en de natuur.
    Ik ben miss Dee!
    Foto
    Foto
    Linke linkjes;-)
  • Nichtje Hendrine in Bolivia
  • Wookieepedia: de Star Wars Wikia
  • Voor fonetici, erg handig!
  • om gewone lettertekens om te zetten naar hobbit- en elfenrunen
  • Roedi
  • Wikipedia
  • Toneelvereniging De Kleine Kunst
  • een selectie van mijn reisfoto's
  • Jeronimo
  • Senegambiagroep
    Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Categorieën
  • actua (31)
  • Afrika (5)
  • cavia (6)
  • cultuur (16)
  • ECHT (12)
  • film (21)
  • foto's (11)
  • global warming (3)
  • humor (3)
  • literatuur (3)
  • Malaga (3)
  • Ontkoppeld (3)
  • persoonlijk (21)
  • Senegal (6)
  • sfeerbeelden (3)
  • Sheba (5)
  • taalkunde (1)
  • Thailand (2)
  • toneel (9)
  • verjaardag (3)
  • weekend (1)
  • 30-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dubbelgangers

    In 2006 heb ik op www.myhertiage.com opgezocht op welke beroemdheden ik (zogezegd) lijk (http://www.bloggen.be/msichana_dopsie/archief.php?startdatum=1165791600&stopdatum=1166396400).
    De tijd heeft niet stilgestaan: ik ben veranderd, het celebrityveld is ook veranderd, dus leek het me een goed idee om nog eens op te zoeken op wie ik heden ten dage lijk De resultaten zijn nog steeds bevreemdend. Hieronder collages van twee pogingen.





    Net zoals vroeger komt Katherine Heigl terug in de resultaten (nog steeds geen idee wie dat is, trouwens). In Meg White zie ik wel wat, ook al staat ze nogal belachelijk op die foto. Geen idee wat Julia Roberts in hemelsnaam in dat lijstje komt doen. Da's wel de laatste op wie ik lijk, en zo mooi vind ik die nu ook weer niet. Van die Siti Nurhaliza heb ik precies wel wat weg. In de rest herken ik mezelf absoluut niet, maar ik ben wel tevreden met "mijn" beroemdheden (voor zover ik ze ken tenminste). Ingrid Bergman, Katie Holmes, Anne Frank, Bette Davis, Diane Kruger, dat staat mij wel aan. Ik had het slechter kunnen treffen, de Hulk of the Joker ofzo...

    Ik daag mijn bloglezers uit om het ook eens te proberen!


    30-09-2008, 15:30 geschreven door Dopsie  
    22-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het nieuwe academiejaar.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag is de eerste "schooldag" voor onze nieuwe studentjes. Die van mij mochten deze middag naar de onthaaldag, waar onze decaan de faculteit voorstelde in een powerpointpresentatie. En in die presentatie kwam ik ook voor, met naam en foto . Benieuwd wat de nieuwe lichting er van vond.
    Ondertussen ben ikzelf alweer een jaar afgestudeerd. Ongeveer een jaar geleden had de laatste lichting Germaanse Taal- en Letterkunde plechtige proclamatie. Daarna was het over and out. Ik ben echter zo'n beetje op deze unief blijven hangen. Ik heb sinds juni 2007 bijna constant voor de UA gewerkt, ik kén gewoon geen andere werkgever . Eerst enkele studentenjobs, en eind oktober ben ik dan begonnen als part-time administratief assistent Internationalisering op de faculteit Geneeskunde. Iemand van de Germaanse op de Geneeskunde, klinkt wel een beetje raar, maar administratie kan je natuurlijk overal doen. Ik vond het contact met de studentjes tof, leerde veel bij, en mijn part-time werd algauw omgezet naar een voltijdse job. De studenten leken tevreden over mij, en vonden het jammer toen ik wegging omdat ik de prachtige kans had gekregen om stafmedewerker onderwijs te worden. Na een officieel examen te hebben gedaan voor deze functie, ben ik momenteel stafmedewerker onderwijs op een aanverwante faculteit (Farmacie, Biomedische wetenschappen en Diergeneeskunde). Allemaal nogal wetenschappelijk, en ik het middelbaar was ik juist zo slecht in chemie en fysica. Maar de collega's vallen mee en da's toch ook belangrijk. En mijn kennis van de vakken zal ik op termijn wel bijgespijkerd krijgen. 
    Ik heb al heel wat contact gehad met de proffen en die lijken ook wel mee te vallen. Zolang er maar geen gestoorde professor mijn kantoor binnen komt vallen om gevaarlijke chemische experimenten uit te halen, is alles goed. Ik heb ondertussen zelfs al wat studenten over de vloer gehad, en da's altijd leuk. Alleen jammer dat ze meestal verkeerd verbonden zijn en eigenlijk een collega van mij zoeken.

    Ik wil nog even wat duidelijkheid scheppen over bepaalde zaken. Ik doe géén administratief werk. Ik heb mensen die ik kan "bevelen" dat voor mij te doen. Ik ben dus geen administratieve kracht zoals sommige mensen mij afschilderen. Ik heb een belangrijke taak op deze faculteit en op de universiteit. Ik ben er mede-verantwoordelijk voor dat onze studentjes kwalitatief goed onderwijs krijgen en dat de docenten meegaan met de tijd. Verder ben ik een ambtenaar, vastbenoemd dan nog wel. Heel wat mensen hebben mij al proficiat gewenst met mijn benoeming, maar enkele anderen waren zo (on)sympathiek om dit de grond in te boren en te doen alsof ik nu een saaie kantoortrut ben. Hopelijk ben ik dat niet. In ieder geval: ik heb voor mijn leeftijd een mooi loon, na de proefperiode zit ik relatief "safe", heb vrij veel vakantiedagen en als ik dit blijf verderdoen, heb ik een goed pensioen. Wat hebben jullie?

    Er is eigenlijk heel wat gebeurd en veranderd in dat ene jaartje, zeg. Ik sta er zelf nog steeds van versteld. Dit is in feite al mijn derde job. Dit jaar voelde echt véél langer aan! Gewoon geschift. Ik vraag me af welke verrassingen het leven als werkmens nog voor me in petto heeft !

    22-09-2008, 16:11 geschreven door Dopsie  
    13-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Senegal: fauna (deel 2)
    Vandaag het 2e en voorlopig laatste deel over de Senegalese beestenbende. Enjoy!

    Photobucket

    Ram op het slaveneiland Gorée (het beestje was zelf ook geketend, paste goed bij de setting)

    Photobucket

    Schurftige hond.

    Photobucket

    Twee ezeltjes.

    Photobucket

    Aalscholvers op een eiland waar we zijn gaan vogelen

    Photobucket

    Aapje.


    Categorie:Senegal
    13-09-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    11-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Senegal: fauna (deel 1)
    Senegal is geen safariland, wat niet wil zeggen dat er helemaal geen interessante fauna is. Hieronder kunnen jullie kennismaken met enkele leden van het Senegalese dierenrijk waarmee ik kennis gemaakt heb.

    Photobucket

    Zeboe-vee langs de kant van de weg.

    Photobucket

    Schildpadden in alle soorten en maten.

    Photobucket

    Hagedis.

    Photobucket

    Ooi die gauw kleintjes gaat krijgen.

    Over enkele dagen deel 2 van de beestenboel! Overigens, mijn blogje bestaat vandaag 2 jaar! Ook proficiat aan Roedi wiens blog vandaag  toevallig ook 2 jaar wordt. 11 september blijft een heuglijke dag ...


    Categorie:Senegal
    11-09-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    07-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vredefeesten 2008
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vannacht ben ik moe en koud maar voldaan teruggekeerd van de Vredefeesten (aka Ballonfeesten) in St-Niklaas. Het was plezant om nog eens aan deze kant van 't water weg te gaan, misschien moet ik dat maar eens meer doen.
    Aangezien ik St-Niklaas niet zo goed ken, hadden we afgesproken aan een voor mij makkelijk te vinden punt, standbeeld Het Woord (wie wil weten waarom dat voor mij makkelijk te vinden is, moet het standbeeld maar eens gaan checken op de grootste markt van het land ). Een vreemde observatie: ik was degene die het verst van St-Niklaas woont, en toch was ik het eerst op de plaats van afspraak.  Ik moet eens leren om minder stipt te zijn, meer op zijn Afrikaans dus (daar kom ik toch net vandaan).
    Afrikaans bleek ook een deel van de Vredefeesten te zijn, want rond het Castrohof stonden veel kraampjes met Senegalese vlaggen, gerechten en djembé's. Ik voelde me meteen thuis! Ik had best nog wel eens kip yassa willen eten, maar verkoos uiteindelijk toch Aziatisch voedsel (loempia's en gefrituurde banaan, in zoetzure saus, mmm ). Die kip yassa komt later nog wel eens.
    De ballonnenshow op de markt was, zoals steeds, spectaculair. Blikvanger dit jaar was de gigantische T-Rex, uit Canada (zie foto). Het beest kwam best wel geloofwaardig over, met zijn door de wind bewegende armpjes. Op een gegeven moment leek het wel alsof hij in het dak van het stadhuis ging bijten. That would have been fun Burgemeester Freddy Willockx dacht daar toch anders over, want hij keek maar zuur toen we hem tegenkwamen (hij lachte niet eens terug toen Huntak Clorian en ik hem vriendelijk begroetten, pfoe  ).
    Daarna zijn we weer richting Castrohof gegaan, waar we midden in de Reggae-vibes (en weed ) terechtkwamen. Toch niet helemaal mijn ding, maar ik vond verstrooiing in een gele ballon en dat hebben Fré en Huntak geweten
    Vervolgens een van de hoogtepunten van de avond: het optreden van Hooverphonic. Het publiek was uitzinnig, het was dan ook een zeer goeie set. Zelf ben ik niet zo'n fan van de band, ik zou nooit naar een héle CD van hen kunnen luisteren, maar live zijn ze blijkbaar wel indrukwekkend! Alleen jammer dat ze na de bisnummers nóg eens terug opkwamen. Dat was er toch wat te veel aan. Zweverige muziek terwijl Alex Callier dingen mompelt over verdraagzaamheid, terwijl het begint te regenen...ik vond dat het toen de verkeerde kant uitging. Ik kon trouwens niet vluchten, want had toen juist vreselijk kramp in mijn voet . Het schitterende vuurwerk direct aansluitend op het optreden maakte echter veel goed.
    Om de avond af te sluiten (en mijn voet een beetje rust te gunnen) zijn we nog ene gaan drinken en heb ik fijn gebabbeld met Gregory's friends, om daarna richting laatste bus te hinken. Ik was blij dat ik thuis was, want het was best wel koud buiten, maar het was leuk om me nog eens te amuseren met toffe jonge mensen!

    (foto: Fré)

    Categorie:sfeerbeelden
    07-09-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    04-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De repetities zijn weer begonnen...
    Nu de zomermaanden voorbij zijn, is het tijd om de toneelrepetites te hervatten. Ik was een beetje gestressd voor de repetitie van dinsdag, omdat ik de tekst van het eerste bedrijf nog niet vanbuiten had geleerd. Uiteindelijk bleek dat niemand heeft geoefend deze zomer, een hele opluchting. Op de repetitie hebben we trouwens heel wat afgelachen... En ook afgegild, want in de repetitieruimte bleek een nieuwe acteur te vertoeven: een vleermuis! Het beestje wou maar al te graag een prominente rol opeisen, en dat liet hij merken door voortdurend voor onze ogen langs te scheren. Iemand een suggestie voor een naam voor onze nieuwe ster?

    Ik hoop alleen dat de kelder, waar wij ons omkleden, niet veranderd is in een heuse vleermuisgrot.

    Nog nieuws: de flyer/affiche voor het toneelstuk!

    Photobucket

    Binnekort hangt heel Beveren er vol mee. Watch out!


    Ik heb het telefoonnummer er af gehaald, want het is niet de bedoeling dat mensen nu al gaan bellen om kaarten. De volledige flyer volgt later nog wel!

    Categorie:toneel
    04-09-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    29-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Impressies uit Senegal
    Voila, ik ben een week terug in België, en nu wordt wel eens tijd om jullie een idee te geven van mijn reis. Hier hebben jullie alvast enkele indrukken van Senegal!

    Onze groep sukkelt uit het blubberige water van Lac Rose...

    Photobucket 

    (betaalde?) liefde in Senegal

    Photobucket

    Vrome moslimjongen in de moskee van de heilige stad Touba

     Photobucket

    In Senegal zijn er veel kinderen, maar het is helaas géén kindvriendelijk land...

    Photobucket

    Schildpadje in Village des Tortues, waar deze diertjes echt vertroeteld worden

    Photobucket

    Spelend meisje in de branding

     Photobucket


    Categorie:Senegal
    29-08-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    27-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Miss Dee is back!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben reeds enkele dagen terug uit het verre Senegal. Jullie staan vast te popelen om mijn reiservaringen te horen, maar helaas heb ik het momenteel nogal druk met mijn nieuwe job, de nakende toneelrepetities en vooral het bijkomen van de toch wel vermoeiende reis. Ik zal daarom later uitgebreid verslag doen over mijn tijd in Afrika, maar ik kan alvast melden dat het een hele toffe tijd was, een zeer plezante reis met veel sociale contacten en leerrijke ervaringen! Hoewel het allemaal erg interessant was, ben ik toch blij dat ik weer terug ben. Ik ben gelukkig niet al te ziek geweest, maar ik ben toch wel vermoeid van de reis en het vergt toch wat aanpassingen om weer in het frisse België te wonen. Ik moet zeggen: ik heb in Senegal eigenlijk nooit last gehad van mijn zwakke knie (en er nochtans veel onverantwoorde dingen mee uitgestoken, zoals zonder steunzolen lopen, in krappe rammelbusjes zitten en van bootjes springen). Maar zodra we nog maar boven Europa vlogen, was de pijn er weer. Ofwel gedijt die arme knie beter bij warmte, ofwel ben ik voer voor psychologen . Misschien moet ik maar ergens in een warm land gaan wonen. Ik vind België momenteel trouwens veel te fris, 't is hier de helft kouder dan in Senegal!

    't Is ook wel effe wennen aan de gehaastheid van iedereen en het gestress. Persoonlijk verkies ik, net zoals de Senegalese hond en schildpad hierboven, the African way... "doucement". Ik vraag me alleen af of de rest van onze maatschappij dat op prijs zou stellen.
    Ik heb in Afrika regelmatig in primitieve omstandigheden moeten leven en veel tijd gehad om na te denken, en dan begin je bepaalde zaken in het thuisland wel te relativeren. Ergens hebben die Afrikanen nog geluk: zij moeten zich geen zorgen maken over internetstalkers, ruzies om niks en andere futiliteiten waar wij onze slaap voor laten. Ik zag er dan ook een beetje tegenop om terug te keren naar België, naar mensen die vriendelijk zijn in mijn gezicht en mij afbreken achter mijn rug, naar allerlei familievetes, naar ruzies waar ik niks mee te maken heb, naar mensen die mij schandalig behandeld hebben, naar mijn blog waar die laffe, onnozele internetstalker steeds zijn giftige pijlen op richt, naar vrienden die al lang geen vrienden meer zijn etc... Wel, ik heb heel andere ervaringen opgedaan in Senegal, ik hoop dat ik er iets uit geleerd heb en dat ik nu gemakkelijker de hoofdzaken van de bijzaken zal kunnen scheiden.

    Binnenkort zal ik hier meer reiservaringen neerpennen en wat foto's van mijn reis posten, maar eerst ga ik verder met acclimatiseren aan ons koude en natte landje.



    27-08-2008, 11:18 geschreven door Dopsie  
    04-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ribbedebie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen





















    Voila, mijn koffers staan klaar om gepakt te worden, mijn vervoer naar de luchthaven is geregeld, mijn inentingen en reispas zijn in orde, mijn reisapotheek is op volle sterkte, ik heb voldoende "zedelijke" kledij bijeengesprokkeld om de locals niet voor het hoofd te stoten, en ik heb zelfs een onderwerp gevonden voor mijn reportage voor de krant ECHT... Niks kan mij nu nog tegenhouden om te vertrekken naar Senegal.

    Dus ik ben donderdag RIBBEDEBIIEEEEEE!!!!!


    Ik hoop de 22e augustus terug te keren met een gezond kleurtje (hopelijk niet zo rood als een kreeft ), boeiende ervaringen, vriendschappen voor het leven en een massa leuke foto's. En souveniertjes voor mijn dierbaren natuurlijk . Ik hoop alleen dat mijn noordelijke en zuidelijke landgenoten elkaar niet levend gevild hebben tegen dat ik terugkom. Ik vraag me wel eens af of België nog als een land bestaat bij mijn terugkomst. Het zou wel erg zijn om naar de "brousse" te gaan waar zogezegd geen beschaving is, naar een continent dat geassocieerd wordt met etnisch geweld, om dan ongehavend naar het vaderland terug te keren en daar midden in een burgeroorlog terecht te komen ... Dus Belgjes, allemaal braaf zijn terwijl ik weg ben he!

    Ik zal nadien op deze blog uitgebreid verslag doen van mijn reis, maar op bovenstaande foto krijgen jullie nu al een voorsmaakje. Daar zien jullie alvast een hotel waar ik ga verblijven, nl. Hotel Sterrenpracht . In die hotelkamer zal het in elk geval niet te warm zijn 's nachts. De strijd tegen de muggen en ander ongedierte zou daarentegen wel eens heet kunnen worden.

    Maar daar ga ik nu nog niet van wakker liggen.
    Tot binnenkort!!!


    Ps: ik ben tegenwoordig zo populair dat ik zelfs de eer en het genoegen heb om internetstalkers op bezoek te krijgen. Uiteraard heb ik op deze uiterst belangrijke reis geen tijd om me met dat soort futiliteiten bezig te houden, dus ik zal er voor zorgen dat er over enkele dagen niet meer gereageerd kan worden op mijn blog. Wie mij via deze weg goeie reis wil wensen, moet dus snel zijn. Natuurlijk is er niks tegen om reacties gewoon door te mailen. Ik schakel de reacties weer in na mijn terugkeer. Ciao!



    Categorie:Senegal
    04-08-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    27-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De blog-awards
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik kreeg onlangs het heugelijke nieuws van Zeezicht dat ik een award heb gewonnen...Een award van favoriete blog, en tegelijkertijd is het ook een stokje want ik moet op mijn beurt ook zeven blogs een award schenken. Zo gezegd, zo gedaan, hier zijn mijn favoriete blogs:



    8 MorganBlue3   MB3 heeft mij ingewijd in de wereld van het bloggen, en bovendien is er aan haar blog een   interessant forum verbonden.

    8 Roedi  Gewoon omdat hij Roedi is (en hij schrijft natuurlijk ook wel leuk).

    8 YourPreciousIllusion  Haar diepzinnige gedachten vind ik steeds boeiend.

    8 Zeezicht   Fantastische schrijfster!

    8 ECHT  De blog van "mijn" krant, die mag hier natuurlijk niet ontbreken

    8 Dmek1960   Op deze blog kan je steeds interessante tips vinden over internettoepassingen, bloggen, html enz...

    8 The Darth Side   Darth Vaders blog, zo goed geschreven dat het echt mooi aansluit op de Star Warsfilms!

    Deze blogs verdienen dus de Brilliante Weblog Premio 2008! Proficiat aan de winnaars en hopelijk geven jullie het stokje op jullie beurt weer door. En de overwinningstoespraakjes mogen jullie in de reacties hieronder zetten.







    27-07-2008, 22:46 geschreven door Dopsie  
    17-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Senegal here we come!
    Nu mijn reis naar het verre Afrika nadert, wordt het stilaan spannend. Onlangs ben ik nog naar de vertrekvergadering geweest in Heverlee, waar ik kennis heb gemaakt met de reisbegeleidster en de andere deelneemsters. Het lijken mij allemaal toffe dames, en er zitten volgens mij gelukkig geen chichimadammen bij. Een hele opluchting.
    Ik geloof dat het reizen van Antwerpen naar Heverlee en terug bijna even lang duurde als de reis van Brussel naar Dakar. Ik vraag me dan ook af waarom ze die vertrekvergadering per sé daar wilden houden. Misschien omdat in het vergaderzaaltje een mooi Afrikaans wandtapijt hing? Ik heb die dag in ieder geval aan mijn conditie kunnen werken, want ik heb twee keer naar een trein moeten sprinten De reis doorheen Senegal zal dan ook wel lukken zeker?

    Om alvast in de stemming te komen, dit clipje van het Malinese duo Amadou & Mariam (en Manu Chao): "Senegal Fast Food".


    Ik ben wel niet plan om daar veel fast food te eten; ik zou liever de inheemse keuken proeven. Hopelijk krijg ik er geen diarree van. Het liedje komt trouwens van de cd Dimanche à Bamako. In Mali maken ze best toffe liedjes. Tinariwen, Oumou Sangare en Mory Kante hebben daar ook hun (muzikale) roots liggen en ik kan hun songs best smaken. Benieuwd of ik in Senegal ook goeie muziek te horen ga krijgen.

    Een bijkomen voordeel aan mijn reis is trouwens dat ik eindelijk weet wat ik moet doen met al die kettinkjes die ik ooit bij de Flair en andere tijdschriften heb gekregen. Die rommel kan heel goed dienen als cadeau voor onze lokale gastvrouwen. Die mensen zijn nog blij met weinig (een balpen als bruidsgeschenk beschouwen ze al als een grote schat), en ik vind al die sieraden heel goed bij hun mooie zwarte huid passen! (^_^)

    Categorie:Afrika
    17-07-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    14-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.iPhone
    Sinds de iPhone in België verkrijgbaar is, is er al heel wat commotie rond dat product geweest. Persoonlijk zou ik zoiets nooit kopen. Ik heb al een gsm, een agenda en een gps heb ik niet nodig, want ik vind toch overal de weg . Als je al die dingen al hebt, is het toch niet nodig om meer dan 500 euro aan zo'n hype te verspillen? Op het werk heb ik trouwens gemerkt dat zo'n elektronische agenda contra-productief is: al die profs zijn er uren mee bezig om hun afspraken er in te "noteren", en uiteindelijk slagen ze er toch in ze te vergeten!

    Wat ik wel grappig vind, is dit YouTube-filmpje waarin zowel Apple als het Irakbeleid van George W. Bush hopeloos belachelijk worden gemaakt. Enjoy!



    Ps: Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een voor mij iets ingewikkeldere HTML toepas ! En het lukt blijkbaar nog ook!

    Categorie:actua
    14-07-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    09-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Big Brother is watching you

    Wat mij de laatste tijd opvalt, is dat je nergens meer kunt komen zonder dat je gefotografeerd wordt. Heel wat mensen hebben tegenwoordig de neiging om constant foto's te maken met hun digitale camera of filmpjes te maken met hun gsm. Alsof het nog niet genoeg is dat ik geregeld ongewild in beeld loop als toeristen een of andere bezienswaardigheid op de gevoelige plaat vastleggen, willen vele mensen precies voortdurend "het moment" vastleggen en klikken de fototoestellen met de snelheid van ratelende machinegeweren. ALLES moet gefotografeerd worden! Nu vind ik het helemaal niet erg dat meer en meer mensen zich een fototoestel kunnen veroorloven, integendeel. Lang leve de democratische prijzen van digitale camera's. Maar ik voel me toch niet helemaal gemakkelijk bij dat voortdurende geflits. Het is niet alleen (in negatieve zin) oogverblindend, maar het geeft me ook het gevoel dat ik geen moment meer ontspannen kan zijn. Je kan, bij wijze van spreken, niet meer effe zitten te dromen of in je neus peuteren of er is wel iemand die het heeft vastgelegd, waarna die maffe foto's lekker naar iedereen doorgemaild worden, op een blog worden gezet of op Facebook - voor iedereen te bezichtigen dus! Ik denk niet dat de meeste mensen wel zo blij zijn met het feit dat ze voortdurend te kijk gezet kunnen  worden. Natuurlijk is het fijn als er dan eens een mooie foto van jezelf tussenzit, maar uiteraard drukt de fotograaf meestal af wanneer je juist een rare blik in je ogen hebt ofzo. En ik pak natuurlijk niet op foto, dat zal je altijd zien. Ook kan je zeggen dat het bijna een inbreuk is op de privacy, als iedereen constant foto's van je zit te maken en die daarna ook nog eens zonder toestemming ergens online zet. En met al die filmpjes die gemaakt worden, lijkt het wel alsof Big Brother dan eindelijk toch bewaarheid wordt.

    Ik ga binnenkort naar Afrika en dan wil ik uiteraard zelf een mooie reeks foto's maken, maar nu krijg ik daar toch een heel dubbel gevoel bij. Die mensen daar kunnen zeer fotogeniek zijn, maar wie weet vinden ze het net zo vervelend als ikzelf om gefotografeerd te worden? Hoe zouden wij ons eigenlijk voelen als er hier plots hordes Afrikanen rondlopen die constant foto's van ons, de "inheemsen", maken? Toen ik in reisgidsen las dat je best geen foto maakt zonder toestemming en dat de lokale bevolking daar gewoonlijk geld voor vraagt, was ik in eerste instantie geërgerd. Zulke toestanden zouden mij immers belemmeren mooie foto's te maken. Tegenwoordig heb ik daar al veel meer begrip voor, omdat ik het zelf vreselijk ergerlijk vind als mensen constant die flash af laten gaan. Anderzijds wil ik natuurlijk wel een mooie herinnering aan mijn reis...

    Wat ik wel positief vind, is dat de Israëlische vredesbeweging B'Tselem camera's verdeelt onder de Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever. De bedoeling is dat de Palestijnen met die camera's de talloze misdrijven van de joodse kolonisators kunnen bewijzen. En nu maar hopen dat de Palestijnen niet aan dezelfde kwaal gaan lijden als wij !



    Categorie:actua
    09-07-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    06-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontkoppeld!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eind november en begin december voeren we met De Kleine Kunst ons nieuw toneelstuk op, "Ontkoppeld" (naar The Odd Couple) van Neil Simon. Ondertussen hebben we al enkele leuke repetities achter de rug. Meer over het stuk later, maar ik geef jullie alvast deze zonnige groepsfoto mee van de actrices (de heren mochten niet mee op de foto, haha )

    Vlnr: Tine, Betty, Roos, Ingeborg, Dorien en Lilly


    (Foto: Richard Van Hese)

    Categorie:Ontkoppeld
    06-07-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    01-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen















    Voor velen is de grote vakantie begonnen!  We hebben de zomer al meteen goed ingezet met lekker zomerweer en zo hoort het ook. Wat mijn vakantie betreft, zal ik nog even moeten wachten tot augustus. Dan vertrek ik voor 16 dagen naar Senegal. (^_^) Ik kijk er naar uit om mijn favoriete continent eindelijk met eigen ogen te aanschouwen.

    Gelukkig heb ik genoeg gespaard de voorbije jaren, want die reis kost een lieve duit. Op reis gaan hoeft echter helemaal niet duur te zijn: via deze
    website kunnen jullie een gratis reis naar Frankrijk of  Turkije winnen. Een week all-in op een leuke locatie, als ik jullie was zou ik dat niet aan me voorbij laten gaan!

    Ik wens iedereen een fantastische zomer toe!!!






    Categorie:ECHT
    01-07-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    20-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmbespreking: The Happening
    De vorige films van M. Night Shyamalan (Unbreakable, The Sixth Sense, The Village, Lady in the Water) vond ik telkens meesterwerkjes dus keek ik uit naar zijn nieuwste film, The Happening. In deze eco-thriller wordt ons een apocalyptisch beeld voorgeschoteld van wat ons te wachten staat als we deze planeet verder blijven vernietigen. De mens is een bedreiging geworden voor de aarde, en in The Happening neemt de natuur op een bijzonder wrede manier wraak. "Iets" in de planten zorgt ervoor dat de drang tot zelfbehoud uitgeschakeld wordt, waardoor de mensen collectief zelfmoord beginnen te plegen. Het gezin van leerkracht Eliot Moore (Mark Wahlberg) probeert met de moed der wanhoop te overleven en weg te vluchten uit het besmette gebied... Een bijna onmogelijke opdracht, aangezien men nergens meer veilig lijkt voor deze angstwekkende dreiging!

    Ik vond deze film best ok, maar toch flink onder het niveau dat we van M. Night Shyamalan gewend zijn. Op de gebruikelijke plottwist na zijn de typische Shyamalanthema's weer aanwezig: mysterie, een continue dreigende sfeer, melancholische muziek en mensen die zich in de kelder verschuilen tegen het kwaad. Het concept is ook best wel origineel, alhoewel onze planeet in films tegenwoordig wel meer bedreigd wordt door vreemde virussen en dergelijk (zie ook I am Legend). Maar verder heb ik het gevoel dat Shyamalan hier wat overhaast aan het werk is gegaan. Hij had meer tijd kunnen besteden aan het uitwerken van het script, want nu kreeg ik het gevoel dat het verhaal onafgewerkt was en er werden veel vragen opengelaten - of zou dat juist de bedoeling zijn? Verder vind ik dat er een overdaad aan (expliciet) geweld is in deze film. Het lijkt wel alsof Shyamalan de grote bonzen van Hollywood gunstig wou stemmen, en dat had ik toch niet verwacht van iemand die voorheen altijd lekker zijn eigen ding deed. Ze zijn in ieder geval wel creatief geweest met die gewelddadigheid; wie zoiets moet uitdenken zal wel een zieke geest hebben. Jammer dat ik niet op de aftiteling heb gelet, wie weet stond daar wel een "violence expert" of zoiets in vermeld.

    Toch blijft het een lekker spannende film, en één ding is wel zeker: ik zal nooit meer voor de lol blaadjes van de bomen aftrekken!


    Categorie:film
    20-06-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    18-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verscheur de stilte: benefiet tegen seksuele terreur in Congo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De KVS in Brussel organiseert op 24 juni een benefietconcert ten voordele van slachtoffers van seksueel geweld in Oost-Congo. In het oosten van onze ex-kolonie, waar al jaren een burgeroorlog plaatsvindt, zijn vrouwen tegenwoordig niet meer dan loslopend wild. De wetteloosheid vormt voor iedereen blijkbaar een mooie gelegenheid om zich daar eens goed te laten gaan. Buiten de "gewone" verkrachtingen en groepsverkrachtingen, worden vele meisjes ook ontvoerd en moeten zij maandenlang als seksslavin dienen voor groepjes soldaten. De militairen nemen vaak zelfs daarmee geen genoegen, maar vinden het ook nodig om hun slachtoffers seksueel te verminken, bijvoorbeeld met machetes en bajonetten. Alle gewapende facties maken zich aan dit soort praktijken schuldig, dus er zijn geen "goeien" en "slechten".
    Het leed van de vrouwen stopt niet na de verkrachting. Meestal worden ze ook nog eens uitgestoten door de gemeenschap. Op een echtgenoot kunnen ze niet terugvallen; als ze die al hadden, is die meestal wel vermoord na de verkrachting (nadat hij uiteraard eerst werd gedwongen om toe te kijken). En een verkrachte vrouw komt daar zeker niet meer aan de man, dus jonge meisjes zien hun trouwkansen meteen in rook opgaan.

    Door het wegvallen van het sociaal netwerk hebben deze vrouwen financiële steun nodig. Het benefietconcert "Verscheur de stilte" wil geld inzamelen voor het verlenen van de meest acute hulp aan de slachtoffers en om deze wantoestanden op de politieke agenda te brengen.

    Programma:

    PATRICK RIGUELLE and friends
    (de Laatste Showband)
    BART PEETERS
    DIEUDONNÉ KABONGO and friends
    HANNELORE BEDERT
    BALOJI
    AN NELISSEN
    SOULEYMANE

    Alle info op:

    http://www.kvs.be/index2.php?page=program&discipline=&vs_id=301#

    http://www.sosoostcongo.be/node/9


    Wie vindt dat "het allemaal wel niet zo erg zal zijn", daag ik uit om op deze link te klikken: http://www.congopanorama.info/images/congo2.jpg







    Categorie:Afrika
    18-06-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    12-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wonderen der natuur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eenhoorns bestaan echt, en het bewijs daarvan loopt rond in Italië. In een natuurpark in Toscane is namelijk een ree ontdekt met één hoorntje ipv twee. Nu komt zoiets wel vaker voor, maar bij deze ree staat de hoorn in het midden van zijn kopje en dat is toch wel uniek. Het gaat uiteraard om een genetische afwijking; zijn tweelingbroertje heeft twee normale horentjes. Waarschijnlijk hebben er in het verleden nog dieren met zulke morfologische anomalieën rondgelopen, en dat kan hebben bijgedragen tot de mythe van de eenhoorn. Niemand weet precies hoe oud dit mythologische dier is en wie het heeft verzonnen, maar dit is een mogelijke theorie.






    Het dier, dat de bijnaam "Eenhoorn" heeft gekregen (origineel hoor!), is trouwens nog geen jaar oud. Zijn gewei is volgens mij dus nog niet volgroeid en ik vraag me af hoe het beestje er later uit zal zien. Een volwassen ree ziet er zo uit: http://www.naturephoto-cz.com/photos/others/roe-deer-5220.jpg. Gaat onze eenhoorn één zo'n gewei krijgen midden op zijn hoofdje? Wel bijzonder, maar dan zal het eenhoornachtige aan dit beestje toch wel verdwijnen.
     
    Nu maar hopen dat hij niet wordt opgejaagd als trofee!

    Categorie:actua
    12-06-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    09-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nacht van de Censuur

     

    In mijn blogbericht van 25/01/2007 over censuur schreef ik dat censuur vandaag de dag nog steeds voorkomt (http://www.bloggen.be/msichana_dopsie/archief.php?startdatum=1169420400&stopdatum=1170025200 ). Dat is nu meer dan een jaar geleden, en ik kan zeggen dat de toestand er ondertussen allesbehalve op vooruit is gegaan. Er zijn de steeds terugkerende rellen rond de Mohammedcartoons en andere "beledigingen" van de Islam, er is de opgang van het Creationisme in de Verenigde Staten (en ook in Europa? ), en in eigen land werden er onlangs nog voorstellingen van Vitalski's toneelstuk "Mijn leven met Leterme" verboden... Zelfs beroepshalve krijg ik regelmatig te maken met censuur!

    Gelukkig laten de mensen dat gecensureer van tegenwoordig niet zomaar over hun kant gaan. Het HVV organiseert bijvoorbeeld
    De Nacht van de Censuur op 21 juni!!!

    Hoe? Wie? Waar? Wanneer?

    De Nacht van de Censuur gaat door op 21 juni in De Zoltjes (Sint-Paulusstraat 29-31 te Antwerpen). Het programma loopt van 22u tot 02u en bevat een aaneenschakeling van politieke interviews, statements tegen censuur, standup comedy’s en gedichten. Hoofdact is de Antwerpse Nachtburgemeester, Vitalski, die een fragment brengt uit zijn in Temse gecensureerde "Mijn Leven Met Leterme". Vanaf 21u ben je reeds welkom op de persconferentie naar aanleiding van de boekrelease van "Mijn Leven met Leterme" door Uitgeverij Berghmans.

    Inkom?

    5 euro voor volwassenen, 2 euro voor studenten.

    Verdere info op:

    http://www.nachtvandecensuur.be/index.php

     

    http://echtblog.wordpress.com/



    Ik zal er zijn, jullie hopelijk ook!

    Categorie:ECHT
    09-06-2008, 00:00 geschreven door Dopsie  
    03-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geneeskunde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Als je op een faculteit Geneeskunde werkt, word je soms toch met eigenaardigheden geconfronteerd. Ik heb sinds oktober 2007 al heel wat buitengewone zaken meegemaakt op de werkvloer en er lijkt maar geen einde aan te komen . Ik raakte vlug gewend aan profs die vergaderingen binnen kwamen lopen in labo- of operatiejas (dat laatste gelukkig niet onder de bloedspatten, tot nu toe). Ik had meer bedenkingen bij de chemische geuren die geregeld uit de practica kwamen aanwaaien, of bij de studenten die bloed, sperma of mest moesten analyseren. Toen ik de lichaamsdelen op sterk water ontdekte in het leslokaal naast mijn kantoor, moest ik toch even slikken - u zou onze foetus eens moeten zien. En op een keer kreeg ik toch wel koude rillingen toen ik precies een lijk zag liggen in het vaardighedenlabo (gelukkig bleek het achteraf maar om een pop te gaan)...

    Maar dat één van de bediendes tijdens de lunchpauze begint over een spoelworm die ze op reis uit haar kont heeft getrokken, met alle (on)smakelijke details erbij, dat gaat zelfs mij te ver!!! * bwaaaaaak * Nu lust ik helemaal geen spaghetti meer...

    Er zijn toch wel nadelen aan "bij de doktoors werken"...



    03-06-2008, 10:33 geschreven door Dopsie  
    Foto
    Archief per week
  • 27/02-04/03 2012
  • 26/09-02/10 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
    Foto
    Link it up!
  • Hypnotiseur Patrick Pickart
  • MorganBlue3
  • de ECHT-blog
  • Zeezicht
  • De Grote Cavia!
  • Woordenboek Swahili/Engels
  • knaagdieropvang Knabbelthuisje
  • Ethnologue
  • World Wildlife Fund
  • de BBC news website, zeer handig om info op te zoeken!
    Foto
    Ik ontvang graag mailtjes!

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Gastenboek

    Laat je gaan in mijn gastenboek

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    hevo61
    www.bloggen.be/hevo61
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs