Inhoud blog
  • YOU TUBE
  • Wat? Zolang geleden?
  • winners are losers who never gives up
  • BK in Croix en ternois
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    winelabeltheekserge4
    www.bloggen.be/winelab
    Dromen & passie
    een gedroomde passie
    13-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.YOU TUBE
    http://www.youtube.com/watch?v=IqSTygJ6--o


    13-07-2014 om 18:12 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat? Zolang geleden?
    Het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog iets in deze blog geschreven heb. Net zoals het lang geleden is dat ik nog op circuit gereden heb. Er kwam altijd wel iets tussen. Was het het weer niet die me parten speelde, dan moest ik wel de zaterdag werken. Het jaar is echt voorbij gevlogen. Ik heb toch één keer op Croix en Ternois gereden en dat was weer pure fun tijdens een circuitdag van Hautekiet! Dank om me nog op het laatste moment toe te laten! De rest was op de openbare weg en op Lezennes. Ik kan het niet geloven dat het alweer zo lang geleden is en dat de tijd zo snel gaat in alles wat ik doe. Moet wel zeggen dat de tijd dat er gereden geweest is enorm véél fun was. Zoals het moment toen ik (al dan niet met Annelore) ritten in Spanje gedaan heb. Man man wat een sensatie om daar te rijden! Je bent daar echt blij dat je eens een recht stuk hebt dat je eens kan uitrusten! Echt een motorparadijs! (ben ik dan toch in het verkeerde land geboren?)
    Iedere dag naar het werk de laatste 3 maanden met de moto heeft ook wel iets.
    En dan de test lezen van de nieuwe z1000sx in motorrijder. Hmmm .... mijn magazine werd weer helemaal nat van de kwijl!
    Wie weet in de toekomst? Zeg nooit, nooit. Wat volgend jaar gaat brengen, ik weet het niet. Hopelijk veel motorgenot en ook tai chi genot. Wie weet geraken we weer eens aanwezig bij een moto gp. Of nog eens op het circuit van Zolder, Mettet, Assen of Francorchamps. We zullen zien in 2014! In ieder geval een zalige Kerst en een prettig Nieuw (motor) jaar gewenst!!!!! Mss komen er nog mooiere verhalen dit jaar (en hopelijk meer verhalen :p )





    19-12-2013 om 17:50 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winners are losers who never gives up
    Daarmee is alles gezegd als we over Rossi praten. Velen dachten: "die heeft het niet meer" Maar in Assen (waar ik trouwens life getuige van was) heeft de Doctor weer eens puntjes op de i gezet.
    Het begon al in de trainingen waar hij een 4 de plaats neerzette. Maar bij de warm- up echter de zaterdag morgen gaf hij zijn concurrenten z'n visitekaarte. Zo van: "mannen, jullie zullen echt wel rekening moeten houden met mij!" En dat was met de snelste warm-up! :)
    Iedereen die de moto gp gevolgd heeft die dag is getuige van Geschiedenis die geschreven is! 2 en een half jaar geleden is het dat Valentino nog een overwinning geboekt heeft! Hij heeft er altijd blijven in geloven en wist dat het niet bij hem lag dat hij niet won, maar bij de verkeerde moto gedurende twee jaar.
    Geloof is alles! Daarmee kijk ik zo enorm naar deze man op, want hij is in staat om op zijn 34 jarige leeftijd toch nog uit een gat te kruipen en door verder te werken en te proberen zich op het allerhoogste (verdiende) podium zet! Daar leer ik uit!
    WINNERS ARE LOSERS WHO NEVERS GIVES UP! En ik ben dit van plan!

    05-07-2013 om 00:00 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK in Croix en ternois
    Jaren geleden dat ik nog eens naar het Belgisch Kampioenschap motorracen gaan kijken heb. Het was in één woord fantastisch!
    Neen zelf heb ik niet meegereden om de bekende redenen voor de mensen die me kennen. Ik heb deze morgen mijn Hornet genomen en om 8u45 richting Croix vertrokken. De banen lagen er nog héél nat bij want 's nachts had het nog ferm geregend. Toen ik daar een groot uur later aankwam was er daar al massa's volk! Je moet weten het circuit ligt lager dan de openbare weg en vanop de openbare weg heb je zicht op de vallei die eigenlijk het circuit tussen velden is. Het circuit stond bomvol met caravans, mobilhomes, tenten en natuurlijk koersmoto's.
    Ikzelf rij nu al sinds 2001 op circuit en heb enkele sprintkoersen gedaan en zo ken je wel veel volk. Overal kwam ik iemand tegen waar ik wel een praatje kon mee slaan. En door je circuitvrienden leer je dan ook weer andere vriendelijke mensen kennen! Het is een kleine wereld! Het was enorm prettig om weer eens de beste piloten van België aan het werk te zien en tegen te praten. Want zo is het op Croix! Niets is afgesloten, je kan gewoon tussen de mobilhomes lopen en kijken naar de voorbereidingen van de moto's, een praatje slaan als je wilt  tegen de piloten. Echt de max! Geen speciale pasjes nodig! De races zelf op het pas vernieuwde circuit waren wel om duimen en vingers van af te likken. De supersport 600 was zelfs in 2 reeksen opgedeeld omdat er gewoon tevéél piloten waren. Dit is ooit wel eens anders geweest. De superbikes waren ook al met 22. Als ik naar de rondetijden van de supersport en superbikes kijk dan vraag ik me iedere keer af: "hoe doen die mannen  dit?" Ronde na ronde zo'n tijden neerzetten. De mensen staan bewonderend te kijken hoe de piloten hun machines controleren. Glijden bij het uitkomen van een bocht zijn schering en inslag. Puur op power. Ik zag Legrelle in de linkerbocht pushen om bij White en Mertens te komen. Fantastisch hoe je die achterband zag uitbreken! Zag de bmw van Richard White een stap op zij zetten man hoe hij die nog recht gehouden en zijn plaats behouden heeft... de duivel is het wijs! Het is altijd mooi als er zoiets gebeurd dat de piloot erop kan blijven zitten! Want dit is niet altijd het geval, zoals het vandaag ook een paar keer mis gegaan is. Je weet dat dit kan gebeuren, maar toch denk je altijd aan die persoon die het overkomt!
    Voor mij was het een prachtige dag! Door de mensen, races die ik zag. Ik vind het fantastisch dat er in volle crisis nog mensen alles geven om er te staan (fysisch, financieel...) voor het Belgisch Kampioenschap (die wel in Frankrijk verreden wordt, maar kom). Ik heb nieuwe mensen gezien die voor de eerste keer meekoersten. Heb daar enorm véél bewondering voor!
    Verzadigd ben ik naar huis gereden met een big smile en weer zin om zelf ook weer eens een circuitdag te doen! Merci hé vrienden! (alle nieuwe inbegrepen!)

    14-04-2013 om 21:12 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    29-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.


     

     

    Als de winter in aantocht is is dit het moment om de motor te voorzien van zijn onderhoud, om alles netjes weg te bergen en alles gereed te zetten voor het volgende seizoen. 2013 dus... we zijn nu al 3 maanden ver en mijn teller van mijn circuitdagen (op mijn thuis circuit Lezennes) staan welgeteld op...1. Eén (half) dagje me uitgeleefd.
    Heb er wel prachtige foto's aan over gehouden waarvoor dank! :p
    Ik had nog zo'n 400 km tot mijn volgend onderhoud voor de winter en ik dacht "ik zal dit wel vlug moeten doen" En we zijn nu 3 maanden later en het onderhoud en de kilometers zijn nog niet gebeurd. Maar het weer is voor iedereen hetzelfde (behalve als je ergens naar het zonnige zuiden kan verhuizen).
    Gisteren en vandaag heb ik nog getwijfeld om toch mijn zx6 op te laden en richting circuit te trekken, maar de  aanhoudende lage temperaturen hebben me aan mijn pc doen kluisteren in plaats.
    Aan de ene kant voel ik me een bange luis en aan de andere kant een verstandig mens. Mja ... het is maar hoe je het bekijkt.
    In ieder geval mis ik het gevoel van rijden, de geur van warm rubber en benzine. De moto die staat warm te draaien en de eventuele blikken op je nieuw pak en helm (of botten).
    Ik weet niet of de mensen die de kans hebben om dit iedere dag te doen nog beseffen welke bofkonten die eigenlijk zijn. Mss zien ze het ook allemaal niet meer en genieten ze niet meer van de sensaties van het rijden, van het mooie pak, helm, botten, handschoenen etc... dat ze hebben.
    Die drang van rijden... is als een drugs (maar dan zonder nevenwerkingen )
    Oh... laat het maar vlug weer warm en zonnig zijn!

    29-03-2013 om 14:47 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is niet te geloven dat we alweer op het punt staan om het (motor)jaar af te sluiten.
    Ik kijk terug en zie dat ik prachtige momenten beleefd heb op het circuit te Lezennes zowel met mijn racemotor als met mijn Honda Hornet (die ik dit jaar bijgekocht heb om op straat te rijden). Testgereden met een Husqvarna Nuda 900 R, Kawasaki zx10 en een kawasaki er6f gehuurd. Banden getest (Pirelli diablo rosso corsa en diablo supercorsa sp). Die momenten voelden aan als een testrijder (wel niet betaald... maar kom). Het is het gevoel dat telt! Wat heb ik verder nog gedaan? Samen met Annelore zijn we voor (de tweede keer) naar de Mont Ventoux  op reis geweest, maar dit jaar hadden we onze Hornet bij. Dat ... was... Prachtig! Samen echt op het gemak rond tuffen de berg op, het landschap bekijken, ergens keuvelen, iets eten... en dan de volgende dag... (of de dag erachter) volledig in leder gestoken bij een t° van boven de 30°C op de Mont Ventoux (en omstreken) te "rijden" Was prachtig.
    Ik heb ook een jaar verder gewerkt aan mijn zithouding op circuit en als ik naar de evolutie op de foto's kijk, denk ik wel dat (dankzij de lessen van vorig jaar bij Mertens) er progressie geboekt is. Ik rij nu NIET sneller rond dan vorig jaar, maar de opzet was om even snel rond te rijden op een veiligere manier. En dat is gelukt!
    Nu mogen we wel zeggen dat het (motor)seizoen dit jaar - of er zou nog een mooie dag moeten komen - zo goed als afgesloten is. Occasionele ritjes op de baan niet meegerekend. Maar wat me het meest zal bijblijven is het prettig gevoel van "thuis" komen op Lezennes met m'n vrienden. De toffe sportieve "gevechten" tussen Jo's z'n zx10 en mijnen zx6. De "naklap" op het circuit van Lezennes, de filmkes die Jo gemaakt heeft van mij (en anderen). Bedankt daarvoor trouwens! De evolutie zien van een circuitroekie ... was ook iets prachtigs om mee te maken! In de winter periode zit ik dan af en toe vol heimwee naar de foto's te kijken die de fotografen op Lezennes ons gratis via het forum aanbieden! En JA... het is allemaal goed verlopen! Ik hou een enorm goed gevoel over aan dit (motor) jaar! De sensatie was er echt terug. Het was een verademing om eens terug met gevoel te kunnen rijden, om de motor terug aan te voelen.  Ondanks dat goed gevoel kunnen we één ding niet weg cijferen. De CRISIS. Ja... ik kon soms van mooie dagen genieten (omdat ik technisch werkloos was) en naar het circuit trekken of een mooie rit doen. En daar heb je dan een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant vind je het grandioos dat je op zo'n dag zo kan genieten en aan de andere kant voel je je schuldig dat je daar je geld in steekt.
     Ik hoop dat het volgend jaar weer mogelijk zal zijn om te doen wat we allen graag doen, om onze passie te beleven, straffe verhalen te vertellen! Hopelijk kunnen we volgend jaar nog altijd genieten, rijden en plezier maken! Of dat nu op een zx10 of een nieuwe BMW of doe je het met een diversion 600 of een toermotor... Het is het Gevoel van rijden dat telt. Het moment dat je je helm op je hoofd zet, die motor doet draaien en hem in z'n eerste zet. Dan ... dan verandert je leven.

    08-12-2012 om 10:15 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    20-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zichtbaar

    Het valt me op iedere keer dat ik met de motor onderweg ben dat zowel voetgangers als fietsers zo onopvallend op weg zijn. Als motorrijder (nog méér dan in de auto) moet je alles en iedereen in de gaten hebben omdat je in principe ook een zwakke weggebruiker bent en dat je afhankelijk bent van die andere chauffeurs. Dus als je ze niet ziet en ze kruisen je pad kan het volledig verkeerd aflopen! Daarmee dat ik hier dit gedacht wel goed vind. Het noemt vuurvliegjes en het wordt tussen de spaken van een fiets gestoken en naarmate dat je sneller rijdt lichten ze méér op! Moet niet altijd hoog technologisch zijn om goed te zijn niet? Bekijk het filmke zou ik zeggen! Fietsers zijn mss ook motorrijders in de toekomst hé

    Bijlagen:
    http://www.vuurvliegjes.tk/   

    20-11-2012 om 09:02 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.droomwereld?

    Ondanks dat het overal crisis is dit jaar zijn we al redelijk bespaard gebleven van stempeldagen. Maar na het verlof is het plotseling weinig werk in onze fabriek. En zo een stempeldag gecombineerd met mooi weer worden meer dan waarschijnlijk een dagje Lezennes.
    En toch... is het met gemengde gevoelens dat ik maandag naar daar rij. Ik werk niet en toch ga ik me amuseren? Als ik daar aankom zie ik dat er nog enkele Belgen daar zijn en ook deze mensen moeten stempelen. Maar toch willen we verder rijden, willen we verder moto's kopen, banden etc... Maar dan moet het wel allemaal Betaalbaar blijven! Zowel voor de motorverkoop ( ze hebben bvb nog maar 10 supersports verkocht in Nederland dit jaar), als voor de banden, voor de toelevering. Ook voor het circuit rijden wordt het bijna onbetaalbaar (ik hoor ook dat 65 procent van de piloten in Nederland niet meer rijden). Maar aan de ene kant (al ben ik een fanatiek motorrijder), waarom zou je nog je geld er in steken? Op de openbare weg heb je alléén nog maar geboden en verboden. Flitscamera's, slechte wegen (toch in België) en ongelooflijk veel taksen en BIV. Wil je een deftige motor kopen dan mag je niet schrikken van de inschrijvingstaksen! Wat wilt zeggen dat prachtige machines zoals een zx10 of een zx6 bvb niet meer verkopen! Aan de andere kant, wil je zo'n machine kopen om op het circuit te rijden, dan moet je ongelooflijke sommen betalen om op mooie circuits te rijden zoals Assen, Francorchamps... zonder dat je maar één cent uitgegeven hebt om daar te geraken. Reken eens al je transportkosten, benzine , banden etc... dan zit je al boven de 500 euro voor een dagje rijden. En het is crisis, maar ondanks die crisis wordt niets, maar dan ook niets goedkoper! Dan vraag ik me af ... wie gaat er dan met al die winst lopen en vooral (als het de staat is) wat doen ze ermee? In plaats van bvb al die taksen op benzine te vragen zouden ze ze beter goedkoper maken. Waardoor (en volg eens mijn redenering) dat er weer meer motards zullen rijden (of beginnen rijden) gevolg is dat er méér benzine verbruikt wordt en zo hebben ze toch hun taksen. Ook zouden er mss weer meer motards opgeleid worden, waardoor er weer meer les gegeven wordt etc en de bal is aan het rollen. Nu maken ze dat de mensen hun geld op de bank houden (ondanks dat het niets oplevert). Zelfde met motoruitrusting en banden. Maak het allemaal goedkoper, waardoor de mensen eens vlugger een andere band zullen leggen en zo is de bal ook weer aan het rollen! Het wordt tijd dat al die "gasten" die nu door de crisis het grote geld verdient hebben eens boven water komen... en een handje helpen... maar ja... ik zal wel in een droomwereld leven zeker?
    Toch heb ik een prachtige namiddag gehad op Lezennes... een klein maar nog betaalbaar circuit!





    23-10-2012 om 00:00 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    18-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moest het zo zijn?
    Ik dacht deze morgen: " ik zou wel eens op Lezennes rijden!" (voor de verandering ) maar... alhoewel ik nog tijd genoeg had, had ik geen zin om de circuitmoto gereed te zetten. En (omdat het zo warm ging worden vandaag 36°C) ik wilde in de voormiddag rijden. Dus de enige oplossing was op mijn Hornet naar Lezennes afzakken! "Halfuurke rijden en dan enkele sessies meepikken" dacht ik. Ik vertrok om 9u40 en had gepland om daar rond 10u10 aan te komen, dan ging ik nog één van de eerste zijn. Maar dat was buiten alles gerekend! Ik reed op automatische piloot naar Lezennes genietend van de wind en het motorrijden en kwam (voor ik het wist) onder de tunnel van wevelgem door. Automatisch ging ik naar rechts om afrit Rijsel te nemen en tot mijn ontsteltenis zag ik dat die afgesloten was. "Tien" dacht ik, " er tond hiervoor niets aangeduid" Dan maar verder gereden, maar de eerste afrit was maar in Moeskroen. "Ja dat zal wat later worden" dacht ik. Maar het is wel een tof ritje! Kwam er eigenlijk op neer dat ik door de omweg (en niet genoeg baankennis) maar om 11u op Lezennes aankwam. "héhé,  nu ga ik toch wel nog een paar sessietjes kunnen rijden" dacht ik. Maar dat was misdacht! Toen ik aankwam was er juist een zwaar ongeval gebeurd! Hoe het met de persoon is weet ik niet zo goed, maar het heeft zeker van 11u tot 12u00 geduurd voor ze hem afvoerden. Dus in de voormiddag werd er niet meer gereden, wat ik super jammer vond... Ik dacht nog van enkele uren te wachten, maar het was gewoon te warm!  Dan maar iets gaan drinken op een terras, maar geloof me of niet... het was daar ook te heet! Nog effekes heb ik getwijfeld en besliste dan maar om mij tijd te gebruiken. Ik heb er dan een mooi uistapke van gemaakt en enkele mooie weggetjes meegepikt. Maar (nu ik thuis ben ) heb ik zo het gevoel dat het mss wel zo moest zijn. Mss was het wel best dat ik met de hornet niet op lezennes gereden heb. Maar toch... een moto test je toch nog altijd best op circuit. Jammer ... zal voor een volgende keer zijn.
    Toen ik thuis kwam was het 39°C aan mijn tuinhuis. Is toch beetje van het goede teveel!

    18-08-2012 om 17:21 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KAWASAKI ER6F model 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We zitten in tijden waar elektronica overheerst.  Een wereld vol met begrippen zoals Traction Control, Ride by Wire, Launch Control, motormappings die kunnen gewisseld worden bij het rijden en in het geval van moto gp aangepast naargelang de plaats waar ze op het circuit zitten. Automatisch ! Valentino Rossi zelf zou liever terug gaan waar het hand alléén de commando heeft en dat al die hulpmiddeltjes niet gebruikt worden en dan praten we wel over een persoon die 9 - voudig Wereldkampioen geweest is. "Waarom?" zou je jezelf afvragen?
    Omdat het verschil dan door de piloot gemaakt wordt en niet door één of ander hulpmiddel. Het zou weer echter, zuiverder motorgevoel geven. Je kan natuurlijk zeggen dat we die elektronica nodig hebben omdat de dag van vandaag de motoren zo krachtig zijn dat een gewone sterveling (lees: jij en ik) al dat geweld niet meer meester kunnen (uitzonderingen bevestigen de regel).
    Maar moet je wel + 180 pk hebben om fun te hebben?

    Welgeteld 72,1 pk/ 8500 tr/min... 64Nm/7000 tr/min.... en een gewicht van 211 kg  zijn de opgegeven waarden van een Kawasaki ER6F.
    Een 649cc paralleltwin...

    Ik heb er al veel goeds over gelezen en ik dacht ik zou wel weer eens een ritje doen op de openbare weg. Na een telefoontje naar een plaatselijke dealer bleek dat hij er ene in verhuur staan had. Typisch weer voor mij toen ik achter de motor ging regende het pijpestelen. Maar ondanks dat het nat lag, had ik direct vertrouwen in de kawa. Ze voelt eerst beetje raar aan van zithouding (diep in de moto, armen hoog), maar als je aan het rijden bent vergeet je dit vlug. Met mijn lengte zit je maar tot je borst uit de wind, maar het is genoeg! De volgende morgen had ik geen stijve nek of zo waar ik op een naked wel last van zou hebben. Die avond zelf heb ik maar een kilometer of 50 gereden, maar gisteren stonden er (zonder dat ik het gepland heb) nog zo'n 340 km extra erbij. Ik heb me ingeschreven voor een rondrit die in het noorden van Frankrijk reed en het ER6-ke voelde zich daar volledig thuis. Die stuurwegjes zijn echt op het lijf van de Kawa geschreven! Ze is enorm wendbaar en ik heb de motor op geen fout kunnen  betrappen. Bochtje na bochtje wil ze niet anders dan nog meer bochten pikken. Het is zo verslavend en moeiteloos dat je het jammer vind dat je weer op een recht stuk terecht komt. Zo'n moto zou je in bergwegjes moeten hebben. Kom je in een dorpje terecht, dan kan je al "pruttelend" (want zo'n grappig geluid maakt ze dan) door het dorpje rijden, genietend van alle schoons wat het dorp te bieden heeft. Gewoon op 't gemak, in derde versnelling... maar wanneer je het gas opendraait in een volgende kronkelwegje, hoor je de motor spinnen van plezier en ze maakt echt een tof geluid boven de 7000 toeren! Je wil ze soms in die toerenschaal houden voor het geluid alléén al. En met al dat plezier ben je dan een bord gemist... maar géén probleem je draait de motor toch op vierkante meter. Voor je het weet ben je alweer op route. Wat me trouwens een paar keer voorgevallen is.
    Een paar keer was ik te enthousiast in een bocht, maar ze liet het zich allemaal welgevallen. Te hard erin? Geen probleem, beetje bijremmen en zelfs met steentjes op de weg kon je betrouwen op het enige elektronische hulpsysteem dat erop zat: ABS. Voor mij niet nodig maar toch wel een tof systeem. Heb het eventjes getest in steentjes en je voelde de voorband eventjes schuiven maar de abs greep toch enorm rap in en de de kawa herstelde zich! Opmerkelijk systeem. Maar ook een bocht verkeerd inschatten liet ze toe: gewoon verder kijken en een beetje dieper duwen! Op naar de volgende bocht! Fun!!! Ondanks dat er eigenlijk niet veel speciaals is aan deze motor, is de funfactor héél hoog! Je kan je ermee uitleven zonder dat je hele hoge snelheden moet rijden, hij stuurt enorm makkelijk, heeft vertrouwen, is allemaal héél doseerbaar (weinig vermogen), heeft een goeie abs, prachtig "smoelke" van haar zus geleend (zx6r) en een klank die een glimlach op je lippen brengt. Natuurlijk is het prettig om met een zware 1000 te rijden met vermogen over. Maar het feit dat je weet dat je haar onder controle hebt, gewoon zo op het gevoel... dat ze doet wat je wilt en dat ze je niet veel geld kost. Noch aan banden (want het zijn "maar" 120/160 maat), noch aan verbruik (gemiddeld 5,6l/ 100km vlot gereden). 
    Ik vond het alleszins spijtig dat ik hem terug naar de dealer moest doen... voor Valentino Rossi daarentegen zou ze wsl een beetje te weinig vermogen hebben maar ze heeft zoiets puurs, zoiets waar je met een glimlach weer opstapt. H eb je 180 pk nodig? Het is enorm tof met zoveel vermogen, maar je hebt genoeg om je te amuseren met de 72,1 pk.


     

    20-05-2012 om 18:23 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 07/07-13/07 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Inhoud blog
  • YOU TUBE
  • Wat? Zolang geleden?
  • winners are losers who never gives up
  • BK in Croix en ternois

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs