Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
16-10-2003
Politie-motoren : USA
Harley-Davidson Police Sidecar 2003
Police TLE Sidecar Features:
-Hand laid fiberglass reinforced resin body -Matching lower fender trim skirt -Single leaf-spring suspension -Wheel selected to match motorcycle: 9 Hollow-Spoke, 13-Spoke and Laced -Fully carpeted passenger area with padded siderails and forward footrest -Lockable, carpeted compartment behind fold-down seat -Contoured Lexan® windshield -Optional emergency equipment may be ordered through your authorized
SPECIFICATIONS:
2003 Specifications Police TLE/TLE Ultra Sidecar
DIMENSIONS Length 78.4 in. (1989.2 mm) Height 42.1 in. (1069.1 mm) Sidecar width 23.5 in. (596.4 mm) Width from bracket to sidecar wheel 53.3 in. (1351.5 mm) Weight: TLE 234.0 lbs. (106.14 kg) TLE Ultra 260.0 lbs. (117.94 kg) Tire Size: Dunlop Harley-Davidson Series (matches vehicle tires) Front - D402F (Blackwall)7 MT90B16 Rear - D402 (Blackwall) MT90B16 Gross Axle Weight Rating 300.0 lbs. (136.2 kg)
CHASSIS Wheel 9-spoke cast Brakes Single disc; hydraulic disc brake on third wheel Suspension Single leaf-spring Frame Easy toe in/out adjustment
ELECTRIC Lights Directional signal, tail lights; fender tip lamp
STYLING/CONVENIENCE - Body construction Hand-laid fiberglass-reinforced resin; matching lower fender trim skirt - Passenger area Fully-carpeted w/ padded siderails and forward footrest - Seat Padded vinyl (TLE) or plush, pillow-look (TLE Ultra) w/ fold-down backrest - Storage Lockable, carpeted compartment behind fold-down seat; side map-pockets - Cover Snap-down tonneau type, vinyl/cotton - Windshield Contoured Lexan® - Frame and Component Finish Black powdercoated paint - Handgrips Polished, stainless steel - Stereo 80 watts of power w/ two 40 watts low distortion speakers, CB/Intercom, AM/FM/WB selection, stereo volume controls and station adjustability - Mounting System Disconnectable mechanical and electrical systems for installation and removal; connection kit includes hardware to retain passenger footboard adjustability - Compatibility Police motorcycle models; FLHPI Road King®; FLHTPI Electra Glide®
We werden er een beetje door verrast, maar Kawasaki neemt een volledig nieuw model op in zn gamma, genaamd de KLV 1000.
Nu ja, volledig nieuw... Je hoeft er niet meteen een vergrootglas bij te halen om te zien dat de KLV 1000 gewoon een Suzuki V-Strom 1000 in een oranje/zwart jasje is.
Suzuki
Zoals bekend sloten Kawasaki en Suzuki een paar jaar terug een samenwerkingsverbond, en dat uit zich ondermeer in deze wel zeer nauwe vorm van gegevensuitwisseling.
Op technisch gebied niets nieuws onder de zon dus. De KLV 1000 wordt aangedreven door dezelfde watergekoelde, 90° V-Twin van 996 cc als de V-Strom, met 8 kleppen per cilinder die worden aangedreven door 2 bovenliggende nokkenassen. Uiteraard bleef ook het vermogen gelijk bleef met 72 kW ofte 98 pk bij 7.600 o.p.m., evenals het koppel met 101 Nm bij 6.400 omwentelingen. Ook het rijwielgedeelte veranderde niet. Vooraan dus een conventionele 43 mm voorvork en achteraan een monoshock, beiden met regelbare veervoorspanning. Ook de remmen bleven gelijk met een dubbele 310 mm schijf met tweezuigerremklauwen en achteraan een enkele 260 mm schijf met een enkelzuigerremklauw. De KLV1000 nam ook het uiterlijk en alle uitrustingen over van de V-Strom, inclusief het verstelbare ruitje en het bagagerek achteraan.
Om een lang verhaal kort te maken: Wie liever zijn Suzuki V-Strom in een oranje/zwart jasje had gezien klopt nu dus gewoon even aan bij Kawasaki. De KLV1000 zou al vanaf maart dit jaar leverbaar worden, al is nog niet bekend of de prijs zal afwijken van die van de V-Strom. Wie meer info wenst surft naar www.kawasaki.be.
This Pacific Coast PC800 is in beautiful condition. It has just over 47,000 miles and runs like new. It was professionally repainted this summer. It is a gorgeous BMW Dakar Yellow on top, silver on the bottom, and 2 clear coats. Youll definitely be noticed riding this bike! No scratches or dings whatsoever. Aluminum wheels re-polished this spring and look better than new. It has a new Clearview +5 windshield with Goldwing style vent. Options include passenger backrest, Wong Wing with high mounted LED brake light, headlight modulator, battery voltage monitor, and cruise control. An extra stock seat and windshield in good condition are included. There are absolutely no mechanical issues with this bike. Bike gets up to 45-50 mpg. Selling to finance new bike. Price is $3500 firm.
Dit is een Ducati 999 Police Bike. Na de Scottish Motorcycle Show van 2004, leende de politie van Grampian dit vehikel. Ze waren er zo content over dat ze gewoon hebben gehouden. De motor werd wel ingezet voor patrouilleopdrachten, maar had echter geen boordradio !
Half de jaren 2000 was het niet meer gebruikelijk om mooie medailles of plakettes te schenken aan de deelnemers, maar was het een trend in de motorwereld om meer en meer van die commerciële spullen (zoals balpennen of linyard-sleutelhangers met opdruk of zoals onderstaand halsdoekje) te schenken. Jammer...
De Triumph Tiger onderging voor 2004 een grondige facelift. Opvallendste verandering is ongetwijfeld de montage van lichtmetalen velgen die een tubeless band toelaten, ter vervanging van de oude spaakwielen die het gebruik van een binnenband noodzakelijk maakten. Het kader kreeg op de nieuwe versie een zilveren kleurtje mee en de typische wenkbrauwen op de kuip zijn verdwenen.
Deze potente alleskunner werd niet alleen hier en daar esthetisch bijgewerkt, maar ook het rijwielgedeelte werd onder handen genomen en moet zorgen voor een nog beter stuurgedrag. Zo werd door het gebruik van kortere vorkpoten de balhoofdhoek ingekort tot 25,8° (voorheen 28°) alsook de naloop die van 92 mm werd teruggebracht op 87,9 mm. Ook de wielbasis is een stukje korter dan voorheen: 1.537 mm in plaats van 1.550 mm. De achtervering moet het nu ook stellen met een kortere swingarm en de achterste rempedaal en het schakelpookje werden ook aangepast. De Tiger zal standaard worden uitgerust met een tweekofferset. Verwarmde handvaten en een getint hoger scherm zijn optioneel te verkrijgen. De prijs werd nog niet bekend gemaakt maar deze hoogpoter zal waarschijnlijk vanaf juli in de showroom staan.
We kennen allemaal de gekleurde bandjes op kinderfietsjes maar voor gemotoriseerde voertuigen moesten motorrijders zich tot op heden tevreden stellen met uitsluitend zwarte uitvoeringen. Een gat in de markt moeten ze bij bandenfabrikant Tomahawk hebben gedacht en daarom bieden ze tegenwoordig, naast hun gewone banden, ook een zevental gekleurde variaties aan.
Smaakvol of niet? Voor mij hoeft het niet. Je hebt in ieder geval de keuze tussen blauwe, groene, rode, gele, oranje, paarse of zilveren banden. Voor elke motor dus een passende kleur en de toegevoegde kleurstoffen hebben naar verluidt geen enkele nefaste invloed op de kwaliteiten van de band.
Wanneer we het in de toekomst over banden hebben, zullen we ons dus niet meer moeten beperken tot afmetingen en grip Meer info via
Het Amerikaanse Indian Motorcycle Company kreeg in 1999 wat verse zuurstof toegediend en even leek het erop dat het legendarische motormerk zou blijven bestaan. Maar toen vorig jaar enkele geldschieters zich defintief terugtrokken bleef het faillissement niet lang uit. Toen de fabriekpoorten definitief toegingen, stonden er nog veertig fonkelnieuwe Indians voor de nieuwe lijn van 2004 in de productiehal.
Bill Melvin, grote baas van een liquidatiebedrijf, kreeg het boeltje inclusief de hele voorraad van Indian-onderdelen in handen en het toeval wil dat Melvin ook motorliefhebber is en dus meteen het potentieel inzag van deze collecters items. Nu hield hij er zelf ook een paar bij voor zn privé-collectie, maar de overige productiemodellen voor 2004 en de hele huiscollectie van de Indian Motorcycle Company staan nu in de vitrine bij Melvins bedrijf. Onder het aanbod bevinden zich enkele motoren die gebruikt werden in verschillende Hollywood-producties zoals Terminator 3 en Scooby Doo 2. Voer dus voor verzamelaars en Melvin richtte onderhand ook een exclusieve motorclub op voor de (toekomstige) eigenaars van de 2004 modellen, kwestie van twijfelaars over de streep te trekken. Op de site www.nrel.com kan je ze bezichtigen en wie weet een bod uitbrengen.
Sinds Voxan de Street Scrambler in haar gamma heeft, gaat het blijkbaar ietsje minder met de gewone Scrambler. Daarom rust de Franse fabrikant deze laatste tegenwoordig ook uit met een bagagehouder, een topcase en een klein windschermpje en bedacht deze uitvoering met de veelzeggende naam 'ScramblerVoyager'.
Naast de Voyager zal ook de Scrambler nog steeds te verkijgen zijn, maar vermits u voor exact dezelfde prijs, zijnde 11.412 euro, er de reisuitrusting bij krijgt, verwachten ze bij Voxan niet dat er nog veel mensen voor de naakte versie zullen gaan. De Voyager is beschikbaar in een zwarte en oranje uitvoering.
Inderdaad, de Beierse toerbuffel werd in de rangschikking van de best verkopende motoren in België voorbijgestoken door de CBF 600 van Honda.
In de loop van het eerste kwartaal van dit jaar gingen er 253 sleutels van deze alleskunner over de toonbank. In de top 10 is Big Red met 5 vertegenwoordigde modellen ook de grootste slokop. De BMW R 1150 RT doet het net iets minder goed en volgt met 240 verkochte stuks op een tweede stek. De derde plaats gaat naar de Honda Deauville (216 stuks), de vierde naar Yamaha met zn Fazer 600 (205 stuks) en de top vijf wordt afgesloten door alweer een Honda, deze keer met de SCV 100 Lead. De rest van de top 10 wordt vervolledigd door de Yamaha FJR 1300 (123 stuks), op plaats zeven gevolgd door de Honda VT 750 C (101 stuks), plaats acht is voor de Suzuki SV 650 (99 stuks), plaats negen is alweer voor Honda met de ST 1300 (96), net als plaats 10 : de CBR 125 R (95 stuks).
Ondanks de onzekere toekomst van Moto Guzzi komen ze in Mandello del Lario aandraven met een nieuwe Nevada Classic. Deze klassieker gaat vanaf heden als de Nevada Classic 750 I.E. door het leven, waarbij de afkorting staat voor elektronische injectie. Deze nieuweling werd ontwikkeld op basis van dezelfde aandrijflijn als de Breva V 750 I.E. Vergeleken met voorgaande versie, die uitgerust was met een carburator, werden naar verluidt 87 % van de componenten opnieuw ontworpen of herdacht. Daarbij horen ook de volledig nieuwe achterpartij, het zadel en de tank. De nieuwe Nevada Classic zou voor 7.690 euro, hetzelfde bedrag als dat van de Breva, over te toonbank gaan en al vanaf volgende maand in de showroom staan.
Die gasten van de Nederlandse Pacific Coast MV heb ik ook eens naar ons vlaanderenland laten overkomen. Ik had een rondrit georganiseerd in onze Westhoek en het traject lag grotendeels op de Flanders Fields Autoroute.
Mijn Herlinde maakte voor elke deelnemer deze mooie herinneringsfolder.
Voortaan kijkt u maar beter goed uit wanneer u een nieuwe grijze Honda Pan European voorbijzoeft op de snelweg. De betreffende Pan op bovenstaande foto is immers niet zomaar een alledaags - rechtstreeks uit de showroom - geplukt model. Deze politiemotor, voorzien van een digitale camera en bijhorende opname-apparatuur, legt u ongenadig vast op tape wanneer u zich niet naar de geldende verkeersregels schikt. Het is maar dat u het weet
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....