Zoeken in blog

Gastenboek
  • Prachtig
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos
  • Eternity Jewelry Explained

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    02-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blue Sculls wensen

    Nieuwjaarswensen...

    02-01-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw speeltje van Suzuki : de rewaco ct-s

    Je ziet ze nog maar sporadisch rijden, de driewielers of trikes, maar misschien komt daar binnenkort verandering in. Het Duitse bedrijf Rewaco heeft de Suzuki Intruder als basis genomen voor twee driewielermodellen.

    Zo’n 75 km ten zuiden van Keulen, in de gemeente Lindlar, bevindt zich al twintig jaar lang het hoofdkwartier van Rewaco. Hier worden al jaar en dag driewielers gebouwd voor een echt nichepubliek. Rijden met een trike verschilt uiteraard heel wat van het rijden met een gewone motorfiets. Dat heeft natuurlijk te maken met de doelgroep. Veelal zijn het consumenten die graag opvallen. Maar met de komst van de omgebouwde Intruders mikt de producent op een toch ietwat ander publiek: ouderen die te veel moeite hebben om met een gewone motor te rijden, mensen met een lichte handicap en ook bezitters van een autorijbewijs. Het gevoel van het motorrijden blijft met de trike overeind. De bestuurder moet ook een helm dragen, een motorstuur vasthouden en schakelen zoals op een motor. 



    Ik ben echter nooit toegekomen aan een testrit met een van de twee nieuwe Suzuki/Rewaco’s. Als motorrijder is het waarschijnlijk toch even wennen. Bij lage snelheden schijnen ze het toch moeilijk te hebben om de voorvork stil te houden en bij het nemen van de bochten moeten men de ‘hangover’- motorreflex kunnen bedwingen. Het achterste gedeelte van deze trikes is een stuk breder dan dat van een motorfiets, zodat je in het midden van je baanvak moet rijden. Doe ik met mijn gewone moto zowiezo al.
    Je schijnt anders te manoeuvreren dan je gewend bent en rijden in de files doe je zoals eender ander welke auto : aanschuiven achter de auto’s en vrachtwagens. Handig is natuurlijk dat je bij het stoplicht gewoon kan blijven staan en de voeten niet op de grond moet plaatsen. Een veilig parkeerplaatsje vinden is weer andere koek en je zult vruchteloos zoeken naar zij- of centrale steun. Er zit een 'achteruit' op en een handrem houdt die driewieler perfect op zijn plaats.
    De passagier zit doorgaans een stuk comfortabeler dan op een traditionele motorfiets, maar toch gaat er een deel van het traditionele motorrijden verloren. Tegelijk blijft wel het gevoel van vrijheid overeind, want je rijdt in de buitenlucht. En wanneer je in optie kiest voor een topcase, kun je nog meer bagage meenemen. De standaardkoffer is trouwens behoorlijk ruim.

    De modellen:

    Rewaco CT 800 S
    Dit is de lichtste van de twee Suzuki/ Rewaco Trikes die in ons land worden ingevoerd. Schrik evenwel niet van zijn gewicht, want dat bedraagt 380 kg. Met een tweecilinder van 53 pk kom je toch wat kracht te kort. Het voorste gedeelte is bijna volledig dat van de bekende Suzuki Intruder, het achterste gedeelte maakt gebruik van het differentieel van de BMW 116 auto.

    Achteraan is deze trike uitgerust met autobanden, vooraan zit een motorband en dus moet je er rekening mee houden dat je in totaal drie schoeisels per keer moet vervangen.

    De secundaire overbrenging gebeurt met een cardanas. De topsnelheid van deze CT 800 S bedraagt 145 km/u. Hij kost zonder opties 21.530 euro.

    Rewaco CT 1800 S
    Het grotere model weegt weliswaar 506 kg maar het motorgedeelte genereert een vermogen van 105 pk, goed voor een top van 162 km per uur. Ook het koppel van 155 Newtonmeter is indrukwekkend.

    Suzuki Rewaco

    Net zoals kleine broer maakt hij gebruik van een integraal remsysteem, het is dus zaak om vooral de achterrem te gebruiken die tegelijk de voorrem bedient. De remkracht is voor de twee modellen ruim voldoende. De 800 heeft echter geen achteruitversnelling nodig, bij de 1800 komt die wel van pas. Deze optie betaal je 990 euro extra.



    De basisprijs van de CT 1800 S bedraagt 29.530 euro. De Belgische invoerder zorgt er ook voor dat beide driewielers zijn uitgerust conform onze wetgeving.

    Weetjes

    * Beide modellen zijn vanaf deze maand in ons land verkrijgbaar.
    * In België volstaat het bezit van een B-rijbewijs om deze nieuwe modellen te besturen. Op de trike moet je de nummerplaat van een motorfiets aanbrengen.
    * De prijs van de verzekeringspolis ligt een stuk lager dan bij de gewone motorfiets en dat komt omdat trikes zelden betrokken zijn bij ongevallen. Ze worden ook veel minder gestolen dan gewone motorfietsen.
    * De filosofie van de triker is om langzaam te rijden en te genieten van zijn omgeving.
    * Jammer genoeg is het technisch onmogelijk om dergelijke driewielers te voorzien van een automaat, maar voor personen met een handicap kan de fabriek de nodige aanpassingen op maat uitvoeren.

    13-01-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.36 Internationaal zijspantreffen Oostende 2010

    Afspraak in "De Schorre" aan de Sportparklaan te Oostende



    Programma:

    Inschrijven kan vanaf de vrijdag om 15u00.

    Op zaterdagnamiddag om 14 u is er een rondrit met verschillende stops.

    Bij aankomst is er een warme maaltijd voorzien,'s avonds is er live-muziek en natuurlijk de bekeruitreiking.

    Doorlopend eten en drank.

    15-01-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drugonderzoek bij de Vlaamse Hells Angels


     In het milieu van de motorbendes hebben politieagenten met veel machtsvertoon veertien mensen opgepakt.
    Ze worden verdacht van drugsproductie en -handel.
    In Beringen, Heusden-Zolder en Nieuwerkerken hebben politieagenten gisteren cannabisplantages blootgelegd, samen goed voor duizend plantjes. Op hetzelfde moment hielden agenten ook op twaalf andere plekken in het land een huiszoeking, onder meer in Mol, Hasselt en Diest.
    Zo'n 180 agenten, onder meer van de speciale eenheden en de hondenbrigade, zouden aan de operatie hebben deelgenomen.
    Een deel van hen is ook binnengevallen in het clublokaal van de Hells Angels in Antwerpen en in het café ‘Route 184' in Leopoldsburg, het stamcafé van de Red Devils, die als motorbende met de Hells Angels zijn geassocieerd.



    In het totaal hebben de agenten veertien mensen opgepakt. Volgens het federaal parket, dat het onderzoek coördineert, is de meerderheid daarvan lid van een motorbende. Woordvoerster Lieve Pellens benadrukt dat dit niet automatisch betekent dat de Hells Angels en/of Red Devils als organisatie met de productie en handel van drugs te maken hebben.


    Zijn Hells Angels drugsboeren? PDF Afdrukken E-mailadres
    Justitie - Hells Angels
    woensdag 03 februari 2010 11:57
    BELGIË - In het milieu van de motorbendes hebben politieagenten met veel machtsvertoon veertien mensen opgepakt. Ze worden verdacht van drugsproductie en -handel. In Beringen, Heusden-Zolder en Nieuwerkerken hebben politieagenten gisteren cannabisplantages blootgelegd, samen goed voor duizend plantjes. Op hetzelfde moment hielden agenten ook op twaalf andere plekken in het land een huiszoeking, onder meer in Mol, Hasselt en Diest. Zo'n 180 agenten, onder meer van de speciale eenheden en de hondenbrigade, zouden aan de operatie hebben deelgenomen. Dat schrijft De Standaard vandaag.

    crimesite_inval_bij_angels_in_belgie_2_feb_10


    Een deel van hen is ook binnengevallen in het clublokaal van de Hells Angels in Antwerpen en in het café ‘Route 184' in Leopoldsburg, het stamcafé van de Red Devils, die als motorbende met de Hells Angels zijn geassocieerd.

    In het totaal hebben de agenten veertien mensen opgepakt. Volgens het federaal parket, dat het onderzoek coördineert, is de meerderheid daarvan lid van een motorbende. Woordvoerster Lieve Pellens benadrukt dat dit niet automatisch betekent dat de Hells Angels en/of Red Devils als organisatie met de productie en handel van drugs te maken hebben.

    03-02-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harley schenkt Haïti 28 motoren

    Harley-Davidson schenkt 28 nieuwe motorfietsen (Buell en Harley's) aan de reddingswerkers op Haïti. De moto's worden geleverd aan de Missie voor Stabilisering van de Verenigde Naties en kunnen gebruikt worden bij reddings- en bergingswerken.
    "Motoren garanderen een betere toegang en beweeglijkheid in de getroffen regio's dan andere grotere types voertuigen",
    aldus de fabrikant van de Harleys.
    De moto's blijven na de bergingswerken in Haïti, als schenking aan de regering.
    Maar is het echt wel dat wat ze daar nodig hebben ?


    Het land heeft de laatste drie jaar al meer dan $1.000.000.000
    ontvangen... : waar is al dat geld naartoe ?

    04-02-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harley schenkt Haiti 28 motoren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Harley-Davidson heeft aangekondigd 28 overgebleven Buell motoren naar Haïti te verschepen.
    De motoren zullen ingezet worden om bij te dragen aan de wederopbouw van het door de aardbeving getroffen land. De motoren worden vanaf de fabriek naar de Dominicaanse Republiek verscheept, om vervolgens door dealerorganisatie MagnaMotors aan de VN hulptroepen in Haiti te worden overgedragen. De motoren zijn afkomstig uit de failliete boedel van Buell en worden door HD aan Haïti geschonken.

     

    04-02-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OCC
    Doek valt over American Chopper





    Het zwaard van Damocles hing al langer over de hoofden van de familie Teutul en na de zoveelste ruzie gevolgd door een intrafamiliaire rechtszaak wordt de show opgedoekt.


    11-02-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe CVO Ultra Classic Electra Glide
    H-D CVO creëert nog exclusievere toermachine




    Harley-Davidson presenteert deze CVO Ultra Classic Electra Glide in gitzwarte kleurstelling en een gelimiteerde oplage: amper 999 genummerde exemplaren worden gemaakt! Het zwarte kleedje met een minimum aan chroom is natuurlijk niet het hele verhaal. Deze CVO creatie is uitgerust met een op het stuur gemonteerde Road Tech Zümo 660 GPS Navigator (Garmin) en een geïntegreerd automatisch vergrendelingsysteem met startknop.
    Zie http://www.autoblog.com/gallery/2010-cvo-ultra-classic-electra-glide

    12-02-2010 om 13:31 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gendarmerie Française

    Jaja, daar zijn ze weer, alhoewel...
    We krijgen de eerste mooie zonnige dagen
    en dan zenden ze de 'motards' weer op weg.

    [gendarme+moto.gif.jpg]

    Iets over die Franse 'Gendarmerie'...

    Mijn vriendin zei onlangs nogal opgewonden te raken wanneer ze een Franse 'gendarme' ziet. Vooral wanneer zo'n martiale snorremans opvallend wijdbeens haar een stopteken geeft. Het was duidelijk een vertrouwelijke mededeling, maar ze was niet de eerste.
    Misschien komt het omdat Franse gendarmes een militaire training krijgen voordat ze de straat op gaan. Ze maken deel uit van een semi-militaire organisatie die valt onder de Minister van Defensie èn die van Binnenlandse Zaken. Wat politietaken betreft opereren ze buiten de grote steden.
    Daar is het de Police National die de bekeuringen uitdeelt.
    En het was niet altijd 'koek-en-ei' tussen die twee korpsen...

    De Gendarmerie National is de voortzetting van middeleeuwse ordebewaarders die in de 17e eeuw het etiket maréchaussées kregen.
     (Een beetje zoals onze Rijkswachters vroeger)
    Hoofdtaak het bewaken van hoofdwegen, waar struikrovers het voor het zeggen hadden. Veel later werden de manschappen ook ingezet in oorlogsituaties of buitenlandse crisisgebieden, de laatste decennia ondermeer in Kosovo, Bosnië en Rwanda.

    Vandaag zijn onder de ruim 100.000 mannen en vrouwen steeds meer specialisten, zoals de geheime anti-terreureenheid GIGN.


    [gendarme+speciale.jpg]   

    Hun meesterstuk was de bevrijding van 164 passagiers van een gekaapt Air France toestel op het vliegveld Marignane bij Marseille in 1994.

    Een andere speciale tak is de Garde Républicaine die wordt ingezet bij officiële gelegenheden. In mooie pakjes zie je ze bij parades, bezoek van staatshoofden en het uitdelen van hapjes op feesten met een hoog VIP-gehalte.

     

    Het meest zichtbaar is de gendarmerie tegenwoordig in het verkeer, waar leden van een Brigade Motorisée meestal als duo optreden. Vooral zij dwingen door hun verschijning respect af en dragen in hoge mate bij tot het positieve imago.



     Maar op het platteland zorgen gendarmes verder voor àlle politietaken. Ze maken niet alleen bij een inbraak het proces verbaal op, maar knijpen ook een oogje toe wanneer de burgemeester een vin d'honneur schenkt.

    Wij Belgen herkennen ongetwijfeld de blauwe mannen op hun BMW's of Yamaha's die elk jaar in de Tour de France voor veiligheid van de karavaan zorgen.
    Een groep van 50 vrijwilligers, standaard voorzien van moustache, die het hele jaar door de belangrijkste Franse wegwedstrijden begeleiden.



    Een intensieve klus zonder pauzes en na een lange etappe is dat goed te zien.





    27-02-2010 om 19:38 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerkoers-motard VRT Jos 'DE SNOR' De Wit stopt er mee...

    Wielerkoers-motard VRT Jos 'DE SNOR' De Wit stopt er mee...






    http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_Tour/MG_Tourtips/1.567669

    01-03-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caberg Post Helm

    Vanmorgen even een kort gesprek gehad met gemotoriseerd postbeambte Vincent op ronde in Lendelede.
    Ik was nieuwsgierig naar het model van helm dat zij indertijd bij de Post hebben aangekocht om hun 'facteurs' met brommer de weg op te sturen.

    Het gaat om een Caberg Breeze Jet Z1000 model met half-zonnescherm zoals hieronder, maar dan in het rood met het logo van de posterijen achteraan.


    Klik op foto voor groot formaat
    (
    http://www.vsmotors.be/index.php?cPath=39_158)

    Het is een luchtige zomerhelm met uitneembare/wasbare voering, afneembare nekrand d.m.v. rits en standaard uitgerust met getint vizier.
    De waterdichte overtrek is een optie.
    Kostprijs ca. 150 Euro (naargelang het model)








    Vincent is er tevreden over, maar moet tijdens de koude winterdagen een gezichtsbeschermer (sjerp) of motorrijders-bivakmuts dragen omdat het visier alleen maar de ogen beschermd en de rest van het gelaat blootlaat.

    De bromfiets trouwens is een aangepaste Piaggio.



    Als maatschappelijk verantwoordelijke organisatie heeft De Post beslist 700 milieuvriendelijke Piaggio’s te kopen en tegelijk 50 elektrische Oxygen-scooters uit te testen.

    De Post heeft voor de postbestelling sinds 2003 -op dit ogenblik meer dan 5000 - klassieke bromfietsen met een thermische 2-taktmotor in dienst.

    Vorig jaar heeft De Post beslist om in het kader van haar engagement voor milieuzorg een nieuwe aanbesteding uit te schrijven.  Die overheidsopdracht mondde uit in twee contracten voor nieuwe types gemotoriseerde tweewielers.

    De bestelling van 700 thermische Piaggio Liberty scooters betekent voor De Post continuïteit. Thermische scooters worden ingezet door de meeste postbedrijven die een scooter gebruiken en Piaggio heeft met de Liberty wereldwijd 53.000 scooters die dagelijks postrondes rijden.  Daarenboven zal de 4-taktmotor door een betere verbranding een merkbare verbetering leveren op het vlak van de CO-emissies (bijna 90% minder).

    De elektrische Oxygen scooter biedt De Post dan weer de kans om een voertuig dat geen verontreinigende gassen uitstoot, op een volledige postronde uit te proberen. Oxygen is immers een nieuw type scooter dat gehomologeerd is voor transport met een batterijautonomie tot 80 km.  Hiervoor zal De Post 50 elektrische scooters uittesten, waarna een evaluatie zal plaatsvinden. De Belgische Post is hiermee het eerste postbedrijf dat elektrisch aangedreven scooters voor postrondes zal inzetten.

    Met deze aankopen draagt De Post bij tot de uitvoering van de overeenkomst die een jaar geleden door Belgacom, de Nationale Loterij, De Post en NMBS werd gesloten met de minister van Overheidsbedrijven en de staatssecretaris voor Duurzame Ontwikkeling. De overheidsbedrijven engageerden zich met deze overeenkomst om tegen 2012 het energieverbruik van hun gebouwen en wagenpark te verminderen met 7,5% in vergelijking met 2005.
    (1 sept 2006)
    --------------------------------------------------

    De Belgische Post heeft de laatste 3 jaar haar volledige park van 2-taktbromfietsen vervangen door schonere 4-takt Liberty scooters. 3.900 tweewielers van het merk Piaggio hebben intussen bij de Post ruim 26 miljoen km afgelegd. De scooters worden ingezet om brieven en pakjes snel op hun bestemming te leveren. De aankoop van de Piaggio scooters kadert in het streven van De Post naar een maximale efficiëntie en schone mobiliteit.
    (17 nov 2009)

    12-03-2010 om 13:55 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steeds meer Belgen naar het werk met de motor

    Mobiliteitsorganisatie Touring meldt dat 8,5% van de Belgen met de motorfiets naar het werk gaan. Dat is meer dan tien keer zoveel als in 2008 gemeld door het Vlaamse gewest.
    Het onderzoek omspande 6.800 respondenten. Meer dan de helft neemt de auto. Uit de cijfers blijkt ook dat een vijfde van de ondervraagden dagelijks de gok waagt op het openbare vervoer en 11% op eigen kracht pendelt.



    De cijfers staan in schril contrast met die van de drie gewesten. Zo meldden de Brusselse en Waalse gewesten in 2001 en 2002 dat amper 1% van de pendelaars dat op de motor doet, het Vlaamse gewest meldde in 2008 nog dat het aandeel motorrijdende pendelaars slechts 0,74% zou bedragen.

    Brussel (2001): Motor 1%, auto 41%, OV 45%, fiets/te voet 1,5%
    Wallonië (2002): Motor 1%, auto 76%, OV 8,4%, fiets/te voet 1,2%
    Vlaanderen (2008): Motor 0,74%, auto 67%, OV 12%, fiets/te voet 12,5%
    Touring (2010): Motor 8,5%, auto 55%, OV 20%, fiets/te voet 11%

     

    Touring: “Er is een groter gebruik van de motor in ons land en dat geldt waarschijnlijk vooral voor Vlaanderen waar met nieuwe cijfers allicht een daling van het autogebruik zal worden vastgesteld en een stijging van het motorgebruik en openbaar vervoer.”

    12-03-2010 om 15:15 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'dronken' verkeersbord
     

    De burgemeester van het Roemeense dorp Pecica heeft een nieuw verkeersbord geïntroduceerd dat motorrijders en automobilisten moet waarschuwen voor dronkaards op de rijbaan. 



    Een sluipend gevaar volgens de burgemeester van het dorp:
    “We wonen in een grensgemeenschap en er passeert hier veel verkeer. Er is hier ook een bloeiend uitgaansleven. Dat is een slechte combinatie. We waarschuwen de weggebruikers voor de dronkaards, want die laatste zijn vaak zo ver heen dat ze er toch geen aandacht aan zouden schenken.”
    Het initiatief komt er nadat de recentste statistieken een forse groei in het aantal aanrijdingen van dronken personen aantoonden.
    Het is niet de eerste keer dat dergelijke borden in gebruik worden genomen, in het Zuid-Afrikaanse Lydenburg loop je immers ook de kans om deze waarschuwing tegen te komen.

    12-03-2010 om 15:20 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cat and Fiddle Road : leuk... maar levensgevaarlijk !
    Cat and Fiddle Road


    The 'Cat en Fiddle' is een weg in Engeland die loopt tussen Buxton, Derbyshire en Macclesfield, Cheshire, vernoemd naar een drankgelegenheid op zijn top. 



    Gevormd door delen van de A537, A54 en A53 is hij beroemd om zijn schilderachtige uitzicht op de Greater Manchester agglomeratie, Peak District National Park en de Cheshire Plain en om zijn vele bochten.
    Het is een route die uiterst populair is bij motorrijders, en wordt regelmatig geclassificeerd als een van de meest gevaarlijke wegen in het Verenigd Koninkrijk.

    De weg begint in Buxton op de kruising van de A53 en de A5004-Long Hill weg net ten noorden van de Buxton Opera House. Het volgt de A53 via de westelijke rand van Buxton tot een afrit rechtsaf naar de A54 bij Ladmanlow. Het klimt vervolgens uit Buxton weg in een reeks van scherpe bochten op het platte heidegebied van Goyt's Moss, waar het loopt langs de A537 in een vrij rechte lijn tot het de Cat en Fiddle Inn bereikt op een hoogte van 515 meter. 

     

    Van de 'Kat en Viool herberg' daalt men af naar Macclesfield via een ononderbroken reeks van scherpe en vaak blinde bochten.

    Het is een van de enige twee wegen in Macclesfield vanuit het oosten, en als zodanig draagt het het lokale verkeer, inclusief vrachtwagens. Het is ook een vrij toeristisch weg vanwege het Peak District National Park en daar hebben we dan de fietsen en de wandelaars. Het maakt ook deel uit van de bekende 'Cat and Fiddle-Long Hill-Highwayman' driehoek, die vooral aantrekkelijk is voor motorrijders, vanwege de frequentie en de ernst van de bochten.  Gezien deze mix van gebruik, het aantal en de scherpte van de vele bochten en het feit dat het niet ongewoon is om afgedwaald vee op de weg te ontmoeten, is het noodzakelijk om een grote voorzichtigheid in acht te nemen. Daarenboven kan slecht winterweer nog eens maken dat de weg erg gevaarlijk wordt.

    Als gevolg van het hoge aantal gewonden en dodelijke slachtoffers (33 grote crashes in 1999-2001) is de maximumsnelheid op het gedeelte tussen Macclesfield en de Cat en Fiddle Inn verlaagd tot 50 mph (80 km/h). De weg wordt regelmatig gepatrouilleerd door de politie met ongemarkeerde auto's en motoren en een mobiele flitspaal wordt het meest gebruikt tijdens de zomerweekends. Een politievliegtuig wordt vaak gebruikt in combinatie met de grondtroepen voor de handhaving van de maximumsnelheid.

    In juni 2008 werd de weg weer eens genoemd als de meest gevaarlijke weg in Groot-Brittannië door de Road Safety Foundation. Deze single-rijbaan route was de locatie voor 21 dodelijke en meerdere ernstige crashes, en werd gewaardeerd in het rapport als 'EuroRAP Black', de hoogste risico beoordeling. Dit is in weerwil van een aantal tegenmaatregelen, geïnstalleerd door de wegautoriteiten, met inbegrip van motorfiets-vriendelijke belemmeringen. De stichting schrijft dit hoge aantal ongevallen toe aan het rijgedrag van de gebruiker. Ze gaan zelfs heel ver in hun rapport : moesten de motorfiets-gerelateerde ongevallen worden verwijderd uit de resultaten, dan zou deze weg zelfs een van de veiligste in het land worden. 
    Ook Cheshire County Council wijst met de boze vinger naar de motorrijders ': "Het feit is dat het een aantrekkelijke weg is voor motorrijders - ze zien het als een uitdaging om deze route af te rijden met zijn haarspeldbochten, beperkt uitzicht, afdalingen en klimpartijen.

    "Het ding dat ons het meest kwwad maakt, is niet het feit dat het gevaarlijk is, maar dat er een groep motorrijders op die toeristische weg zitten die bewust hun grenzen willen verleggen.

    "We hebben geprobeerd om de boodschap over te brengen, dat het de plicht is van hun familie om hen te vertellen dat ze zich vroeg of laat zelf zullen doodrijden of een ander verongelukken en dat de politiediensten deze waaghalzen van de weg zullen plukken."

     


    Na al 500.000 pond uitgegeven te hebben aan tal van veiligheids-maatregelen (waaronder verlaging van de maximumsnelheid, het installeren van hoge wrijving deklagen, barrières en signaalborden, verbreding van de rijbaan en het gebruik van mobiele flitspalen) was in januari 2009 gebleken dat de Raad in Cheshire, namens de Cheshire en Derbyshire verbroedering voor de verkeersveiligheid, beslist om nog maar eens 1.200.000 euro te besteden aan het installeren van camera's om de gemiddelde snelheid op deze weg te meten (een beetje zoals het systeem dat ze nu in werking hebben op de E17 in Gent-Brugge). De installatie van deze camera's begon reeds in februari 2010. 

    De gemiddelde snelheid camera-programma is een gezamenlijk initiatief van de Cheshire Road Safety Partnerschip (inclusief Cheshire Oost-Raad), Derby en Derbyshire Road Safety Partnership en het Ministerie van Vervoer, en zal de gemiddelde snelheid van voertuigen langs de route op 50 mph te meten tussen twee camera's.  Camera's zullen worden geïnstalleerd langs de A537 en A54 en filmen de achterkant van de voertuigen.

    Lee Murphy (Cheshire Road Safety Partnership Manager) zegt: "Belangrijke middelen zijn toegewijd aan de Cat en Fiddle weg sinds 2000, met inbegrip van het verminderen van de maximum snelheid, hoge wrijving wegdek, hoge zichtbaarheid voor waarschuwingsborden, rode waarschuwingen geschilderd op de weg, motorfiets-vriendelijke vangrails, rijbaan verbredingen, vaste en mobiele flitslocaties en politietoezicht.



    Zelfs zonder de politiekosten, schatten we dat alleen al meer dan 500.000 pond is besteed op de weg in Cheshire. Ondanks al dit werk blijft de slachtofferstol hoog."

    Van de 264 slachtoffers op de weg sinds 2001, waren ongeveer 70% van de doden of ernstig gewonden motorrijders, met de belangrijkste oorzaken het slecht manoeuvreren in de bochten, overschrijding van de maximumsnelheid en het niet kunnen inschatten van de snelheid/afstand van andere auto's. 



    "De informatie van de politie en statistieken laten zien dat het het rijgedrag is en niet de wegvoorwaarden dat de meerderheid van de botsingen en ongevallen veroorzaakt.  We hebben niet zozeer een probleem met de fietsers, omdat het merendeel van botsingen door auto's en moto's zijn", voegt Murphy er nog aan toe.

    23-03-2010 om 18:37 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schuberth C3, Stilste en lichtste systeemhelm
    Schuberth C3, de stilste en lichtste systeemhelm ooit.

    Deze ultieme sport/tour helm is beschikbaar bij o.a. Wim ter Braake motoren (http://www.terbraake.nl/)

    Deze systeemhelm voelt door zijn compacte, lichte en comfortabele bouw aan als een integraalhelm.

    Wat bedoelen ze met 'de stilste motorhelm ter wereld' :

    - met de nieuwe C3 zet Schuberth een nieuwe standaard op het gebied van geluidsniveau op de motor. Een nog niet eerder behaald geluidsniveau van 84 decibel bij 100 km/h maakt de C3 de stilste helm ter wereld. Dit is zelfs stiller dan de stilste integraalhelm ter wereld.

        

    Optimaal zicht :

    - het vizier is standaard voorzien van een officieel Pinlock condensvrij vizier. In de slechtste weersomstandigheden bent u met de nieuwe C3 gegarandeerd dat u geen hinder zult ondervinden van condensaanslag aan de binnenzijde van het vizier. Daarnaast geniet u van het comfort van een volledig ingebouwd zonnevizier welke eenvoudig met één hand te bedienen is.



    De lichtste systeemhelm :

    - met een gewicht van 1570 gram (inclusief zonnevizier en Pinlock) is de C3 de lichtste in zijn soort. In combinatie met de beste aerodynamische uitlijning biedt de Schuberth C3 een uniek draagcomfort.


    Belangrijkste kenmerken :

    - fiberglas
    - ca. 1570 gram 
    - vizier standaard inclusief Pinlock
    - geïntegreerd zonnevizier
    - diverse kleuren leverbaar vanaf maat 51 t/m maat 64
    - vanaf 499,-
    schuberth-c3-rot-klapphelm.jpg

    27-03-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moto's ? Ja ! MOTO'S !

    Soms kan de fantasie van een mens nogal eens op hol slaan, zo ook in het wereldje van de motorrijders.
    Rijden zullen ze waarschijnlijk wel maar men vraagt zich soms wel af of die dingen ook werkelijk veilig te besturen zijn...



    Een vliegtuigmotor op een brommer zetten, vind ik nu niet direct een goed idee...





    Een moto met zijwieltjes... gaat daarmee eens door het leven !



    Die staat evenals alle andere auto's mee te schuiven in de file !



    Altijd al een hekel gehad aan moto's met autobanden...



    Als dat een benzinetank is achterop, ga ik niet mee...



    Met deze dan weer wel !



    Als die ooit met zijn snoet tegen een van die uitlaatpijpen zit...



    Koopt dan een vrachtwagen, hé...



    Zomeruitvoering en...



    ... winteruitvoering.



    Zonder woorden...



    Nog een geluk dat zij daar niet hoeft mee te rijden !



    Eén keer goed gas geven, meid, en we zien je NOOIT meer terug !







    24 motorblokken op een rij...



    ... en het kan nog beter !



    WAW !



    BAH !



    Heb je mijn 'kontje' al eens goed bezien ?



    Waarvoor dat dit moet dienen is mij een raadsel !



    Een klassieker : een Duits 'kettenrad' van het 'Afrikakorps'



    ... heb er zo enkele in modelbouw gemaakt...



    En ofwel is dit een heel mooie 'trucage',
    ofwel staat die er al héél lang...



    Met dank aan 'Jake de Snake' voor het toesturen van deze album !

    30-03-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overlijdensbericht

    Zoals ik je al eerder mededeelde, krijg ik soms al eens rechtstreeks nieuws vanuit het Nederlandse motorrijderswereldje
    (ook al van de Nederlandse Honda Pacific Coast 800 motorrijdersclub), 
    maar ook af en toe van 'Jake de Snake' van de Roadhawks.
    Maar deze keer geen goed nieuws...





    Jack was de voorzitter van de MC Blackriders...

    05-04-2010 om 10:38 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorongeval in Heusden

    Dodelijk motorongeval: straatrace of overvliegende fazant?

    • woensdag 07 april 2010
    DESTELBERGEN - Er is nog geen duidelijkheid over de oorzaak van het verkeersongeval dinsdagavond op de R4 in Heusden. Daarbij botste een 22-jarige motorrijder uit Wetteren achterop een personenwagen. De motard overleed ter plekke.

    Volgens sommige getuigen zou de man betrokken geweest zijn bij een straatrace tussen motoren. Het parket bevestigt voorlopig enkel dat hij te snel reed.

    Tussen de brokstukken lag ook een vermorzelde fazant, wat aanleiding geeft tot geruchten dat het dier tegen de motor zou aangevlogen zijn.

    07-04-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Putten-bord

    Puttenbord



    09-04-2010 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe motorplaten 2010
     Vanaf deze zomer worden in België de nieuwe Europese rijbewijzen uitgereikt en dat zal de looks van onze motoren niet bepaald ten goede komen. 
    Europa doet ons een witte spatlap met zwarte letters cadeau waarvan het formaat een belachelijke 27 bij 18 centimeter bedraagt. Voor wie zich bij dat formaat niet meteen iets kan voorstellen: het komt ongeveer overeen met een liggende A4.

    Klik op foto voor groot formaat

    Jan Pauwels, woordvoerder van mobiliteitsminister Etienne Schouppe, wil het formaat wel bevestigen, maar voorlopig wordt er verder over het hele onderwerp niet gecommuniceerd. Officieel omdat de aanbestedingsprocedure voor de aanmaak en uitreiking van de nieuwe nummerplaten nog loopt, maar wij vermoeden dat ze er niet te veel woorden aan vuil willen maken omdat ze beseffen dat geen enkele motorrijder hiermee blij kan zijn.

    Zeg nu zelf...





    Een Duitse nummerplaat meet 28 x 20 cm.
    Nog iets groter dan dat Europees geval dus, maar 'vierkanter'.



     

    10-04-2010 om 12:04 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 68 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 21/06-27/06 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 01/07-07/07 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs