Voor de opbouw van het groot station, het klein goederendepot en de stoomlok bevoorrading zal in eerste fase geopteerd worden deze volledig op te bouwen in Märklin C-rails.
Voorlopig C-rails, vooral omdat de verdere opbouw met bezetmeldingen en de testen met bezetmeldingen op de slanke wissel goede resultaten geven en het meest doorwegen.
De laatste twee jaar heb ik goed de treinen kunnen laten rijden in het schaduwstation met het programma koploper en temeer ben ik ervan overtuigd een gevarieerd treinenverloop te hebben, wat het zichtbare gedeelte betreft.
Ondertussen zal ook gestart worden met andere trein programma's.
Deze baan is ook maar een thuisbaan en zal nog evolueren of wijzigen in de toekomst ... ben ik zeker van.
Mocht het een Club project zijn of een expositiebaan, dan verandert de rail keuze snel...
Echter vindt ik de K-rails nu ook niet echt nog hedendaagse pareltjes in vergelijking met sporen van Piko, Peco of Tillig ...
Mocht er in de toekomst een nieuwere versie van de K-rail of een andere fabrikant met een mooiere versie uitkomen, dan twijfel ik niet ....
|