MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    02-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de beurs.
    Gisterenavond gaan slapen om 21u15 – het voordeel van internetloze dagen is dat ik eindelijk mijn slaaptekort van het lange weekend kan inhalen. 
    De eerste beursdag is intussen achter de rug en ik voel mijn voeten niet meer, acht uren rondslenteren van het ene merk naar het andere en dan heb ik nog niet eens de helft gezien. In het buitengedeelte stonden mooie houten constructies en ook een aanhangwagen die je als boot kan gebruiken ! 
    De meeste tijd bracht ik door bij de toebehoren maar iets kopen zal voor morgen zijn. Neen, geen nieuwe motorhome Overigens, mijn Chausson 610 is voor het modeljaar 2016 licht gewijzigd : extra serviceklep om beter bij laders e.d. te kunnen, bediening verwarming op een meer logische plaats en vooral een stuk duurder ! Er is nu ook een model met elektrisch hefbed in de lengterichting. Door die indeling krijg je nog meer ruimtegevoel maar ook dit model heeft een hogere prijs. 
    En ook de Chinezen zijn meer en meer aanwezig. Niet alleen als bezoeker maar ook om mensen naar de caravan- en motorhome show in Peking te lokken. 
    Zoals het hoort is er ook internet in het hele beursgebouw maar toen ik naar de prijs ging vragen viel ik bijna achterover : acht euro voor een uur – dat is geen service maar pure diefstal !













    01-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oostwaarts.
    Deze ochtend vertrokken in Lochristi en naar Antwerpen gereden om mijn nieuwe identiteitskaart af te halen, volgens Nancy met een “gangsterfoto”. Daarna naar Düsseldorf gereden waar ik op de laatste parking vóór het beursgebouw wachtte tot het bijna 16u was. Vanaf dat uur betaal je niet meer voor de parking, altijd meegenomen. Wat er toen gebeurde heb ik nog nooit meegemaakt : iedereen van onze rij auto's kreeg een briefje waarop stond dat ze geen plaats aan het caravan center konden garanderen maar dat iedereen wel zeker een plaats zou krijgen. Toen kregen we het teken om een auto te volgen. Een lange colonne zette zich in beweging en na meer dan een half uur (!) wachten en rondrijden werden we op een parkeerterrein gestuurd vlak bij het Rheinbad (overdekt zwembad). 
    Vlak bij de noordingang van het beursgebouw, je moet dus geen pendelbus nemen en dat is uiteraard gemakkelijk. Bovendien sta ik vooraan in de rij, niemand die mijn uitzicht belemmert en de ganse dag in de zon – als ze schijnt … Gezellig is het hier echter niet : geen feesttent met braadworsten en tiroler muziek, geen sanitair en 's avonds ook niet gezellig flaneren om de reuzengrote campers en stokoude zelfbouwmodellen te bewonderen. Ik heb wel een beetje rondgewandeld langs de vele sportvelden en kwam daarbij aan de Esprit Arena oog in oog te staan met voetbalgod (in Düsseldorf toch) Anton “Toni” Turek.  Door de regenwolken heen kreeg ik toch nog een mooie zonsondergang te zien.











    31-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Duitsland.
    Aan het vermoeiende weekend nog een extra dag toegevoegd en afgesloten met een megaportie ribbekes bij Amadeus in Gent.  Volgende dagen zullen weer internetloos verlopen want morgen vertrek ik voor enkele dagen naar het caravansalon in Düsseldorf en aansluitend naar de "Gitannekesfoor" in Herselt, waar Pan de Capazo zal optreden.  Misschien dus een hele week zonder internet ...
    Voor diegenen die nog eens willen meegenieten van het sfeertje op het Boombalfestival in Lovendegem : klik HIER !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geel.
    Mijn to-do lijstje wordt weer korter.  Ik ben net terug van Kinepolis-Gent waar ik met nonkel Luc, Isabel en Sarah naar de Minions ben gaan kijken.  Ik wist niet wat ik moest verwachten maar de film is een absolute meevaller, zeker ook voor volwassenen.  Er zijn heel veel verwijzingen naar de (muziek)geschiedenis en het brabbeltaaltje van de gele mormels is vrij goed te begrijpen als je een beetje meertalig bent.  Trailer HIER



     

    30-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op naar volgend jaar !
    Het aftellen naar het volgende Boombalfestival kan alweer beginnen. We hebben alles gehad : gewoonweg koud, veel te warm, een flink onweer, regen en vooral veel wespen. Maar ook al droog je helemaal uit, zit je te rillen van de kou, wordt je suf gestoken door de geel-zwart gestreepte rotbeesten : dit blijft met voorsprong het gezelligste festival van het hele seizoen. Ruimte genoeg, lekker eten, overal vriendelijke mensen en zeker niet vergeten : onze vaste festivalbende. 
    Zowel aan de harde kern als alle – niet negatief bedoeld – rondhangers, mee-aperitievers, tooghangers : bedankt om de zomer zo mooi af te sluiten ! Dit jaar was, na elk jaar de druk iets meer op te voeren, de familie uit Lochristi op zondag ook van de partij. De kindjes keken eerst wat onwennig rond maar al snel volgden ontelbare rondjes op de zwiermolen en verdwenen ze naar de kinderanimatie om met klei te spelen enz. Ook mijn oude kameraad Jan B. was speciaal naar hier afgezakt om mij na meer dan 15 jaar nog eens terug te zien. Dit gaan we zeker niet opnieuw laten verwateren. 
    Bij een festival hoort uiteraard ook muziek en hier gaat het dan vooral over balfolk. Voor mij blijven een groot deel van de groepen onderling inwisselbaar, dat kan bijna niet anders als je weet dat veel muzikanten bij verschillende groepen opduiken. Toch zijn er altijd ontdekkingen te doen en dit jaar steekt Beat Bouet Trio er met kop en schouders bovenuit : beatbox, trekzak en MC zorgden samen voor een frisse kijk op traditionele dansen.



















    27-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BBF.
    Naar alle waarschijnlijkheid zullen jullie het enkele dagen zonder mijn idiote verhaaltjes moeten stellen.  Ook op foto's zal je even moeten wachten.  Ik weet het, ik zeg dikwijls dat ik enkele dagen zonder internet zal zitten en dan blijkt het toch nog ergens te lukken.  Wees gerust, deze keer hou ik woord en sluit me af van de buitenwereld om me volledig onder te dompelen in de gezellige sfeer op het Boombalfestival in Lovendegem.  Als we vandaag niet verzuipen dan overleven we de volgende dagen ook wel want dan wordt er mooi weer voorspeld.  Tot maandag !

    25-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over de taalgrens.
    Vandaag een aantal zaken bezocht die al heeeeeeeeeeeel lang op mijn verlanglijstje stonden : de scheepslift van Strépy-Thieu, de oude "ascenseurs" in de buurt én het hellend vlak van Ronquières.  Een aantal van de oudere bezienswaardigheden had ik tijdens mijn jeugd al gezien.  Vermits we dan spreken over een heel stuk terug in de vorige eeuw, was het dus al even geleden.  Het blijven indrukwekkende kunstwerken en mijn voorkeur gaat toch naar de oudere exemplaren.  Vroeger was alles beter ... Laughing Tussendoor was er ook nog tijd om een cache te zoeken.
    Ik had nog best wat meer willen zien, maar de eerste regendruppels vielen toen al en vóór 16u de Brusselse ring passeren is aangeraden om geen uren in de file te staan.



















    23-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BBQ.
    Zaterdag in de voormiddag stond ik alweer in Lochristi want om mijn tante Lisiane te herdenken is er elk jaar rond haar sterfdatum een grote BBQ en dat wil ik natuurlijk niet missen.  Een aantal mensen van de familie zie ik niet zo vaak en dan is dit een perfecte gelegenheid om nieuwe gezichten te zien en bij te praten.  Het eten is altijd lekker en overvloedig maar is voor mij op deze dag eigenlijk bijzaak (niet lachen, echt waar !).
    Ook Nancy en Macho zijn enkele uurtjes hier geweest maar spare ribs eten met pas getrokken tanden (ik heb het dan niet over Macho) is niet echt gemakkelijk en dus vertrokken ze wat vroeger.  Niet zonder een zak vol geschenken achter te laten én een gigantische hoop rozijnenbroden en chocomelk om vandaag te ontbijten.
    Vanaf morgen speel ik hier weer enkele dagen waakhond tot ik naar het Boombalfestival vertrek.  



















    21-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan de Leie.
    Vanmorgen in Kortrijk vertrokken en een kwartiertje later stond ik in Harelbeke om goedendag te gaan zeggen bij Jan en Martina. Dat leek even een fatale omweg te worden. Toen ik bij hen wegreed was er een auto die blijkbaar nog nooit van voorrang van rechts had gehoord. Ik een noodstop en de andere auto een uitwijkmanoeuvre, behalve heel mijn kleerkast overhoop geen schade. 
    Daarna stond mij een gigantische verplaatsing te wachten van 25 km, meer bepaald tot de camperplaats in Machelen aan de Leie. Zeer mooie, schitterend gelegen camperplaats met te smalle plaatsen. Het enigste waar je je aan kan storen zijn de hoogspanningsleidingen die boven je hoofd hangen. In het dorp is behalve het Raveelmuseum zeer weinig te zien. Helemaal niet erg, want er liggen genoeg caches in de buurt om een hele middag te vullen. Tenminste, dat was de bedoeling maar ik was ze vergeten in mijn Garmin te laden en een internetverbinding is niet te vinden. In het zonnetje zitten was het enige alternatief. Deze avond, net als gisteren op Canvas naar de uitzendingen over het Pukkelpop festival gekeken. Het wordt steeds erger : ongeveer alles wat op het podium staat, vind ik rommel. De bewijzen van vergevorderde ouderdom zijn niet meer te verdoezelen.











    20-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lochristi > Kortrijk 180 km !
    Ik ben vandaag dus toch maar vertrokken voor een uitstapje.  Nooit geweten dat het zo lang rijden was naar Kortrijk.  Eerst ben ik naar Veurne gereden, want daar zou een camperplaats aan de jachthaven zijn.  Waarom ze zoiets een camperplaats noemen, begrijp ik niet.  Mooie rustige locatie, dat wel.  De plaatsen zijn zo'n 6 meter lang, dus iedereen steekt een stuk uit zijn parkeervak.  Parkeervakken zijn breed genoeg voor een normale auto, absoluut niet voor een camper.  Als je de pech hebt dat er iemand naast jou komt staan, krijg je geen enkele deur meer open.  Wegwezen dus ... naar Watou waar momenteel het kunstenfestival aan zijn laatste dagen bezig is.  Helaas : door het regenachtige weer hadden blijkbaar alle toeristen aan zee samen beslist om naar dit dorpje af te zakken.  Nergens een parkeerplaats te vinden.  Nog maar eens naar de camperplaats in Ieper dan : volzet ! Zou ik nog wel de moeite doen om in Kortrijk een plaatsje te bemachtigen ? Ach, waarom niet - en jaaaaaaaaaaaaa ! Voor 10 euro, stroom inbegrepen, kan je hier rustig staan op een aparte parking aan de Broeltorens.  Eerst nog even binnen blijven zitten en toen het stopte met regenen een beetje gaan rondwandelen.  Kortrijk is niet groot en op een halve dag heb je alles wel gezien.  Morgen zal het hier een stuk drukker worden want dan is er een wielerwedstrijd, tijd om opnieuw te vertrekken.  Of niet ...














    19-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En waar ben ik intussen geweest ?
    Nergens ! Ik wou beginnen met twee dagen Brugge maar 25 euro per nacht betalen om tijdens de regenbuien in mijn auto te zitten vond ik een beetje overdreven.  Echt mooi weer was het gisteren ook niet, dus twijfelde ik nog een beetje - tot ik bericht kreeg dat mijn teeveetoestel zou geleverd worden.  Jaja, een televisie in mijn nieuwe camper ! Er is een bevestigingsbeugel voorzien en als daar niks aan bevestigd is, is dat een onnozel zicht.  En dus hangt er nu een 22" Philips flatscreen tegen mijn plafond.  Mooi toestel, werkt op 12V en 220 V en alle decoders zijn ingebouwd : DVB-T, DVB-C en DVB-S(2).  Met mijn kleine sprietantenne kan ik dan de plaatselijke zenders ontvangen en via usb kan ik gedownloade films en series bekijken, dan kan mijn laptop ook eens rusten.  Een satellietschotel laat ik absoluut niet installeren, tenzij ze ooit internet zouden afschaffen ...
    Vandaag dan vertrekken voor enkele dagen ? Had gekund, perfect weertje om ergens caches te gaan zoeken of naar de mooie vrouwen te kijken.  Maar : om 11u werd een bestelling uit Nederland geleverd en met de inhoud van de grote doos kon ik heel mijn kleerkast ordelijk inrichten.  En dus ben ik nog altijd niet uit Lochristi weggeraakt, erg vind ik dat absoluut niet.







    16-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekje weg.
    Wat een weekend : regen in overvloed, na 400 km een vijs in mijn voorband, niet weten hoe je diesel moet tanken, talloze gewonden bij de big slide, nog maar eens alles een nieuwe plaats gegeven in de nieuwe camper ... Nu een weekje op stap in eigen land - waarschijnlijk wordt het Brugge, Veurne, Watou en Kortrijk.  Met of zonder internet, dat zien we onderweg wel.

    13-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er moet voor alles een eerste keer zijn - bis.
    Neen, geen nachtelijke vecht- en tuimelpartijen deze keer - wel mijn eerste cache op Nederlands grondgebied gevonden ! Hij werd bewaakt door allerlei reptielachtige beestjes maar echt hongerig waren ze niet want er kropen overal insecten.
    Vóór de cachewandeling werd kampeerwinkel De Wit uitbundig bezocht en op het einde wandelde ik met een goed gevuld winkelkarretje weer buiten.  De afdeling aan de overkant van de weg heb ik bewaard voor morgen, het was veel te mooi weer om binnen rond te hangen en ik wou dus absoluut een NL-cache loggen.  Om 16u via Antwerpen naar Lochristi te rijden leek me geen goed idee en ik reed naar de dichtsbijzijnde mini-boerderijcamping : 't skônste plekske, inclusief ezelstal.  Mooie grasvelden, zeer rustige omgeving en uiterst vriendelijke ontvangst. 















    12-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroeg.
    Sorry, ik kan het niet laten : telkens ik langs de roltrappen en de voetgangerstunnel van linker- naar rechteroever (of vice versa) wandel hoort daar een foto bij.  
    Vandaag vroeg op pad.  Om 8u had ik al een afspraak om een nieuwe identiteitskaart aan te vragen.  Dan terug naar de camping (want ik was weer iets vergeten) om vervolgens onmiddellijk weer te vertrekken naar het centrum van de "koekenstad" waar ik met Nancy was afgesproken om samen te ontbijten.  Geheel toevallig kwamen we terecht bij "De Broodkeuken" in de Hoogstraat : een aanrader ! Heel vriendelijke bediening, geen overdreven prijzen en heerlijk huisgemaakte confituur.  Daarna nog allerlei verplichte zaken gedaan : oude nummerplaat terugsturen, langs de apotheek, even uitleg gaan vragen in Ford garage enz.  De rest van de dag gewoon wat rondgehangen in Antwerpen, winkel in winkel uit, iets snoepen en om af te sluiten nog eens over Sint Anneke Plage gewandeld.  Morgen rij ik naar De Wit in Schijndel (megagrote kampeerzaak), eens kijken of ik geld aan iets kan uitgeven Wink.  Misschien blijf ik daar slapen, misschien rij ik opnieuw naar Lochristi - dat zien we morgen wel.



















    11-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er moet voor alles een eerste keer zijn !
    Wat een nacht ! Eerst een beetje info : als ik droom is het vaak nogal gewelddadig en iemand die naast mij ligt kan dan wel eens delen in de klappen.  Meestal blijft het bij een klop op mijn hoofdkussen of tegen de muur maar ik heb er ook wel eens een kapotgeslagen hand aan overgehouden door de wekkerradio stuk te meppen.
    Deze nacht werd ik in mijn slaap belaagd door een bende grote stoere homo's die mij wel eens zouden "laten voelen" hoe ze hun problemen oplossen.  Daar had ik nu net geen zin in en begon een vechtpartij.  Helaas, mijn vuisten troffen nooit doel en gingen door hen heen alsof ze een wolk waren.  Homogeesten dus, of gay hologrammen - hoe moet je zoiets noemen ? In ieder geval : toen ze allemaal dicht genoeg waren brulde ik heel hard en toen werd ik wakker en bleef brullen.  Ik was tijdens het vechten/woelen uit mijn bed gevallen, niet echt prettig vanaf een hoogte van ongeveer anderhalve meter.  Ik had net zo goed mijn nek kunnen breken, ik veronderstel dat mijn donsdeken (dat ik had meegesleurd) de val waarschijnlijk een beetje zachter heeft gemaakt. Het moet een heel harde bonk geweest zijn en ik moet heel hard geroepen hebben want alle kindjes op de camping begonnen te huilen.  Onnodig te vertellen dat bij mij alles pijn deed : schouders, benen, nek, rug.  Alles, behalve daar waar het mijn aanvallers om te doen was Very Happy !
    Ik ben nog nooit uit mijn bed gevallen, waarom laten ze mij dan niet van een geringere hoogte eerst een beetje oefenen ?

    10-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke dag.
    Rond 10u kwam Nancy de camping opgewandeld om de auto te keuren, zij had hem immers nog niet gezien.  Macho heeft ook onmiddellijk alle zetels uitgeprobeerd.  Daarna vertrokken we naar de jaarmarkt in Wilrijk met koeien, paarden, schapen en natuurlijk geiten (Wilrijk = geitendorp) op en rond de Bist.  Een perfect moment om mijn sik nog eens te vergelijken met de andere exemplaren.
    Daarna nog een rondje langs de winkels en kraampjes op de markt en twee uurtjes later kon al een heleboel van mijn to-do lijstje geschrapt worden : pasfoto's voor mijn nieuwe id-kaart, extra sleutels voor de Chausson, een tafelkleedje enz
    Normaal gezien woon ik 's middags altijd de dernykoers bij maar om een of andere duistere reden is die wedstrijd vorige week vrijdag al gereden.  Dan maar naar mijn bankfiliaal op het Kiel en jaaaaaaaaaaaaaaaaa : eindelijk een nieuwe Visakaart ! Om ze uit te testen meteen naar de overkant van de straat om in het winkelcentrum een korte broek te kopen en ook dat lukte.  Helemaal gelukkig terug naar de camping waar ik bijna achterover viel toen ik mij ging aanmelden (had ik gisteren nog niet gedaan) : 23 euro per dag zonder stroom - schandalig duur voor wat je in de plaats krijgt ! 















    09-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gay Pride en Doelse Feesten.
    Gisteren nog de hele dag bezig geweest met het inladen van de auto.  De belangrijkste dingen staan er nu in, de rest zal voor volgende week zijn.  Het werd hoog tijd om mij te verplaatsen ! Een verre rit is het niet geworden : van Lochristi naar Antwerpen (camping De Molen).  Gisteren had ik de jaarlijkse Antwerp Pride parade al gemist en om dat te compenseren ging ik vandaag naar het afsluitingsfeest op de Grote Markt.  Kleurige bedoening, zoals altijd - ook al vielen er enkele druppels.  Ook nog een oude klaskameraad ontmoet : Jan Swan, meer dan 40 jaar geleden dat we elkaar nog een keer zagen maar hij herkende mij meteen.  Hij herinnerde zich nog dat ik de slimste van de klas was én een varken.  Veel is er dus niet veranderd ...  Overigens : Jan rijdt ook met een Harley en dus kon er geposeerd worden met de clubvlag. 
    Normaal had ik tot vanavond gebleven maar intussen had ik te horen gekregen dat Heidi mij wou komen ophalen om samen naar de Doelse Feesten te gaan.  Het vorige jaar waren de feesten voor 100% uitgeregend en dus hadden we recht op een herkansing.  Om 18u stond Pan de Capazo op het programma, naar goede gewoonte werd het een beetje later, drie uurtjes slechts ...Wink

















    07-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hij is er !
    mijn Chausson Welcome 610 – helemaal nieuw en lang geheim kunnen houden voor de buitenwereld, al zijn er natuurlijk altijd mensen die meer weten dan de andere. 
    De Rimor Koala 49 werd na vijf jaar ingeleverd (redenen genoeg : volle asbak, lege dieseltank, vuile ruiten) in Temse en een uurtje later kon ik met mijn nieuwe aanwinst naar Lochristi rijden. De rest van de dag was meer dan nodig om alles een vaste plaats te geven. Geen gemakkelijke opgave, de nieuwe is niet alleen een heel stuk korter maar vooral ook helemaal anders van indeling. Kleding, kook- en eetgerief, badkamerspullen, de nodige voorraad voedsel … allemaal geen probleem. Maar dan al die andere kleine prullen die meestal ergens op een van de twee stapelbedden werden gegooid …. stapelbedden die er nu niet meer zijn ! Ik zal ordelijker moeten leven  
    De foto's hieronder geven je alvast een indruk van hoe hij eruit ziet maar ik wil ook nog even een en ander opsommen : gebouwd op Ford Transit (155 pk, voorwielaandrijving, alle mogelijke veiligheids- en luxe opties inbegrepen), 669 cm lang, 292 cm hoog. In woongedeelte overdreven veel LED verlichting, simpele keuken (ik ga toch liever op restaurant), grote badkamer, gigantische kleerkast en een bed dat tijdens de dag boven de (zeer grote) zithoek hangt en 's avonds elektrisch naar beneden komt. Overal Seitz ramen, verwarming op diesel, twee grote dakkoepels en een bescheiden garage. Centrale vergrendeling op rijgedeelte en opbouw, parkeersensoren en extra luidsprekers maken de boel compleet.















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verklaring.
    Een verklaring voor al die rare getallen en woordjes op de blog de laatste weken :  
    Op 2 juni bestelde ik een nieuwe motorhome bij Alpha in Temse en er werd beloofd dat de levering einde juli zou zijn. 
    1 – 17 juli – positief nieuws : telefoontje – de auto is binnen 
    2 – 18 juli – niet gelogen : eerst zien en dan geloven – hij staat inderdaad op de parking, helaas zonder boorddocumenten die nog uit Frankrijk moeten komen 
    3 – 19 juli – 610=669 : het model is een Chausson 610 en is 669 cm lang 
    4 – 20 juli – ik koos voor F maar het had ook F kunnen zijn : model is ook te krijgen op Fiat basis maar ik koos (opnieuw) voor Ford 
    5 – 21 juli – pfffff (met foto) : de Rimor Koala wordt stilaan klaargemaakt voor verkoop en de matrassen op de stapelbedden krijgen is niet eenvoudig 
    6 – 22 juli – Darwin : naam van de zetelbekleding 
    7 – 23 juli – 155 : het aantal pk's onder de motorkap 8 – 25 juli – 16” : de maat van de wielen 
    9 – 28 juli – 3 meer en 65 minder : de nieuwe Chausson is 3 cm hoger en 65 cm korter dan de Koala 
    10 – 30 juli – c.a.s.o. : het had ook .h.u.s.n kunnen zijn, chausson dus … 
    11 – 31 juli – mijn sans-papiers periode is voorbij : 14 dagen na de auto kwamen eindelijk ook de papieren aan in België 
    12 – 3 augustus – je moet er wat voor over hebben : vroeg naar D.I.V. dus
    en vanaf dan was het wachten ...

    05-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het wachten duurt nu wel heel lang.
    Om de tijd te doden vanmiddag naar het containerpark gereden met nonkel Luc, zo is de aanhangwagen - die al maanden volgeladen klaarstaat - eindelijk leeg gemaakt.
    Deze avond mocht ik de auto gebruiken - dank u dank u dank u - om naar de folkstage in Kalmthout te rijden.  Zo kon ik weer genieten van een fantastisch concert van Pan de Capazo ! Baardapen onder elkaar, altijd plezant ... Video van het optreden is te bekijken op YOUTUBE.















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs