MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    12-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ritje.
    De bedoeling was om deze ochtend naar Gata de Gorgos te rijden maar omdat het vannacht geregend had en de wegen er hier en daar nogal glibberig bijlagen besloten we (Jef, Mick en Elly én Brigitte met de bezemwagen Smile) de bochtige wegen richting noorden te vermijden en reden we naar het zuiden.  Jef en Brigitte ken ik al een hele tijd, Mick en Elly zijn twee Engelsen die bij hen op camping Almafra staan en allebei met een Harley rijden.  Toffe mensen en rustige rijders zodat ik stilaan kan wennen aan het rijden in een groep(je).  Na enkele koffiestops was het voor mij tijd om richting Altea te gaan want daar hadden we een tafel gereserveerd om een klein hapje te eten ...










    11-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Costa Blanca open.
    Veel mensen zullen blij zijn en in de eerste plaats natuurlijk Martin en Mascha, de eigenaars van Costa Blanca.  Wat gisteren gemeld werd, is vandaag werkelijkheid geworden : de heropening ! Toen ik vanmorgen langs ging nog helemaal leeg maar de eerste klanten zouden in de namiddag toch zijn aangekomen.  Voor iedereen dus toch weer een gezellige winter !
    In de namiddag lekkere paella gegeten en geprobeerd enkele viervoeters te fotograferen, niet altijd even gemakkelijk.  Als ze op schoot mogen, wordt het simpeler.













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onweer en zon.
    Gisterenavond begon het in de verte te rommelen - onweer ! Het bleef gelukkig in de bergen hangen maar we kregen er wel een mooi lichtspel bij.  Op sommige momenten was het bijna zo licht dat je zou denken dat de zon al opkwam.  Dat was enkele uren later echt het geval en zoals altijd kleurt de Puig Campana dan oranje door de zon die achter de Sierra Helada komt piepen.










    10-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Open.
    Deze voormiddag naar Calp(e) gereden.  Onderweg bleek al snel dat ik veel zal moeten oefenen op de bochtige wegen voor ik mee kan met de grote jongens.  Het asfalt is hier ook veel gladder dan in België.  In Calp(e) heb ik Jos en Robert bezocht en die wisten mij te vertellen dat intussen alle campings en camperplaatsen in de buurt bijna vol staan.
    In de namiddag heb ik gewoon wat in het zonnetje gezeten en weer bleek dat alle vrouwen vallen voor een Harley Smile, ook al zijn ze nog maar 14 jaar ! Tina kijkt alsof ze elk moment kan doodgereden worden.
    En dan belangrijk nieuws van het gerechtelijk front : de papieren van Costa Blanca zouden nu in orde zijn en morgen zwaaien de poorten weer open om vakantiegangers te ontvangen ! Morgen ga ik uiteraard onmiddellijk een kijkje nemen.









    09-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Costa Blanca - vervolg.
    Zoals vandaag reeds in het andere bericht geschreven is er voorlopig weinig te melden over de camperparking/camping.  Ik krijg wel steeds meer berichten van klanten die vragen hoe het nu zit.  Voor mij is dit zeer vervelend omdat ik maar moet voortgaan op allerlei (soms tegenstrijdige) verhaaltjes.  Ik ben absoluut beter op de hoogte van de situatie dan de doorsnee vakantieganger maar ik vind niet dat het mijn taak is om de stand van zaken wereldkundig te maken.  Raad geven in dit geval is dus heel moeilijk.  Moet ik tegen de mensen zeggen dat ik de toekomst niet rooskleurig inzie ? Neen, dat doe ik niet want daarmee verliezen Martin en Mascha misschien klanten en dat wil ik absoluut niet.  Moet ik dan zeggen dat alles in orde komt ?  Neen, want als ze dan toch niet heropenen staat iedereen voor een gesloten poort en vanaf november zal het alleen maar problematischer worden om elders een goede plek te vinden.  Het enige dat ik kan beloven is dat je hier op de hoogte blijft van wat er gebeurt : zowel de heropening als een tijdelijke of definitieve (wat ik echt niet hoop) sluiting wordt hier onmiddellijk bekend gemaakt.
    En om toch positief te eindigen, nog een foto van gisteren - met een beetje dame blanche aan mijn neus.  Bedankt Jan.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hij is er !
    Vandaag de grote dag ! De chauffeur van Moltransport zou me bellen als hij in de buurt kwam.  Normaal krijg ik bijna nooit een sms op mijn Spaanse telefoon en toen ik rond 10u een sms kreeg dacht ik : ja, de Harley is er.  Neen dus, iets helemaal anders.  Enkele minuten later nog een sms, weer voor iets anders.  Om het kort te houden : in de voormiddag kreeg ik 4 sms-kes en geen daarvan was om te melden dat de motorfiets was aangekomen.  Pas rond 14u kreeg ik echt telefoon, de chauffeur stond bij Super Content te wachten op mij.  Tien minuutjes later was ik ter plaatse.  Het frame waarin de motor stond was al uitgeladen en met een beetje hulp van Patrick en Jef werd de XL1200C bevrijd uit zijn stalen corset.  De rekening betaald, de spiegels afgesteld en vroem ...
    Dertig graden in de schaduw en in t-shirt een toerke maken, gewoonweg zalig ! Ik weet het, echt veilig is het niet maar hier is nu eenmaal geen verplichting om beschermende kleding te dragen.  In België trouwens ook niet : volgens de wet moet je handschoenen aanhebben + een lange broek, lange mouwen en enkelhoge schoenen.  Dat mogen zelfgebreide handschoenen zijn, een joggingbroek van de Wibra enz - hoeveel bescherming biedt dat ? België met zijn idiote wetten ...
    Tijdens mijn ritje door Altea, Albir en Benidorm kwam ik al onmiddellijk drie clubleden tegen maar ze herkenden mij waarschijnlijk niet.  Ze zijn natuurlijk gewend om mij achterop te zien zitten bij Georges, en dan ook nog met een andere helm.  Vanop een terrasje in Albir werd ik achterna geroepen door een bekende stem : Dirk en Marylin die deze ochtend aangekomen waren zaten iets te drinken.  De Harley dan maar geparkeerd en mee iets gaan drinken, iets later kwamen ook Lanakenaars Martin en zijn vrouw met de motorscooter voorbij.   Ook zij hebben intussen ergens anders een plek gevonden om hun vakantie door te brengen.  En zo blijkt nog maar eens dat het hele vriendenkliekje van Camper Park Costa Blanca uit elkaar valt en iedereen een alternatief begint te zoeken.  Voorlopig zit er geen vooruitgang in de heropening, kan moeilijk anders want vandaag is het hier een (lokale) feestdag.
    Rond 17u was ik terug bij de auto en kon de Sportster uitrusten van zijn eerste 100 km op Spaanse bodem.  Nog even gezellig iets drinken met de kameraden en de dag loopt weeral naar zijn einde.

















    08-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sabor.
    Vandaag is het alweer vier geleden dat we afscheid hebben moeten nemen van Fakie (onze laatste schnauzer), het gaat snel.  Op de foto zie je hoe ze 15 jaar eerder in een doos bij ons arriveerde, een echt schatje ! Toen ik daarstraks met Nancy belde, was ze zich niet bewust van de overlijdensdatum maar toeval of niet, ze had Fakie vandaag nog vastgehad - in een urne weliswaar ...
    Ook vrolijk nieuws : het eerste bezoekje aan Sabor van deze "winter" en al meteen een schot in de roos : lekkere vitello met wasabi en appel, daarna pasta diabolo met scampi's en een dame blanche om af te sluiten.  De afspraak voor volgende week ligt al vast.
    Intussen heb ik alles klaargelegd voor morgen : helm, verzekeringspapieren, oordopjes Laughing enz.  Ik heb voorlopig niets meer gehoord van de transportfirma maar ik hoop dat de Harley morgen geleverd wordt.
    Als extra nog twee foto's van gisteren in het zwembad, onder toezicht van Jill de rottweiler.  Ze heeft lang geaarzeld maar uiteindelijk is ze er toch niet ingesprongen.












    07-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warm.
    Weer een dag verder en geen nieuws over de heropening van Costa Blanca.  Gelukkig heb ík mijn spaarcenten er niet in gestopt want voor Martin en Mascha dreigt dit stilaan een financiële ramp te worden.  Ik blijf hopen dat alles in orde komt.
    Vanmiddag ben ik nog een keer een fietstocht gaan maken.  Eindelijk heb ik Ronny, Thierry en Malvina gezien en ik ben ook even langs geweest bij Jan en Martina op camping San Antonio.  Alle mensen die normaal op Costa Blanca zouden staan, zitten zo een beetje verspreid over de hele omgeving.  Ook op camping Cap Blanch zag ik hier en daar een bekend gezicht.  Omdat ik toch al in Altea zat, ben ik de eerste afspraak bij Sabor gaan regelen, en meteen ook de tweede Smile.  
    Op het strand leek het wel hoogseizoen ! Iedereen lag te bakken, het was dan ook 31 graden in de schaduw.  Nochtans had ik deze ochtend officieel afscheid genomen van de zomer door mijn festivalbandjes door te knippen.  Toen ik terugkwam bij de auto leek het wel alsof Black overreden was, gelukkig vroeg hij gewoon om een beetje aandacht.  Zelf ben ik een beetje gaan afkoelen in het zwembad, Rob kennende zal er wel ergens een foto opduiken.













    06-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog altijd.
    Misschien begin ik best met dat waar vele mensen op zitten te wachten : Camper Park Costa Blanca is nog steeds gesloten.  Eerst werd de heropening voor vorige zaterdag aangekondigd en toen werd het uitgesteld tot vandaag.  Nu wordt het weer morgen ...  Steeds wordt door bepaalde dik betaalde personen (lees : advocaten) beloofd dat alles in orde zal komen, het enige wat je kan doen is hopen !
    En voor de rest ? Opnieuw mooi weer vandaag maar wel met iets meer wind.  Ik ben met de fiets naar de het nieuwe Aldi filiaal in La Nucia gereden.  Aldi is hier in de buurt duidelijk aan een offensief tegen Lidl bezig, na de opening van hun nieuwe vestiging in Albir nu dus ook een nieuwe supermarkt die gemakkelijk bereikbaar is vanuit Benidorm.  De Aldi is veel moderner en vooral ruimer dan we in België gewend zijn en het zicht vanaf de parking mag er ook zijn.  Hun nieuwste telg is nu ongeveer drie weken open maar veel winkelende mensen waren er niet te zien.  Wel drukker dan op de AP7, daar reed geen enkele auto ... Op de terugweg kwam ik een juffrouw tegen die een beetje stond te fitnessen naast een hoopje vuilnis, er zijn mooiere plekken om aan je conditie te werken !













    05-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benidorm.
    Een foto uit Benidorm deze middag.



     

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een onweer !
    Ik was vanmiddag uitgenodigd bij Patrick en Vicky om een lekkere rijstschotel te komen eten.  We zaten nog maar amper op het terras en de hemel werd angstaanjagend donker.  Het was voorspeld dat we om 14u onweer zouden krijgen en - Armand Pien zou jaloers geweest zijn - ze zaten er geen minuut naast.  Hevige bliksem en donder maar vooral een gigantische hoeveelheid regen.  We zagen het water in het zwembad zichtbaar stijgen en onze wiskundige breinen hebben besloten dat er ongeveer 50 liter water per vierkanten meter moet gevallen zijn op een uur tijd.  Toen de regen over was droogde alles vrij snel weer op en kon er opnieuw in de zon gelegen worden.  Elders moet dit absoluut voor problemen gezorgd hebben, dat kan niet anders.  In de verte hoorden we dan ook regelmatig sirenes van hulpdiensten.
    Of het in Alicante ook geregend heeft weet ik niet maar het heeft Hércules CF in ieder geval niet tegengehouden om te winnen van L'Hospitalet.  Door die overwinning staan ze nu op de eerste plaats in Segunda Division B G3.  Opnieuw naar Primera Division zal nog niet voor morgen zijn, maar dit is toch al hoopgevend.











    04-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker weertje.
    Het is nu 11u in de voormiddag en in de schaduw is het al 25 graden.  Afgelopen nacht was het gelukkig enkele graden koeler en dus heb ik eindelijk iets beter geslapen.  De dag begon alweer met een mooie zonsopgang maar mijn ogen plakten nog dicht.  Over mijn kapsel - op hoofd en kin - wil ik het niet eens hebben.




    03-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Costa Blanca.
    De laatste dagen zijn er duidelijk weer meer bezoekers die hier komen kijken.  De afgelopen zomer was het echt droevig, soms zo weinig lezers dat ik wel eens overwoog om ermee te stoppen.  Nu weet ik wel waarom er recent meer mensen nieuwsgierig zijn : al enkele weken krijg ik mailtjes van mensen die zich afvragen wat er aan de hand is met Camper Park Costa Blanca.  Omdat er naar de buitenwereld niet veel gelost wordt, hopen jullie waarschijnlijk om hier meer informatie te vinden.  Ik zou er heel veel over kunnen schrijven maar het is niet mijn taak om jullie in te lichten.  Bovendien doen er zo veel verschillende verhaaltjes de ronde dat het niet simpel is om daaruit de waarheid te distilleren.
    Wat ik in ieder geval wel kan vertellen is, en dat kan iedereen zien die ter plaatse een kijkje gaat nemen, dat Costa Blanca nog altijd gesloten is.  De bedoeling was om op 4 oktober weer open te gaan maar de administratieve molen draait langzamer dan gedacht en de datum is verschoven naar 6 of 7 oktober.  Uiteraard hoop ik voor Martin en Mascha én voor alle klanten dat het allemaal gaat lukken.  Inmiddels ben ik blij dat ik elders terecht kan.  Gelukkig schijnt de zon voor iedereen, ook al sta ik dan niet op mijn vertrouwde plekje.
    De zon is niet altijd even uitbundig maar warm blijft het in ieder geval wel.  En bovendien : foto's met wolken zijn mooier dan die van een felblauwe lucht. 













    02-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste pizza van het nieuwe seizoen.
    Het is nu 22u30 en boven de bergen is het al een hele tijd fel aan het bliksemen maar het lijkt niet dichterbij te komen.  Het is buiten nog altijd 22 graden en de herfst is hier nog lang niet begonnen ! Vanmiddag ging ik een beetje fietsen en besloot om even langs te gaan bij Jef en Brigitte op camping Almafra.  Ze waren net van plan iets te gaan eten bij Pizza4U en ik had geluk ! Niet alleen omdat ik mee kon gaan maar vooral omdat ik geen geld bij me had en het op hun kosten was Very Happy En zo kon ik na twee dagen "eindelijk" mijn eerste streepje op de "eetkalender" zetten !
    Na lange inactiviteit heb ik www.mobielehonden.be nog eens bijgewerkt en er staan dus vele nieuwe campingbeoordelingen online.

    01-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valencia > Benidorm - 160 km - 3,5 u onderweg - verbruik 10,4 l/100km.
    Gisteren zijn we rond de middag in Valencia vertrokken en na een tussenstop om te winkelen en een laatste tankbeurt reden we rond 15u onze voorlopige verblijfplaats op.  Door onvoorziene omstandigheden is onze vaste winterplek nu nog niet beschikbaar maar gelukkig kunnen we even bij vrienden terecht.  Veel meer is er in de namiddag niet gebeurd en ook vandaag valt er voorlopig weinig te melden.  Ik ben met de fiets even langs geweest bij Crono Bike want inmiddels stonden mijn twee banden plat.  Ze liepen slechts langzaam leeg, maar nu kan ik toch weer met een gerust hart rondrijden tot de Harley wordt geleverd.  De Harley is trouwens vandaag afgehaald bij de dealer door de transportfirma en volgende week donderdag zou hij hier geleverd moeten worden.

    29-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaragoza > Betera/Valencia - 310 km - 3,5 u gereden - verbruik 11,1 l/100 km.
    Gisteren zijn we na een eentonige tocht over de hoogvlaktes van het Spaanse binnenland in de buurt van Valencia aangekomen.  Ik ben al eerder in Valencia geweest maar sinds vorig jaar is er een nieuwe camping/camperplaats bijgekomen die al de andere overtreft.  Achter de psychiatrische instelling van Bétera sta je heel rustig en met al het nodige comfort (wifi, stroom, zwembad enz) voor een zeer redelijke prijs.  De metrohalte is amper 10 minuutjes wandelen en een half uur later sta je in het centrum.  En dus, je kan het al raden, zijn we vandaag naar Valencia geweest.  
    Zoals altijd was een rondje geocachen gepland en vandaag wilde het toch een beetje beter lukken dan tijdens de vorige zoektochten.  Het fanatieke zoeken is trouwens een beetje verdwenen en we dwalen nu wat meer doelloos door de stad en genieten van de vele mooie oude gebouwen.



















    27-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Programma een beetje gewijzigd.
    In de voormiddag zijn we met de bus naar het centrum vertrokken, oorspronkelijk met de bedoeling om de hele dag weg te blijven maar - alweer - wilde het zoeken naar caches niet goed lukken.  We zijn dan maar een beetje kriskras door de stad getrokken, hier en daar toch een cache meegepikt en voor de rest "go with the flow" ...  En wat is die kathedraal van Zaragoza toch ontzettend groot ! Het doet me meer aan het Centraal Station van Antwerpen denken dan aan een kerk, ook al heeft Goya zo zijn best gedaan om de binnenkant te versieren.  
    Om 16u stonden we al opnieuw op de camping en dat was wel prettig want toen we vertrokken hadden we gezien dat er vandaag een hondendag georganiseerd werd.  Proper gewassen asielhonden werden ter adoptie aangeboden, er stonden kraampjes van allerlei dierenorganisaties, er kwamen zangers en dansgroepen, er was kinderanimatie en alles trok vrij veel volk.  Er liepen heel mooie honden bij en op zo'n moment moet je van je hart een steen maken.  Een financiële bijdrage kon ik uiteraard niet weigeren.

















    26-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beetje pech.
    We wilden deze ochtend op tijd (10u) vertrekken om de "anillo verde" (een stuk) af te fietsen.  Langs deze groene ring rondom Zaragoza ligt een reeks van meer dan 100 caches en zo wilden we onze statistieken een beetje opkrikken.  Helaas, we waren amper ter plaatse en het fietszadel van Rob brak af.  We zijn nog even in de buurt wat foto's blijven nemen (de wijk waar in 2008 de wereldtentoonstelling plaatsvond), hebben nog enkele caches gelogd en zijn ietwat gehandicapt terug naar de camping gesukkeld.  Onderweg ben ik dan bijna over kop gegaan met mijn fiets.  Ik wou ergens afrijden en had niet gezien dat het een trap was ...  Een hele tijd op mijn voorwiel blijven balanceren met het achterwiel hoog in de lucht, toch mijn beide voeten op de grond kunnen zetten met het stuur in mijn ribben.  Het had erger kunnen zijn.
    Op de camping even in de zon gezeten terwijl Rob het fietszadel van Letty pikte en opnieuw vertrokken voor een ander parcours.  Voor de ring hadden we niet genoeg tijd meer maar er zijn nog genoeg alternatieven.  Ik vond het een fantastische middag, enkele caches lagen verborgen in een labyrint en ook al hebben we ze niet gevonden - ik was blij als een kind ! Rond crossen op de fiets tussen de hagen tot er weer een weg doodliep, omkeren, volgend straatje ...  Ik heb een schermafdruk genomen zodat je kan zien hoe ze ons rondgestuurd hebben.
    We waren net op weg naar de laatste cache toen ik tijdens het rijden met mijn voet een steentje (dacht ik toch) van tussen de voorband verwijderde.  Tegelijkertijd kwam het onheilspellende geluid - pssssssssst.  Lekke band ! Het was geen steentje maar een doorn, dat werd al snel duidelijk want er zaten er nog drie in.  Banden wisselen is nog altijd niet mijn sterkste punt maar ik had wel zo'n spuitbusje bij waarmee je ter plaatse een band kan repareren : ventieltje losdraaien, busje leegspuiten en de band is gerepareerd én opgepompt - gemakkelijk ! Of dat nu een tijdelijke oplossing is of niet, dat zie ik morgen wel.  Ik was in ieder geval blij dat ik niet lopend terug naar de motorhome moest.
    Voor ons was de pech daarmee voorbij maar 's avonds op de camping plots een luide knal ! De voorband van een Amerikaanse motorhome was ontploft, gewoon terwijl hij stilstond en enkele uurtjes daarvoor was aangekomen.














    25-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logroño > Zaragoza - 180 km - 3u onderweg - verbruik 10,3 l/100 km.
    Saaie rit vandaag.  Niet echt een mooi landschap en kilometerslange bijna kaarsrechte wegen met een snelheidsbeperking van 80 km/u.  Goed voor het dieselverbruik maar dat is dan ook alles.  Kort na de middag reden we de camping in Zaragoza op.  Enkele jaren geleden ben ik hier ook al eens geweest en veel is er niet veranderd.  Dit is de laatste tussenstop in het noorden van Spanje, zondag rijden we een heel stuk zuidelijker.  En zo maken we ons rijtje met bezochte hoofdsteden weer wat langer : Pamplona, hoofdstad van de regio Navarra, Vitoria-Gasteiz van Baskenland, Logroño van La Rioja en dan nu Zaragoza als hoofdstad van de regio Aragón.
    Vanmiddag hebben we een kleine wandeling in de buurt gemaakt, morgen proberen we met de fiets een grotere tocht te maken met de bedoeling toch enkele tientallen caches te vinden.

    24-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logroño.
    Je zou dit een rotdag kunnen noemen maar daarmee zou je de hoofdstad van de autonome regio La Rioja oneer aandoen.  Op het gebied van geocaching was het in ieder geval een dieptepunt : amper twee caches gevonden en dat was deze keer echt niet onze schuld.  Vele caches hier in de buurt zijn al een aantal keren als DNF (did not find) gelogd en de CO (cache owner) doet daar niks aan zodat je steeds loopt te zoeken zonder te weten of de cache nog inderdaad aanwezig is.
    En dan komt er tegelijk toch ook weer een pluspunt van geocaching op de voorgrond.  Ook al is de vangst mager, je komt nog steeds op de mooiste plekjes van de stad ! Vandaag werd het allemaal nog wat vrolijker door dansende reuzen en een een heerlijk menu bij "Drunken duck", klinkt niet echt Spaans maar wat we op ons bord kregen was best lekker.  Patatas riojanas, pechuga de pollo con patatas fritas, postre, pan, bebida y café voor geen 35 euro - voor drie personen welteverstaan !
    Als je HIER klikt, kan je een filmpje van de feestelijkheden zien.









    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs