MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    23-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het zal intussen duidelijk zijn ...
    ... ik ben nog altijd in Alfaz.  Op papier ben ik intussen al drie keer vertrokken maar in werkelijkheid wil het niet lukken.  Dat klinkt nogal negatief maar dat is het niet, ik kies er tenslotte zelf voor.  De reden : ik blijf toch hier om de Fun Day op zondag 1 juni mee te maken.  Of dat allemaal "fun" zal zijn valt nog te betwijfelen want ik zal moeten werken.  Zaterdag alles opbouwen én zondag speel ik politieman op de parking.  Ik ben benieuwd of die honderden motorfietsen allemaal gaan parkeren waar ik dat wil ! Als je niet weet wat de Fun Day precies is, kan je HIER een filmpje zien van vorig jaar.
    Vanmiddag ben ik met Dirk en Maryline al de caches van de Paseo 17/17 gaan controleren en het was toch weer opvallend hoeveel exemplaren van plaats veranderd waren of verstopt waren achter stenen, terwijl dat oorspronkelijk niet zo was.  In ieder geval zijn alle (bijna) volle logboekjes vervangen door nieuwe exemplaren.  De volgende dagen breng ik de andere caches die mijn eigendom zijn nog een bezoekje zodat alles klaar is om de zomer te overleven.


    22-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroem vroem.
    Deze ochtend, gelukkig lag ik nog in bed, kregen we weer een felle stortbui over ons heen : vier verdwaalde druppels - de meesten zullen het waarschijnlijk zelfs niet gehoord of gezien hebben.  Het duurde even voor de zon kwam piepen maar daarna kregen we weer blauwe lucht met, net als gisteren, een felle wind.  Deze middag werden we uitgenodigd om rijsttaart te komen eten bij Dirk en Maryline en de poedersuiker belandde overal, behalve waar we hem wilden hebben ...
    Omdat Dirk in een goede bui was, mochten we om beurten allemaal even met de nieuwe Concorde rijden !












    21-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FB ...
    Gisteren, het moet niet altijd op een donderdag zijn, bij Sabor gaan eten en het was weer uitzonderlijk lekker.  Voor de rest valt er weinig te melden : het weer blijft overwegend mooi met af en toe wolken en een windje.  Ik heb intussen wel een nieuw tijdverdrijf gevonden.  Na enkele lichtjaren achterstand heb ik mij ook geregistreerd bij smoelenboek.  Ik blijf tegenstander van zulke allesoverheersende toepassingen maar om op de hoogte te blijven van de evenementen in de bikerwereld is het toch handig.  De mensen die mijn naam kennen, kunnen nu beginnen zoeken en proberen vrienden met mij te worden.  Als je foto's wil zien van ons uitstapje vorige zondag klik HIER.  Als dat niet lukt vanwege problemen met muziekrechten, klik dan HIER - zonder muziek.  Als het dan nog niet lukt : kom volgende keer eens kijken of rij zelf mee ...






    19-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dag met veel calorieën.
    Onze pa verjaarde vandaag en deze ochtend (alhoewel, het was al bijna middag) zijn we met zijn vieren (Dirk, Maryline, onze pa en ik) naar de Universal Lounge Bar geweest om uitgebreid te ontbijten.  Glaasje cava, vers fruitsap, full English breakfast met bonen in tomatensaus, worstjes, spek en ei gevolgd door een chocoladebroodje.  Genoeg om de rest van de dag niet te verhongeren, ware het niet dat onze pa deze middag nog wou trakteren bij Häagen Dazs in Benidorm.  Echt veel tegenpruttelen hebben we niet gedaan en toen we rond 16u ter plaatse waren stonden Jef en Brigitte al te wachten want aan hen moet je zoiets ook geen twee keer vragen.  Onnodig waarschijnlijk om te zeggen dat ik deze avond niets meer gegeten heb ... 










    18-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoals dikwijls ...
    ... hadden ook vandaag de afwezigen ongelijk.  Ik moet toegeven : de weersvoorspellingen waren absoluut slecht en zelf had ik ook weinig zin om te vertrekken.  Er waren er meer die er zo over dachten want van het dertigtal Harleys dat normaal met ons meerijdt, waren er vandaag maar 15 komen opdagen.  En toch zijn er tijdens de hele rit via Altea-Callosa-Alcoy-El Campello niet meer dan drie druppels regen gevallen.  De lucht zag er regelmatig heel dreigend uit maar we hebben onderweg ons terrasje kunnen doen en toen we terug richting kust reden om te gaan eten werd het zelfs echt warm.  














    17-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Atlético kampioen.
    Vanmorgen reed ik met Dirk en Maryline naar de Mendoza supermarkt in Alfaz.  Verschillende straten waren afgezet en hier en daar zagen we groepjes netjes uitgedoste mensen rondlopen.  Al snel zagen we ook dat er Noorse vlaggen te zien waren.  Ik heb het even opgezocht en het bleek vandaag de Noorse nationale feestdag te zijn.  Vermits half Noorwegen in Alfaz woont, is het dus logisch dat die feestdag hier ook gevierd wordt.  We hebben dan maar een terrasje gedaan, in de hoop dat er wel een of andere vriendelijke Noor zou passeren om ons te trakteren maar dat was noppes.
    Ik wil het dan nog eens over de Nederlanders hebben, en dan vooral in combinatie met de Mendoza supermarkt.  Waarom moet dat altijd uitgesproken worden als "Mendooooowza" ? En waarom wordt er onderweg naar Nederland altijd gestopt in Peeeeniskooooowla ? Ik weet het, ik erger mij graag en veel aan pietluttigheden maar genoeg is genoeg ! Hup, daar gaan mijn laatste Nederlandse lezers ...
    Deze avond werd ik totaal onverwacht uitgenodigd door buurman Georges voor een avond vol drank en eten.  Enkele leden van de motorclub waren ook aanwezig en er werd flink gelachen en gediscussieerd over de toekomst van onze nieuwe club.  De titel van Atlético Madrid was een goede reden om er nog eentje extra te drinken, zowel voor de Spaanse anti-Barcelona aanwezigen als voor mij want tenslotte is dit door Courtois toch ook een beetje een Belgische titel.  Hércules in tweede afdeling heeft nog maar eens verloren.  Mathematisch is redding nog mogelijk maar het wordt elke week moeilijker.
    Morgen staat er een motorrit op het programma maar er wordt flink wat regen voorspeld, we wachten dus nog even af maar het is toch de bedoeling om te vertrekken.

    16-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stinken, bloemen en nispero's.
    Ik begin vandaag met een beetje goede raad voor vrouwen die aan een gezinnetje willen beginnen.  Laat je niet verblinden door die prachtige glimlach met bijhorende witte tanden, kijk niet of hij zijn handjes goed gewassen heeft en stoor je niet aan een verbrande neus.  Vandaag gelezen : tandpasta, zeep en zonnecrème schaden de mannelijke vruchtbaarheid.  Laat je vanaf nu dus bespringen door stinkende roodverbrande dekhengsten ! Er moet bij mij niemand aandringen, ik stink misschien wel een beetje maar ik ben tevreden met mijn celibatair leven en van plan om mijn familienaam te laten uitsterven ...
    Vandaag was het overigens weer een heel warme en zonnige dag.  Ik had even schrik dat Jan en Martina, die deze ochtend vertrokken zijn, de zon misschien zouden meenemen naar Frankrijk maar niets daarvan.  Als vanouds wordt er dan veel in de zetel gehangen maar ik ben ook een eindje gaan fietsen.  Je komt in deze periode weer overal bloemen tegen en de laatste appelsienen vallen stilaan van de bomen.  Zelf hield ik het deze middag bij enkele nispero's, een soort mispel (nog weinig bekend tegenwoordig) en smaakt een beetje zoals een pruim : zuurzoet en lekker.  














    15-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moeilijk.
    Opnieuw een vrij mooie dag vandaag maar de temperatuur lag toch een stukje lager dan we de laatste weken gewend zijn.  Een mooie dag is niet hetzelfde dan een gemakkelijke dag want deze middag was het bij Sabor moeilijk kiezen uit de verschillende aanbiedingen van deze week.  Uiteindelijk koos iedereen voor asperges met gerookte zalm en mousselinesaus als voorgerecht.  Bij het hoofdgerecht was Dirk de enige die de filet mignon met pepersaus koos, de anderen gingen voor de tongrolletjes met cavasaus.  Na het dessert, de koffie en een borreltje was de middag weeral voorbij.
    Toen ik terug in de camper kwam, zette ik de laptop aan en kreeg meteen een berichtje om te melden dat Jean-Luc Dehaene overleden was.  Mijn stem heeft hij nooit gekregen maar het was bijwijlen wel een gezellige dikkerd.  Hij was dan de laatste maanden wel fel vermagerd maar het siert hem toch om zijn laatste momenten door te brengen in een koekjesfabriek ...
    Een ander berichtje trok ook mijn aandacht : op 12 juli wordt in Antwerpen voor de eerste keer SMILE - een reggaefestival - georganiseerd.  Daar wil ik wel naartoe maar ik heb voor datzelfde weekend al een kaart voor het Antwerp Metal Fest.  Daar moet ik nog eens over nadenken !
    En om af te sluiten nog een berichtje waar ik niet eens WIL over nadenken.  Twee Nederlanders zijn besmet met het gevaarlijke MERS-coronavirus.   Mens-op-mensbesmetting komt bij dit virus zelden voor en dromedarissen zouden de bron zijn van dat virus.  Beide patiënten waren onlangs in Saoedi-Arabië.  Ik hoop dat zij of de dromedarissen er plezier aan beleefd hebben en wens hen van harte beterschap.





    14-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het moest er een keertje van komen ...
    ... regen ! Vanmorgen om 8u30 stuurde ik een sms naar een kameraad om te vertellen dat we hier al wekenlang supermooi weer hebben en een uur later was het helemaal bewolkt en druppels.  Volgens de weerkaarten zou dat bijna de hele dag zo blijven.  Heel Spanje in de zon behalve wij. meestal is het andersom.  Gelukkig is het niet gaan vriezen want ik heb gisteren alle winterkledij in dozen gestopt en mijn tapijten (warm aan de voetjes) uit de auto gehaald.  
    Het is nu intussen 20u30 en het is nog wel meegevallen met het weer.  De motregen heeft niet eens een uurtje geduurd, daarna is het bewolkt gebleven tot 17u en toen kregen we weer zon.  Hout sprokkelen voor de open haard was dus niet nodig.

    13-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dag vol kleurtjes en ... een heldendaad.
    Deze ochtend werd ik wakker met een niet alledaags geluid : klepperdeklepperdeklep - een uitstapje met paard en koets, toch mooi dat zoiets nog kan.  Er zijn er ook die meegaan met de moderne tijd en gemotoriseerd vervoer hebben.  Daarbij hebben ze soms een flinke boerin nodig om de boel in evenwicht te houden.
    In de loop van de dag werden de vervoermiddelen nog moderner.  Een VW cabrio met hetzelfde kleurtje dan de wegwijzers, als hij iets verderop onder de brug zou parkeren zou hij helemaal verdwijnen in de omgeving want op dit moment zijn er overal purperen bloempjes.
    En toen hoorde ik muziek en daar ging ik op af.  Het was door de weerkaatsing niet zo simpel om te vinden waar het geluid vandaan kwam en hoe dichter ik kwam, hoe meer spijt ik kreeg van de omweg.  Bij de pensionistas werden grote pannen paella geprepareerd en alles werd "opgevrolijkt" door een plaatselijke versie van Eddy Wally ...  Zijn kostuum zou vooral tot recht komen in het water van de Middellandse Zee maar zo ver kon ik hem niet gooien.
    Iets later zat ik bij Pizza4U te eten kwam er een man vragen of hij even naar het toilet mocht.  Op zich is dat geen probleem maar met zijn outfit zou ik toch even twijfelen om hem toelating te geven.  Alhoewel : toen hij buiten ging bleek ook hij bij nader inzien helemaal op te gaan in de omgeving.
    En nog twee extra verhaaltjes over pizza en aanverwanten.  Ik had gevraagd op de camping of er eventueel iemand zin had om mee te gaan.  Dat was niet het geval (ze zijn allemaal aan het sparen voor Sabor Laughing), straffer nog : één echtpaar had nog NOOIT pizza gegeten.  Ik ga hier nu geen aanval lanceren op bepaalde achtergebleven provincies, maar ik wist niet dat zo'n mensen nog bestonden.
    Tweede verhaaltje : je kan tegenwoordig nergens een terrasje doen zonder dat een of andere zwarte je iets probeert aan te smeren : zonnebrillen, handtassen, horloges ... Om de vijf minuten staan ze met iets anders aan je tafel.  Om die reden zit ik liever binnen om iets te eten, hun activiteiten beperken zich meestal tot het terras.  Bij Pizza4U vielen er onverwacht twee "muzikanten" binnen.  Ze hadden nog geen noot gespeeld - en ik betwijfel of ze dat al ooit gedaan hebben - en er werd al rondgegaan met de pan (ja pan, niet pet).  De dienster zei dat ze onmiddellijk moesten vertrekken.  Eentje ging buiten maar de andere wou niet luisteren en de dienster moest met angst in de ogen wijken.  Dat liet ik niet gebeuren en ik stond recht om de man desnoods met harde hand buiten te smijten.  Op hetzelfde moment kwam ook de pizzabakker van dienst op het rumoer af.  Spijtig, nu zal ik nooit weten of de schooier op de loop is gegaan door mijn indrukwekkende verschijning of voor het mes van de pizzabakker.
    Op de terugweg naar de camping passeerde ik nog een mooi kleurtje : een knalgele Maserati.  Als ik ooit een auto van die categorie zou kopen, zou Maserati heel hoog in mijn lijstje staan.

















    12-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1993 > 2014
    Je gaat me niet horen vertellen dat ik het hier niet naar mijn zin heb in Spanje, maar oh wat ik zou ik vandaag graag in de teletijdmachine van professor Barabas stappen.  Eenentwintig jaar terug in de tijd en dan nog naar het land van de door mij in Benidorm zo verafschuwde Engelsen ! Maar niet zomaar naar Engeland - wel naar het Wembley stadion voor de Eurocup finale voor de wedstrijd van RAFC tegen FC Parma.  Want dat blijft toch een van de mooiste herinneringen uit mijn al ver gevorderde leven.  Toenmalige collega Michel had enkele weken daarvoor vliegtuigtickets gewonnen en we kwamen snel tot een overeenkomst : hij "betaalde" het vervoer en ik de tickets voor de match én het hotel.  Het grootste deel van de twintigduizend (!) meegereisde supporters ging zo goedkoop mogelijk over en weer met bus en boot, wij deden het iets luxueuzer ...  Toen ik na de (verloren) finale naar huis telefoneerde, zei Nancy dat ze me had zien zitten in de tribune.  Bij thuiskomst werd dat op de video (ja, met zo'n ouderwetse cassette) bekeken en inderdaad, ze had gelijk !
    Als je dan ziet dat RAFC alweer een teleurstellend seizoen achter de rug heeft met een troosteloze zevende plaats in tweede afdeling - het verschil kan niet groter zijn.  Met mijn favoriete ploeg hier in Spanje, Hercules Alicante, gaat het zo mogelijk nog slechter : voorlopig helemaal laatste in tweede afdeling.  Redding is mogelijk met nog vier wedstrijden te spelen maar gemakkelijk zal het niet zijn.  Hopelijk pakt komend weekend Atlético Madrid de Spaanse titel tegen Barcelona ! 
    En als we het dan toch over sport hebben : wat doet een Ronde van Italië in fucking Ierland ? Dit soort onnozelheden flikken ze ons nu al jaren.  Wat krijgen we nog allemaal ? Wordt Parijs-Roubaix volgend jaar gereden tussen Amsterdam en Düsseldorf ? Wordt de Avenue des Champs Élysées volgend jaar naar New York verscheept voor de slotrit van de Tour de France omdat men daar meer geld neertelt ? Of  zouden ze voor de verandering Kuurne-Brussel-Kuurne eens een keer echt tot in Brussel laten rijden ? Misschien spelen de Rode Duivels wel tegen les Diables Rouges in een gesplitst België ... wat een nachtmerrie !


    10-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En dan de andere kant 3
    Ik wandel opnieuw door het centrum en trakteer mezelf op een heel lekker ijsje.  Ik passeer een gin cocktail bar, daar moet Ronny volgende winter een keertje passeren om inspiratie op te doen voor zijn eigen brouwsels.  In de smalle straatjes wordt door een aantal Spanjaarden feest gevierd, ook vrijgezellenfeestjes met veel lawaai en de nodige alcohol maar toch allemaal net iets beschaafder.  En : hier mogen de vrouwen mee feesten !





     



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En dan de andere kant 2
    Ik wandel nog wat verder en kom aan de Playa Poniente, daar wordt het echt aangenaam.  Aan deze kant van Benidorm zie je nog de Spanjaarden flaneren, op een bankje zitten, de jeugd speelt voetbal op het strand.  Bovendien staat er dit weekend aan het Parque de Elche een middeleeuwse markt.  Die markten zien er overal hetzelfde uit maar een mens moet zich toch met iets bezighouden.  De taarten die ze verkopen zien er altijd even lekker uit maar daar laat ik me niet meer aan vangen.  Peperduur zijn ze !




















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En dan de andere kant 1
    Ik begrijp dat ik nu wel een heel negatief beeld over Benidorm de wereld instuur en daarom nog een beetje tegengif.  Benidorm is een stad waar altijd iets te doen is.  Zo was er vandaag een wielerwedstrijd waarbij mij vooral opviel dat er heel kleine mannekes op heel grote fietsen rondreden.
    Aan het stadhuis was er een outlet markt maar die vond ik absoluut niet de moeite van het bezoeken waard.  Je kon er net dezelfde dingen kopen als in de winkelstraten, geen echte koopjes dus.  Iets verder in het Parc de l'Aigüera was het heerlijk rustig om in de broodnodige schaduw te wandelen, hier en daar hangen groepjes alternatieve jongeren met van de norm afwijkende haarkleuren en kledij, ze doen me aan mijn eigen jeugd terugdenken.















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ze overdrijven 3
    We gaan verder richting centrum, het alcoholniveau daalt zienderogen maar maakt plaats voor massa's Benidorm Bastards.  Hun elektrisch aangedreven (in de meeste gevallen absoluut overbodige en gewoon gebruikt omdat ze te lui zijn) hulpmiddelen worden enkel gebruikt om andere mensen te hinderen.  Enkelen denken ze dat ze op de kermis in een botsautootje zitten en knallen constant tegen elkaar - hilariteit jiehaa ! Eén mama heeft het goed bekeken, dronken met zoiets rondrijden kan je enkel met je dochter naast je die af en toe de kots van je gezicht veegt ! Als je genoeg ervaring hebt met een hoog promillage én genoeg geld, mag je zelfs nog met een Mercedes cabrio rijden ...












    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ze overdrijven 2
    Bijna allemaal hebben ze een idiote blik in hun ogen, bier en andere alcoholische dranken worden aangevoerd met emmers en bakken.  Sommigen halen gegarandeerd het avondeten niet, anderen weten zelfs niet dat ze in Spanje zijn.  Voor de politie is het natuurlijk moeilijk, repressief ingrijpen om het imago van de stad wat op te krikken resulteert ongetwijfeld in een terugval van het Britse toerisme maar aangenaam is dit echt niet meer voor niet-feestvierende vakantiegangers.  De terrassen naast de Engelse fuifkroegen zijn leeg, wie wil daar nog zitten ? Wil je nog terug naar dat hotel waar ze op het balkon verder zuipen ?












    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ze overdrijven 1
    Half negen in de ochtend en de zon brandt ! De laatste restjes look (gisterenavond bij de Griek gaan eten) worden samen met liters zweet door mijn poriën naar buiten geperst.  Ik bel naar Nancy en daar blijkt het te regenen.  Ik rij met de fiets even naar Albir om brood te gaan halen en stap ook bij Lynn binnen want droog brood is ook maar niks.
    De rest van de dag wordt er weinig bewogen maar rond 15u besluit ik om nog eens met de bus naar Benidorm te gaan.  Ik stap een heel stuk vóór het centrum uit, gewoon om de cultuurschok niet te hevig te ervaren.  Daar zijn ze : verbrande kuiten, dikke buiken, schreeuwend tegen hun kinderen, naakt of net niet maar vooral dronken en lawaaierig : de Britten ! Ik weet het, telkens ik in Benidorm kom val ik in herhaling maar vandaag bereikte hun gedrag toch weer een alarmerend peil.  Ze komen echt alleen naar hier om te zuipen, vele groepen hebben dan ook soms hetzelfde t-shirt aan waarop duidelijk vermeld staat wie er verjaart of binnenkort gaat trouwen.  Diegenen die niet het geluk hebben om te verjaren of binnenkort in het huwelijksbootje te stappen (de overgrote meerderheid zijn mannen - de vrouwen zijn wijselijk thuis gebleven) zitten in de pubs naar het voetbal te kijken en produceren een herrie alsof ze de Cup Final live bijwonen.













    08-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ritje met een geel-zwarte oldtimer.
    Tot half twee had ik niets te doen en dus kwam het bezoek van Georges perfect uit.  Hij vroeg of ik zin had om met hem mee te rijden in zijn VW-Porsche oldtimer (uit 1970).  Natuurlijk wou ik dat ! De auto heeft lang bij hem in de garage gestaan maar sinds enkele weken is hij helemaal in orde gebracht en weer rijklaar.  Als je rijdt is er een duidelijke benzinegeur waar te nemen maar zonder dak heb je er weinig last van.  De auto rijdt als een go-kart, heel laag bij de grond (dat valt extra op als je naast een stoere 4x4 staat).  Het lawaai dat uit de vier uitlaten komt moet niet onderdoen voor een Harley en in de brandende zon kan je maar beter een petje op je hoofd hebben.  Als de auto vijf minuten in de zon heeft gestaan, verbrand je bij het instappen je billen aan het zwarte leder van de stoelen en bij het tanken moet je er een additief bijgooien want benzine zonder lood lust hij niet ...  Is zoiets dan wel plezant ? Ja natuurlijk ! Al de ongemakken moet je erbij nemen.  
    Omdat het ritje ook een nuttig kantje moest hebben, zijn we naar Benidorm gereden om bij José-Maria affiches op te halen voor de Fun Day op 1 juni.  Die affiches zijn we dan her en der gaan verspreiden.  Onderweg was er nog tijd voor een nispero biertje, dat had ik nog nooit geproefd en het was best lekker.  Er moesten ook even boodschappen gedaan worden bij Aldi en wat zagen we daar ? De pas aangelegde parking naast de N332 was al helemaal opengebroken, daar is dus weer goed over nagedacht !
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ze zijn er.
    Gisterenavond waren we een beetje ongerust omdat Dirk en Maryline nog altijd niet waren aangekomen maar dat was niet nodig.  Deze ochtend rond 10u kwamen ze de camping opgereden met hun nieuwe Concorde.  Ze waren dus ruimschoots op tijd om deze middag mee naar Sabor te gaan eten, samen met Jan en Martina.  Het was weer lekker maar je zou denken dat Maryline het bord van haar echtgenoot interessanter vond.
    Na het afrekenen maakte ik toch wel een foutje zeker ! Uit gewoonte reserveerde ik een tafel voor volgende week donderdag ... nu ben ik verplicht om helemaal tegen mijn zin nog een weekje langer te blijven.  









    07-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOMERSLUITING ! ! !
    Acht uur 's avonds, de thermometer wijst weliswaar nog 19 graden aan maar ik vind het frisjes.  Een mens is snel verwend.  Vandaag eindelijk nog eens langer dan 10 minuten op de fiets gezeten en een kleine 20 kilometers in de omgeving gereden.  De rest van de dag heb ik (en een aantal anderen) gevuld met wachten op Dirk en Maryline.  Die hadden gezegd dat ze vandaag zouden arriveren en voor morgen is er al een tafeltje besteld bij Sabor ! Ik hoop maar dat ze met hun nieuwe Concorde niet in panne gevallen zijn zoals dat enkele jaren geleden ook het geval was.  
    En altijd al vergeten te schrijven : sinds enkele weken hangt er een belangrijk bord aan de toegangspoort van de camping ! Van 15 juni tot 12 september 2014 zal Camperpark Costa Blanca gesloten zijn.  Veel klanten uit het noorden zullen hiermee niet teleurgesteld worden want in die periode is het dichter bij huis ook mooi weer.  Echt uitzonderlijk is zo'n sluiting niet tijdens de zomer, de centjes moeten hier verdiend worden tijdens het hoogseizoen (= winter), camping San Antonio tussen Albir en Altea is zelfs al enkele weken dicht en gaat maar einde september weer open.  Tijdens de sluiting wordt de boel bewaakt door een stoere Fransman én de honden van de buurman(nen).


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs