MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    24-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cache, chocolade en cava - alle goede dingen beginnen met een C.
    Of je het nu zelf wil of niet, de dagen rond kerstmis zullen toch altijd net een beetje anders verlopen dan al de andere dagen.  Omdat er veel te dure kerstbomen te koop zijn, omdat er overal dezelfde muziek weerklinkt, omdat de etalages uitpuilen met mooie maar oh zo nutteloze geschenken ? Geen idee, maar ook in Spanje ontsnap je er niet aan.  
    De dag begon nochtans heel normaal : met Filip en Ria op de fiets enkele caches gaan zoeken.  Echt zoeken was er voor mij niet bij want het waren allemaal caches die ik zelf had verstopt.  Bij eentje had ik de melding gekregen dat het deksel gebarsten was en dat heb ik dan vervangen.  Toen we aan kwamen fietsen op de juiste coördinaten van een andere cache zat er een jongen aan zijn smartphone te prutsen.  Toen hij ons zag komen klom hij snel en lenig als een aap in een boom om het allemaal een beetje gade te slaan.  Filip en Ria konden op die manier natuurlijk niet ongezien verder zoeken maar toen kwam de jongen uit de boom en zei dat hij ook aan het zoeken was.  Hij sprak een beetje Nederlands en uiteindelijk was hij het die de cache vond.
    Na de kleine fietstocht kon ik het laatste chocolaatje van de adventskalender opeten.  Een hele prestatie voor mij want normaal overleeft chocolade de dag van aankoop niet !
    In de namiddag kwam de kerstman gelukkig op bezoek met nieuwe chocolade én een glaasje cava voor de dorstigen.  Enkele van die dorstigen speelden na de drank extra luidruchtig en met heel veel enthousiasme nog een spelletje petanque.  
    Intussen was Lynn onze kerstmaaltijd komen afleveren en met een beetje improvisatie en over en weer lopen kon alles opgewarmd worden in diverse ovens, potten en pannen.  Met zijn vieren hebben we dan lekker gegeten in de motorhome van Filip en Ria.  Alles werd afgesloten met geflambeerde pannenkoeken met ijs.

















    23-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet gewonnen.
    Vandaag niet echt veel uitgespookt : naar de winkel geweest, in het zonnetje gezeten, hier en daar een praatje.  Bij Lynn (slagerij Delicioso) was ik een beetje te laat  met de bestelling van het kerstmenu voor morgenavond, eigen schuld ! Ik zeg altijd wel dat kerstmis een dag is als alle andere en als het moet ben ik best tevreden met lasagne uit de diepvries, maar toch is het gezellig met iets extra.  Mijn eerste keuze was konijn met pruimen maar dat kregen ze niet meer voor mekaar.  Gelukkig waren er nog genoeg alternatieven en morgen of overmorgen weet ik dan wel te melden of het lekker was of heel lekker ...
    Vandaag heb ik ook de winnende nummers nagekeken van "el gordo" (letterlijk vertaald de dikke) - de grote kerstloterij maar dat was weer vergeefse moeite en weggegooid geld.  Uiteindelijk heeft het allemaal niet veel belang want ze zeggen altijd dat een goede gezondheid het allerbelangrijkste is, en dat is niet te koop of te winnen.  Een beetje later kreeg ik het bericht dat een "mogelijk kwaadaardig knobbeltje" bij een kennis in België, na verder onderzoek toch geen verdere ingrepen vereist en het gevaar geweken is.  Dat is mooi nieuws vlak voor kerstmis !
    En net op de site van Gazet van Antwerpen verschenen : seriemoordenaar Andras Pandy overleden in de gevangenis.  Net daarnaast een andere titel : problemen met Bancontact raken opgelost.  Zou hij (Pandy) daar tijdens zijn laatste uren nog aan meegewerkt hebben ? Voor de onwetenden : Pandy had de vrolijke gewoonte om zijn lijken te laten "verdwijnen" met een ontstoppingsmiddel, zo zorgde hij ervoor dat alles opgelost werd ... 

    22-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Markt en wok.
    Na enkele mindere dagen tijdens de werkweek (?) was de dag des heren weer een voltreffer : de hele dag zon en aangename temperaturen van tegen de 20 graden.  En zo kon ik niet ontsnappen aan een "verplicht" bezoekje aan de markt van Albir, de eerste keer dit jaar en misschien ook wel de laatste.  Op zich vind ik het wel plezierig om over een markt te kuieren maar enkel als ik iets nodig heb óf ik in het gezelschap ben van iemand die iets op de kop wil tikken.  En dat was vandaag het geval, heb je al ooit een vrouw gekend (in dit geval Ria) die NIETS  koopt op een markt Smile ?
    Na de markt was er nog tijd over zodat Ria en Filip enkele caches konden zoeken om daarna met gezwinde pas richting restaurant te stappen.  Vandaag gingen we "een wokske doen", altijd lekker en goed om mijn groentenpeil naar een hoger niveau te tillen.  Ik laat altijd maar een heel klein beetje vlees wokken maar neem wel heel veel groenten.  En als je dan na enkele uren opnieuw buiten stapt is de temperatuur nog net van die aard dat je zonder dikke trui op de camping kan arriveren, want 's avonds koelt het nog altijd snel af.  

    21-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoeken met F+R.
    Toen rond de middag de lucht verkleurde van grijs naar blauw werd door Filip en Ria besloten om te gaan cachen.  Ik wandelde met hen mee want ik wou wel eens zien of mijn caches nog allemaal in goede staat waren na de regen van de voorbije dagen.  Het is moeilijk om te zwijgen als je mensen op de verkeerde plaats ziet zoeken en ook toen Filip dacht de perfecte weg gevonden te hebben naar een volgende cache, bleef ik braaf volgen - ook al wist ik dat er een beter alternatief was.  Uiteindelijk vonden ze alle caches van de serie en terug op de camping werd er een Irish Coffee geprepareerd.  Ronny vertelde dat er iemand naar mij had gevraagd tijdens mijn afwezigheid : Roncon28 (van het Alicante Team), jammer dat ik die ontmoeting gemist heb.






    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dos Lunas.
    Ik kan me voorstellen dat velen onder jullie, bij het zien van de bijgaande foto's, denken : ze zijn weer bij Sabor geweest.  Anderen zullen dan misschien weer opmerken dat er een flesje Leffe op tafel staat en dat ik aan de drank ben.  De écht aandachtige kijker zal zien dat het bestek en tafellaken afwijken én weet dat de Leffe waarschijnlijk van Filip zal zijn Wink.
    Genoeg gezeverd : we zijn gisterenavond gaan eten bij Dos Lunas in Albir.  In het begin van het jaar waren we daar ook al eens geweest en het was ons toen zeer goed bevallen.  Een tweede - te lang uitgesteld - bezoek drong zich op en gisteren was het dus zover.  En wederom : gezellige sfeer, vriendelijke bediening en lekker eten.  Veel te lekker om weer een jaar te wachten ! Temeer omdat ik daar misschien een kans heb om mijn Slovaaks een beetje bij te schaven (enkel te begrijpen door ingewijden).





    20-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De hele nacht blijven liggen.
    Het heeft bijna de hele nacht geregend en dat was prima om de nieuwe aardlek/verliesstroomschakelaars uit te testen.  Tot vorige week moesten we steeds de hele camping controleren als er iemand een stroomverlies veroorzaakte, meestal was dat omdat er een slechte kabel gebruikt werd.  Een beetje waterinsijpeling was dan genoeg om iedereen zonder elektriciteit te zetten.  Nu is er per vier aansluitingen een aardlekschakelaar geplaatst met als voordeel dat je minder lang naar het probleem moet zoeken én niet iedereen tegelijk een kaarsje moet aansteken.  En ofwel veroorzaakte niemand deze nacht problemen ofwel heeft de nieuwe installatie naar behoren gewerkt, ik ben deze keer in ieder geval niet uit mijn bed moeten komen.  
    De hele voormiddag is de lucht grijs gebleven en naarmate de wolken verdwenen en de zon de boel een beetje opwarmde, begon de wind harder te waaien.  We zijn dan maar naar het winkelcentrum in Finestrat gereden, kon ik meteen nog een extra harde schijf voor de laptop kopen.  


    19-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel minder !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Spaanse zon heeft ons fameus in de steek gelaten vandaag.  In de voormiddag moesten we tevreden zijn met een dik wolkendek en enkele druppeltjes regen.  In de namiddag is het harder beginnen regenen en op dit moment (22u15) regent het nog altijd. Morgen zouden we pas in de late namiddag opklaringen krijgen.  Ik heb natuurlijk ook liever mooi weer maar voor de rest stoort zo een regendag me niet, ik vind het veel erger voor Filip en Ria die hier maar 14 dagen zijn.  Als de zon enkele dagen niet schijnt, dan halen de langblijvers dat gemis later wel in terwijl zij dan misschien al terug in het nog triestigere België zitten.  Gelukkig hebben we onze ganse namiddag kunnen doorbrengen bij Sabor en Filip en Ria vonden het niet echt erg dat we voor volgende week ook al een tafel gereserveerd hebben.  Opvallend veel onbekende klanten bij Sabor vandaag trouwens.  Als je altijd op dezelfde dag gaat eten, begin je na een tijdje toch al wat "smoelekes" te kennen maar ik denk dat er al veel vertrokken zijn om de feestdagen in het noorden door te brengen.  En toch kwam er nog enkele bekenden binnen : enkele leden van de Harley club die zondag de kerstrit nog meegereden hadden.

    18-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.+ 17
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag een dag zoals je ze in een doorsnee Belgische zomer soms zelfs niet meemaakt : zon van 's morgens tot 's avonds en warm genoeg om in korte broek en t-shirt rond te huppelen.  Huppelen deed niet iedereen maar naar nieuwe caches zoeken wel.  In de voormiddag werden 17 caches van mij vrijgegeven en al onmiddellijk werd tot actie overgegaan door o.a. Rob, Letty, Martin, Eric en Ans.  Zij kwamen onderweg constant andere geocachers tegen en maakten zo kennis met gevestigde waarden als het Alicante Team, Verkamen en Oltanos.  Door die verhoogde activiteit had ik ook de hele dag mijn handen vol met alles op te volgen.  Toch werd er nog een gaatje gevonden om met Filip en Ria (die gisteren zijn aangekomen) even een verkennend tochtje te maken door Albir en binnen te springen bij Pizza4U.  

    17-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto gehuurd.
    En alweer een goed gevulde dag.  Vanmorgen met de bus naar Alicante om een huurauto te halen.  Voor een belachelijk lage prijs heb ik samen met Rob bij FIREFLY een auto gehuurd tot 25 maart.  Het duurde een tijdje voor we het kantoortje vonden, helemaal in een hoekje van de parkeergarage van de luchthaven weggestoken.  Terwijl we stonden te wachten tot het onze beurt was, hadden we er ons al bij neergelegd dat ze ons met een 20 jaar oude Lada zouden laten vertrekken maar neen hoor, een mooie VW Polo stond voor ons klaar.  Het was al bijna 13u toen we de camping weer opreden, en nu maar hopen dat de auto geen problemen geeft want dan moeten we telkens terug naar Alicante.  Hier in de buurt hebben ze geen kantoor.  Rond 16u kwamen Filip en Ria aangereden, voor hen is het de eerste keer dat ze hier enkele weken te gast zijn.  Het is ook een beetje voor hen dat de wagen gehuurd is.  Op die manier kunnen we gemakkelijk een uitstapje maken, op restaurant gaan, caches zoeken enz.  En over caches gesproken : ik heb er vanavond 17 aangemeld, wanneer ze worden vrijgegeven is nog even afwachten.
    Ook nog droevig nieuws : Marco, de boxer-wereldkampioen van Eddy en Martine is vandaag overleden.  Hij was al een tijdje aan het sukkelen en had al enkele epilepsie aanvallen gehad.  Vandaag heeft hij een verlossend spuitje gekregen en is in de armen van Eddy gestorven.

    16-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borsjtsj.
    Ik had gedacht dat het een rustige dag zou worden vandaag maar het is toch iets anders geworden.  In de late voormiddag kwam Georges aankloppen met het verzoek om mee te achtergelaten Harley te gaan halen in Benidorm.  Aangekomen aan hotel Melía bleek al onmiddellijk dat Georges de hoeveelheden whisky van gisteren nog niet verteerd had want hij was de sleutels van de motorfiets vergeten, terugrijden was de enigste optie.  Tweede poging halverwege tussen Alfaz en Benidorm : helm vergeten ! Derde keer, goede keer.  Dan naar de supermarkt waar hij naar Marina zou bellen om te vragen wat ze nodig had want ik mocht deze namiddag bij hen gaan eten.  Althans, dat was de bedoeling want : telefoon thuis vergeten.  Gelukkig wist ik nog wat ze nodig had voor haar (Russische) borsjtsj soep.   Voor wie die soep niet kent : met ingrediënten als rode biet, paprika, witte kool, worteltjes, paprika, rundsvlees en zure room klinkt het vrij walgelijk maar het resultaat is echt lekker.  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eten en feesten in hotel Melia.
    Na het verwennen van de kinderen werd het tijd om de volwassenen te plezieren en dan vooral hun knorrende magen.  Voor een vervroegd kerstmenu werden we met meer dan 100 personen verwacht in hotel Melia waar al de motorfietsen in de ondergrondse garage konden staan.  Na een heleboel kleine hapjes en het menu zelf kon het feestje beginnen.  Een beetje rockmuziek, af en toe een speech, met taarten gooien en later op de avond werd er door menig aanwezige een stukje luchtgitaar gespeeld.  Naarmate het einde van de avond dichterbij kwam, begon buurman Georges wankeler op zijn benen te staan.  De motorfiets kon in de garage van het hotel blijven staan, die halen we morgen wel op - dan heb ik nog een extra ritje.  Marina heeft ons veilig weer thuis gebracht (want ik was deze keer ook strafbaar) waar de honden braaf zaten te wachten aan het hek.  Ik denk dat ik naam van velen mag zeggen dat dit een heel geslaagde dag was ! Bedankt aan de organisatoren en alle rijders !


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geschenken uitdelen.
    Het einddoel van de tocht was het sportcentrum van Alfaz.  Daar werden de geschenken uitgedeeld aan de kinderen van stichting Emaus, dit jaar voor een totaal van 6000 euro ! Omdat dit allemaal kwetsbare kinderen zijn die uit moeilijke gezinssituaties komen, werd er gevraagd om geen foto's te nemen maar neem van mij aan dat ze heeeeeeeeeeeeel blij waren met al die kerstmannen.  Hier en daar werd dan ook een traantje weggepinkt.  Na het uitdelen van de kerstpakjes konden de dappersten een ritje meemaken op een van de vele Harleys.  Een helm hoefde even niet, rode verkeerslichten werd ook de hele dag niet naar gekeken.  Dank zij de zeer goede begeleiding van de verschillende lokale politiediensten verliep alles heel vlot en kregen we overal vrije baan.












    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel bekijks.
    Al snel waren we in bij de eerste stopplaats in La Cala, kerstmannen krijgen heel snel dorst ! Daarna met zijn allen poseren bij het stadhuis van Benidorm maar de groep was zo groot dat niet iedereen op de foto paste, meer dan 70 motorfietsen ! De rijders kwamen echt van overal in de omgeving en ook het buitenland waren er deelnemers.  En hop, weer op de Harley en langs Playa Levante, Albir en Altea waar een stukje voorbij Sabor aan de rotonde gedraaid werd.  Op sommige plekken stond echt heel veel volk naar ons te kijken en te zwaaien.  Echt super om te zien : al die mensen met een gelukzalige glimlach in de zon - wat kan het leven toch mooi zijn.  Even vóór hotel Albir Playa smolt onze groep samen met de profs van Leopard-Trek maar die zagen al vlug in dat het een ongelijke strijd was. 




















    15-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleine vertraging.
    Vanmorgen vroeg opgestaan : douche nemen, scheren - je weet maar nooit wie je tegenkomt.  Een snel ontbijt en dan warm aankleden, ze voorspelden wel mooi weer maar 's ochtends is het toch fris.  Jef was met zijn kameraad ook al naar de camping gekomen en samen met Harm in de bezemwagen zijn we naar Albir gereden om de geschenken in de aanhangwagen te laden.  De volgende halte was McDonalds om daar te wachten tot de groep compleet was.  Stilaan kleurde de hele parking rood, er kwam duidelijk meer volk opdagen dan vorig jaar.  Naarmate de zon hoger klom, werd het warmer en warmer - te warm voor de wintervest en ik begon al fameus te zweten.  Gelukkig lagen er in de aanhangwagen ook andere kleren en al snel werd gewisseld voor iets luchtiger.  Het vertrek van de toch twerd uitgesteld omdat er in Altea iemand van de club een ongeval had gehad.  Er ging iemand ter plaatse kijken om poolshoogte te nemen en met een beetje vertraging werd besloten te vertrekken.   Later op de dag hoorden we dat de rijder niets gebroken had maar toch enkele dagen voor observatie in het hospitaal moest blijven.












    14-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles in orde.
    Ik kan opnieuw beginnen relaxen, mijn route van 17 caches is in orde.  Misschien nog een klein beetje bijschaven en dan kan de zoektocht losgelaten worden op de geocaching gemeenschap, ergens midden volgende week.  Tijdens de laatste voorbereidingen vandaag kwam ik twee mooie "wilde"honden tegen, zoals dikwijls hier in Spanje gaat het dan om een kruising van een galgo en een podenco.  Meestal zijn ze erg angstig en ook deze liepen snel van me weg toen ze me zagen naderen.
    Vandaag is M. aangekomen met het vliegtuig en zij zorgde ervoor dat ik vanaf nu langs de terrasjes kan flaneren met een mooi Harley-Davidson jasje, zoals al mijn andere spullen tweedehands gekocht in België voor een lage prijs.
    En morgen is het dan de grote dag : de kerstrit van de HOG Chapter Costa Blanca.  Ik ben daarstraks bij buurman/rijder Georges langs geweest om de laatste afspraken te maken en ik kwam terug met kilo's foto- en videoapparatuur.  Wat ik daar allemaal mee ga doen, dat zien we morgen wel.  





    13-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halo.
    Ik ben echt de hele dag bezig geweest aan "de grote zoektocht".  Er kruipt veel meer tijd in dan ik had gedacht en het wordt twijfelachtig of ik alles rond ga krijgen tegen volgende week.  Caches zoeken is simpeler dan ze zelf verstoppen.  Vandaag geen schrammen en builen maar wel een kapotte broek - mijn favoriete broek nog wel.  Tot op de draad versleten, helemaal verkleurd en nu met een grote scheur erin.  Zelfs de schooiers zullen ze niet meer uit de vuilbak vissen.
    Het is nu bijna 23u en onze pa kwam enkele minuten geleden op de deur kloppen.  Of ik al eens naar de maan had gekeken ? Hij had het nog nooit gezien maar ik herkende het onmiddellijk als een halo.  Het heeft iets te maken met ijskristallen die het licht breken, zoek maar eens op.





    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wereld op zijn kop.
    Terwijl er weer een lading sukkelaars terug naar het noorden vliegt, lees ik dat de varkensboeren een klacht indienen tegen Bite Back.  Laster en eerroof, het niet verlenen van hulp aan een big in nood, in gevaar brengen van de gezondheid van de varkens en inbraak bij nacht.  Bij dat laatste kan ik me nog iets voorstellen maar de rest ? Je moet maar durven ! Je zou eventueel kunnen vermoeden dat de videobeelden gemanipuleerd zijn, maar daarover gaat de klacht blijkbaar niet.  Bende kl...z.kk.n ! 



    12-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bite Back.
    Deze voormiddag had ik te lang zitten prutsen aan vanalles zodat er niet zo veel tijd meer overbleef om nog goede plekken te zoeken om caches te verbergen.  Ik heb wel een stukje van de route die ik mijn hoofd had, met de fiets gereden maar ik zal toch hier en daar iets moeten aanpassen.  Wellicht wordt de totale reeks iets korter want ik denk niet dat er veel geocachers zitten te wachten op constant agressief blaffende honden terwijl ze aan het zoeken zijn.
    En waarom ik niet genoeg tijd had om verder te "werken" zal geen raadsel zijn : Sabor.  We zijn daar vandaag iets gaan drinken en vooraf kregen we enkele hapjes ...  Blauwe kaas met peer en walnoten, daarna varkensschenkel met rode kool en puree van zuurkool en dan appeltaart met ijs en slagroom.  Na de koffie kregen we een limoncello maar net vandaag had ik meer een chupito de hierbas in gedachten - dan maar een dubbele portie voor ons allen !
    Terug in de auto kreeg ik snel spijt van mijn keuze voor de varkensschenkel.  Het heeft absoluut gesmaakt maar het filmpje dat vandaag door dierenrechtenorganisatie Bite Back werd verspreid doet je toch weer nadenken over je vleesconsumptie.  Iedereen moet zelf kiezen of hij/zij vegetarisch of veganistisch wil leven maar ik heb me er al lang bij neergelegd dat de mens van nature een omnivoor is.  Ik heb een periode in mijn leven gehad dat ik (min of meer noodgedwongen) vlees heb gebannen uit mijn dagelijkse voeding en ik had daar absoluut geen moeite mee.  Fanatiek ben ik nooit geweest en als ik ergens werd uitgenodigd waar ze mij een biefstuk voorschotelden dan at ik die met smaak op.  Een biefstuk komt niet zomaar op je bord, daarvoor moet een dier geslacht worden, dat hoort er nu eenmaal bij.  Maar voor die dieren gedood worden, hebben ze wel recht op een goede behandeling - dat zijn we ze verschuldigd.  Als je dan kijkt in welke omstandigheden de varken(tje)s in bepaalde bedrijven moeten "leven" dan heb ik toch weer moeite om een stukje vlees door te slikken.  Meer info op VARKENSLEED IN VLAANDEREN waar je ook de (schokkende) beelden kan bekijken.









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even poseren.
    Gisterenmiddag kwam eindelijk het pakje aan waar ik al lang op zat te wachten (dank u Tio Luc).  Een tijdje geleden had ik een motorvest gekocht op een tweedehandssite en die werd gisteren afgeleverd door de postbode.  Een mooie zwarte vest met op alle vitale plaatsen beschermstukken, je kan maar nooit weten dat je een keertje tegen de grond gaat.  Een helm had ik enkele weken geleden al gekocht en dus kon ik alles een keertje passen en poseren voor de spiegel.  Stoer ! Toen was het tijd om te kijken of mijn kerstmanpak voor komende zondag ook nog over al die motorkledij kon aangetrokken worden.  Met een XXXXL (! - Chinese versie) was dat geen probleem.  Wel een probleem was dat achteraf de hele zwarte motorvest onder de rode pluisjes zat, dat heb je dan weer met die goedkope spleetogenbrol ...
    Later op de dag zorgde Letty ervoor dat mijn "nieuwe" vest helemaal werd opgewaardeerd met een Harley-Davidson logo.  Bedankt.
    Een mooie zonsondergang kregen we gisteren niet te zien (het was de hele dag bewolkt) maar Martin had voor een alternatief gezorgd : kerstverlichting !









    11-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontbijt.
    Er wordt wel eens gezegd dat je de dag moet beginnen met een stevig ontbijt.  Bij de ene is dat spek met eieren, er zijn er die gaan voor boterhammen met bruine suiker, een kom vol ontbijtgranen, yoghurtjes, fruit - alles is mogelijk.  Hier is het simpel : je wacht op de bakker en koopt een chocoladebroodje.  Een verkleinwoord is hier niet echt op zijn plaats want je kan er met de hele familie van eten.  De eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat ze niet altijd even groot zijn, hetzelfde geldt voor de croissants.
    In de voormiddag was het tijd om de wasmachine te laten draaien, de stapel t-shirts in de kleerkast was nog meer dan hoog genoeg maar de rest begon toch te minderen.  Veel tijd om caches te verbergen bleef er niet meer over, maar in de namiddag ben ik toch nog even naar de Chinese winkel geweest om wat spulletjes te kopen die ik kan gebruiken bij de grote zoektocht die in voorbereiding is.


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs