MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    27-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi weer.
    Een prachtige zomerdag vandaag, die slechts onderbroken werd door een menuutje bij Pizza4U.  Deze keer in het aangename gezelschap van Omer en Ann, die voor de eerste keer enkele weken doorbrengen aan de Costa Blanca.  Wat wij al lang normaal vinden, is voor hen een echte belevenis : goedkoop en lekker eten bij een temperatuur van boven de 20 graden - en dat einde december ! Een aantal onder jullie zullen Omer en Ann misschien kennen als de organisatoren van het zelfbouwtreffen in Brasschaat.

    26-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ooh what a night.
    Gisteren was een beetje een verloren dag : een afwezige zon, heel rustig op de parking omdat velen uit eten waren, zelfs geen spelletje petanque voor mijn deur.  Deze nacht heeft het, zoals voorspeld, een beetje geregend - maar zelfs niet genoeg om het stof weg te krijgen.  Wel weer net genoeg om de laatste koelte uit de koelkast weg te spoelen.  Dit lijkt weer een totaal oninteressant en oneindig verhaaltje te worden, waarmee ik jullie absoluut niet elke dag zal lastigvallen.  
    Terwijl ik dit bericht intik, kijk/luister ik naar de registratie van de laatste Night of the Proms.  Een jaar of vijftien geleden ben ik daar ook één keer naartoe geweest en heb me toen stierlijk verveeld.  Bij de editie 2012 zou dat niet anders geweest zijn.  Ik vond gewoon dat er ook weinig sfeer in het Antwerpse sportpaleis hing.  Niet totaal onlogisch want bijna niemand kijkt nog naar de optredende artiesten, zo druk zijn ze in de weer met alles zelf te filmen met hun smartphone.  De danspasjes van de overblijvende Jacksons stelden niks voor en Anastacia miste af en toe een nootje.  Ozark Henry vond ik wel te pruimen, John Miles is dan weer zo vergroeid met dit spektakel dat hij vergeten is nog een tweede liedje te bedenken voor hij definitief afscheid neemt.  De klassieke nummers blijven nog het mooiste en de medley van Naturally 7 geef ik ook een voldoende.  Maar geld uitgeven om dit bij te wonen ? Dan toch liever sparen voor een nieuwe koelkast.

    25-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FTF.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tijdens mijn afwezigheid deze avond heeft de kerstman dapper de auto bewaakt, de temperatuur is intussen gezakt tot vier graden. Voor ik in mijn bed kruip moet ik natuurlijk eerst nog even kijken of mijn verse cache al door iemand gevonden is en ja hoor : ene zekere verkamen was de eerste. Daarmee verdient hij/zij dan een eervolle vermelding, een FTF (first to find). Er zijn cachers die constant het internet afschuimen op zoek naar nieuwe caches en dan proberen er als eerste bij te zijn. Voor mij is het een fijn gevoel om te zien dat de cache gevonden kan worden en het is handig om in te schatten of de moeilijkheidsgraad die ik hem gegeven heb, wel degelijk klopt.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met Alfaz in de zetel.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfaz (de hond van Luc en Sonia) vond al dat lawaai maar niks en wou veel liever een dutje doen in zijn zetel.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstfeestje.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is nu half drie in de ochtend en ik ben net terug van het kerstfeestje bij Luc en Sonia.  Ik vrees dat we heel veel lawaai hebben gemaakt en wil me dan ook verontschuldigen bij de mensen die we misschien hebben wakker gehouden.  Sonia was weer helemaal in topvorm !

    24-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En ook even droevig nieuws.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor de meesten van jullie waarschijnlijk een totaal onbekende naam, maar Mike Scaccia is tijdens een optreden in Texas overleden.  Hij was gitarist bij Ministry, Rigor Mortis en Revolting Cocks, lawaaierige bendes die ik in het verleden een aantal keren op een podium heb zien passeren.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gezellige namiddag.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze namiddag werd naar jaarlijkse gewoonte warme wijn en gebak geserveerd door Luc en Sonia.  Kerstmis vieren bij meer dan 20 graden, het blijft plezierig.  Uiteraard kwam ook de kerstman even langs.  Morgen probeer ik alle foto's te verzamelen zodat iedereen ze kan bekijken.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke winkeldagen.
    Net nog even naar de supermarkt geweest en mijn arm is er bijna afgezwaaid, constant kwam ik bekenden tegen.  Het leek wel alsof de hele camperplaats op stap was om de laatste inkopen te doen.  En dan had ik nog pech ook : ik werd uitgenodigd om een aperitiefje te komen drinken in de Universal Lounge Bar maar ik had zaken gekocht die dringend in de koelkast moeten.  Ja, de koelkast doet het weer maar ze blijft voor verrassingen zorgen.  De ene keer is het - 10 in de vriezer, de dag erna opnieuw 5 graden - het koelgedeelte schommelt de laatste dagen tussen de 5 en 12 graden.  Het gebeurt dus wel eens dat ik bv de boter in het vriesvak zet omdat het daar op dat moment 5 graden is en 's anderendaags heb je dan een bevroren klomp aan je mes hangen ...  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gepubliceerd.
    Als een klein kind dat zit te wachten op het bezoek van sinterklaas en 500 keer per dag gaat kijken of de goede man al geschenkjes heeft achtergelaten, zo voelde ik mij de afgelopen 24u.  Deze ochtend was het dan zover : mijn eerste zelf verborgen cache is aanvaard en gepubliceerd.  Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voor de eerste avonturier hem vindt.  Hij ligt op een plaats die bijna niemand kent en het is niet altijd even simpel om de juiste weg te vinden, er zullen dus iets minder bezoekers langskomen dan bij eentje die aan de Eiffeltoren verstopt is.  Diegenen die willen zoeken : GC434VV.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog een bericht voor we aan de kerstmaaltijd beginnen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Iets meer dan twee jaar geleden opende aan de Frans/Spaanse grens in La Jonquera het grootste luxebordeel van Spanje.  Ik vond dat toen een goede zaak zodat al die meisjes niet in hun blote kont langs de baan moesten staan met de winter die eraan kwam.  Maar wat lees ik vandaag : 

    De Spaanse politie heeft gisteren een bom ontmanteld die was achtergelaten bij het grootste legale bordeel in het land. Driehonderd mensen moesten worden geëvacueerd. Dat heeft het Spaans Ministerie van Binnenlandse Zaken bekendgemaakt. Twee auto's met gemaskerde mannen kwamen gisteren aanrijden bij het bordeel. Een gewapende man stapte uit een van de auto's, met daarin een bom. Hij ging er vervolgens met zijn kompanen vandoor in de tweede auto. Een nachtwaker van het bordeel in La Jonquera, bij de grens met Frankrijk, lichtte de politie in. Volgens een anonieme woordvoerder was de politie uren bezig om het explosief onschadelijk te maken. De auto bleek een dag eerder gestolen te zijn. De politie heeft een onderzoek ingesteld.

    Ontevreden klanten heb je overal.

    23-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje anders.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een grote verrassing zal het niet zijn als ik vertel dat we deze middag naar Sabor zijn gaan eten.  En toch was het deze keer anders, en wel om twee redenen.  Ten eerste was het deze keer nog lekkerder dan anders want mijn favoriete hoofdgerecht maakte deel uit van het weekmenu : zalm in een jasje van spek met appel-mosterdsaus.  Ten tweede : ons gezelschap was iets anders want Ronny is eergisteren naar België gevlogen om kerstmis bij de familie door te brengen.  Veel moeite om zijn plaats in te nemen hebben we niet moeten doen want Rob en Lettie waren al snel bereid om mij en mijn vader te vergezellen.  Het was de eerste keer dat ze te gast waren bij Sabor en ze vonden het heel lekker, óf ze kunnen goed liegen Smile.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nu afwachten.
    Ik heb gisteren mijn eerste cache verstopt.  Tot nu toe ben ik altijd op zoek geweest naar caches die door anderen verborgen waren, maar het werd tijd om een stapje verder te gaan en dat is nu dus gebeurd.  Eerst een mooi (namaak) tupperware doosje op de kop getikt, enkele geschenkjes en een travel bug erin gestoken, een logboek met enkele boodschappen geprepareerd en alles verstopt.  Daarna het hele zootje mooi aangemeld op geocaching.com en een tijdje later kreeg ik dan een officiële code toegewezen.  Nog later kreeg ik een berichtje van een "reviewer" die de cache moet goedkeuren vóór hij gepubliceerd wordt : hij betwijfelt of ik zo ver van huis (nog altijd België dus) wel kan instaan voor het onderhoud van de cache. Ik heb hem geantwoord dat vervangen van logboek e.d. geen probleem kan zijn, vermits ik hier elk jaar meerdere maanden verblijf en dat er bij mijn afwezigheid wel iemand anders die taak kan overnemen.  En nu moet ik dus wachten op een definitief positief bericht. Spannend ...

    22-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niets, helemaal niets gebeurd.
    Tot 12u heb ik nog gewacht in de hoop dat ik eindelijk van alle miserie verlost zou zijn.  In bepaalde delen van de wereld duurde die rampzalige 21 december immers tot deze middag in onze tijdzone.  Maar zelfs dat heeft alle doemdenkers te kakken gezet, er is niets noemenswaardig gebeurd.  De aarde is gewoon om haar eigen as blijven draaien, er waren geen tsunami's en overal op deze aardbol zijn mensen elkaar blijven uitmoorden in regelrechte oorlogen, in een strijd om drugs of gewoon voor het plezier.  Een dag zoals alle andere dus.  En toch, gisteren met het invallen van de duisternis bleef één grote dreigende donkere wolk boven Alfaz hangen.  Even zag ik in mijn fantasie een reusachtige slurf uit de wolk komen die al het leven op aarde zou wegzuigen,, maar ze hadden blijkbaar het knopje in de verkeerde stand gezet want behalve enkele rukwinden : weer niks.  
    De enige manier om hier aan je einde te komen is deze dagen een zonnesteek, in zoverre dat al dodelijk kan zijn.  We beleven hier momenteel echt zomerse temperaturen en dat mag wel na de natte maand november.


    20-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eventjes in Griekenland.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Woooh, waar hebben jullie gezeten ? Dat was de vraag van Joke toen ik in de namiddag samen met onze pa en Ronny de parking opwandelde. Het was dus snel voor de hele omgeving duidelijk dat we iets met look hadden gegeten Smile.  Omdat morgen de wereld vergaat en we dus niet kunnen uitkijken naar onze vaste zondagse afspraak in Sabor, hadden we vandaag alvast een "laatste middagmaal" gepland.  Onze keuze was gevallen op het nieuwe Griekse restaurant Santorini in Albir.  Een restaurant dat groter was dan we vermoed hadden, met echte authentieke namaak Griekse zuilen en overwegend blauwe en witte kleurtjes.  Op de kaart kan je zowat alle bekende Griekse gerechten terugvinden (souvlaki, moussaka, tzaziki enz.) en het was weer iets anders dan een pizza of een hamburger bij McDonalds.  Het zal zeker niet onze laatste bezoek geweest zijn.  Alhoewel, afwachten of we morgen overleven.

    19-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Band !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De familie begint stilaan helemaal compleet te worden, vandaag zijn Eddy en Martine + Ludo en Denise aangekomen op de parking.  Ook de volgende dagen zullen er nog vele bekende vaste gasten arriveren om er weer gezellige feestdagen van te maken.  Ludo en Denise hebben een nieuwe Laika camper en ze hebben onderweg toch wel een beetje geluk gehad.  Tijdens het rijden is een stuk van één van de banden losgescheurd.  Gelukkig hadden ze een reservewiel/band bij en geen herstelkit waar je in zo'n geval echt niets mee kan aanvangen maar waarmee je wel standaard op pad wordt gestuurd.  Gelukkig zijn er voor de rest geen ongevallen gebeurd, want met een beetje meer pech beland je tegen de vangrail - of erger ...

    18-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woef.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De laatste dagen lijkt het wel alsof alles hier om honden draait.  Of er wordt (met reden) geklaagd over het geblaf of er is weer ergens een hond ontsnapt.  Dat blaffen zou 's nachts opgelost moeten zijn, de eigenaar van de grootste lawaaimaker heeft beloofd de hond in het vervolg binnen te houden.  Lula, de hond van de mensen enkele huizen verder die nu al minstens drie keer ontsnapt is, hebben we ook vandaag weer in veiligheid moeten brengen.  Deze avond heb ik de eigenaars gezien en hen daarover aangesproken.  Ze zijn de hele tijd op zoek geweest naar een gat in de omheining maar ze vinden niets en het blijft voorlopig een raadsel hoe de hond telkens kan ontsnappen.  Zolang hij bij ons verzeild geraakt, is er geen probleem en zetten we hem terug waar hij thuishoort, maar als hij een keertje verder van huis wegloopt ...  Nu zit hij (eigenlijk is het een zij) opnieuw bij zijn vriendinnetje, maar hoe lang dat zal duren ?

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ach, je ziet het hier misschien tientallen keren per jaar, maar het blijft mooi : de kleurtjes als de zon ondergaat.  Ik heb er gisterenavond dan toch nog maar eens een foto van gemaakt.  Misschien is het wel de laatste keer, als we de Mayakalender mogen geloven.  Want vindt eduWEIRDo daar eigenlijk van ?

    17-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kwaad, heeeeeeeeeeeeeeeeeeel kwaad.
    Het is nu acht uur in de ochtend en het is buiten al 17 graden.  Al enkele dagen zakt de temperatuur 's nachts niet onder de 15 graden, overdag komen er dan slechts enkele graden bij want het blijft overwegend bewolkt.  Helaas heeft mijn koelkast ongeveer dezelfde temperatuur ...  Inderdaad, na drie maanden is het weer hetzelfde verhaaltje als al de vorige keren.  Ik ken het scenario al uit mijn hoofd : eerst blijft de diepvriezer nog enkele dagen rond de vijf graden hangen (zodat je denkt : dan steek ik het hoognodige gewoon in het vriesvak) om het dan daarna helemaal op te geven  Met een beetje geluk heeft de klote-Thetford (want dat is het merk) er na enkele weken dan weer zin in maar zeker ben je nooit.  Het probleem doet zich zoals altijd zowel op gas als op 220V voor.  Afgelopen zomer heeft de reparatie me heel veel geld gekost en ik begin nu te twijfelen of ze wel iets vervangen hebben,, mijn vertrouwen in Alpha en Thetford is nu wel heel ver te zoeken.  Ik denk er sterk over na om de motorhome te verkopen, hier vanaf volgende winter een appartementje te huren (of een villa te kopen, hangt af van de lotto trekkingen) en op zoek te gaan naar een tweedehands Harley om te gaan cruisen met de mannen van de plaatselijke HOG.

    16-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sabor en een hondenverhaaltje.
    Om twee uur was het dan weer tijd om aan tafel te gaan bij Sabor.  Deze keer waren we met zeven lekkerbekken en het lawaai dat we maakten was dan waarschijnlijk ook iets luider dan normaal.  Het was meteen ook het afscheidsetentje van Kris en Caroline, die morgen weer naar Westende vertrekken.  We hebben lekker gegeten en vooral ook heel veel gelachen.  Toen we op de parking waren, moest ik nog een wandeling maken met Alfaz, de hond van Luc en Sonia.  Ook zij waren met de familie ergens gaan eten en zouden waarschijnlijk niet op tijd terug zijn.  Ik was nog net vóór het invallen van de duisternis terug op de parking om een praatje te maken met vriend Guy uit Leuven, die tijdens onze afwezigheid een plaatsje had gekozen op de camperplaats.  Veel tijd was er echter niet, want op het terrein naast ons liep een zwarte hond rond die daar niet thuishoorde. Gelukkig wist ik waar hij vandaan kwam en dus werd een heuse reddingsoperatie in gang gezet.  Wim kon hem te pakken krijgen en is daarna bij de buren een eindje verderop over de poort geklommen zodat ik de hond aan hem kon geven en hij weer bij zijn hondenvriendinnetje kon zitten.  We waren nog maar pas terug op de parking en er bleken weer twee honden op het naastliggende terrein rond te lopen.  Deze twee exemplaren waren mij totaal onbekend en waren na een tijdje verdwenen.  Waarom houdt de doorsnee Spanjaard zijn honden niet een beetje beter in de gaten ?

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze ochtend om kwart over negen vertrok buurman George samen met Harm richting McDonalds waar de HOG Chapter Costa Blanca zou vertrekken voor hun jaarlijkse kerstrit.  Een uurtje later werd het startsein gegeven en reden zo'n 50 Harleys langs Alfaz, Benidorm, Albir en Altea. Terwijl ze onderweg waren, ben ik een koffietje gaan drinken in de Universal Lounge Bar (bedankt Rob en Lettie), waar de kolonne motorfietsen ook nog een keer passeerde.  Op http://www.youtube.com/watch?v=KgimcWE2YfY&feature=youtu.be kan je een klein filmpje bekijken en op https://picasaweb.google.com/mobielehonden/HOGChapterCostaBlancaKerstrit2013 zijn meer dan honderd foto's te zien.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs