MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    17-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Macho II
    Vanmorgen met onze pa en Sonia naar de Carrefour supermarkt en nabijgelegen winkelcentrum geweest. Reden : ik ben er weer in geslaagd mijn (tweede) Creative Zen mp3 speler te laten verzuipen in de wasmachine. Stom stom stom, ik weet het en het strafste is dat ik de speler (die altijd onder mijn hoofdkussen ligt) deze keer wel had weggenomen toen ik de lakens weghaalde om te wassen. En toch ... op een of andere manier besloot ook dit apparaat om zijn zwemdiploma te halen, en net als de vorige zonder resultaat. En daarom dus naar Finestrat, maar helaas niets naar mijn zin gevonden. Ik zal mezelf de volgende weken in slaap moeten zingen.
    In de dierenwinkel bij de Carrefour zat er een zwart poedeltje van twee maanden oud. Helemaal het evenbeeld van Macho, met dat verschil dat hij nu al even groot is dan Macho en “die van ons” er altijd zal blijven uitzien als een puppy.
    In de namiddag was ik op de parking een beetje aan het genieten van de zon (nog altijd mooi weer maar nu “slechts” een graad of 25) en plots een enorm lawaai : een niet eens zo hevige rukwind had ervoor gezorgd dat de luifel van een Nederlander over de motorhome was gewaaid. Het is niet de eerste keer dat ik zoiets zie gebeuren en ook deze keer zal er niets anders opzitten dan bij thuiskomst flink wat euro's neer te tellen om alles te vervangen. Die mensen hebben vier hondjes bij en die zitten bij de warmte van de laatste dagen graag in de schaduw, Luc is ze dan als tijdelijke oplossing maar een parasol gaan geven. De luifel had trouwens in zijn vlucht ook nog de satellietschotel beschadigd maar dat heeft een Duitse klant weer gerepareerd. Hehe, stel je voor : de rest van de vakantie zonder televisie ... en dan moeten missen hoe het Nederlandse elftal tijdens Euro 2012 weer de finale gaat verliezen – áls ze zo ver geraken.

    16-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proper.
    Vandaag bijna de hele dag de motorhome gepoetst.  De bedoeling was enkel het dak te doen en de rest de volgende dagen, maar als ik eraan begin ben ik niet meer te houden.  Morgen zal alles weer pijn doen, dat weet ik al op voorhand.

    15-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna ...
    Omdat ik binnenkort toch echt stilaan richting België zal moeten rijden, ben ik aan mijn “afscheidsronde” begonnen. Gisteren was de Universal Lounge Bar aan de beurt voor nachos gratinados en een Copa Nougat. Een heerlijke combinatie op het zonnige terras. Vandaag moest er absoluut nog een pizza gegeten worden bij Pizza4U, Dat de uitbater onthoudt dat ik altijd water drink, is niet zo speciaal maar hoe kan je in godsnaam al de voorkeuren van je klanten onthouden ? En toch slaagt hij er telkens in mijn favoriete pizza victoria met tabasco voor te schotelen én de fles pikante olie erbij ! Als je op het terras zit van Pizza4U is er altijd wel iets te zien. Er komt nogal redelijk veel volk voorbij gewandeld en vlak voor de deur is de taxistandplaats. Op zich heel gewoontjes dus, maar als je dan in één keer een man in een roze string ziet passeren is het toch even schrikken. Wat ook opviel vandaag : iedereen heeft zich de voorbije week een cabrio aangeschaft ! Werkelijk elk model probeerde de show te stelen : Ford Ka, Ferrari-weet-ik-wat-voor-type, Renault Megane enz, allemaal waren ze van de partij. En als we dan toch over taxi's en auto's bezig zijn, dat doet me eraan denken dat ik vergeten ben te vertellen dat in het zuiden opvallend veel taxi's van het hybride type zijn. Zeer fijn voor het milieu, maar je hoort ze verdomme in de stad echt niet aankomen als ze zich elektrisch voortbewegen. Na het eten nog even langs de Lidl waar ik zoals gewoonlijk weer de verkeerde kassa koos. Ik zal jullie ooit nog wel eens vertellen over het wereldwijde complot dat tegen mij gesmeed wordt ... Terug op de parking was het iets minder gezellig. Fransen die hier al enkele dagen zijn, hadden besloten om vandaag naar de dierenarts te gaan om hun 20-jarige (twintig !) hond het allerlaatste spuitje te laten geven. Nooit plezierig, ook al hebben ze nog twee andere honden bij ... Een andere Fransman was hier twee weken geleden ook geweest en vandaag kwam hij opnieuw de parking opgereden. Zijn eerste trip naar Marokko was zo tegengevallen dat hij besloot zijn vakantie in te korten. Je zou denken dat zo iemand dan wat langer elders blijft hangen maar neen, hij ging terug naar huis. Vooral het onophoudelijke gebedel in Marokko was er teveel aan.

    14-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Promo.
    Soms word je wakker met koude voeten, soms door het getik van regen op het dak maar de laatste dagen is het gelukkig door de zon die binnen schijnt.  Het is nu half negen in de ochtend en de buitentemperatuur bedraagt al 23 graden.  Met zulke temperaturen valt er weinig te melden, overdag hang je afwisselend in de schaduw en in de zon en als je honger krijgt strompel je naar een restaurant.  Gisteren was Sabor weer aan de beurt, voor de tweede keer afgelopen week.  En de horeca in Spanje mag dan wel klagen, ons favoriete restaurant zit altijd vol.  Als je door Benidorm wandelt, zitten de terrassen ook vol maar blijkbaar geven de mensen per bezoek minder uit.
    Luc en Sonia mogen intussen niet klagen, de bezetting is een pak hoger dan vorige jaren in dit seizoen.  Heeft het te maken met meer mensen die het koude en regenachtige noorden ontvluchten of worden er toch veel mensen aangetrokken door de verlaagde prijs tijdens de zomer ? Want inderdaad, terwijl tijdens de zomermaanden alle campings, hotels e.d. hun prijs verhogen, is het hier de omgekeerde wereld.  Eén nacht kost hier tot einde september slechts zes euro zonder stroom als je minstens drie nachten blijft, blijf je slechts één of twee nachten dan betaal je acht euro per nacht.  In beide gevallen komt er, indien gewenst, twee euro extra bij voor de elektriciteit.  Al de rest zoals water lozen en tanken én de wifi is inbegrepen in de prijs.  Als je dan weet dat er campings zijn waar de wifi alleen al vier euro voor een uur kost ...  Het is dus niet zomaar dat ik terug naar Alfaz gereden ben na mijn drie weken Andalusië, ik kan nergens goedkoper verblijven en leven dan hier ! Het is de eerste keer dat ik hier in mei nog sta maar het bevalt me wel.  Als er geen opgefokt brommertje voorbij rijdt of een hond blaft, is het hier heerlijk rustig.  Soms waan je je zelfs in een natuurreservaat en hoor je alleen de vogeltjes fluiten, en dat met aan de ene kant de bergen en aan de andere kant de Middellandse Zee als uitzicht.  Je kan slechter terecht komen !


    11-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100000
    Gisterenmiddag was er gelukkig een etentje in de Sabor gepland, zodat ik tijdens de warmste uren van de dag uit de zon kon blijven want het is hier verdomme warm ! Vandaag ben ik weer bij mijn stokpaardje aanbeland : de Britten in Benidorm. Ik was een beetje gaan fietsen en reed ook langs het strand van Benidorm en ja hoor : daar waren ze weer ! Ze zeggen wel eens dat een man altijd zijn l*l achterna loopt en ik weet niet of er ook een vrouwelijke variant van bestaat maar hier is dat onmogelijk. Allemaal lopen ze in Benidorm gewoon hun bierbuik achterna. Op die bierbuik prijkt dan soms ook wel eens een Schotse vlag maar echt trots wapperen doet die dan uiteraard niet. Ik weet dat veel mensen mij ook als een rariteit beschouwen maar echt waar : ze zouden alleen op straat mogen komen in een burka.
    Intussen heeft de blog ook meer dan 100000 unieke bezoekers "over de vloer" gehad - bedankt allemaal ! 

    09-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Spanjaarden kunnen weer blij zijn.
    Vorige week was de ontgoocheling groot toen zowel Real Madrid als FC Barcelona sneuvelden in de halve finale van de Champions League maar vanavond kon het niet misgaan.  Na een Portugese finale vorig jaar, stonden dit jaar twee Spaanse ploegen tegenover elkaar in de Europa League en Atlético Madrid klopte Athletic Bilbao met 3-0.  En zo kunnen de Belgen ook een beetje trots zijn, want bij de Madrilenen stond Courtois in de goal. Het Spaans voetbal is echt een plezier om naar te kijken, maar met miljarden euro's schuld altijd maar spelers blijven aankopen kan natuurlijk ook niet blijven duren.
    Het is trouwens ook een raadsel hoe de tribunes altijd blijven volzitten in Spanje.  De tickets zijn echt niet goedkoop en het afgelopen kwartaal zijn er weer 365900 werklozen bijgekomen.  Daar komt dan nog bij dat de kersverse regering van Rajoy de BTW waarschijnlijk zal verhogen van 16 naar 18 %, verkiezingsbeloftes worden hier net zo snel vergeten dan gemaakt.  Ook zullen speciale belastingen op o.a. brandstof, alcohol en tabak stijgen. Zodat de mensen die geen werk hebben nog minder kunnen kopen, een vicieus cirkeltje waar niet gemakkelijk uit te komen is.  Geen wonder dat de 1 mei optochten zoveel volk trekken.
    En dan nog even terug naar het voetbal.  Ik blijf uiteraard supporter van Hércules hier in Spanje en met een beetje geluk kunnen we via de eindronde nog een promotie naar eerste klasse afdwingen.  Ik ben dit jaar geen enkele keer gaan kijken, niet omdat ze terug  in tweede klasse spelen maar omdat de wedstrijduren daarmee ook veranderd zijn en iets moeilijker liggen om met Luc naar Alicante te rijden. 
    En nog voetbal : met veel plezier lees ik in de krant dat de supporters van RAFC met enkele honderden door de straten van Antwerpen zijn getrokken om te herdenken dat Beerschot 13 jaar geleden zijn oorspronkelijke stamnummer 13 verloor.  Héhé !

    08-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Totaal oninteressant, maar intussen weet je het toch.
    We zitten hier nu midden in het nispero seizoen. Om eerlijk te zijn : ik heb nispero altijd vertaald in mispel maar na enig opzoekingswerk blijkt dat niet juist te zijn. De mispel komt van de Mespilus germanicus en dat is weliswaar familie van de Eriobotrya japonica waar de nispero vandaan komt maar het is toch niet helemaal hetzelfde. In de noordelijke landen ligt de vrucht in de winkels als loquat. Het smaakt een beetje als een abrikoos maar ik vind het teveel prutswerk en prefereer de confituur of honing van nispero.

    07-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee keer ?
    Vandaag na een supermarktbezoek (de kasten waren echt leeg) eindelijk de platte rust waar ik al een tijdje naar verlangde na de vele kilometers wandelen en fietsen tijdens de drie weken vakantie in Andalusië. Er was wel een probleem : het is godverdomme te warm om in te zon te blijven zitten. Ik was al blij dat de wind af en toe iets harder waaide.  Voor onze pa het blijkbaar nog niet warm genoeg want die vond het niet erg om rode kool met worst én rijstpap te maken. Onnodig om te vertellen dat ook dat weer gesmaakt heeft. En toch is er vandaag op culinair vlak weer een probleem ontstaan. Gisteren in restaurant Sabor had ik het moeilijk om het voorgerecht te kiezen : kaaskroketjes of asperges op Vlaamse wijze. Nathalie (dienster/babe ) vertelde me dat er deze week ook asperges als voorgerecht zouden zijn, de keuze was dan snel gemaakt : de kaaskroketjes. Vandaag heb ik op de site van Sabor het weekmenu even bekeken en inderdaad : als voorgerecht asperges met zalm en mousselinesaus, lekker ... maar het andere voorgerecht is aardappelcrème met truffelolie en gepocheerd ei, nog moeilijker om te kiezen ! Hebben ze dat nu speciaal gedaan om mij deze week twee keer te laten reserveren ?

    06-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na aankomst in Alfaz meteen samen met onze pa, Dirk en Maryline naar de Sabor gefietst. Na drie weken "Saboronthouding" smaakte het extra lekker en er was ook nog een verrassing maar die ga ik hier niet vertellen. Ik hoop dat er binnenkort voor mij geen verrassing in de brievenbus zit want in de buurt van Alicante was er een snelheidscontrole en ik kon maar net op het nippertje remmen voor de anonieme auto langs de kant van de weg. Het zou wel straf zijn : mij een boete geven voor overdreven snelheid, ik let altijd heel goed op maar soms ... Gisteren hadden ze mij met de fiets wel kunnen flitsen voor overdreven snelheid. Ik ben nog nooit in mijn leven aangevallen door een hond maar gisteren had ik twee keer prijs. De eerste keer was het een kuitenbijtend keffertje, de tweede keer een loebas met een schofthoogte van zeker 70 cm. Als die bijt is het op een iets onaangenamere plek. Beide keren kon ik ontsnappen door flink door te trappen (daarop oefen ik al heel mijn leven). En die sprint die ik er gisteren moest uitpersen moest dan vandaag na de Sabor weggespoeld worden in ... de Sprint, ons doorzakcafé dat al ontelbare slachtoffers heeft geëist.

    05-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sukkelaars.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag met de fiets naar het centrum van Murcia geweest, weerom om nog enkele caches te zoeken maar niet veel te vinden. Er begint ook stilaan een verzadigingsgevoel op te treden, de volgende week zal het opnieuw een heel pak rustiger worden. Qua lawaai zal het waarschijnlijk ook minder worden want ik weet niet ter ere van welke heilige er nu weer feesten zijn maar de hele dag en avond zijn er luide knallen te horen. Bovendien is er ook een groot muziekfestival aan de gang met toch wel enkele grote namen als Gossip, Pulp en Flaming Lips. Dat verklaart meteen ook waarom hier enkele huurcampers staan met jonge gasten. De baas rijdt ze van hieruit naar het festivalterrein en gaat ze 's nachts ook weer halen. Vanmiddag heb ik me nog eens laten verleiden door Burger King. De hamburgers zijn echt veel groter dan bij McDonalds maar een Fanta van 75 cl is toch een beetje overdreven. Wat me ook opgevallen is : alhoewel Murcia niet de allergrootste stad is die ik de laatste weken bezocht heb, zijn er hier in verhouding veel bedelaars en sukkelaars allerhande. Je ziet ze werkelijk overal zitten en liggen, en niet altijd in de meest comfortabele houding.

    04-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Murcia.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Netjes afgerekend op de camping voor de vier voorbije nachten en om 9u15 was ik op weg naar mijn volgende bestemming. Na enkele kilometers mocht ik al stoppen om mij weer iets dichter bij het faillissement te brengen : 98 euro diesel. De autosnelwegen zijn hier toch echt een plezier om te rijden : mooi glad asfalt en bijna geen verkeer. Zonder problemen stond ik 300 km verder en vier uur later in Murcia op de camperparking, waar ik hartelijk onthaald werd door Juan Andres en Trini. Even een appel en een banaan gegeten en de fiets opgesprongen. In Granada heb ik niet gefietst : door te veel trappen, gladde straatstenen en zeer grote hoogteverschillen is die stad geen spek voor mijn bek. 
    Hier heb ik zo'n 40 km door het “platte”land rond Murcia gefietst, het doel was La montaña azul – de blauwe berg. Blauw lijkt zo een beetje de leidraad te worden tijdens deze vakantie maar met smurfen heeft dit niets te maken. Dit is gewoon een idee van een lokale kunstenaar die de rotsen op de berg blauw geschilderd heeft. Om hier boven te geraken heb ik wel door de steilste steegjes moeten fietsen die ik ooit ben tegengekomen : hellingen tot 30 % ! Enkele keren ben ik moeten afstappen, tijdens het naar boven rijden omdat ik bijna achterover kantelde en bij het naar beneden rijden omdat je met beide remmen dichtgeknepen gewoon bleef voortschuiven ... 
    Bonk ! Je weet dat het zal gebeuren : ze zijn hier al een tijdje aan het voetballen rond de auto en eindelijk hebben ze hem kunnen raken. Ik kwaad naar buiten natuurlijk maar dat zijn dan weer van die gasten waar je eigenlijk niet kwaad op kan zijn en die je uitnodigen om iets te komen drinken. Het is trouwens veel te warm om te voetballen, het is nu 18u20 en het is buiten nog 31 graden. Broeierig, plakkerig warm maar niet echt veel zon.

    03-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.80 km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De afgelopen dagen heb ik in Granada zo'n 80 km rondgewandeld. Ik ben stilaan klaar voor Santiago de Compostela, of het zothuis ... Tegen het einde van de dag vielen er trouwens enkele druppels, net genoeg om de “zwarte markt” weer te doen overschakelen op paraplu's. Op de bus terug naar de camping, maakte ik een praatje met enkele Nederlanders. Ze vertelden me dat ze sinds ze thuis vertrokken zijn, de laatste dagen de enige waren zonder regen.  Nog even gezwaaid naar de feestvierders en een foto genomen van mama en dochtertje.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gesmurft ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Toen ik terug naar beneden wandelde zag ik dat er eentje zijn huis ook een smurfenkleur wou geven maar veel verf had hij niet gekocht ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Abadia.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag ben ik er toch in geslaagd op een plek te komen waar ik nog nooit (ik weet het zeker) geweest was : de 400 jaar oude abdij helemaal bovenop de Sacromonte. Een flinke klim maar wat een uitzicht en stilte !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog eens vegetarisch.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 's Middags ben ik opnieuw gaan eten in restaurant Hicuri. Het eten was vandaag (gazpacho – seitan oriental con verduras y arroz basmati – helado) even lekker dan gisteren (salmoreja - arroz integral con verduras frescas, aceite de sesame tostado y frutos secos – tarta de chocolate) maar er was een minder vriendelijke dienster en de achtergrondmuziek was minder.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En weer feest.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb getwijfeld tot de bus van 11u30 en dan ik ben ik toch weer zo'n 500 meter lager gaan rondwandelen. Het was vandaag geen officiële feestdag maar alle café's liepen al snel vol en de dames haalden hun mooiste jurken weer boven. Op 3 mei wordt de dag van “het kruis” gevierd, de juiste historie ken ik niet maar het heeft te maken met de overwinning van “Los Reyes Catholicos” op de Moorse bezetter, enkele eeuwen geleden. Her en der in de stad verspreid stonden grote kruisen opgesteld, versierd met bloemen en allerhande. siervoorwerpen.

    02-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hicuri.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag uiteraard ook weer enkele caches gevonden en ik twijfel nu of ik nog een dag zal blijven om de resterende “schatten” te zoeken of zal vertrekken zodat ik weer een reden heb om volgende keer terug te komen. Elke reden is trouwens goed om Granada te bezoeken en sinds vanmiddag heb ik er weer eentje extra : restaurant Hicuri, Plaza de Girones – vooral vegetarische gerechten en absoluut lekker en voor een eerlijke prijs !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw of toch niet ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Telkens ik denk dat ik elk hoekje van Granada wel gezien heb, kom ik toch weer op een plek die me verrast. Wat ook gebeurt : ik neem dan een foto en 's avonds blijkt dat ik die foto vijf jaar geleden ook al eens genomen heb – dat geheugen hé !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog even over gisteren.
    Iets langer geslapen vandaag maar toch al snel wakker gemaakt door de overgrote meerderheid noorderburen. Het zijn er allemaal van het asjemenou-lekkerbakkiekoffie-geselligsamensitten type ... Dan maar snel vluchten naar de stad en dus weer de bus op. Granada gaat me nooit vervelen. Afhankelijk van welke krant waren er gisteren tussen de 12000 en 20000 manifestanten in Granada en in heel Spanje meer dan een miljoen verspreid over 80 steden. Mooi zo ! Op http://youtu.be/5YO8d8P2XCA kan je een zelfgemaakt filmpje zien over de 1 mei optocht.

    01-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El fraile.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik had nog net tijd voor een empanada met tonijn en tomaat én een ijsje en toen was het tijd om de bus te nemen naar Beas. Na twee uurtjes rusten was het tijd voor nog een extra cache én een wandeling van ongeveer 6 km. Eerst bergaf door het totaal oninteressante dorp Beas de Granada en dan weer omhoog naar “el fraile de Beas”, een raar gevormde rots waar natuurlijk een legende bijhoort, deze keer gaat het over een Arabische handelaar die voor hij op de vlucht ging voor het katholieke leger zijn schat daar zou verborgen hebben.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs