MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    15-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tijdens mijn zoektocht was ik alsmaar verder naar het zuiden gereden, gewoon richting zon. Tot ik bijna van mijn fiets werd geblazen door een stevige rukwind en achterom keek : de lucht was pikzwart en ik moest nog zo'n tien kilometers terugrijden naar de camping. Het begon met druppeltjes maar op een bepaald moment gingen de hemelsluizen helemaal open. Gelukkig kon ik toen net schuilen onder een afdakje bij een Chinees restaurant. Ik weet de precieze naam niet meer van het restaurant maar laat ons het Chuan Sim Kang noemen en ik ben er zeker van dat dat iets moet betekenen als “de kreupele” of “de kruk”. Werkelijk elke Engelsman die hier buitenkwam liep met krukken, een wandelstok of een looprekje. Ik heb trouwens de indruk dat Torrevieja echt helemaal Brits grondgebied is. In ieder geval ben ik toch nog vrij droog op de camping geraakt. Die camping (Florantilles) is er trouwens een die niet op de website zal verschijnen want honden zijn hier niet toegelaten.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Waarom ben ik vertrokken in Alfaz ? Ik kan nergens goedkoper staan, het is er gezellig en zelfs als de diesel 5 euro per liter kost : stilstaan is gratis ! En toch : na meer dan een maand zonder zoeken (want niets meer te vinden in de buurt) begon het te kriebelen en moest ik nieuwe caches vinden ! En is dat een goed idee ? Twee antwoorden. Ja natuurlijk, en daarvoor heb ik Torrevieja uitgekozen omdat hier in de buurt veel caches verstopt zijn. Neen, want telkens je op zoek gaat naar een nieuwe cache in Torrevieja die op slechts 500 meter afstand ligt, blijkt dat in de praktijk al snel 5 km te zijn. Reden : al de (bijna uitgestorven) buitenwijken van Torrevieja zijn urbanisaties met doodlopende straten en telkens moet je weer helemaal rondrijden (ik doe alles met de fiets) tot blijkt dat de straat die je gekozen hebt helemaal in een rondje loopt en je terug staat waar je vertrokken bent. Uiteindelijk heb ik toch vijf caches gevonden, de rest was onvindbaar of gewoonweg tijdelijk niet bereikbaar vanwege de vele Spanjaarden die deze zonnige zondagmiddag hadden uitgekozen om massaal naar de zee af te zakken. Op veel plaatsen kan je hier met de auto tot op het strand rijden en daar wordt dan met veel kabaal een barbecue georganiseerd. Werkelijk honderden families troepen samen en laten dan heel veel afval achter. Er zijn er ook die hun dagen op een andere manier vullen : zo zag ik een aantal jonge gasten die een supermarktkarretje vol laadden met isolatieplaten die ik ze zag pikken uit een leegstaand gebouw. Als je weet dat meer dan 50 % van de jongeren zonder werk zit, mag dit niet echt een verrassing zijn.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het lijstje wordt langer.
    Het begon vandaag weer goed. Ik verliet de parking in Alfaz en merkte al onmiddellijk op dat de achteruitrijcamera niet meer werkte. Om het geheugen op te frissen wil ik even opsommen wat er allemaal mis is met de Rimor Koala : rubber rond inkomdeur hangt los, een deel van de binnenverlichting werkt niet meer, de koelkast is defect, de waterpomp blijft ongevraagd draaien, het slot van de inkomdeur werkt niet meer, een scharniertje van een kast is afgebroken (raar genoeg van een kast die het minste geopend wordt van allemaal) en ik zal vast nog wel iets vergeten. Nu komt dus ook de camera daarbij en dat is ECHT vervelend ! Ik heb zowiezo al een beperkt dieptezicht, dat maakt het niet gemakkelijk + ik heb ook niemand bij om even uit te stappen om te kijken of ik nergens tegenaan rij. De kans is dus groot dat ik tegen de tijd dat ik in België ben, ook naar een carrosseriebedrijf zal moeten ...

    13-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste keer ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dirk en Maryline zijn intussen ondergebracht in een hotel in Benidorm want hun Concorde zal waarschijnlijk pas dinsdag in orde zijn.  Dat wil zeggen dat ik ze misschien niet meer zal zien, want voorlopig blijft het de bedoeling om zondag te vertrekken.  Gisteren zijn we nog een pizza gaan eten en vandaag hebben we afscheid genomen van restaurant Sabor.  Ik weet dat ze regelmatig meelezen en wat ik hier schrijf meen ik echt : ik zal jullie (en het eten natuurlijk) missen en ik hoop jullie in november terug te zien ! 
    Als ik zondag vertrek zou het kunnen dat ik weer af en toe een tijdje zonder internet door het leven moet maar niet getreurd : ik heb op 
    https://picasaweb.google.com/mobielehonden/OverzichtjeVanDeLaatsteMaanden net meer dan 100 foto's geplaatst zodat je je niet hoeft te vervelen.

    11-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het vertrek komt dichterbij.
    Eigenlijk wou ik eergisteren (Paasmaandag) vertrekken maar het griepje van vorige week heeft die plannen veranderd.  Ik moest nog vanalles doen : pizza gaan eten, naar Sabor, naar de Chinese winkel om allerlei onnodige prullen te kopen enz.  maar nu zondag vertrek ik echt.  Tenzij de auto niet start en dat kan natuurlijk altijd.  Vandaag verwachtten we hier Dirk en Maryline met hun splinternieuwe Concorde maar helaas, tweeduizend kilometers rijden hoort blijkbaar niet meer tot de mogelijkheden van een nieuwe auto, negentienhonderdachtennegentig ging nog net en toen begaf hun versnellingsbak het.  Ze staan nu bij de Iveco garage in La Nucía en morgen zou alles gerepareerd zijn.

    10-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele druppeltjes.
    Toen we gisterenavond terug wandelden na ons avondje uit bij Extra Wok, konden we een schitterende sterrenhemel bewonderen.  Er wordt dan altijd gezegd dat het de dag daarna mooi weer zal zijn, maar deze ochtend werden we gewekt door regendruppels.  Die volkswijsheden zijn dus ook niet meer te betrouwen.  Meer dan enkele druppels waren het niet maar het heeft wel geduurd tot na de middag voor we terug konden genieten van de zon.  Deze avond ben ik nog even naar de Carrefour gereden om enkele sleutels te laten bijmaken zodat ik er, zoals gisteren reeds gezegd, altijd eentje rond mijn nek kan hangen om binnen te kunnen in de motorhome.

    09-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slot kapot.
    Ook vandaag weer schitterend zomerweer, al ging mijn humeur in de loop van de namiddag wel richting onweer.  Toen ik vanmiddag de deur wou openen van de camper, was het enige resultaat een klikkend geluid.  Er was iets afgebroken aan de binnenkant van het slot en ik geraakte dus niet binnen.  Als dat volgende week ergens onderweg zou gebeuren, zou dat min of meer een ramp zijn want als ik in mijn zwembroek rondloop heb ik uiteraard geen sleutel bij.  En de deur ging alleen maar open met een sleutel, meer precies met de reservesleutel die onze pa in zijn auto had liggen. Morgen zal ik nog een extra reservesleutel laten bijmaken en die zal ik dan de volgende maanden rond mijn nek hangen.
    Gelukkig was er 's avonds iets gepland om deze tegenslag te vergeten : gaan eten in het plaatselijke wokrestaurant !  Deze keer met Eric, Marleen en Benny.  En het heeft weer gesmaakt.

    08-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een prachtige dag.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bijna geen wind en geen wolkje te zien.  Perfect weer om op zoek te gaan naar de paashaas.  Ik had enkele chocolade paashazen verstopt en om de mensen warm te maken voor het geocachen moesten ze de beestjes vinden met behulp van mijn Garmin navigatietoestel.

    07-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog een verhaaltje over deze namiddag.
    Deze middag had ik zin in een lekker ijsje en - alhoewel er natuurlijk ook concurrentie is - daarvoor ga ik steevast naar de Universal Lounge Bar. Behalve van de lekkere Illy koffie kan ik daar ook enorm genieten van een "Copa Nougat".  Zo uitzonderlijk is dit verhaaltje niet, maar vandaag was er toch wel een speciale rol weggelegd voor een Noorse vrouw die op het terras - zwaar beneveld door de voor Scandinaviërs spotgoedkope drank - haar zangtalenten botvierde op de niet altijd geamuseerde toehoorders.  Eigenlijk is het zielig om te zien, maar je kan er maar beter mee lachen.  Ik heb haar dan ook - in het Engels - gezegd dat, moest ik producer zijn, haar onmiddellijk een platencontract zou geven.  Dat vond ze een leuk gebaar. Achteraf heb ik er dan in het Antwerps bijgezegd dat ze dan wel zou moeten stoppen met roken en drinken, maar dat zal ze niet begrepen hebben.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rode kool en andere verhaaltjes.
    Gisterenavond nog lang getwijfeld of ik naar Benidorm zou vertrekken of niet.  Uiteindelijk heeft onze pa de beslissing gemakkelijker gemaakt  :  hij ging rode kool met worst maken en ik kon ook een portie krijgen.  Eén ding wil ik hier voor eens en altijd duidelijk maken : rode kool met worst krijgt altijd voorrang (samen met frikadellenkoek en krieken, pizza, spaghetti, mokka ijs, bloemkool, selder met tomatensaus enz enz enz) ! Ik zal Christus nog wel eens een andere keer aan het kruis zien nagelen. Tenslotte, wat heeft hij ooit voor mij gedaan ? Broden vermenigvuldigen en water in wijn veranderen zijn aan mij niet besteed. Als iemand kan aantonen dat hij rode kool kon vermenigvuldigen of frambozen (lust ik echt niet) kon veranderen in een pizza, dan wil ik ook nog eens nadenken over zijn komst en vertrek op aarde.
    Hier op de parking is het intussen weer druk, deze keer zijn het vooral Spanjaarden die profiteren van het mooie weer tijdens het lange weekend.  Een half uurtje geleden (rond 23u) wou er nog eentje zijn motorhome tussen Ronny en mij in plaatsen, maar die vlieger ging niet op ...


    06-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitgesnotterd.
    Na een weekje rusten begint het eindelijk een beetje beter te gaan.  De hoestbuien zijn fel verminderd, de koorts is verdwenen, het snot druipt niet meer met liters tegelijk uit mijn neus én er is weer een fles rum gesneuveld.  Echt helemaal lekker voel ik mij nog niet maar - zelfs met de kans op hervallen - ga ik vanavond toch proberen een stapje in de wereld te zetten.  De Semana Santa bereikt hier stilaan zijn hoogtepunt en ik wil wel een keertje naar Benidorm om de processie ter ere van Goede Vrijdag te gaan bekijken.  De feestelijkheden hier zijn zeker niet te vergelijken met die in steden als Sevilla, maar je kan het ook niet zomaar voorbij laten gaan.
    Intussen blijk ik niet de enige te zijn met problemen.  Nederlandse vrienden die hier vorige week vertrokken zijn, zijn wel veilig thuis geraakt maar de man ligt intussen met een longontsteking in bed.  Andere vrienden zijn voorlopig gestrand in Argelès (Frankrijk), waarschijnlijk problemen met de injectiepomp.  Zij wachten nu op een herstelling of op repatriatie.  Aan alle sukkelaars : veel sterkte !

    02-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vis.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Grappen uithalen op 1 april, daar houden de Spanjaarden zich niet mee bezig maar als je als Belgische klant in een restaurant gaat eten dat door Belgen wordt uitgebaat ... dan vraag je erom.  Gisteren werden we rond 14u weer verwacht bij Sabor en Ronny is de hele tijd aangegaapt door alle andere restaurantbezoekers, verschillende mensen kwamen hem zelfs gelukkige verjaardag wensen.  Ronny bleef al die onbekenden maar antwoorden dat hij pas binnen enkele weken verjaart, niet wetende dat er een aprilvis op zijn rug hing.  Het was ook helemaal zijn eigen schuld, hij neemt normaal altijd vlees maar gisteren wou hij absoluut vis.
    Vandaag ben ik de hele dag binnen gebleven, niet omdat het slecht weer was - regen verwachten ze pas de volgende dagen, maar omdat het met de hoofdpijn, het niezen en hoesten alsmaar erger wordt.  Ik heb nu tegen de veertig graden koorts en drink de hele dag thee met rum.  Die rum is ook 40 graden sterk, misschien heeft het een met het ander te maken.  Als het morgen niet betert, zal ik toch eens een dokter opzoeken.

    31-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Isidro
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Iets minder zon vandaag maar nog altijd warm.  Vanmiddag zijn we (onze pa, de Ronny en Luc en Sonia) gaan eten bij Isidro in Benidorm en zoals dat wel meer gebeurt bij een buffet, heeft iedereen weer te veel gegeten.  Of was dat alleen bij mij het geval ? Vooral de dessertjes gaan er vlot in, er is ook zo veel keuze ! Naar goede gewoonte wordt er na het eten een wandelingetje gemaakt langs het strand en hoewel de paasvakantie in een aantal landen toch al begonnen is, was het vrij rustig op de wandeldijk.  Natuurlijk zijn we de hele cast van Little Britain weer tegengekomen, daar ontsnap je niet aan.  Nog nooit van deze briljante televisiereeks gehoord ? Tik de naam gewoon in bij Google en zoek op afbeeldingen, dan weet je onmiddellijk wat ik bedoel.  Overigens hebben ze in hun eigen programma ooit een mooie oplossing gevonden voor hun aanwezigheid in Spanje, kijk maar op http://www.youtube.com/watch?v=-9IdOAQU-wQ
    Deze avond werden we in de verte getrakteerd op een mooi vuurwerk, geen idee ter ere van wie of wat maar het zal wel te maken hebben met de Semana Santa die er zit aan te komen.


    30-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dipje.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om eerlijk te zijn : ik denk er steeds meer over na om voorlopig niets meer te schrijven. Vooral omdat ik niets interessants te vertellen heb en ook omdat het altijd “onze” blog is geweest en dat is het dus nu niet meer.  Op dit moment heb ik te veel redenen om Nancy te haten en ik wil jullie daarmee niet lastig vallen. Ik vrees dat ik de laatste dagen niet het meest aangename gezelschap ben (alsof dat ooit anders geweest is) en ik zou dan ook graag willen dat iedereen mij met rust laat. En ja : mijn koelkast is defect, dat is bij deze zomerse temperaturen ook niet bevorderlijk voor mijn humeur.  En daar komt dan nog bij dat ik met een aanslepende verkoudheid zit, die al weken twijfelt tussen een druipneus, een hoestbui of barstende hoofdpijn.  Gelukkig is er af en toe een lichtpuntje : woensdag was ik uitgenodigd bij Patrick en Vicky (de ex-eigenaars van de camperplaats) en dat is altijd een prettig weerzien en wel om minstens drie redenen : Vicky is een goede kokkin, het huis waar ze wonen is echt fantastisch en je kan alleen maar vrolijk worden als je al de beesten daar ziet rondhuppelen.  Overal waar je kijkt, loopt of ligt een hond of een kat.

    25-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benidorm.
    Vanmorgen ben ik, net als gisteren, een beetje gaan fietsen.  Ik ben eerst langs de grote weg naar Benidorm gereden, je passeert dan langs de populaire discotheken van deze badplaats en jawel hoor : pas rond 11u 's ochtends komen de laatste klanten naar buiten, hun kleine oogjes enigszins onaangepast aan de dan al fel schijnende zon.  In de oude smalle straatjes was het zoals altijd weer druk en aan het strand heb ik even rondgekeken of ik niet op de set van de nieuwste horrorfilm was beland.  Ik heb het al meerdere keren geschreven maar ik wil het graag herhalen : wat zijn de Britten toch lelijk ! En als ze niet lelijk geboren zijn, dan proberen ze dat goed te maken door zich dag en nacht te misdragen.  Langs de andere kant : er moeten lelijke mensen zijn, anders zou het niet eens opvallen dat ik mooi ben ! Terug op de parking had ik nog net de tijd om een douche te nemen en dan was het tijd voor een beetje tegengif : Sabor ! 

    24-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Water en aanverwanten.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Of ik heb gisterenavond te veel gegeten bij de Japanner óf het was te laat voor mijn maag-op-leeftijd.  Feit is in ieder geval dat er van slapen niet veel in huis is gekomen, een opgeblazen gevoel deed mij steeds naar één kant rollen.  Ook een feit - en nu helemaal bewezen want het stond in de krant - is dat de afgelopen winter de droogste was sinds 1947.  In Madrid en omgeving zelfs de droogste in 120 jaar, waardoor een gezellig laagje verontreinigde lucht boven de stad blijft hangen.  De regen die afgelopen dinsdag is gevallen, zal hier niets aan veranderen.  Diezelfde regen heeft trouwens in de buurt van Orihuela en Torrevieja voor flink wat overlast gezorgd, met ondergelopen huizen en gesloten scholen tot gevolg.  Nog iets zuidelijker, ter hoogte van Almeria heeft het dan weer bijna niet geregend en dat was een geluk voor Luc en Sonia want die waren daar met vakantie. En dat was dan weer pech voor Alfaz - de hond van Luc en Sonia - want die was zo stoffig teruggekeerd van zijn uitstapje dat hij gewassen moest worden.  En toen was het weer tijd voor gamba's ...

    23-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oef.
    Voilà, de werkweek zit erop.  Alles is zonder problemen verlopen maar toch draag ik met plezier de volle verantwoordelijkheid terug over aan Luc en Sonia.  Spijtig genoeg moet ik dan ook het geld afgeven dat deze week is binnengekomen ... Om al die zware arbeid te vergeten zijn we nog een keertje gaan eten bij "de Jap".  

    21-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw zon.
    Wat een verschil met gisteren.  In de voormiddag liet de zon het nog een beetje afweten maar in de namiddag was ze weer uitbundig van de partij.  Enkel een fris windje zorgde voor een valse noot maar vergeleken met de regen van de afgelopen 24 uren hadden we geen reden tot klagen.  De parking begint wel stilaan te veranderen, we staan nog altijd vol maar veel van de vaste klanten zijn vertrokken of vertrekken de volgende dagen.  Het is nu een stuk rustiger : er zijn minder scooters, geen gehuurde auto's en het geïmproviseerde animatieteam en de gazet zijn ook niet meer aanwezig. 

    20-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nu weet ik het weer !

    Als je hier rondloopt zie je meestal nogal veel opgewekte en goedgehumeurde mensen, een opvallend verschil met de doorsnee werkmens in België die meestal het straatbeeld verpest met een gezicht als een donderwolk.  Vandaag lijk ik - weliswaar tijdelijk - weer iets meer op een Belg.  De oorzaak is niet ver te zoeken : het heeft vandaag onophoudelijk geregend en echt goedgezind word je daar niet van.  Ik besef nu weer hoe moeilijk het moet zijn om een beetje vrolijk door het leven te dartelen met een zomer die hooguit 3 dagen duurt ...
    Ik hou hier geen uitgebreide boekhouding bij maar ik denk dat het toch een tweetal maanden geleden is dat het nog eens echt heeft geregend.  De stuwmeren en waterreservoirs zullen tevreden zijn, de toeristen iets minder - maar dat is niet belangrijk : binnenkort breekt immers de echt droge periode aan en nu moeten de bekkens gevuld worden !
    Ik moet er zeker niet bijvertellen dat zo'n regendag nefast is voor de slanke lijn.  Om de dag te overleven zonder restaurantbezoek én om de verveling te verdrijven wordt de koekjesvoorraad aangesproken, de chocolade pudding leeg gelepeld, de ajuinsoep van gisteren opgegeten en om toch nog een beetje gezond te blijven wordt er ook nog een banaantje van zijn schil ontdaan - en dat allemaal tussen 14u en 17u.
    Gelukkig krijg ik "op den bureau" nog af en toe bezoek van iemand die zich ook verveelt, ik begrijp alleen niet waarom ze altijd net voor sluitingstijd binnenkomen.  Soms zou ik ook beter mijn talenkennis wat minder moeten etaleren want drie woorden Zweeds (ik heb heeeeeeeeeel lang geleden drie jaar avondschool Zweeds gevolgd) van mijn kant resulteren dan meestal in een woordenvloed van de Zweedse klant die blij is dat hij eindelijk tegen iemand anders dan zijn vrouw in het Zweeds kan zeuren over het slechte weer van vandaag.


    19-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het leek wel verwendag vandaag.
    Het weer was dan wel een stuk minder (en het wordt nog erger) maar op de traiteur service was weinig aan te merlen.  Eigenlijk was het de bedoeling om de zelfgemaakte (door onze pa ) hutsepot op te eten die al enkele weken in de diepvriezer stond te wachten maar die plannen werden al snel afgeblazen toen (alweer) onze pa afkwam met zelfgemaakte ajuinsoep en rijstpap ! Maar die soep moest noodgedwongen even naar de koelkast verhuizen want toen werd door Christine nog warme pasta met scampi's op mijn bureau gezet.  Zou ik er echt zo slecht uitzien na mijn eerste werkdag ?

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs