Elias:combat 54(fishing 57,attack en strange 47) Tom:combat 60(attack 52,deffence 50en strange 50) Lucas:combat 15(mining 64 en smithing 55 )
quest swept away:
Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Lengte: Kort
Startpunt: Praat ten oosten van de Crafting Guild met Maggie
Alleen voor members: nee
Eisen: Geen
Benodigde spullen: Geen
Deze quest is twee weken voor gratis spelers. Daarna wordt hij voor members
Praat met Maggie. Zij staat ten noorden van Rimmington bij een grote wagen. Zeg dat je iets interessants ruikt. Ze vertelt je dat ze een drankje heeft gemaakt. Nu moet haar bezem nog worden betoverd, zodat ze ermee in het drankje kan roeren. Helaas heeft haar koe een koutje gevat. Vraag of je kunt helpen. Dat kan. Je moet de bezem laten betoveren. Drie heksen kunnen je helpen, namelijk Hetty, Aggie en Betty. Het maakt niet uit wie je eerst bezoekt.
Hetty
Eerst gaan we naar Hetty, die is namelijk het dichtste bij. Hetty woont bij het huisje ten noorden van de willows in Rimmington. Je vertel het verhaal van Maggie. Hetty wilt graag helpen. Ze vertelt over haar specialiteiten: een bezemzalfje. Ze wil je die best geven, maar dan moet je wel eerst een watersalamander halen uit de kelder halen.
Loop naar het luik ten zuiden van Hetty's huis en ga naar beneden. Je zult nu in een kleine kelder komen waar drie grote kisten met water staan. In elke bak zit een ander soort beest. Praat met de zombie Gus, die ook in deze kelder staat. Je vertelt wat je nodig hebt. Gus is de bezorger van de kratten. Er is alleen een probleempje: Gus heeft per ongeluk op alle bakken een verkeerd label geplakt. Je zult nu dus niet weten welk beest in welke bak zit. Gus vertelt dat hij niet in de bakken kan kijken, omdat hij bang is voor watersalamanders. Gus geeft je drie labels. Je moet die op de goede kratten plakken. Je mag maar in één krat kijken, omdat je de beesten niet mag storen. Aan de hand van wat er uit de krat komt, moet je beredeneren wat er in de andere kratten zit. Verder drukt Gus je op het hart dat alle kratten fout zijn.
Kijk in de krat waar de twee beesten op staan. Je weet dat alle kratten fout zijn, maar je weet nsu ook wat er in deze krat zit. Er staat al een label op met dat er twee beesten in zitten, maar alle kratten zijn fout. Er zit dus maar één beest in. Plak op de krat het label met het beest dat je hebt gevonden.
Plak het label met de het beest dat je niet hebt gevonden op de krat waar het beest op staat dat je hebt gevonden.
Plak het label dat je over hebt op de krat waar het beest op staat dat je niet hebt gevonden.
Als je het fout hebt gedaan, moet je aan Gus vragen of hij alles weer kan herstellen. Je kunt het dan opnieuw doen.
Wanneer je de labels weer goed maakt, mag je een watersalamander pakken. Geef die aan Betty. Je krijgt nu een drankje. Smeer die op je bezem.
Aggie
Nu gaan we naar de volgende heks, Aggie. Aggie woont in Draynor Village. Praat over de quest. Aggie wil graag helpen. Je wordt geteleporteert naar een blauwe kamer. Praat hier weer met Aggie. Je zal vragen waar je bent. Aggie zal vertellen dat het een handige plaats is voor heksen om de gelegenheid te krijgen ongeregelde spreuken uit te proberen. Ook worden de heksen hier niet onnodig onderbroken. Nu vraag je wat je hier doet. Je bent hier voor de bezem. Je kunt de bezem betoveren met behulp van het patroon van 16 lijnen in het zand naast je. Aggie vertelt dat je vier lijnen weg moet halen, zodat er vier kleine triangels overblijven. Als je het helemaal fout doet, kan Aggie het weer terughalen zoals het figuur op het begin eruit zag. Ze kan je ook terug teleporteren naar Draynor wanneer je dat wilt.