Deze week heeft Social Media, voornamelijk Facebook, toch weer zijn voordeel laten zien. Dankzij onze 1000ste Facebook fan besloten we een ludieke wedstrijd te houden en mensen zelf te laten 'liken' of 'vind ik leuk' te laten klikken bij de vraag: Maak de gekste quote en zet hem op je eigen sleutelhanger. Het gevolg is dat er zo'n 30-tal quotes gepost werden en dat er ook veel 'geliked' werd. De winnaars zijn ondertussen allemaal gekend en hebben hun prijzen zelf mogen samenstellen. We hebben er enorm veel plezier aan beleefd, en tegelijkertijd weer een paar leuke nieuwe mensen leren kennen. De kracht van Social Media in onze business is dan ook onmiskenbaar. Of het nu om een blog gaat of een Facebook pagina, over LinkedIn relaties of een Tweetje hier of daar, we merken dat we door het intensief gebruik ervan enorme naambekendheid hebben gekregen. Daar zijn we dan ook enorm gelukkig mee. We steken elke dag enorm veel tijd en effort in het gelukkig maken van mensen, soms tot uur stuk in de nacht, en dan zijn we ook erg gelukkig als mensen op FB zo cool reageren op een wedstrijdje. We hopen dat het zo mag blijven!
Dit is de allereerste keer dat wij een blog gaan bijhouden (behalve dan de kleine blog die af en toe op onze website verschijnt). Dus, dit is een test, als het ware. Hopelijk lees jij het en vind je het tof om met ons in contact te blijven.
Wie zijn "wij"? Wij zijn Sandra en Cathy, twee enthousiaste Belgische mama's die zo'n drie jaar geleden een heel gek idee kregen en besloten om daar iets mee te gaan doen.
Het begon allemaal heel simpel. Ik, Sandra, was zwanger van een tweeling en zocht originele doopsuiker. Dus besloot ik om Lego(r) te graveren met de namen van mijn toekomstige zoontjes. Daarna postte ik wat foto's op het Internet, op zwangerschapsfora. En opeens werd ik overstelpt met talrijke vragen over "Waar heb je dat gehaald??"
Zo begon het allemaal. Met enkele foto's op wat sites, een simpele nieuwe website en een emailadres. En dan kwamen de eerste bestellingen binnen. Ik herinner me nog goed hoe blij we waren ... We hadden klanten die hetzelfde dachten als wij! Hoe cool is gepersonaliseerde Lego(r) niet? En dan bleven ze komen, en onze site bleef groeien met nieuwe ideeën, nieuwe gadgets, nieuwe hebbedingen.
En het werd drukker en drukker, en bijna niet meer te combineren met een gewone job. Onze eerste beurs, en dan nog eentje, en persartikelen. Onze eerste communiegadgets (een gigantisch succes!) en onze eerste huwelijken. Eerste bedrijfsgeschenken en evenementen.
Vandaag, twee jaar later, hebben de 'blokjes', zoals wij het noemen, volledig ons leven overgenomen. We vinden het nog altijd een heerlijk product om mee te werken en blijven voortdurend op zoek gaan naar nieuwe ideeën en uitdagingen. Wie had dat ooit gedacht, toen, dat een stel blokjes ons leven zo veranderen? ;)
Deze blog hebben we vandaag opgericht om onze ervaringen met mensen te delen. We merken dat veel mensen zich vragen stellen over hoe we dit nu allemaal doen. We vinden het best tof om te vertellen over speciale klanten, speciale projecten en toffe dingen die we mochten/mogen doen. Hopelijk geniet jij even veel van deze blog te volgen als wij zullen genieten van het schrijven ervan!
We beloven plechtig hem regelmatig te updaten. :)
Sandra en Cathy www.mijnblokje.be www.facebook.com/mijnblokje