Inhoud blog
  • Tomatensoep
  • 77,4
  • 78,2 (2)
  • 78,2
  • Leve Nigella en Jamie!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn laatste dieet!

    23-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.76,6 kg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen











    (foto lunch)


    Ontbijt:
    - 4el muesli met magere melk
                 - 1 magere yoghurt Activia met 1tl aspartaam
                 - 1 kiwi

    Lunch: 1 kom seldersoep
                lamsepigrammen met bloemkool en wedges
                2 lamsepigrammen (lamsburgertjes in koteletvorm) / 1 bloemig kokende aardappel / 1/3 bloemkool /
                1/2 bruine boterham / boerenboter / broodkruim (panko in Aziatische winkels) / paprikapoeder / peper /
                zeezout / selderiezout / cayennepeper / rozemarijn / lijnzaad / pompoenpitten / zonnebloempitten / olijfolie

                Verwarm de oven voor op 200°C . Was de aardappel met schil en droog hem af.
                Snij hem vervolgens in 8 (halvemaanvormen, wedges). Doe in een kom en voeg daarbij: snuifje peper,
                zeezout, selderiezout, mespunt cayennepeper, paprikapoeder, rozemarijn, 1tl broodkruim, lijnzaad,
                pompoenpitten, zonnebloempitten, klein beetje olijfolie en roer om of schud op indien je dat kan.
                Zet de wedges in een ovenschaal en laat 40 minuten bakken in de oven.
                Was de bloemkool, snij hem in stukken en kook totdat je er gemakkelijk in kan prikken met een vork.
                Snij de boterham in stukjes en bak in boter met een beetje peper en zout.
                Voeg daarbij de gekookte bloemkool en roer om, laat even staan op laag vuur.
                Bak ondertussen de lamsepigrammen in een pan met (2 verstuivingen) olijfolie*.
                Opdienen en klaar is kees!

                Smakelijk!

    Tussendoor: 1 klein chocolade eitje

    Diner: -1 kom seldersoep
               - rauwkostbordje met 1 wortel, 1/4 komkommer, 10 kerstomaatjes met mozzarella, olijfolie (2 verstuivingen) en basilicum
               - 1/2 volkoren pittabroodje (1/4e) met kruidenkaas en rauwkost en (1/4e) met chocopasta en 1 speculoosje
               - 1 sneetje salamiworst
               - 1 stukje Gouda

    Tussendoor: 2 gedroogde pruimen

    23-04-2009 om 00:00 geschreven door Aline  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natuurlijke laxativa
    Als je last hebt van constipatie en laxativa in pilvorm gebruikt heb je erna weer last van constipatie
    omdat pillen zoals dulcolax maar een heel korte periode helpen.
    Het is beter om natuurlijke laxativa te gebruiken.
    En daaronder versta ik vooral komkommer en gedroogde pruimen (ook veel water drinken).
    Gedroogde pruimen bevatten veel vezels die je darmen aan het werk zetten.
    Komkommer bevat veel water (94 van de 100gr) dat onder andere goed is om alle 'gifstoffen'
    uit je lichaam af te drijven. Vezels absorberen ook veel vocht waardoor je je stoelgang
    meer volume geeft en zachter maakt.
    Een vriendin had ook veel last van constipatie, ze kon soms een week lang niet gaan.
    Ik raadde haar de gedroogde pruimen en komkommer aan en sindsdien gaat het veel beter.
    Ze nam namelijk al dulcolax maar dat had blijkbaar niet veel effect meer op haar.
    Ik ga nu ook niet beweren dat dit een wondermiddeltje is maar het is zeker het proberen waard
    en de resultaten zijn bovendien wetenschappelijk bewezen.

    22-04-2009 om 23:03 geschreven door Aline  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.77,1 kg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen                                      











    (foto lunch)



    Ontbijt: -1 snee volkoren brood met 1 tl light abrikozenconfituur
                - 1 potje yoghurt (Activia mager) met 1tl aspartaam
                - 1 kiwi

    Tussendoor: 2 verse kaasjes Paturain Provencaals

    Lunch: 1 kom seldersoep
                1 vokoren pittabroodje / 1 tomaat / 1 wortel / klein beetje sla / 1/4 komkommer /
                3 blokjes feta / 2 zwarte olijven / 2 gedroogde tomaten / 1el pompoepitten /
                1tl sesamzaad / 1tl lijnzaad / 1el zonnebloempitten / 100g rundsvlees (biefstuk) /
                olijfolie / pittakruid / cayennepeper / gedroogde basilicum / peper / zeezout /
                paprikapoeder / grillkruiden / 1appel / 1 ui

                Snij de biefstuk in reepjes (tegen de draad in) en leg in een schaaltje,
                meng in een potje: 1el basilicum, 1tl pittakruid, 1tl grillkruiden,
                1 mespunt cayennepeper, 1 mespunt zeezout, 4 keer draaien met de pepermolen 
                eventjes mengen en dan over het vlees strooien, besprenkel het vlees met olijfolie*
                en meng het vlees.
                Zet de oven op 180°C bekleed de bakplaat met bakpapier en bestrooi met de zaden.
                Laat 10 minuten bakken in de oven, zeker niet langer!!!
                Doe de zaden in een potje en bestrooi met paprikapoeder, een mespunt cayennepeper
                en een snuifje zeezout, meng goed.
                Snij ondertussen de helft van de komkommer in schijfjes en de andere helft in blokjes.
                Snij 2 schijfjes van de tomaat en de rest in partjes.
                Snij de wortel in 2 en dan in fijne reepjes. Was de sla en snij in stukken.
                Leg de blokjes komkommer en de partjes tomaat op een bord, voeg daarbij 2 zwarte olijven
                die in 4 gesneden zijn, 2 gedroogde tomaten in reepjes en 3 blokjes feta in brokjes.
                Leg het broodje in de oven.
                Snij 1 ui in ringen. Zet een pan op met een klein beetje olijfolie, bak de ui met een beetje
                peper en zeezout. Snij ondertussen de appel in fijne partjes.
                Zet de ui op een laag vuur en bak de sneetjes biefstuk heel kort, 1 à anderhalve minuut per kant.
                Garneer je broodje met sla, schijfjes tomaat, schijfjes komkommer, wortelen, ui, zaden en vlees.
          
                Smakelijk!

    Tussendoor: 1 potje Vitalinea 0% yoghurt met bosbessen

    Diner: 1 snee pompoenpitbrood met (de helft met) boursin (andere helft met) speculoospasta
               bordje rauwkost: wortel, 5 kerstomaatjes en 1/5 komkommer in schijfjes met kruidenkaas
               1 mespunt chocopasta
    (normaal zou ik 2 sneden eten maar aangezien ik vanmorgen en anmiddag al brood heb gegeten heb ik dat beperkt)

    Tussendoor: 1 (verse) pruim en 2 gedroogde pruimen

    Ik heb vandaag 1u30 krachtbal gespeeld en nu voel ik me zoveel fitter! Sport is een echte aanrader =).

               
               

    22-04-2009 om 22:45 geschreven door Aline  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hier ben ik opnieuw!
    Hallo iedereen,

    wegens inlogproblemen kon ik lange tijd niet meer op mijn blog,
    en dan ben ik hem ook een beetje uit het oog verloren.
    Maar hier ben ik opnieuw!
    Ik verwijderde alle voorgaande berichten zodat ik met een schone lei kan beginnen.
    Het gaat bovendien goed met mijn gewicht,
    mijn startgewicht was 83,2 en nu weeg ik nog 77,1 ===> 6,1kg afgevalen!
    Het heeft enkele maanden geduurd voor mijn lichaam 'in gang schoot' maar nu val ik redelijk vlot af.
    En al wat ik bijkom (na een avondje uitgebreid eten) gaat er ook gemakkelijk weer af.
    Zo zie je maar, nooit opgeven als het niet goed vlot!

    Tot vanavond!

    22-04-2009 om 10:54 geschreven door Aline  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)


    Archief per week
  • 04/05-10/05 2009
  • 20/04-26/04 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!