Inhoud blog
  • eindelijk zon
  • niet gefietst
  • 2 x nat
  • Kesten
  • Marianne Vos
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    mijn eerste koersfiets

    14-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eindelijk zon
    Deze morgen was het nog zwaar bewolkt,en zag het eruit ofdat het alle momenten zou gaan regenen.Maar volgens de weerberichten zou het vandaag droog blijven.Met deze beloften in het achterhoofd zijn we dan vertrokken(met de fiets) naar Traben-Trarbach  35km verder langs de "Mosel radweg".Dit is een fietroute die langs de Moesel loopt en die door al de dorpen aldaar passeert.Meestal rij je op afgelegen fietswegen,maar soms moet je langs de baan fietsen waar de auto's dan tegen 100km/uur voorbij vliegen.
    Na het middagmaal zijn we via de overkant teruggereden en dit bleek aangenamer fietsen dan aan de andere kant.Eens op de hoogte van Kesten(B&B)zijn we dan nog een stuk verder gereden totdat we 86km hadden en dan zijn we teruggedraaid zodat we aan onze einbestemming 104km gefietst hadden.
    Dit was onze laatste rit in Duitsland,want morgen rijden we terug naar huis.
    Het totaal aantal kilometers van de twee reizen ligt op 547km ondanks het slecht weer.


    14-06-2012 om 20:27 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niet gefietst
    Vandaag wegens een hele dag regen weer niet gefietst.
    Dan maar met de auto naar Bernkastel wat foto's maken en een glaasje moezelwijn gaan drinken.
    Dit is echt balen( het slechte weer).

    13-06-2012 om 18:32 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 x nat
    Vandaag vertrokken met droog en warm weer zonder wind richting Trier.Onderweg zagen we wel altijd dreigende wolken,maar telkens kwam de zon er terug door.Na ongeveer 35km zijn we terug gedraaid want er kwamen donkere wolken vanachter de bergen.
    Onderweg even gestopt voor een wijntje met een stuk appeltaart.Later bleek dat deze stop te lang geduurd had,want een vijftal kilometer voor we thuis(B&B)waren kregen we een regenvlaag over ons heen.Tegen dat we fijn daar waren stopte het met regenen.Een half uur later terug de fiets op richting Bernkastel om ons middagmaal te nuttigen want volgens de buienradar zou het rond halfvier opnieuw beginnen regenen.Ook hier bleek dat we te lang blijven plakken waren want op 1,5km voor het einde kregen we weer een hevige regen en hagel bui met heel veel wind.Het meenemen van de regenjasjes was dan toch nog geen overbodige luxe.
    Al bij al viel het nog mee,want we hebben toch nog 80km kunnen fietsen.

    12-06-2012 om 20:21 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kesten
    Vandaag zijn we vertrokken naar Duitsland in Kesten aan de Moesel.We zijn via Luxemburg gereden om de auto te vullen met goedkopere benzine en om te eten en wat inkopen te doen.We moesten even zoeken naar het onderweg aangeduide "Knauf" center,maar na wat heen en weer gerij zijn we er dan toch geraakt.Het is daar een overdekt winkelcenter met restaurant en tankstation.
    Onderweg niets dan regen gehad en ook toen we op onze bestemming kwamen begon het nog eens goed te gieten.Aan de deur van het verblijf hing een briefje dat we om 18.00uur konden inchecken maar het was nog maar 15.15 uur.
    Dan maar terug in de auto en naar Bernkastel gereden.Het is daar mooi maar niet aangenaam in de gietende regen.Op een terras een glaasje witte wijn met een stukje appelstrudel genuttigd en wat door de straten geslentert.
    In de B&B hebben we een appartement gehuurd.Het is nieuw en ruim en voorzien van al wat een mens nodig heeft.
    Van fietsen is er natuurlijk niets in huis gekomen,want eer we gesetteld waren was het al na zeven uur en was het weer wat aan het verbeteren.Dan maar hopen op beter weer voor morgen.

    11-06-2012 om 00:00 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marianne Vos
    Als we deze morgen vertrokken,was het weer helemaal overtrokken met veel wind,zeer veel wind.Het was de bedoeling om een rit van 74km te doen,maar door de zeer harde windstoten die we ondervonden besloten we om de rit in te korten tot een 50 tal km.
    Toen we ongeveer rond waren,besloten we om nog eens naar de gouden fiets van Marianne Vos te gaan kijken om misschien wat betere foto's te maken.Daar aangekomen(volop in tegenwind)kwam er een man die daar in de tuin aan het werken was naar ons om een babbeltje te slaan.Bleek dus dat hij de vader van Marianne is.Na wat vragen over zijn dochter beantwoord te hebben,nodigde hij ons uit om eens een kijkje te gaan nemen naar de verzameling bekers en medailles die Marianne bijeen gereden heeft.dit konden we natuurlijk niet weigeren hé.
    Het was maar een kilometer verder in de gemeente Meeuwen.Daar aangekomen,kwam de moeder van Marianne al open doen,want vader had gebeld dat we op komst waren.Achter het huis staat een gebouw dat ingericht is als Marianne Vos museum.We konden onze ogen niet geloven van wat daar allemaal binnen steekt.(foto's volgen).Ook kregen we twee fotokaarten met handtekening.

     

     Met al dat was onze totale afstand toch nog opgelopen tot bijna 71km.
    Dit was onze laatste rit op Nederlandse wegen,maar vanaf maandag gaan we 5 dagen in Duitland aan de Moezel fietsen.

    08-06-2012 om 19:28 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.warmer
    Vandaag zijn we richting Leerdam gereden.Na nog geen 10km hadden we al twee keer een overzet genomen.In Belgie zijn deze gratis maar hier in Nederland moet je er € 1,50 voor betalen.(2pers.met fiets)
    het weer was warmer dan de andere dagen en er was iets meer wind.De gereden afstand was 76km.

    07-06-2012 om 00:00 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opklaringen
    Vanmorgen begon het al slecht,want het heeft de gehele voormiddag geregend.Na een blik op de buienradar die opklaringen gaf ,het er dan maar op gewaagd om te gaan fietsen.In het begin nog een paar druppels gevoeld,maar het werd alsmaar beter,De geplande route van 69km liep langs de Loonse duinen.De fietspaden lopen daar langs de bossen,maar door het natte weer van de afgelopen dagen was het daar een slijkboel.We zagen eruit alsof we gaan mounten biken hadden.Gelukkig konden we bij de B&B onze fietsen afspuiten zodat ze klaar zijn voor de volgende rit.(hopelijk morgen)

    06-06-2012 om 19:04 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eindelijk fiets weer
    Toen we vanmorgen vertrokken,was het nog aan de frisse kant maar het was droog.Eerst zijn we naar de gouden fiets van Marianne Vos gaan kijken op 9 km van hier(Wijk en Aalburg).Eigenlijk is het niet echt een gouden fiets,maar wat aan elkaar gelaste buizen in een goud kleurtje geverfd met een bord erbij ter herinnering van de gouden medaille , behaald op de olympische spelen van 2008.
    Omdat we twee dagen niet gefietst hebben,hebben we van twee ritten één gemaakt zodat we toch nog 93 km bijéén gefietst hebben.Doordat de wegen niet altijd van de beste kwaliteit waren ben ik platte band gereden juist voordat we een overzet moesten nemen.Dankzij een collega fietster van de Palmans lady's die ons haar pompje heeft geleend konden we in een mum van tijd onze weg weer vervolgen.
    Voor morgen spreken ze van regen met opklaringen,maar we gaan het er toch op wagen,want we zijn hier tenslotte om te fietsen hé.









    05-06-2012 om 18:32 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    04-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog meer regen
    Vandaag nog slechter weer dan gisteren . Met de auto naar 's-Hertogenbosch gereden.Nog geen uur rond gekuierd want er was niet veel te zien,er was zelfs geen volk dankzij het gure herfstweer.Dan maar hopen dat het morgen beter weer wordt.

    04-06-2012 om 00:00 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niet gefietst
    Vandaag was het het slechtse weer dat een fietser zich kan wensen.Het heeft zogoed als de hele dag geregend bij een temperatuur van rond de 10°.Dan maar een ritje met de auto gemaakt naar Gorinchem waar de winkels open waren op zondag.Verkleumd van de kou winkel in winkel uit,paraplu open paraplu dicht echt herfst toestanden.Dan maar hopen dat het morgen beter wordt zodat we kunnen gaan fietsen,waar we tenslotte voor gekomen zijn.

    03-06-2012 om 23:25 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantie in Wijk en Aalburg
    Vandaag zijn we aangekomen in het nederlandse Wijk en Aalburg aan de oevers van de Maas niet ver van 's-Hertogenbosch.
    Natuurlijk hebben we de fietsen meegenomen waarmee we niet lang na aankomst mee vertrokken voor een rit van 63km vooral over de dijken langs de Maas.Het weer was niet zo goed als de afgelopen dagen toen de temperatuur rond de 20° was,maar al bij al viel het goed mee.Vooral de wind was niet zo hard dan we gewoon zijn in Nederland.
    We verblijven in een B&B vlak aan het water,in een apart huisje voor ons alleen.(best leuk hoor)

    02-06-2012 om 00:00 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rit Palmans lady's
    36.780km
    De rit van gisteren voerde ons richting Malderen over een afstand van 55km.We waren met acht leden waaronder twee mannen.
    Het weer was droog en niet te koud,maar zeer veel wind.
    Ook hadden we te kampen met een platte band,maar daar rijden de mannen voor mee dus dit was snel verholpen.
    Na de rit werd er bij pot en pint nog duchtig nagebabbelt over de rit .Ook werd er een beslissing genomen over hoe de flyer er moet uitzien van ons Spaghetti festijn dat gepland is op 1 juli.Dit om de clubkas te spijzen zodat we volgend jaar nieuwe kleding kunnen kopen.De kleding voor dit jaar hebben we nog altijd niet ontvangen hoewel deze reeds besteld is in februari.
    Waar we volgende zondag heen rijden weten we nog niet,want dit wordt pas beslist enige minuten voor de start.
    Foto's van ons clubje zal ik maken zodra ze kledij hebben.
    Voor de blog van de lady's,kan je terecht op " http://www.bloggen.be/de_palmans_ladys/

    23-04-2012 om 00:00 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amstel gold race
    36.685km
    Vorig weekend dan naar de koers in Nederland geweest.
    Spijtig van het weer,want het was echt niet aangenaam om te blijven wachten tot de renners voorbij kwamen.Na een keer of vier hielden we het voor bekeken want we waren helemaal verkleumd van de kou.In Gulpen hebben we dan een kopje thee gaan drinken zodat we toch een beetje konden opwarmen.
    Vrijdag en zaterdag was het weer iets beter,dan hebben we toch redelijk kunnen fietsen.De hellingen die we hier voorgeschoteld kregen,waren toch niet echt voor ons weggelegd.Een helling van zo'n 9% konden we nog juist halen,maar als het naar de 15% ging moesten we toch afstappen.Indien we dit wat meer moesten doen,denk ik wel dat we er zouden opgeraken.Maar met die pannekoek waar wij altijd over rijden kunnen we moeilijk wennen aan bergop rijden.
    In het verslag van de koers ben ik 3x in beeld geweest.Hier volgen enkele foto's;













    21-04-2012 om 16:16 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van weggeweest

    36.340km
    Amai dat was lang geleden.Om eerlijk te zijn had ik er eerst geen zin meer in om nog voort te doen met de blog,en daarna heb ik een nieuwe computer gekocht waardoor alles in de vergetenheid is geraakt.
    Zoals je kan zien aan de kilometerstand,heb ik niet stilgezeten.
    Ondertussen hebben we ons vorig jaar bij een dames fietsclubje gevoegd namelijk de Palmans lady's.Elke zondag om 9.30u trekken we erop uit voor een km of 50-60.Het is een ploegje van een 10 tal vrouwen en 3 mannen die voor ondersteuning zorgen en ritten voorbereiden.Vanaf volgende week zal ik hiervan wekelijks een berichtje schrijven in deze blog.
    Ook heb ik een Tacx gekocht om binnen te rijden bij minder goed weer.Binnen rijden is niet zo plezant als buiten,maar dit wordt opgevangen door voor de tv te zitten met wat videoclips om het tempo er in te kunnen houden.
    Gisteren nog getacxt wegens hele dag regen,maar deze voormiddag 53km gedaan richting Mechelen.
    Vrijdag vertrekken we naar Nederland om de Amstel gold race bij te wonen.We nemen natuurlijk de fietsen mee zodat we daar ook nog wat kilometers kunnen doen.Volgende week zal ik hier een verslagje van doen met enkele foto's.
    Tot dan.
    Ps: deze maand reeds 428km gereden.

    11-04-2012 om 15:58 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10.000km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 10.020km
    Zojuist met mijn koersfiets de 10.000km overschreden, wie had dat gedacht!!Dit is wel samen met de crossfiets waarop ik dezelfde fietscomputer plaats.Over een maand of twee nog een Garmin edge 705 gekocht.Dit is eigenlijk meer een trainingscomputer waarin je de verwachte trainingswaarden kan instellen.Het is ook een fiets GPS die de routes optekend zodanig dat je op de computer kan bekijken hoe je route is verlopen en wat je verschillende resultaten waren zoals:afstand,hartslag,cadans,hoogte en hellingspersentage,gemiddelde waardes en nog veel meer echt een handig toestel.We hebben zojuist in Duitsland gaan fietsen in het Eifel gebied.Nu zijn we gewoon van in het Antwerpse te rijden waar het begrip bergop rijden zich enkel voordoet bij een brug over een autstrade.In de Eifel is bergop rijden de enige manier om van A naar B te rijden.Dit was dan echt niet voor ons weggelegd omdat dat we hierop niet getraind waren.Dan maar naar de Moesel gereden waar het redelijk vlak is.Deze rivier kan zolang afrijden als je wil zonder enige beklimming van betekenis tegen te komen.Ook hebben we een fietsroute gevonden die langs een oud treinspoor loopt.Deze was ook redelijk vlak zodanig dat we toch nog wat kilometers hebben kunnen fietsen.Volgende week gaan we in Nederland fietsen dit zal ook wel meevallen want daar zijn ook niet echt bergen te bespeuren.

    Vive le velo!

    09-06-2009 om 12:15 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    25-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn tweede koersfiets
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 6043km
    Hier is hij dan,niet echt een mtb maar een kruising van mtb en racefiets namelijk een crossfiets.Het frame heeft een geometrie als een crossfiets maar
    de onderdelen zijn van een mtb,namelijk het stuur ,de versnellingen en de remmen zijn mtb modellen.Ook de banden  en wielen zijn zoals bij een crossfiets(een mtb wiel is kleiner en heeft dikkere banden.)Ook een vering ontbreekt,maar het is niet de bedoeling om  in de bossen op de meest ruige terreinen of in de bergen te gaan rijden,maar gewoon op het asfalt in slechtere weersomstandigheden of om af en toe eens een onverhard stuk mee te doen.Ik heb hem nu sinds 5 december en heb er al een 400 tal kilometer mee gereden.Je hebt wel het gevoel met een mtb te rijden vooral omdat de banden ook zo hoorbaar zijn en omdat wegens het mtb stuur de houding een beetje te vergelijken is met een mtb.Ik heb de klikpedalen van mijn koersfiets gehaald en ze op de crossfiets gezet,dat werkt  prima.Ook heb ik een nieuw metertje gekocht(van Sigma)plus een extra sensor(draadloos)zodat ik alleen het metertje  maar van het stuur hoef te klikken en op de andere fiets te plaatsen.
    Mijn racefiets is aan zijn winterslaap toe.Ik ben nu bezig met de ketting eraf te halen en alles eens goed te kuisen ontvetten en terug in te smeren zodat hij als nieuw het voorjaar weer in kan.Tegen dan plaats ik er uit voorzorg nieuwe banden op.Voor deze blijf ik bij het zelfde merk namelijk "SCHWALBE"omdat ik vind dat ze lang meegaan(tot nu al 5600 km zonder één  platte band.)Tot de volgende keer.
    Vive le velo!

    25-12-2008 om 17:42 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    05-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5000km
    5043km
    Na 5000km is de zin om  te fietsen nog sterker dan in het begin.Ik ben nu aan het uitkijken naar een mountainbike om af en toe het wat ruwere terrein gaan op te zoeken.Maar ook om de dagen dat de wegen er wat smerig bijliggen in dit herfst en winter weer ook nog te kunnen fietsen.Voorlopig lukt het nog om met de koersfiets te rijden maar dit zal  waarschijnlijk niet blijven duren.Voor het merk van de mountainbike denk ik dat het bij hetzelfde merk blijft dan mijn koersfiets namelijk "CUBE".Op verschillende  mountainbike sites worden deze bikes toch regelmatig vernoemd,vooral wat betreft prijs/kwaliteit verhouding.Nog even blijven dromen en sparen,en voordat ik het weet ben ik aan het mountainbiken(zonder mounten natuurlijk).Tot dan.
    Vive le velo!(et le mountainbike)

    05-11-2008 om 17:33 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    19-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3000 km
    3002km
    Vandaag de grens van de 3000 km overschreden.Raar dat hoe meer je met een koersfiets rijdt,hoe liever je het doet.
    Mijn gemiddelde is nu boven de 27 km/uur.Voor een ervaren rijder zal dit niet veel zijn,maar ik moet hiervoor wel doortrappen.Af en toe kom ik ook
    wel eens boven de 40km/uur maar dit houd ik niet lang vol.In het verleden heb al enkele malen met een pijnlijk been gezeten door te hard te trappen,daarom trap ik wat lichter met een hoger toerental om niets te forceren.Als ik alleen rijd doe ik een rit van 30km en als we samen rijden tussen de 43 en de 60km.Dit weekend gaan we in Nederland naar de Eneco-tour kijken zaterdag is daar de aankomst en zondag vertrekken ze er terug.
    Vive le velo!

    19-08-2008 om 12:29 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.haar eerste koersfiets
    1014km
    Sinds zaterdag heb ik een mede fietster namelijk mijn vrouw.Na wat wikken en wegen heb ik ze eindelijk kunnen overtuigen om ook een sportfiets te kopen.De kleur is volledig het tegenovergestelde van de mijne,namelijk wit(de mijne is zwart).Voordien reden we al eens samen zij met haar zware citybike en ik met mijn koersfiets.Het viel mij hierbij op dat ze veel moeite had om 20 of 30km te rijden,terwijl ik op mijn dooie gemak meereed.Zondag hebben we dan samen op onze koersfietsen 43km gedaan tegen een tempo waarvan ze met haar andere(zwaardere)fiets enkel maar kon van dromen.Ook bergop gaat het redelijk vlot.Nu begint het terug wat mooi weer te worden,dus de kilometers zullen weer voorbij vliegen.Ik daarentegen heb met mijn koersfiets mijn eerste 1000km gereden.
    Vive les velo's

    20-05-2008 om 12:24 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    10-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blessure
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 830km
    Deze week geveld door spierpijn in mijn rechter bil en staartbeentje.De pijn vanachter is door een ongelukje op de trap,maar hoe ik aan de pijn in mijn bil kom,is mij een raadsel.Het is zo erg dat ik woensdag niet gereden heb.Vanaf donderdag toch maar geprobeerd om een ritje te doen,maar dan wel in een lage versnelling zodat ik niet te veel kracht moet zetten.Bij de minste weerstand door wind of bergop,moet ik echt in de laagste versnelling rijden want anders hou  ik het niet vol.In de hoop dat het met 3 maal per dag met zalf insmeren het probleem zal verhelpen,blijf ik voorlopig tegen dit tempo rijden met maar een twintigtal kilometers per rit.Dit is echt balen!!

    10-05-2008 om 00:00 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (11 Stemmen)
    11-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wieltjeszuigers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze week wel geluk gehad met het weer.Ik ben nu bezig met ritten te rijden van om en bij de 50km.Van mezelf had ik nooit gedacht dat ik ooit een rit van 50km op de fiets zou maken vermits ik nooit graag met de fiets gereden heb.Maar sinds ik mij ben gaan bezig houden met het wielrennen,denk ik daar wel heel anders over.Het is eigenlijk begonnen toen ik met mijn nieuw digitaal foto toestel eens wat foto's wou gaan maken van de cyclocross in Niel.Daar was ik zo van onder de indruk van Sven Nys,Bart Wellens en andere Niels Alberten,dat ik sinds dan geen enkele koers meer gemist heb.Vorig jaar ben ik dan eens naar de start van een rit in de Eneco-toer gaan kijken(Antwerpen)en enkele dagen later een voorbijkomst in Boom.
    Wat me vooral aantrok waren de koersfietsen waar deze jongens mee reden.Daarna is de lectuur gekomen in de vorm van fiets magazines en brochures uit de fietswinkels.Je begrijpt dat het van dan als maar sneller is gegaan tot op dit moment dat ik zelf een koersfiets heb en al 350km in de benen heb.Als het weer ons lief is,zal dit aantal snel stijgen.
    Gisteren eens een andere route gereden namelijk langs de Schelde dijk richting St.Amands.Blijkbaar ben ik niet de enige die zich met deze hobby bezighoudt.Het aantal wieler toeristen was niet te tellen.Ik denk dat de ervaren gasten de bleukes er zo uithalen want een tweetal wist van mij handig gebruik te maken als windscherm.Persoonlijk doet mij dat niets want ik hou mijn eigen tempo aan,of er nu iemand als wieltjeszuiger speelt of niet.
    Alléé genoeg geschreven 'tis tijd om mijn volgende toer te beginnen.tot ziens en
    "VIVE LE VELO"

    11-04-2008 om 13:18 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    24-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedoopt.
    Vandaag gestart bij een temperatuur van amper 3°C.Ik dacht het regent  niet 'k zal het er toch maar op wagen.Eerst voelde ik het nog een beetje van gisteren (zitvlak) maar na enkele minuten werd het beter.
    Ik heb het voordeel om in een gebied te wonen dat dicht tegen het water ligt namelijk aan de ene kant de Rupel en aan de andere kant de Schelde met als gevolg kilometers dijk om op te fietsen.Zaaaalig!!Nu ben ik zo een half uurtje aan het rijden toen het plots redelijk donker werd.Mijn eerste gedacht was zou ik nu terug draaien of die enkele kilometers nog doen die ik als doel opgesteld had .Op het moment dat deze gedachte door mijn hoofd ging,begint het toch wel te sneeuwen zeker(en nog geen klein beetje).oeps!!Ik was wel gekleed tegen wind en koude maar op nattigheid was ik eigenlijk niet voorzien.Wat nu!In de verte zag ik een viaduct van de E19.Mijn redding dacht ik.Daar dan maar heen gefietst zodanig dat ik toch kon schuilen tegen de sneeuw.Blijkbaar was ik de enige wielertoerist met dat gedacht,want de anderen bleven duchtig door fietsen.Na een tijdje komt er een oude man voorbij gefietst die nog roept "'t is al over zenne".Van de moment dat hij vanonder de viaduct komt slaat hij zijn remmen dicht en maakt rechts omkeer terug mijn richting uit.Het was dus "nog niet over"(met sneeuwen).Blijkt  dat de man ook al wat jaartjes met de koersfiets op pad is maar riskeerde het vandaag niet om de koersfiets van stal te halen wegens het slechte weer.Hij heeft de "mont Ventoux"gedaan zei hij en vond dat het nog te doen was.Maar alléén zou hij het niet meer doen,liever in groep.Wel vond hij dat het niet meer zo goed ging als vroeger."Ik ben ook al 78 jaar(!)vertrouwde mij nog toe.Ik had zo iets van amai als ik op die leeftijd nog dagelijks met mijn fiets kan bollen das toch teken dat het nog goed gaat.
    Stilaan begon ik af te koelen en kreeg ik het koud terwijl het nog altijd "niet over" was.Dan toch maar vertrokken door de sneeuw met tegenwind als toemaatje.Na enkele minuten was het dan toch "over" en scheen de zon volop.Ondertussen was het al 12.20u.Toen ik thuis kwam stond het ontvangstcomitee al klaar met een lekkere maaltijd en een warme kop koffie.
    Bij deze is mijn fiets(en ik ook)dus officieel GEDOOPT!
    PS:Ik heb mijn fiets zojuist eerst gaan afwassen zodat hij er weer als nieuw uitziet voor de volgende rit.

    24-03-2008 om 15:55 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (8 Stemmen)
    23-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tweede rit
    Vanmorgen nog een ritje gereden om de feeling van de fiets een beetje in de benen te krijgen.Het begint al goed te beteren.
    Het zijn nog geen grote afstanden(vandaag 17 km)maar het is best om in het begin niet te lang in deze houding te blijven als je het niet gewoon bent.
    Er zaten enkele bergopjes in(kort maar hevig) die ik met veel minder moeite nam als met mijn gewone fiets.Deze weegt dan ook meer dan het dubbele dan de koersfiets.Al bij al begin ik er mij al goed op te voelen,vooral minder gespannen.Van zadelpijn voorlopig nog geen last.

    23-03-2008 om 14:12 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    22-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste rit
    Vandaag mijn fietscomputer erop geplaatst en voor een beetje meer comfort een gel hoesje gaan kopen om over het zadel te spannen,want ik heb nog geen broek met zeem.
    Gelukkig regende het niet zodat ik een  testrit kon maken.De eerste rit ging al een beetje beter dan  het naar huis rijden gisteren.Het verschil met een gewone fiets is groot.Niet allen de manier van rijden en het comfort,maar ook qua snelheid.Door het lagere gewicht (van de fiets maar ondertussen ook van mij)en de andere houding gaat de snelheid er wel degelijk op vooruit.Na een zevental kilometer houd ik het voor bekeken ,want ik ben een zakdoek vergeten met alle gevolgen van dien.Ik heb de indruk dat het stuur wat aan de lage kant staat.
    Als ik dit na enkele ritten nog altijd vind ga ik toch eens vragen of het stuur niet wat hoger mag.Het kan zijn dat het went na een tijdje.Ook aan de hardheid van zo'n zadel moet ik nog wennen.

    22-03-2008 om 18:46 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiets is aangekomen
    Gisteren bericht gekregen dat mijn fiets klaar is om af te halen.Niet langer gewacht en direct naar de fietsenhandel gereden.Nogmaals een wouw gevoel maar dan een veelvoud van vorige week.Na wat uitleg over het schakelen naar huis gereden voor de eerste keer op een koersfiets.
    Wat een ervaring,ik heb het gevoel dat ik terug moet leren fietsen.Door de lage houding vind ik het best akelig.Gelukkig is het niet ver rijden en zit ik tussen twee regenvlagen in.

    22-03-2008 om 18:27 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beslissing
    Vorige week zaterdag naar Schoten gereden waar een nieuwe fietsenwinkel open gegaan is.Wat zien we daar?Een zwarte met rode lijntjes kortom mijn droomfiets.Een nieuw merk wel degelijk maar geen crossfiets.Zag er toch ook stevig gebouwd uit met zijn fijne bandjes .Eens in de hand gehouden ,wouw gevoel komt boven.Lijkt me toch wat,naar andere merken gaan kijken,niet mijn goesting . Terug naar die eerste,liefde groeit!! Ook verkrijgbaar bij onze plaatselijke fietshandel.(joepie)
    Vandaar naar pl.fietsenhandel gereden.Overtuigd en fiets besteld

    22-03-2008 om 18:14 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.welk merk en kleur?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het begon allemaal met het wedstrijdshirt van "allee allee zimbabwee" te kopen.,dan nog een bijpassende vest met lange mouwen een windjack,handschoentjes , nog enkele shirts en een helm allen in de kleuren zwart en rood.
    Voor de kleur van de fiets was ik al snel overtuigd,het moest een zwart/rode zijn.In welke schakeringen was niet echt belangrijk.
    Na enkele weken wikken en wegen was ik er in eerste instantie in geslaagd om voor een "crossfiets" te kiezen.Dit omdat de dikkere banden wat steviger zijn voor op onze in niet al te beste staat verkerende fietspaden.
    ps:Als je op de foto klikt zie je een grotere versie!!

    22-03-2008 om 00:00 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.records gebroken

    Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt.  Het is gewoon zoals je het zélf wenst.  Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed.  Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.

    Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat.  Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard. 

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is em
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door mario b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (10 Stemmen)


    Archief per week
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 08/06-14/06 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs