Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Beoordeel dit blog
Office Management in een digitale omgeving
Verloop opdrachten
03-06-2009
Portfolio
Vandaag heb ik het portfolio bijgewerkt. Aanpassingen aangebracht en nieuwtjes toegevoegd. Tijdens het laatste uur zullen we elkaars portfolio moeten beoordelen.
Het laatste onderwerp dat in de les wordt aangehaald is Lotus Notes. Dit programma heeft hetzelfde uitgangspunt als MS Outlook. Er zijn dan ook enkele verschillen tussen de 2 programma's. Maar een verschil is dat het met dit programma wel lukte om agenda's te delen.
Ms Outlook is een software programma waarin je verscheidene functies hebt. Dit programma is vooral gericht voor het verzenden en ontvangen van mails. Tijdens de les hebben we de functies zelfstandig mogen uitproberen. Zo hebben we elkaar een uitnoding gezonden voor een vergadering waar we dan op moesten reageren. We hebben een agenda moeten beheren en een nieuwe agenda moeten toevoegen. notities maken, taken invoeren; Jammer was dat het programma met momenten niet werkte. Ik heb tijdens de les er niet veel aan kunnen werken.
Eerst hebben we een beetje uitleg gekregen over het programma, wat het kan, waarvoor je het kan gebruiken. Ook hebben we een paar kleine oefeningen klassikaal gemaakt. Tijdens de les hebben we ons eigen project moeten verwezenlijken. We moesten een opendeurdag organiseren. Eerst heb ik alles opgesteld in Excel en vervolgens geordend volgens opvolging. Dan heb ik alles overgenomen in Ms Projects.
Als opdracht van deze week hebben we een groepswerk gekregen. Samen moeten we op zoek gaan naar informatie over 4 verschillende thema's. Ik heb samen met Michelle Klaps het onderwerp digitaal archiveren gekozen aangezien wij reeds over informatie betreffende dit onderwerp hadden. We zijn als volgt te werk gegaan. Eerst hebben we een kleine vergadering gehouden. Hierbij werden de onderwerpen verdeeld onder ons, we werkten per 2 aan een onderwerp. Dan hebben we een beetje besproken wat iedereen verwacht en als laatste zijn we aan de slag gegaan.
Michelle en ik vonden al vlug genoeg relevante informatie m.a.g. dat we vandaag onze opdracht hebben kunnen volbrengen.
Op het einde van de les hebben we weer met z'n allen bijeen gezeten en hebben we eens overlopen hoe ver iedereen staat.
Vandaag heb ik gewerkt aan mijn e-portfolio. Ik heb een lay-out gemaakt en vervolgens al enkele taken toegelicht en er de bijhorende links aan toegevoegd.
Secretary Plus wil dat ik een enquête maak voor de richting Office Management aan KHLim. Secretary Plus wil graag weten hoe goed de studenten de organisatie kent en wat ze erover weten.
Voor deze enquête heb ik de site van Secretary Plus gehanteerd.
Ik heb de enquête online gemaakt en daarna doorgestuurd naar de studenten van 2MAs. Als de enquêtes ingevuld zijn, sta ik in voor de verwerking van de gegevens.
Voor onze volgende opdracht heb ik een trip naar Parijs moeten boeken voor mijn baas. Hierbij moest ik het vervoer, logement regelen. Tevens heb ik nog een vergadering moeten organiseren. Hiervoor heb ik gekozen voor een hotel waar alle conferentie faciliteiten inbegrepen waren. Aangezien we bij Organisatie en Onthaal een les hebben gezien hoe we hotels, vluchten, huurauto's en dergelijke moeten boeken heb ik deze informatie gehanteerd en toegepast bij deze boekingen.
Voor onze volgende opdracht moet elk een PowerPoint presentatie maken over een bepaald onderwerp. Mijn onderwerp is Open Source. Ik had hier nog nooit van gehoord, en dus ging ik via google en wikipedia op zoek naar wat meer informatie.
OSS is software waarvan de code wordt meegeleverd zodat de gebruiker het programma kan aanpassen naar eigen behoeften.
Een bijkomend gegeven was dat de presentatie origineel moest zijn, dus ben ik op zoek gegaan naar een bijpassende achtergrond, een code! Hoewel Mevr. Timmers dit geen ideale achtergrond vond, vind ik dat wel. Ook omdat ik op die manier kan aantonen dat ik meer kan dan een gewone achtergrond uit de lijst te kiezen. Want ik heb eerst een foto gezocht, die vervolgens vervaagd via Word. Deze opgeslagen als afbeelding en vervolgens deze afbeelding als bitmap ingevoegd. Voor mij is het resultaat zeer geslaagd!
Er moeten nog enkele aanpassingen gebeuren i.v.m. de animatie en klaar.
Afgelopen donderdag is de videoconferencedoorgegaan. Enkele van de klas hadden hun laptops meegebracht zodat we per 2 in een ander lokaal konden gaan zitten. Hierdoor zou de meeting dan ook echter lijken. Mevr. Timmers heeft voor de webcams en microfoons gezorgd. We zijn te werk gegaan via het programma Skipe. Dit is een zeer efficiënt programma enkel is het spijtig dat je, indien je met meerdere een conversatie houdt, je geen beelden van elkaar kan zien.
Tijdens deze meeting hebben we besproken hoe iedereen te werk is gegaan bij de voorgaande opdrachten. Hierbij kwamen vaak dezelfde antwoorden terug, maar ook enkele nieuwe ingevingen waar ik zelf nog niet aan had gedacht. Interessant dus!
Ik vond het eens een fijne ervaring aangezien ik nog nooit aan een videoconference had deelgenomen.