• donderdag 20 mei 10 Stadionvijvers waregem
  • 27/4/2010 destelbergen
  • solosessie cd in nukerke 4/5/2010

Laatste commentaren
  • feeder vissen (axel dupont)
        op 29/4/2010 waregem kleine vijver
  • . (R4)
        op onze blog is gestart !!
  • olala:) (verlee & barzie)
        op terug een vissessie op donderdag 10 december
  • Pitta (Geert Roegiers)
  • methodfeederteam wm & cd
    feedervissen met de method
    22-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 20 mei 10 Stadionvijvers waregem
    Onze vertrouwde stek was weer aan de beurt, we visten aan de zijkant van de voetgangersbrug.
    Aan de oevers was er veel karperactiviteit van het afleggen, maar vangen zat er overdag niet in.
    Een bevriende visser zei "ze hebben geen tijd om te eten , ze zijn te druk bezig met vrijen!!!"
    tegen de avond kreeg cd een mooie run met als resultaat een mooie karper van boven de 7 kilo.
    Ikzelf had al de hele dag zitten feederen met wat brasems, 2 zeelten, mooie winde en kroeskarpers als resultaat.
    Tegen de avond waagde ik me terug langs de kanten en met resultaat ik ving er nog 3 mooie karps met voor mij een beste jaarprestatie als hoogtepunt.
    Een "beer" van 12 kilo op de getunde methodfeeder is niet slecht al zeg ik het zelf.
    Cd ving zijn karp met zelfgemaakte boillies, ik de mijne met gekochte, spijtig, we moeten nog verder sleutelen aan onze recepten.
    Alle suggesties zijn welkom!!!!
    ps er staat een foto bij met een lange gecamoufleerde feederaar, vind de feederaar!!!!

22-05-2010 om 16:12 geschreven door methodfeederteam wm & cd

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18/5 sessie te Nukerke
    We gingen ons geluk beproeven met zelfgemaakte boillies in het rustige Nukerke.
    Zoals altijd zaten we op de grootste vijver van de 3. De karpers waren duidelijk aan het afleggen geslagen.
    Langs de kanten was er veel activiteit, en zodoende werd er op karper langs de kanten gevist.
    mijn vispartner ving er een mooi exemplaar, maar de grote aantallen bleven uit alsook de grotere gewichten.
    De grootste ging rond de 7 kilo, toch mooi.
    Het weer was goed en het gezelschap ook dus wat moet men nog meer hebben....

22-05-2010 om 16:00 geschreven door methodfeederteam wm & cd

11-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29/4/2010 waregem kleine vijver
    voor de eerste keer zitten we samen aan de kleine vijver in waregem, het gaat een warme mooie dag worden.
    cd was er iets vroeger dan ik en snel na het eerste maal ingooien kreeg hij een run, een mooie karper van om en bij de 7 kilo was het resultaat.
    het weer was prachtig en heel warm. ik viste met de feeder en 1 karperstok en mijn viscollega met 2 karperstokken.
    met de feeder was het vangen van grote brasem en grote winden geen probleem, karpers strikken was een ander paar mouwen.
    cd kreeg een mooie zeelt aan de haak en tegen de avond ving ik nog een karper vlak tegen een eiland in het midden van deze put.

11-05-2010 om 10:37 geschreven door methodfeederteam wm & cd

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27/4/2010 destelbergen
    cd was er al van 's morgens ik mocht pas buiten na de middag, hahahah.
    het plan was met homemadeboilies wat karpers te verschalken, en liefst nog wat grotere exemplaren !!!
    we zijn nu aan het experimenteren om zelf onze boilies te maken en cd bijt de spits af met een paar eigen brouwsels.
    niet slecht voor een begin maar het ultieme recept moet nog verfijnd worden, hahahah, enige suggesties ??????
    die dag werd er tal van mooie vissen gevangen, de grootte is op dit water wel wat lager dan in nukerke maar des al niet te min waren er die dag een paar mooie runs.
    op een foto kan je ook de montage zien van de karperhengel voorzien van de method .

11-05-2010 om 10:03 geschreven door methodfeederteam wm & cd

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.solosessie cd in nukerke 4/5/2010
    Cd ging even solo (het past niet altijd om samen langs de waterkant te vertoeven)
    de dagopbrengst was goed ; een karper of 8 met de method op de karperstok gemonteerd.
    zo zie je het nut van de methodfeedersysteem op de karperhengel, een mooie bal voer op je stek samen met eventueel nog een pva-bag en je haakaas.
    uitschieters die dag waren 6.3 kg en 7.2 kg.
    uiteraard is het wachten op wat grotere kanonnen van hopelijk boven de 10 kg.
    we doen ons best!!!

11-05-2010 om 09:36 geschreven door methodfeederteam wm & cd

24-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 22 april teleurstellende prestaties !!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We zijn naar een van onze vaste stekken afgezakt om eens met de method op karper te vissen.
    Onze feederhengels zijn thuisgebleven en we hebben onze karperstokken ingezet met hoe kan het ook anders een methodmontage op 1 van de 2 stokken.
    Het was een dag met niet het resultaat die we betrachten nl. het vangen van een paar grote exemplaren.
    Een paar brasems werden gehaakt maar op het nippertje kon christiaan nog een karper verschalken, een schub van een kilo of 4.
    Toch wel een beetje teleurgesteld keerden we huiswaarts, een grote troost hadden we nog, er werd die dag bitterweinig karper gevangen!
    Een koude nacht ervoor van -3 ° en een oostenwind kon ons wel eens de das omgedaan hebben die dag.
    Maar zoals we altijd zeggen, de volgende keer zal weer een verassing kunnen zijn.

24-04-2010 om 16:36 geschreven door methodfeederteam wm & cd

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 april 2010 sessie te nukerke
    Voor de verandering eens op een maandag gaan vissen, iedereen is aan het werk en wij hebben een mooie dag uitgekozen om onze hengels eens uit te werpen in NUKERKE.
    We waren vergezeld van nog 2 feederaars (natuurlijk niet zo goed als wij !!!!, hahahahah),
    Het was een mooie lentedag met een paar leuke vangsten. Naast de grote brasem kwamen ook al gauw een paar mooie karpers in onze netten te liggen.
    Jammer dat we om 19hr moesten stoppen want er gingen zeker nog een paar mooie karpers de revue zijn gepasseerd.
    9 hr is het sluitingsuur van de vijver, spijtig maar we komen zeker nog terug !!!

24-04-2010 om 16:28 geschreven door methodfeederteam wm & cd

23-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 maart NUKERKE
    Na de lange koude winter is het weer nu toch aan een lentefase begonnen. Het beloofde een mooie zonnige dag te worden met temperaturen rond de 17-18 graden.
    We zijn afgezakt naar Nukerke, vorig jaar visten we hier ook al,maandag had Christiaan hier ook al geweest en had er 16 gevangen,  er liggen hier 3 vijvers en vissen met een dagvergunning is mogelijk.
    Het vangen ging de hele dag moeilijk, tot op de avond. we visten niet ver uit de kant en dat gaf nog hele mooie resultaten.
    Christiaan ving op een kwartier tijd 2 heel mooie vissen van 7.5 kilo en 6.5 kilo, ikzelf ving er een van 9.2 kilo.
    Voor deze vangsten doen we het, dit doet een "ellendige" dag vergeten en we keerden heel tevreden huiswaarts

23-03-2010 om 08:07 geschreven door methodfeederteam wm & cd

27-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug van start
    Na een lange winter en een noodgedwongen winterstop konden we eindelijk nog eens uitrukken, we hadden allebei wat nieuw materiaal mee om uit te proberen. Echt warm was het niet maar met een graad of 9 kunnen ze ons niet meer binnenhouden.
    we hebben een sessie gehad op donderdag 25 februari en vrijdag 26 februari, telkens op de visvijver te Destelbergen.
    donderdag werden er een 5-tal vissen bovengehaald en vrijdag waren het er al een stuk of 10, stilletjesaan komen we terug op gang.
    De karpers beginnen ook weer te "bijten" en dat stemt ons vrolijk, de brasem begint ook weer stillaan van de partij te zijn.
    Maar het belangrijkste is dat we weer eens aan het water konden zijn en eens goed konden lachen.
    hierbij een paar foto's van de vangsten, altijd mooie plaatjes om eens te zien.
    Donderdag 4 maart gaan we onze hengels terug eens uitgooien in Waregem aan de stadionvijvers waar we heel dikwijls terug te vinden zijn.
    Ik hou jullie op de hoogte.

27-02-2010 om 16:35 geschreven door methodfeederteam wm & cd

10-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug een vissessie op donderdag 10 december
    De donderdag is zo een beetje onze vaste dag dat we er op uittrekken om onze geschubte vriend bij de lip te vatten.
    Opnieuw ging het richting destelbergen waar we op onze vaste stek gingen zitten.
    Er was wat meer wind en het is al wat kouder maar dit houd ons niet tegen!!
    goed gezelschap en een warme koffie doen dit al snel vergeten.
    Met het voer voor de method ben ik wat aan het experimenteren, een mengemling van verschillende voeren van sonubaits staat op het menu nl;
       een deel GREEN
       een deel METHOD MIX
       een deel pellets (2 mm)
       een deel geroosterde hennep
    Kwestie van eens de verschillende zaken uit te testen die SONUBAITS aanbied, ze hebben namelijk een voortreffelijk gamma op de markt momenteel.
    Allebei gebruiken we heel veel zaken van deze fabrikant , ook onze boillies voor aan het hair komen dikwijls van hun.
    Christiaan ving die dag de zwaarste carp die we daar al gevangen hebben nl. rond de 6.3 kg.
    Samen vingen we die dag toch meer dan 20 stuks, niet slecht toch voor midden december , de meeste werden verschalkt met de method feeder,
    een 5 tal met de karperstok, een mooie brasem was er ook nog eens bij.
    weer 2 gelukkige mensen die een mooie dag beleefd hadden.