Inhoud blog
  • Gebouwen (link)
  • leuk filpje
  • stamwapens
  • eenheden
  • Aanvalsdorpen en verdedigingsdorpen.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Een interessant adres?
    Welkom op mijn blog!
    Welkom op mijn blog!
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    astralis
    www.bloggen.be/astrali
    Rondvraag / Poll
    monstertrucks
    is het leuk
    is het saai
    is het voor jongens en meisjes
    of tipisch voor jongens
    of meisjes
    wil je het op tv zien
    walg je ervan
    Bekijk resultaat

    De leukste website

    17-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebouwen (link)
    http://nl8.tribalwars.nl/help2.php?article=buildings
    http://nl7.tribalwars.nl/help2.php?article=buildings
    http://nl6.tribalwars.nl/help2.php?article=buildings
    http://nl5.tribalwars.nl/help2.php?article=buildings
    http://nl4.tribalwars.nl/help2.php?article=buildings
    http://nl3.tribalwars.nl/help2.php?article=buildings
    http://nl2.tribalwars.nl/help2.php?article=buildings
    http://nl1.tribalwars.nl/help2.php?article=buildings


    Deze link geeft info over de gebouwen, e.d.
    Je vindt de link ook als je op je hoofdgebouw klikt.
    Staat dan rechts bovenin, bij je gebouwen.

    17-05-2008 om 19:53 geschreven door Mehdey  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (10 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuk filpje
    leuk filmpje voor op je profiel



    http://blade.youaremighty.com/

    17-05-2008 om 19:50 geschreven door Mehdey  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stamwapens
    heb je stamwapens nodig
    hier krijg je er












    17-05-2008 om 19:46 geschreven door Mehdey  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (35 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eenheden
    Legers hebben pas nut als ze worden gebruikt waar ze voor bedoelt zijn.
    Bijvoorbeeld als je een dorp aanvalt met een leger speermannetjes zullen die snel sterven tegen de verdediging van de tegenstander. Ook als je op je bijlstrijders vertrouwd in je verdediging, zal dit weinig effect hebben.

    Overzicht aanvalslegers:
    -Bijlstrijders
    -Lichte cavelerie (goeie farmers !)
    -Bereden boogschutters
    -Zware cavelerie
    -Rammen
    -Katapulten
    -(ridder)

    Overzicht verdedigingslegers:
    -Speervechters (goeie farmers, als je nog geen lc hebt)
    -Zwaardvechters
    -boogschutters
    -zware cavelerie
    -(ridder)

    De Muur beschermt je dorp tegen aanvallers.
    Je dorp krijgt een basisverdediging, en je verdedigende troepen worden percentueel sterker.
    De Muur is ongetwijfeld een van de belangrijkste gebouwen van ieder dorp en is essentieel in de verdediging.
    Hoe hoger het level van de Muur, hoe beter de basisverdediging en de percentuele bonus zijn.

    17-05-2008 om 19:45 geschreven door Mehdey  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanvalsdorpen en verdedigingsdorpen.
    Aanvalsdorpen en verdedigingsdorpen.

    Als je meer dan 2 dorpen hebt, verdeel dan je dorpen in aanvals- en verdedigingsdorpen.
    Gebruik je verdedigingsdorpen om je aanvalsdorpen te beschermen en bouw uitsluitend aanvalstroepen in je
    aanvalsdorpen. Ideaal is twee verdedigingsdorpen per aanvalsdorp. Als je veilig ingebouwd zit tussen veel
    stamgenoten kun je ervoor kiezen om een verdedigingsdorp per aanvalsdorp te bouwen, maar dat risico is
    uiteraard voor jezelf.


    Zorg dat je in je verdedigingsdorpen zoveel troepen over hebt dat je stamgenoten snel kunt ondersteunen.
    Hiervoor zijn zware cavalerietroepen erg handig, aangezien ze zich snel verplaatsen. Als je niet zo van de
    troepenverplaatsingen bent kun je beter zwaard en speertroepen bouwen, aangezien die voor dezelfde hoeveelheid
    grondstoffen effectiever zijn dan de collega's te paard.

    17-05-2008 om 19:44 geschreven door Mehdey  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aanval
    Kijk eerst en vooral goed naar de speler die je aanvalt, of deze groter is dan jou of als hij/zij meerdere dorpen heeft dan één. Kijk dan naar de stam, ga duidelijk geen stamgenoten of bondgenoten aanvallen maar ook naar stammen die groter zijn of erg snel ondersteuning kunnen bieden
    De beste en meest gebruikelijke manier is met 5 aanvallen en eventueel fakes.
    1e aanval: zoveel mogelijk bijlen + lichte cavalrie (en eventueel rammen, als de muur op level 20 is, zijn 400 ram genoeg om deze tot 0 te herleiden normaal gezien), (dus het veegleger zeg maar)
    2e aanval: -+500 bijlen + 1 edelman
    3e aanval: -+500 bijlen + 1 edelman
    4e aanval: -+500 bijlen + 1 edelman
    5e aanval: Verdedigende troepen + 1 edelman (vb. 3000 speren / 3000 zwaarden / 3000 bogen)

    De laatste stap is zeer belangrijk, want het kan zijn dat een andere speler hetzelfde dorp wou, OF dat het slachtoffer een poging doet om het pas overgenomen dorp weer terug te pakken. dan zal zijn edelman doodlopen tegen je verdediging. En blijft het dorp met de lage toestemming van jou. Want door de toestemming zou 1 edelman genoeg kunnen zijn om het dorp weer kwijt te raken.

    Tips:
    *Scout het dorp eerst, beste is om dat enkel te doen als hij dicht bij je zit, anders kan hij zijn troepen wegsturen, of troepen uit andere dorpen bijhalen of ondersteuning vragen. Een verrassingsaanval zou nice kunnen zijn maar kan ook vreselijk verkeerd aflopen.

    *Maak gebruik van fakeaanvallen, stuur 5 aanvallen van 350 verkenners + 10 katapulten naar zijn sterkste dorp, en je neemt een dorp over dat iets zwakker is, hij zal sowieso het sterkste dorp beter verdedigen (dit enkel als het om meerdere dorpen van 1 speler gaat)
    *Stuur in je eerste wave katapulten(liefst 500) voor zijn boerderij of kazerne.
    *Als je snel een dorp wil overnemen, zorg dat je bent georganiseerd en dat je 4 edelmannen hebt.
    *De nachtbonus is tussen 1.00 en 7.00, dus maak hier voordeel van indien je ongeveer 7 uur van het slachtoffer zit, stuur je troepen om middernacht, en ze komen na de nachtbonus aan, de kans is zeer klein dat hij online zal komen in die tijd.

    *Indien je een scoutsrapport hebt, speel met de simulator om te zien hoeveel troepen je best kan sturen in je 1e wave.

    *Let op de moraal, die is zeer belangrijk, dus bij de simulator moet je die moraal ook invoeren, het kan je je volledig leger kosten indien het om een zwakke speler gaat.

    Veel succes met het overnemen van dorpen,
    Nog een tip: Sommige spelers gebruiken deze technieken zelf en weten dus de zwakke plek van het veegleger en edelman, namelijk dat alle troepen worden weggehaald als de veegaanval binnenkomt en de troepen terughaalt als de edels binnenkomen.
    Een manier om dit tegen te gaan is in de veegaanval enkele katapulten mee te sturen om hun verzamelplaats aan te vallen. Dit verhinderd hun van hun troepen terug te roepen naar het dorp.
    OPMERKING: De heropbouw van een verzamelplaats duur iets meer dan 4 minuten, je aanval zal dus goed getimed moeten zijn, hou er dus goed rekening mee dat de verdediger niet genoeg tijd mag hebben om dit terug op te bouwen voordat de edelmannen aankomen. Laat er ongeveer 03:30 minuten tussen zodat de verdediger de kans ziet om zijn troepen te timen, en neem dan die kans plots weg door zijn verzamelplaats de verdoemenis in te nemen.
    Veel succes iedereen.

    17-05-2008 om 19:42 geschreven door Mehdey  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.troepenmacht
    Vanaf de start
    In het begin moet je alleen je grondstofvelden uitbouwen!


    Vanaf 1000 punten
    Vanaf 1000 punten moet je beginnen met je verdediging op te bouwen.

    Eenheden
    - Rond de 600 Speervechters (ook handig om mee te plunderen)
    - Rond de 600 Zwaardvechters
    - Rond de 100 Bijlstrijders
    - Rond de 200 Verkenners
    - Rond de 100 Lichte Cavalerie (ook handig om snel of ver mee te plunderen)

    Gebouwlevels
    - Hoofdgebouw minimum op level 10
    - Kazerne minimum op level 5 (om sneller troepen te produceren)
    - Stal minimum op level 5 (om sneller troepen te produceren)
    - Smederij minimum op level 5
    - Marktplaats minimum op level 5
    - Houthakkers minimum op level 20 (grondstoffen zijn het belangrijkste in het begin)
    - Leemgroeve minimum op level 20 (grondstoffen zijn het belangrijkste in het begin)
    - Ijzermijn minimum level 18 (dit heb je het minst nodig, dus zorg ervoor dat deze altijd minimum 2 levels lager is dan de rest)
    - Muur minimum op level 15 (Zéér belangrijk!)

    De rest is niet echt belangrijk voor je voortbestaan. Dat moet wel omhoog, maar dat hoeven we hier niet allemaal te vermelden.


    Vanaf 2000 punten
    Maak nu je leger voor een dorp zo goed als af.

    Eenheden
    - Rond de 1200 Speervechters
    - Rond de 1200 Zwaardvechters
    - Rond de 300 Bijlstrijders
    - Rond de 500 Verkenners
    - Rond de 400 Lichte Cavalerie (neemt de taak over van de Speervechters, namelijk: Plunderen!)

    Gebouwlevels
    - Hoofdgebouw minimum op level 15
    - Kazerne minimum op level 15
    - Stal minimum op level 10
    - Smederij minimum op level 10 (Zie hier voor de verhoudingen over ontwikkelen)
    - Werkplaats minimum op level 2
    - Marktplaats minimum op level 8
    - Houthakkers minimum op level 25
    - Leemgroeve minimum op level 25
    - Ijzermijn minmimum op level 23
    - Muur level 20


    Vanaf 3000 punten
    Werk nu aan de verdediging van een tweede dorp

    Eenheden
    - Rond de 1500 Speervechters
    - Rond de 1500 Zwaardvechters
    - Rond de 1000 Bijlstrijders (maak je makkelijk Speervechters mee af als je dorp over gaat nemen)
    - Rond de 1000 Verkenners
    - Rond de 1000 Lichte Cavalerie
    - Rond de 50 Rammen
    - Rond de 50 Katapulten

    Gebouwlevels
    We gaan nu naar een adelshoeve toewerken

    - Hoofdgebouw level minimum op level 20
    - Kazerne minimum op level 20
    - Stal minimum op level 15
    - Werkplaats minimum op level 5
    - Smederij minimum op level 20
    - Marktplaats minimum op level 10
    - Houthakkers minimum level 28 (liefst 30)
    - Leemgroeve minimum level 28 (liefst 30)
    - Ijzermijn minimum level 28


    Vanaf 4000 punten

    Eenheden
    - Rond de 2000 Speervechters
    - Rond de 2000 Zwaardvechters
    - Rond de 1500 Bijlstrijders
    - Rond de 1500 Verkenners
    - Rond de 1200 Lichte Cavalerie
    - Rond de 100 Rammen
    - Rond de 100 Katapulten

    Gebouwlevels
    - Hoofdgebouw minimum op level 20
    - Kazerne minimum op level 20
    - Stal minimum op level 15
    - Werkplaats minimum op level 10
    - Smederij op level 20
    - Marktplaats minimum op level 20 (Ook dit is zeer belangrijk, zodat je goed grondstoffen kan wisselen tussen je eigen dorpen.)
    - Adelshoeve level 1 ( maak dan eerst lvl 2 aan voordat je edelmannen gaat opleiden. Met twee edelmannen is het makkelijker om een verder liggend dorp over te nemen. Als je dat dan hebt neem je er daarna eentje dat dichterbij ligt)
    - Houthakkers level 30
    - Leemgroeve level 30
    - Ijzermijn level 30


    Meer dan 5000 punten
    - Blijf voldoende troepen produceren. Lichte Cavalerie zijn goede troepen om te plunderen.
    - Neem pas dorpen over wanneer je er genoeg verdediging voor hebt. Dit wil zeggen dat je elke keer minimum 1000 Speervechters en 1000 Zwaarvechters moet kunnen meesturen wanneer je een dorp wilt edelen (overnemen). En er moeten dan natuurlijk voldoende troepen in het oude dorp overblijven.
    - Blijf dit schema voor ieder dorp aanhouden
    - zware cavalerie wordt niet genoemd. Deze kost veel aan GS en boerderijruimte. ZC kun je het best inzetten in een apart dorp met 1000 st tegelijk. Ze zijn dan geschikt om snel iemand te kunnen ondersteunen.

    Vuistregel voor troepen: minimaal net zoveel zwaard en speer (1:1) samen als dat het dorp punten heeft.

    Ook kun je gebouwlevels afbreken voor meer troepen. Breek echter verstandig en niet teveel af. Om sneller te kunnen bouwen kun je bv het hoofdgebouw uitbouwen tot lvl 25 maar later weer afbreken tot 20 tgv troepen. (ipv 217 plaatsen nog maar 99 nodig)

    17-05-2008 om 19:41 geschreven door Mehdey  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (11 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.perfect dorp
    HET PERFECTE DORP

    Het klinkt misschien idioot, maar het ideale dorp heeft minder dan 9000 punten!
    Grotere dorpen zien er stoer uit (zwaardere muren, slotgrachtje) maar zijn niet effectief.

    Het ideale dorp:

    Hoofdgebouw (Level 20)
    Dit is de hoeveelheid die je nodig hebt om een adelhoeve te kunnen bouwen. Een hoger level hoofdgebouw zorgt
    er enkel voor dat je sneller kan bouwen, maar je moet je afvragen of dat erg belangrijk is. Daarentegen kost een
    level 30 hoofdgebouw je enorm veel bevolking, die je dus minder kunt uitgeven aan troepen. Eventueel, als je je snel
    wilt ontwikkelen, kun je je hoofdgebouw tot 30 uitbouwen, en zodra alle gebouwen die je wil hebben klaar zijn
    breek je je kazerne af tot level 20.

    Kazerne (Level 20)
    Om snel troepen te kunnen bouwen en aanvullen als ze kwijtgeraakt bent is het handig je kazerne behoorlijk
    uit te bouwen. Het voordeel van de bouwtijd van een level 25 kazerne weegt mijns inziens echter niet op
    tegen het nadeel van een lagere troepencapaciteit.

    Stal (Level 15)
    Om snel troepen te kunnen bouwen en aanvullen als ze kwijtgeraakt bent is het handig je stal goed uit te bouwen.
    Maximaal kan, maar als je in de ideale aanvalsverhouding wilt bouwen (bijlmannen staat tot lichte cavalerie
    als 3 staat tot 1), dan zul je merken dat een level 15 stal voldoende is om ongeveer tegelijk je bijlmannen
    en je cavalerie klaar te hebben. Scheelt je ook weer wat troepen.

    Werkplaats (Level 5)
    In een werkplaats bouw je een beperkte hoeveelheid troepen, meeste mensen bouwen niet meer dan 200 rammen en
    200 katas in een dorp. Hier is vaak niet heel veel haast bij. Het is dus zonde van je bevolkingscapaciteit om
    een hoger level dan 5 te hebben.

    Adelshoeve (Level 1-3)
    Dit spreekt voor zich.

    Smederij (Level 20)
    Een level 20 smederij heb je nou eenmaal nodig voor je adelhoeve. Eventueel kun je daarna je smederij afbreken tot
    level 15, het level dat je nodig hebt om zware cavalerie te ontwikkelen.
    Let er wel op dat je dan geen Adelshoeve meer kunt gebruiken als je die al gebouwd had!

    Verzamelplaats (Level 1)
    Krijg je cadeau.

    Marktplaats (Level 15-20)
    Als je dorp volgebouwd is, en je troepen zijn ook maximaal, dan kan het handig zijn om je grondstoffen naar je
    andere dorpen te kunnen sturen. Een level 20 marktplaats is dan genoeg. Verder uitbouwen van de marktplaats
    kost je enorm veel bevolking.

    Houthakkers (Level 30)
    Leemgroeve (Level 30)
    IJzermijn (Level 30)
    Level 30, geen twijfel over mogelijk!

    Boerderij (Level 30)
    Om je totale bevolkingscapaciteit te kunnen benutten moet je boerderij naar 30.

    Opslagplaats (Level 30)
    Kost je toch geen bevolking.

    Schuilplaats (Level 1)
    Waar een level 10 schuilplaats handig
    voor kan zijn is als je toch aangevallen wordt, waarbij je muren vernietigd worden en je grondstoffen volledig
    gejat worden. Dan heb je met een level 10 schuilplaats in ieder geval 2000 grondstoffen van elk om de eerste paar
    levels muur weer te bouwen.

    Muur (Level 20)
    Duidelijk denk ik.

    Als je dan je punten optelt heb je 8.798 punten in je dorp. Elk punt meer is in principe, tenzij met een goed
    doordachte reden gedaan, weggegooide troepencapaciteit.

    Ter vergelijking. Iemand die zijn dorp volledig uitbouwt heeft 12.355 punten. Dat is 4208 bevolking die je niet in
    troepen kan stoppen. Je houdt dan nog 19.792 plekken over voor troepen.

    In het ideale dorp is dat: 3045 bevolking, zodat je nog 20.955 bevolking over hebt voor troepen. Dat betekent dat je bijna 1200 bijlmannen extra kunt produceren.


    Dit is een kopie van wereld 5.
    De regels m.b.t. een adelshoeve zijn in wereld 7 anders.
    Omdat je hier goudmunten slaat, hoef je niet per se steeds adelshoeves
    te bouwen om edelmannen te produceren. Je kunt er dus ook voor kiezen om je smederij maar t/m lvl 15 te bouwen, om zc te maken.
    Je hoeft je hier uiteraard niet exaxt aan te houden, maar dient als een basis

    17-05-2008 om 19:41 geschreven door Mehdey  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
    23-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.montertrucks
    ik, hou van monstertrucks
    jij ook
    het kan me toch niet schelen
    deze afbeelding moet je toch zien
    toch cool he
    beslis op de opvraag pol
    Monster Jam Wallpapers

    23-02-2008 om 15:43 geschreven door Mehdey  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (10 Stemmen)
    15-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BELGIË
    Klik op de afbeelding om de link te volgen BELGIË is een mooi goed land
    we zijn niet te arm en niet de rijk
    onze handel gaat goed  en daarom
    schrijf ik de brabançonne op
    O dierbaar België
    O heilig land der Vaad'ren
    Onze ziel en ons hart zijn u gewijd.
    Aanvaard ons kracht en het bloed van onze ad'ren,
    Wees ons doel in arbeid en in strijd.
    Bloei, o land, in eendracht niet te breken;
    Wees immer u zelf en ongeknecht,
    Het woord getrouw, dat g' onbevreesd moogt spreken:
    Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
    Het woord getrouw, dat g' onbevreesd moogt spreken:
    Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
    Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
    Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.

    15-02-2008 om 17:44 geschreven door Mehdey  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)


    Archief per week
  • 12/05-18/05 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008

    Rondvraag / Poll
    hoe vinden jullie school
    vind je het saai
    vind je het leuk
    heb je geen meening
    zou school niet mogen bestaan
    zou de school groter moeten worden
    Bekijk resultaat


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    We zijn de 17de week van 2024


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs