Inhoud blog
  • VTM wil ‘zo snel mogelijk’ af van doorspoelbare reclame
  • Qmusic Limburg gaat noodgedwongen nieuwe koers varen
  • Ish Ait Hamou maakt zijn opwachting op de radio
  • VRT lanceert app voor Memorial Van Damme
  • Orange-klanten schrikken zich rot na hoge roamingkosten in het buitenland: “278 euro voor drie dagen Frankrijk”
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Media en actualiteit

    01-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VTM wil ‘zo snel mogelijk’ af van doorspoelbare reclame
    Peter Bossaert, topman bij Medialaan, wilt reclame doorspoelen gedaan maken bij uitgesteld kijken. De distributeurs Telenet en Proximus zien dit niet direct zitten.
    Medialaan zegt dat dit een belangrijke stap is.  ‘We denken dat we kunnen wedijveren met de miljoenenproducties uit Hollywood. De belangstelling voor lokale producties is meer dan ooit intact. Dankzij de technologische mogelijkheden kijken zelfs meer mensen dan ooit naar onze content. Er zit veel waarde in het groeisegment van dat “nieuwe kijken”. Dat is heuglijk nieuws, maar om die waarde te grijpen, moeten wel een aantal zaken veranderen.’
    Met andere woorden: als mensen reclame blijven doorspoelen dan is Vlaamse televisie ten dode opgeschreven. Zo delen SBS-baas Peter Quaghebeur en Peter Bossaert dezelfde mening. 


    Belga. (25 augustus 2017). VTM wil ‘zo snel mogelijk’ af van doorspoelbare reclame. Geraadpleegd op 25 augustus via http://www.standaard.be/cnt/dmf20170825_03034771

    01-09-2017 om 15:29 geschreven door fereshtah  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Qmusic Limburg gaat noodgedwongen nieuwe koers varen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Music Limburg moet zijn programmering aanpassen met de komst van de nieuwe wetgeving. Deze zegt dat regionale commerciële omroepen niet langer programma's van een landelijke omroep mogen uitzenden. De directeur van Qmusic Limburg, Michael Bartelet, zegt dat ze de regels hebben aangevochten, maar helaas hebben ze niet kunnen winnen. 

    Tussen 9 en 13 uur werden er programma's uitgezonden vooral nieuws uit Limburg en de rest van de dag bestond uit landelijke programmering. Maar nu gaan ze dit moeten veranderen en meer nieuws brengen die gericht is op Limburg. Bartelet gelooft in de zender en wil de veranderingen op een positieve manier doorvoeren. 

    Maas R. (1 september 2017). Qmusic Limburg gaat noodgedwongen nieuwe koers varen. Geraadpleegd op 1 september via http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170901_00045792/qmusic-limburg-gaat-noodgedwongen-nieuwe-koers-varen



    01-09-2017 om 15:14 geschreven door fereshtah  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ish Ait Hamou maakt zijn opwachting op de radio
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanaf donderdag 5 oktober krijgen De Madammen op Radio 2 er een mannelijke aanwinst bij, namelijk Ish Ait Hamou, choreograaf, auteur en storytellers. éen jaar geleden had Ish opgeroepen aan zijn volgers op sociale media om levensverhalen met hem te delen en daar kwam heel veel reactie op. Hij wilde daar iets mee doen en is daarom naar "De Madammen" gegaan op Radio 2. Vanaf 5 oktober zal hij die reacties vertellen in zijn eigen segment "Verhalen aan Ish". De reden waarom hij heeft gevraagd om die verhalen te delen met hem is omdat hij een luisterend oor wil aanbieden aan de mensen die het nodig hebben. Ish: 'Wat mij het meeste is bijgebleven bij de gesprekken is dat de mens op zoek is naar een luisterend oor. Want enkel daar begint begrip. Het idee dat er naar jou geluisterd wordt kan vaak een helend effect hebben.'

    De Standaard. (31 augustus 2017). Ish Ait Hamou maakt zijn opwachting op de radio. Geraadpleegd op 31 augustus via http://www.standaard.be/cnt/dmf20170831_03045246

     


      

    31-08-2017 om 00:00 geschreven door fereshtah  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. VRT lanceert app voor Memorial Van Damme
    Technologie 

    Sporza en Kiswe mobile, een start-up, hebben een app gelanceerd waarbij alle loopnummers op de Memorial Van Damme gelijktijdig volledig te bekijken zijn. Via de app kan de gebruiker wisselen tussen de camera's die in het Koning Boudewijnstadion hangen. Maw de gebruiker kan zelf kiezen welke loopnummer ze volgen.
    (31 augustus 2017).  VRT lanceert app voor Memorial Van Damme. De Standaard, p15




    31-08-2017 om 00:00 geschreven door fereshtah  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orange-klanten schrikken zich rot na hoge roamingkosten in het buitenland: “278 euro voor drie dagen Frankrijk”
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Veel Orange-klanten die de laatste dagen naar het buitenland zijn gereisd, hebben een foutief factuur gekregen van hun roamingkosten. Ook al is dat afgeschaft, maar bij Orange bleef deze kosten oplopen. Heel wat gebruikers zijn ontevreden en willen hun geld terug. Orange heeft zich hiervoor verontschuldigd en heeft beloofd dit zo snel mogelijk recht te zetten. De woordvoerder van Orange, Jean Pascal Bouillon, zegt dat het een technische probleem was en via sociale media hebben ze laten weten dat niemand zich zorgen moet maken. Alles wordt terugbetaald.

     

    Het Nieuwsblad. (28 augustus 2017). Orange-klanten schrikken zich rot na hoge roamingkosten in het buitenland: “278 euro voor drie dagen Frankrijk”. Geraadpleegd op 28 augustus via http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170828_03038963

    Bijlagen:
    jj.png (2.2 KB)   

    28-08-2017 om 00:00 geschreven door fereshtah  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CIM-cijfers: radio in goeden doen
    De volgende resultaten zijn van de periode 8 april tot 3 juli dit jaar:

    Music groeit bij doelgroep 18-44 jarigen met 1,5%. De radiozender Joe groeit met 11,5% bij doelgroep 35-54 jarigen.

    « De cijfers zijn in lijn met onze verwachtingen, » vertelt Iwan Reuvekamp, programmadirecteur radio bij Qmusic« We schrijven voor beide merken een sterk verhaal. Fijn te zien dat Qmusic deze keer groeit en traditioneel sterk staat in de lente door onder andere de Foute maand. Ondertussen hebben we er al een zomer vol live-muziek aan de kust opzitten en is er morgen nog een Sunset Concert met Oscar & The Wolf. De week erna sluiten we de deuren van ons succesvolle Q-Beach House en knallen Sam & Heidi en Maarten & Dorothee terug vanuit Vilvoorde het najaar in. Bij Joe zijn Sven & Anke al enkele weken terug opgestart en ook Raf & Rani, Evi Hanssen en Kris Wauters zijn klaar voor het najaar. »

    VRT doet het ook goed met zijn openbare zenders: Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel en MNM. Ze hebben in totaal een marktaandeel van 64,4%.

     « Opnieuw kan VRT radio mooie luistercijfers voorleggen, » aldus Els Van de Sijpe, manager radio. « Elk op hun manier slagen onze netten er dagelijks in om een herkenbare en vertrouwde compagnon te zijn voor hun luisteraars. Radio 2 en MNM laten opnieuw stijgingen optekenen: Radio 2 bereikt dagelijks ruim 1,3 miljoen Vlamingen, MNM blijft de grootste zender bij jongeren (12 tot 24 jaar). Studio Brussel blijft zeer stabiel, Klara kent een lichte daling net als Radio 1. Dat is niet onlogisch, Radio 1 is de referentie voor nieuws en informatie. De actualiteit was dit jaar minder hectisch tijdens de periode waarin werd gemeten, van april tot juni: in 2016 was dat vlak na de aanslagen, en tijdens de Brexit en het Europees Kampioenschap voetbal. »

    Het beste cijfer in het algemeen is van Radio 2.

     « Wat een heerlijke vaststelling dat Radio 2 volgens deze nieuwe cijfers groeit bij alle leeftijdsgroepen, » zegt Jan Knudde, nethoofd Radio 2 heugelijk. « Als de grootste familie willen wij verschillende generaties verbinden met optimisme, een brede muziekmix en verhalen van echte mensen. Dat alle generaties dit weten te smaken, is het mooiste compliment dat onze luisteraars ons kunnen geven. »

    Nostalgie doet het minder goed. Ze is gedaald met 5,4% bij 12+ en is gestegen met 7% bij doelgroep 34-54 jarigen.

    « We zijn ontgoocheld in deze resultaten, die voor het eerst een daling in dag- en weekbereik vertonen, » vertelt algemeen directeur Dirk Guldemont« Bij de vorige golf werd nog het hoogste weekbereik in de geschiedenis van onze zender genoteerd; een zekere terugval was dan ook onvermijdelijk. We menen dat het historisch lage bereik van de totale radiomarkt en met name in de kerndoelgroepen 25-34 en 35-54 zich extra hard laat voelen in de cijfers van Nostalgie. We richten onze blik dan ook graag op dit najaar, waarin onze muziek en presentatie verder aangescherpt zullen worden en we met verrassende acties zullen uitpakken. Zo slagen we er ongetwijfeld in opnieuw meer luisteraars aan te trekken. Nostalgie beweegt met de glimlach mee op het ritme van de dag. Stefan & Sofie staan samen met Vlaanderen op tijdens De Goeie Morgen, gevolgd door Yves@Nostalgie. Tijdens het middagblok bepalen de luisteraars de playlist bij Draai Maar, Domi. De namiddag spendeer je in het goede gezelschap van Astrid. De avondspits trotseer je moeiteloos samen met Johan in de Nostalgie Roadshow. »

    PUB. (24 augustus 2017). CIM-cijfers: radio in goeden doen. Geraadpleegd op 24 augustus 2017 via https://pub.be/nl/cim-cijfers-radio-in-goeden-doen/



    24-08-2017 om 00:00 geschreven door fereshtah  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Radio 2 is grootste radiozender van Vlaanderen
    Radio 2 blijft de grootste openbare zender met een marktaandeel van 31,84%. Het is één van de populairste radiozenders in heel Vlaanderen. De cijfers werden bekendgemaakt door CIM. Dagelijks luisteren er zo'n 1,3 miljoen mensen naar Radio 2. 

    Studio Brussel komt op de tweede plaats met een aandeel van 12,47%, op drie Q-music met 11,08%, op vier MNM met 10,20% en op de vijfde plaats staat Radio 1 met 7,70%.

     

    Belga. (24 augustus 2017). Radio 2 is grootste radiozender van Vlaanderen. Opgehaald op 24 augustus via http://www.gva.be/cnt/dmf20170824_03032855/radio-2-is-grootste-radiozender-van-vlaanderen




    24-08-2017 om 00:00 geschreven door fereshtah  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRT steekt nieuwssite in nieuw jasje
    De nieuwssite deredactie.be is nu veranderd naar vrtnieuws.be. Deredactie.be heeft tien jaar bestaan, maar heeft nu niet enkel een nieuwe naam gekregen, maar de lancering gaat ook gepaard met een nieuw logo en huisstijl. Met de verandering willen ze de boodschap geven dat ze duidelijk en betrouwbaar nieuws willen brengen. Ze streven naar een moderne mediabedrijf die blijft evolueren. 

    Medianieuws. (22 augustus 2017). VRT steekt nieuwssite in nieuw jasje. Geraadpleegd op 22 augustus 2017 via http://www.mm.be/news-nl-25002-vrt-steekt-nieuwssite-in-nieuw-jasje



    22-08-2017 om 00:00 geschreven door fereshtah  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De omzet van Roularta daalt met 3,4%
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Financiële resultaten

    Roularta heeft in het eerste semester dit jaar een omzet van 232,7 miljoen euro gemaakt, een daling van 3,4% tegenover vorig jaar. Dit komt omdat de omzet van printmedia is gedaald doordat de reclame-inkomsten gedaald waren. Hun omzet van het audiovisuele sector stijgt dan weer wel met 1,4%, dankzij de mobiele telecom producten. De omzet van radio en tv stijgt ook met 2,6%. 

    Medianieuws. (21 augustus 2017). De omzet van Roularta daalt met 3,4%. Geraadpleegd op 21 augustus 2017 via http://www.mm.be/news-nl-24987-de-omzet-van-roularta-daalt-met-3-4

    21-08-2017 om 00:00 geschreven door fereshtah  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AB-groep lanceert nieuwe zender ABXplore
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nieuwe lancering

    Philippe Zrihen (algemene directeur ABXplore) kondig aan dat de AB-groep zijn aanbod uitbreidt met ABXplore, een nieuwe gratis televisiezender die vooral docu-reality's uitzendt met als doelgroep mannen tussen 19 en 49 jaar oud in Franstalig België. De zender zal elke avond vanaf 20h in HD worden uitgezonden; programma's bestaan uit thema's zoals avontuur, technologie, geschiedenis, auto's en extreme beroepen. 

    Medianieuws. (21 augustus 2017). AB-groep lanceert nieuwe zender ABXplore. Geraadpleegd op 21 augustus 2017 via http://www.mm.be/news-nl-24993-ab-groep-lanceert-nieuwe-zender-abxplore







    21-08-2017 om 00:00 geschreven door fereshtah  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 03/07-09/07 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs