Dat betekent dat de krantenwinkels tientallen liters bier moeten opslaan. De meeste handelaars zijn daar niet op voorzien. Bovendien werd er niet voldoende bier geleverd om alle Humo-kopers zes flesjes cadeau te doen. Daardoor krijgen de handelaars af te rekenen met boze klanten. Ook verkopen de handelaars tijdens de actie minder ander bier, wat hun omzet aantast. De actie was bovendien ruim vooraf aangekondigd, waardoor vaste klanten grote hoeveelheden Humo's reserveerden. De prijs van het tijdschrift ligt immers een stuk lager dan die van een sixpack Jupiler Tauro. Unizo, de organisatie voor zelfstandige ondernemers, vindt dat er afspraken moeten worden gemaakt over de gadgets die uitgevers bij hun publicaties schenken. Voorafgaand overleg moet verplicht worden gesteld. Ook willen de handelaars een vergoeding voor het extra werk dat de cadeaus met zich mee brengen. Ze vragen ook afspraken over wat wel en niet kan als gadget.
Tot nu toe werden er meestal boeken, cd's of dvd's als gadget weggegeven. Humo heeft ook al eens geëxperimenteerd met een gratis bioscoopticket voor 'De Helaasheid der Dingen'. Dat kwam uitgever Sanoma op een ruzie met de bioscoopuitbaters te staan.
bron:de standaard