Ook dit kwartaal zijn de cijfers van CIM niet rooskleurig
voor de geschreven pers. De oorzaken van de daling zijn onder meer de gratis
concurrentie op het internet en sociale media en de magazines van kranten in de
weekends. Ook zijn er steeds minder krantenwinkels en als er wel nog zijn komen
er minder mensen.
Dit kwartaal zijn de grootste klappen voor Story, die de
oplage met 22,6 procent zag dalen, Flair, min 17,1 procent en Humo, 12,8
procent. Maar voor de magazines van Roularta is er beterschap. Zo zijn Knack en
Trends-Tendances gestegen. Ook de tv-magazines verkopen meer met Teve-blad als
opvallende uitschieter, maar dat komt vooral omdat Teve-blad wordt meegegeven
met Story.
Op het vlak van maandbladen is het dan weer minder
rooskleurig. Zo daalde ook Joepie met 30 procent.
Bron: http://www.tijd.be/ondernemen/media_marketing/Story_Flair_en_Humo_grootste_dalers_bij_weekbladen.9704120-3133.ar
30-11-2015, 00:00
Geschreven door Laurens Boel
|