De Vijver koopt VT4 en Vijftv
 MBN|NIEUWS De Vijver, de holding boven o.a. het productiehuis Woestijnvis, koopt samen met Sanoma de zenders VT4 en Vijftv van het Duitse ProSiebenSat.1. Mediagroep Sanoma treedt in het kapitaal van De Vijver. Na deze transactie zullen de Belgische mediagroep Corelio, Wouter Vandenhaute/Erik Watté en ook Sanoma elk één derde van de aandelen aanhouden, meldt Sanoma Magazines. De Vijver wordt voor de volle 100 procent eigenaar van zowel Humo, DesertFishes als SBS.
"Zo groeit uit Woestijnvis, dat werd opgericht in 1997, een nieuwe mediagroep waarin het management samen gaat werken met twee sterke mediapartners, Corelio en Sanoma", klinkt het. Flanders Classics, organisator van wielerwedstrijden zoals o.a De Ronde van Vlaanderen, maakt geen deel meer uit van De Vijver, maar komt terecht in een aparte joint venture waarin Corelio en Wouter Vandenhaute/Erik Watté elk voor de helft zullen participeren. Dubbele stap "Met de intrede van Sanoma in ons kapitaal zetten we een dubbele stap: Humo gaat voor de volle 100 procent deel uitmaken van De Vijver, en we verwelkomen VT4 en VijfTV. De Vijver wil meer dan ooit de thuishaven zijn voor creatief talent in Vlaanderen. We blijven uitgaan van eigen sterkte en zullen in een open en constructieve sfeer met andere mediapartners blijven samenwerken. Woestijnvis is er dan ook op gebrand om van het volgende televisieseizoen het allerbeste te maken, en staat open voor een verdere samenwerking met de VRT", zegt Wouter Vandenhaute, CEO van De Vijver. "We willen als mediabedrijf blijven groeien. Dit betekent onze positie in de printmarkt consolideren, groeien in digitale media en onze portfolio uitbreiden met televisie. Met partners als Corelio en Woestijnvis ben ik ervan overtuigd dat dit het begin is van een langdurige en vruchtbare samenwerking", zegt Aimé Van Hecke, CEO van Sanoma Magazines Belgium. "De verkoop van de Belgische SBS-zenders vormt voor Corelio een unieke opportuniteit om zijn positie in het audiovisuele segment op een significante manier te versterken. Dat we dit project kunnen realiseren samen met onze bestaande partners binnen De Vijver en nu ook met Sanoma, biedt ons bijkomende garanties op slagen", klinkt het bij Luc Missorten, CEO van Corelio.HLN.BE
|