Gedichten
Categorieën
  • Absurd (11)
  • Even in ernst (4)
  • L'amour (5)
  • Minder subtiel (14)
  • Niet zo bedoeld (7)
  • Puntig (22)

  • Inhoud blog
  • Samenzijn
  • Lefgozer
  • Ziektebriefje
  • Toveren
  • Rekenaars


    HUMOR & ABSURDITEITEN
    GRAAG UW MENING
    20-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lefgozer


    een duif met veel lef

    dat een windhoos verkoos

    heeft geen heilzaam besef

    en is écht roekoeloos

    20-12-2009, 14:49 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Categorie:Puntig
    02-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziektebriefje


    ik meld me ziek tot tien april

    ‘k verrek hier van de pijn

    en wordt het warm en niet zo kil

    kan het ook tot in juni zijn

    02-12-2009, 15:44 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    Categorie:Puntig
    29-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toveren

    Al zijn kunstjes fout gegaan
    't is triestig eerlijk waar
    zie hem daar nu zielig staan
    echt een ont-goochelaar

    29-11-2009, 18:52 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Categorie:Puntig
    24-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rekenaars


    dat dit bestond
    verbaasde me niet
    intelligent en rond
    in geen cijfer te knellen
    je weet niet wat je ziet
    ze heeft echt een kont
    dat kan tellen

    24-11-2009, 00:00 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Categorie:Absurd
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vleesgeweer


    al is het nog pril
    bij de heer en de dame
    't contrast is zeker schril
    sta mij toe toch te geloven
    gooi man en vrouw samen
    dan komt het verschil
    wel snel genoeg naar boven

    24-11-2009, 00:00 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Minder subtiel
    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekkerbek

     

    Redelijk gênant, als je bekt

    En ineens iets vunzigs ontdekt

    als ik het nazie

    Is’t duidelijk spinazie

    Dat uw bijters bedekt


    U van groen

    Tussen tanden verweten

    Zei ze: ‘k moet toch iéts doen

    Om u groenten te doen eten

    05-10-2009, 00:00 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    Categorie:Puntig
    25-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verlegen


    Gebeurt er iets bijblijvend ooit

    Vertel ik het toch lekker nooit

    Halsstarrig beslist

    Zodat niemand het wist

    Dit blijft me bij

    Dit blijft van mij

    En zeker dat niemand het mist

    25-09-2009, 15:20 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Niet zo bedoeld
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo heb ik ze graag


    Het gezicht dat ik mis

    Staat voor mij als ik denk

    In volwaardige glorie

    En knipoogt als ik wenk

     

    Verlegen

    En af en toe volmaakt

    Als ze maar lacht

    En niet naar drama smaakt

     

    Ze is mijn bol

    Levendig heet en liefdevol

    Die stil en oprecht

    Mijn droomwereld raakt

     

    Één en al genot

    En één en al plezier

    Ik ken slechts één God

    Toch is ze niet hier

    Schaamteloze passie

    Een brok Lauws vertier

    Mijn verbroederende Lassie

    Een beestachtig dier

     

    De schat der schatten

    Die met haar waarde shoppen zou

    Om samen te vatten:

    Één en al vrouw

    25-09-2009, 00:00 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:L'amour
    05-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kippen

    Mijn kippen zijn niet gehoorzaam
    en luisteren zullen ze vertikken
    al heb ik hen iets te bieden
    van mij kunnen ze niets pikken

    05-09-2009, 19:54 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    Categorie:Puntig
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste zwemles II

    Die eerste gewenning
    aan het water en het chloor
    het kopje durven dompelen
    de angst die je verloor
    nu is het niet gewenst
    aan wal te blijven staan
    wees maar even sterk
    je moet het ondergaan

    05-09-2009, 18:06 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Puntig
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste zwemles

    Bij de eerste zwemles
    geen zin, dat weet ik nog
    ik wou gaan onderduiken
    maar de meester vond me toch

    05-09-2009, 17:54 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Puntig
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Had ik het je niet gezegd


    Had ik het je niet gezegd
    Vrouwen zijn gevaarlijk en bovendien
    Let op waar je ’t geld legt
    Wil je voor je veertig bankroet zijn misschien?

    Had ik het je niet gezegd
    Gokken is leuk maar teveel is teveel
    Je hebt je aan de kansen gehecht
    Nu slaap je in een doos tot aan uw keel

    Had ik het je niet gezegd
    Al is de vrouw weg, je hebt het kindje nog
    Dat is uw leven en dat is echt
    Gebruik het niet als bedelbedrog

    Had ik het je niet gezegd
    Neem geen hond dan toch liever een zwijn
    toch geen beest dat gaarne vecht
    Nu weet je niet waar baby’s beentjes zijn

    05-09-2009, 16:46 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Minder subtiel
    19-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raad voor de gedumpte

     

    Los het niet op met getover

    Al wat je krijgt is gedonder

    Geen verzoenkampioen

    Slechts twee keuzes van doen

    Zet er u over

    Of leg er u weer onder

    19-08-2009, 17:57 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Puntig
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stress


    Een nieuwe remedie

    voor vijandige stress

    kies euthanasie

    gegarandeerd succes

    19-08-2009, 17:55 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Minder subtiel
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raam


    Ik verafschuw de neiging

    Steeds uit mijn raam te kijken

    Hopend een glimp van je te zien

    Het zicht alleen vormt bedreiging

    Wat komt kan alleen maar blijken

    Je krijgt alleen wat je verdient

     

    Toch zou ik je lach terug willen voelen

    Je zachte ogen die verhalen vertellen

    Maar niet verklappen waarop ze doelen

    En alleen maar een richting spellen

     

    Ik zou een sprong willen nemen

    Vooruit of terug

    Als ik maar ergens anders sta

    En niet van de waarheid vlucht

     

    Ah treur toch niet

    Het draait wel bij

    Is’t niet bij haar

    Dan wel bij mij


    Donder apart van de berg

    En klauter samen weer op

    Al doet het pijn, het is niet erg

    Ik zie je straks wel, aan de top

    19-08-2009, 17:52 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Even in ernst
    29-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ieder 't zijne

     

    Een puber met complexen

    Meer testikels dan exen

    Hij die niemand bekoort

    Toch dwaalt hij voort

    Hij die zich voor z’n ouders verdook

    Ze hadden gevoel voor humor

    En hij was hun practical joke

    29-07-2009, 18:58 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Puntig
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je maakt me blij

     

    Je bent niet alles

    Maar je bent veel

    De suiker bij de koffie

    Het stuutje in de morgen

    Het mooiste stuk

    Van het geheel

    Bij wie ik stoer ben

    Of warm geborgen

     

    Je bent een muze

    En een femme fatale

    Je bent jezelf met overtuiging

    En prachtig bovenal

     

    Je bent het eerste sigaretje

    Na een groot pak met stoverij

    Je jaagt me op stang

    Je maakt me bang

    Maar vooral

    Je maakt me blij

    29-07-2009, 00:00 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    Categorie:L'amour
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wulpse rosse


    Straffe stoten zie ik zelden, Mijnheer

    Godiva zit nooit naast mij op de tram

    Daarom vergeet ik nooit die ene keer

    En wat mijn netvlies overkwam

     

    In rust vergleden zag ik haar

    Dit kon aan geen waarheid grenzen

    Dit goedlachs, teder, rood gevaar

    Een Utopie gezien door roze lenzen

     

    O, rosse bron van frivoliteit

    Golvende lokken tot schouders toe

    Leid mij tot grootse daad en spijt

    Dartel wulps doch zelden moe

    Ook al ben ik haar niet waardig

    Blijf ik vreesloos en strijdvaardig

    Val in zwijm vlak naast haar pracht

    En tuimel grondwaarts als ze lacht

     

    Kon mij iemand van haar redden

    ’t zou geen paarsgehaarde zijn

    Zou’r mijn eer voor willen wedden

    Gered door ander rood venijn

     

    Als die dag toch komen zal

    Dat zij de trap is, ik de tree

    Naast haar stil, zacht neergeplant

    Lig neergevallen en tevree

    29-07-2009, 00:00 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:L'amour
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je bent er zelf één


    Je bent de kogel uit mijn geweer

    Waar ik de wereld mee zal verslaan

    Ben ik een appel, dan ben jij een peer

    Op de muil van wie niet mee wil gaan

     

    Alle goede daden in één simpele keer

    Daarbij meegeteld alles wat ik doe

    Meegaand rebels door stil verweer

    De benzine op de barbecue

     

    Voor wie ik met gaarnte

    Het beste plaatsje ruim

    O, hete klink der klinken

    Voor wie ik immer duim

    zelfs nog zonder verpinken

    29-07-2009, 00:00 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:L'amour
    22-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raad voor maagden


    Ze zeggen dat de eerste maal

    Het toch wat moeizaam gaat

    heb geen angst
    bij uw eerste vangst
    en bezwijk niet onder druk

    Weet dat er toch iets bestaat

    Zoals beginnersgeluk

    22-07-2009, 22:00 geschreven door Tijn  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Puntig
    Archief per week
  • 14/12-20/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • Welkom, en veel plezier met je nieuwe blog

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cullinair
    www.bloggen.be/cullina

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    blues
    www.bloggen.be/blues


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs