Inhoud blog
  • Hulp opstellen marketingmix
  • Wat kost reclame?
  • Promotie:
    Zoeken in blog

    Marketingmix: promotie
    Hoe communiceer jij met je klant?
    05-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Promotie:

    In dit artikel wordt de P van Promotie uit de marketingmix uitgelegd. Nadat je dit gelezen hebt, begrijp je het begrip promotie en kun je dit toepassen op verschillende producten.

    Inleiding

    De P van promotie is een onderdeel van de marketingmix (product, prijs, plaats en promotie. Door de juiste afstemming te maken in de marketingmix kan een product of dienst succesvol veel verkocht worden. De marketingmix is dus een zeer belangrijk wapen in de strijd tegen de concurrentie.

    Wat is Promotie?

    De p van Promotie omvat de communicatiestrategie. Hiermee bedoelt men de manier waarop het bedrijf communiceert met de consumenten. Hierin worden beslissingen genomen op welke manier het bedrijf in contact wilt komen met de klant. Promotie is dus een beschrijving van te nemen stappen om met de klant te communiceren. Het uitbrengen van o.a. reclamespots is dus een beslissing die men neemt bij de promotie van het product.

    Waarom Promotie?

    Voor het uitvoeren van activiteiten dient een onderneming in contact te komen met klanten, immers zonder contact weet niemand van het bestaan af. Door in dit contact een bepaalde boodschap te communiceren probeert een onderneming in te spelen op de specifieke wensen en behoeften van een klant. Hiermee wordt getracht zich te onderscheiden van concurrerende aanbieders. Kortom: communicatie om onderscheidend met de concurrentie  te creëren.

    Waaruit bestaat de promotiemix?

    Binnen de “P” van Promotie gaat het om alle factoren die van invloed zijn op communicatie en het bereiken van de doelgroep. Soms spreekt men over een marketingcommunicatieplan. Maar wat zijn “alle factoren die van invloed zijn op de communicatie en het bereiken van de doelgroep”? Eigenlijk is dat best makkelijk, beschrijf gewoon hoe je jouw boodschap naar welke doelgroep over wilt brengen met welke doelen en welk medium. Maak het niet moeilijker dan het is, maar denk er wel goed over na en maak doordachte keuzes gebaseerd op onderzoek.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat kost reclame?

    Wat kost een commercial (tv reclame)?

    Dagelijks proberen adverteerders ons over te halen om hun producten aan te schaffen. Op de commerciële zenders, maar ook bij de publieke omroep worden er dagelijks blokken van commercials uitgezonden.

    Met een commercial (spotje) proberen de adverteerders om zoveel mogelijk mensen binnen hun doelgroep te bereiken. Een commercial voor speelgoed zal ook voornamelijk worden uitgezonden op tijdstippen dat kinderen kijken en vooral op zenders met kinderprogramma’s. De spotjes in de blokken tussen de programma’s gericht op volwassenen zullen meer gericht zijn op producten voor deze volwassenen. Een commercial uit laten zenden in de rust van een belangrijke voetbalwedstrijd zal duurder zijn dan een commercial in de blokken van programma’s die minder kijkers trekken. Aan de hand van de kijkcijfers uit het verleden kunnen ze ongeveer voorspellen hoeveel kijkers de tv programma’s trekken. De tarieven zijn daar sterk van afhankelijk.


    Wat kost het maken van een commercial?

    De prijs voor het maken van een commercial is vooraf moeilijk te achterhalen. De producenten geven op hun websites geen standaardprijzen aan omdat er geen standaardprijzen zijn. De prijzen lopen zo sterk uiteen dat hun klanten met een foutief beeld een opdracht zouden kunnen geven of juist niet geven. Een commercial kan low budget worden opgenomen voor een paar honderd euro, maar een professionele commercial bevat acteurs, figuranten en camera en andere apparatuur van een paar honderdduizend euro. Op het internet zijn er bedrijven te vinden die voor €999,- een korte commercial kunnen maken. Voor het betere maatwerk zit u al gauw op €2.500,-.


    Wat kost het uit laten zenden van een commercial?

    Het uit laten zenden van een commercial van 30 seconden kost gemiddeld €3.000,- uitgaande van een tijdstip dat weinig kijkers de commercial te zien krijgen. Een spotje laten vertonen op een moment dat er veel kijkers het spotje te zien krijgen kunnen de kosten oplopen tot ongeveer €40.000 tot €50.000,-. Hierbij kunt u denken aan een spotje in de rust van een voetbalwedstrijd van de Rode Duivels gedurende het Europees- of Wereldkampioenschap. Een commercial uit laten zetten op VTM tussen één van de populairste programma’s in de avond kan ook al een kostenplaatje bevatten van ruim €30.000,-.

     


    Bron: http://muziek-en-film.infonu.nl/televisie/51841-wat-kost-een-commercial-tv-reclame.html 


     


     


     


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hulp opstellen marketingmix
    Bespreek steeds enkele zaken


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs