De klant voorop
Veel websites vertrekken vanuit de eigen produkten en diensten. Hierbij wordt vaak veel te weinig gelet op de klant zelf. Het is absoluut waar dat uw produkten en diensten in de kijker moeten staan, maar dit doe je vanuit de klant zelf. Wat zijn zijn behoeftes? Waarom zou hij nood hebben aan uw produkt? Dat zijn vragen die je jezelf moet stellen. De klant voorop!
Zo weinig mogelijk stappen
Een complexe website schrikt af. Als een bezoeker teveel moeite moet doen om de juiste informatie te vinden, dan zal hij snel afhaken. Tracht je website ook zo vlak mogelijk te houden. Relevante informatie zit slechts één klik verwijderd. Een website gaat best niet verder dan 4 klikken, en dan nog enkel voor grotere websites. Een zoekmodule kan het uw bezoekers veel makkelijker maken.
Verzamel email adressen
Klinkt logisch, want door email adressen te verzamelen kan je je potentiële klanten ook actiever benaderen. Je moet niet meer wachten tot ze je website opnieuw bezoeken. Je kan een email grabber (miniformulier waarop de bezoeker zijn email adres doorgeeft) plaatsen. De plaatsing is hierbij erg belangrijk, want sommige posities geven betere resultaten dan andere. Wat het beste werkt is links boven of rechts bij de schuifbalk. Ideaal staat hij op de homepage.
Christophe Slegers Marketing Info
08-04-2008, 00:00
Geschreven door Christophe
|