Eerst dachten we om voor onze motorhome een stalplaats te huren! Toen mijn zoon ons de nadelen van zo'n stalplaats (afhalen en terugbrengen van de motorhome) en de voordelen ( motorhome ten allen tijde beschikbaar, zonneke, hond erin, vrouwke erin en weg zijn wij) van het thuis stallen aanhaalde, werd het voor ons rap duidelijk, we zouden hem thuis stallen! Links van onze woning hebben wenog een plaats van 3,5 meter breed. Na overleg met onze buren (die waren akkoord) zou ik zelf een carport maken! Na zes jaren avondschool schrijnwerkerij zou dat wel lukken! Bovendien heb ik in onze garage een combinée staan. Op zich niet noodzakelijk, met gewoon handgereedschap zou dat best ook lukken.
De steunpalen komen in gegalvaniseerde ijzeren pinnen te staan. Om de pinnen recht te lijnen en op de juiste afstand te houden, heb ik in twee balken (9,5 cm op 4,5 cm) op de juiste afstand waarop de palen van elkaar komen te staan, gaten geboord. De pinnen werden met tiche (diameter 10) en bouten aan de balken bevestigd. Een eerste pin zat al verankerd in de grond. Voor de andere pinnen heb ik kuilen gegraven, zodat de pinnen infeite opgehangen waren. De balken konden nu perfect gelijnd worden en op de juiste afstand van de muur gesteld worden. Nadien werden de kuilen met beton volgegoten! Toen de beton hard was, werden de balken losgemaakt worden van de pinnen. De balken zouden later dienen om de balken bovenaan op afstand te houden. Ze dienden tevens als steun voor de balken die uit de muur komen!
Voor de afvoer van het hemelwater, werd de carport voorzien van een dakgoot. Het leek me verstandig om de afvoer naar waterput te maken bij het vastgieten van de palen met beton. De afvoer werd ook in de beton meegegoten, zodat het geen kwaad kan als ik daar per ongeluk over rijd! Het klosje dient om de buis op de juiste afstand te houden!!!
De aankoop van onze mobilhome Adria S 572 SL Sport
Bij de aankoop van de motorhome gingen
we niet over één nacht ijs!!! We deden er meer dan een jaar over,
vooraleer tot de aankoop over te gaan. De motorhome moest aan twee
eisen voldoen: twee aparte bedden (twinn beds) en een ruime garage!
Na veel bezoeken aan de verschillende
verdelers en het lezen van veel lectuur, viel onze keuze op de
Knauss Sky Ti!!
Tijdens de maand mei van 2012 gingen
wij in verlof met de wagen en tent, naar Corsica. Ginds spraken we
verschillende mensen aan die een motorhome bezaten . Telkens weer
kregen we de raad, om toch maar niet te groot te kopen!!
Bij terugkeer in Belgie gingen we terug
naar Verbeeck, daar stond een speciale editie van de Knauss Van Ti,
helaas verkocht! (misschien wel tot ons grote geluk??)
We zouden wachten op het model van
2013.
Eind augustus reden we naar de beurs
van Düsseldorf. We zouden kiezen tussen: de Knauss Van Ti, de Adria
Compact, een model van TEC was ook heel even een optie (viel reeds op
de beurs weg).
Een Duitse verkoper had ons overtuigd
dat de Adria Compact hagelbestendig is en aan de zijkant van
aluminium skirts voorzien is, wat bij de Knauss Van Ti niet is.
(hagelbestendig blijkt een optie te zijn)
Begin september reden we terug naar
Verbeeck, de Knauss Van Ti van Düsseldorf stond er in afwachting van
de beurs van Brussel tentoongesteld. Na nog eens voor de tiende keer
het model bekeken te hebben, vonden we dat die ons een uiteindelijk
een bekrompen gevoel gaf!!! Een verkoper had ons tijdens één ons
vele bezoeken ooit de goede raad gegeven, van nooit een motorhome te
kopen waarin je een bekrompen gevoel hebt!!!
Dus het ging een Adria Compact worden,
totdat Jamilla de verkoopster en schoondochter van Verbeeck ons er op
wees, dat er een speciale editie uit was van de Adria Sport. Is wat
betreft indeling en lengte identiek aan de Adria Compact, behalve dat
hij 20 centimeter breder is.
Maar het model kon alleen bezichtigd
worden bij Adria BEBELUX in Dordrecht (NL).
's Anderendaags zijn we dus naar
Dordrecht gereden, waar we heel vriendelijk ontvangen werden door
Hein en werden er met raad en daad bijgestaan. De Compact en de Sport
stonden er tentoongesteld op twintig meter van elkaar! Na nog een
stuk of vijf keer heen en weer te zijn gelopen stond onze keuze vast.
De volgende dag zijn we naar Verbeeck
gereden en heeft Jamilla ons order opgenomen.
Het is dus een Adria S 572 SL Special
edition geworden.