Inhoud blog
  • Waar zullen we onze 130 paarden stallen???
  • De aankoop van onze mobilhome Adria S 572 SL Sport
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Onze tochten met de motorhome.

    16-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar zullen we onze 130 paarden stallen???
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eerst dachten we om voor onze motorhome een stalplaats te huren! Toen mijn zoon ons de nadelen van zo'n stalplaats (afhalen en terugbrengen van de motorhome) en de voordelen ( motorhome ten allen tijde beschikbaar, zonneke, hond erin, vrouwke erin en weg zijn wij) van het thuis stallen aanhaalde, werd het voor ons rap duidelijk, we zouden hem thuis stallen! Links van onze woning hebben wenog een  plaats van 3,5 meter breed. Na overleg met onze buren (die waren akkoord) zou ik zelf een carport maken! Na zes jaren avondschool schrijnwerkerij zou dat wel lukken! Bovendien heb ik in onze garage een combinée staan. Op zich niet noodzakelijk, met gewoon handgereedschap zou dat best ook lukken.

    16-04-2013 om 00:00 geschreven door Mario58  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De steunpalen komen in gegalvaniseerde ijzeren pinnen te staan. Om de pinnen recht te lijnen en op de juiste afstand te houden, heb ik in twee balken (9,5 cm op 4,5 cm) op de juiste afstand waarop de palen van elkaar komen te staan, gaten geboord. De pinnen werden met tiche (diameter 10) en bouten aan de balken bevestigd. Een eerste pin zat al verankerd in de grond. Voor de andere pinnen heb ik kuilen gegraven, zodat de pinnen infeite opgehangen waren. De balken konden nu perfect gelijnd worden en op de juiste afstand van de muur gesteld worden.
    Nadien werden de kuilen met beton volgegoten! Toen de beton hard was, werden de balken losgemaakt worden van de pinnen. De balken zouden later dienen om de balken bovenaan op afstand te houden. Ze dienden tevens als steun voor de balken die uit de muur komen!

    15-04-2013 om 00:00 geschreven door Mario58  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor de afvoer van het hemelwater, werd de carport voorzien van een dakgoot. Het leek me verstandig om de afvoer  naar waterput te maken bij het vastgieten van de palen met beton. De afvoer werd ook in de beton meegegoten, zodat het geen kwaad kan als ik daar per ongeluk over rijd! Het klosje dient om de buis op de juiste afstand te houden!!!

    14-04-2013 om 00:00 geschreven door Mario58  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De aankoop van onze mobilhome Adria S 572 SL Sport
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bij de aankoop van de motorhome gingen we niet over één nacht ijs!!! We deden er meer dan een jaar over, vooraleer tot de aankoop over te gaan. De motorhome moest aan twee eisen voldoen: twee aparte bedden (twinn beds) en een ruime garage!

    Na veel bezoeken aan de verschillende verdelers en het lezen van veel lectuur, viel onze keuze op de Knauss Sky Ti!!

    Tijdens de maand mei van 2012 gingen wij in verlof met de wagen en tent, naar Corsica. Ginds spraken we verschillende mensen aan die een motorhome bezaten . Telkens weer kregen we de raad, om toch maar niet te groot te kopen!!

    Bij terugkeer in Belgie gingen we terug naar Verbeeck, daar stond een speciale editie van de Knauss Van Ti, helaas verkocht! (misschien wel tot ons grote geluk??)

    We zouden wachten op het model van 2013.

    Eind augustus reden we naar de beurs van Düsseldorf. We zouden kiezen tussen: de Knauss Van Ti, de Adria Compact, een model van TEC was ook heel even een optie (viel reeds op de beurs weg).

    Een Duitse verkoper had ons overtuigd dat de Adria Compact hagelbestendig is en aan de zijkant van aluminium skirts voorzien is, wat bij de Knauss Van Ti niet is. (hagelbestendig blijkt een optie te zijn)

    Begin september reden we terug naar Verbeeck, de Knauss Van Ti van Düsseldorf stond er in afwachting van de beurs van Brussel tentoongesteld. Na nog eens voor de tiende keer het model bekeken te hebben, vonden we dat die ons een uiteindelijk een bekrompen gevoel gaf!!! Een verkoper had ons tijdens één ons vele bezoeken ooit de goede raad gegeven, van nooit een motorhome te kopen waarin je een bekrompen gevoel hebt!!!

    Dus het ging een Adria Compact worden, totdat Jamilla de verkoopster en schoondochter van Verbeeck ons er op wees, dat er een speciale editie uit was van de Adria Sport. Is wat betreft indeling en lengte identiek aan de Adria Compact, behalve dat hij 20 centimeter breder is.

    Maar het model kon alleen bezichtigd worden bij Adria BEBELUX in Dordrecht (NL).

    's Anderendaags zijn we dus naar Dordrecht gereden, waar we heel vriendelijk ontvangen werden door Hein en werden er met raad en daad  bijgestaan. De Compact en de Sport stonden er tentoongesteld op twintig meter van elkaar! Na nog een stuk of vijf keer heen en weer te zijn gelopen stond onze keuze vast.

    De volgende dag zijn we naar Verbeeck gereden en heeft Jamilla ons order opgenomen.

    Het is dus een Adria S 572 SL “Special edition” geworden.

    Bijlagen:
    http://www.adria-mobil.com/nl-nl/.../kampeerautos/semi-integraal/sport/   

    14-04-2013 om 00:00 geschreven door Mario58  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per maand
  • 04-2013



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs