Uiteindelijk 2 keer contact opgenomen met Johan Somers van Dofin- eerst na de befaamde 'crowd strike" van Microsoft! Zodanig veel met mijn wachtwoorden gemanipuleerd dat het niet meer schoon was. Ook Johan kon niet meer bij Microsoft binnen en besloot om mij te laten inloggen "zonder wachtwoord". Ik heb dit aanvaard maar moest dan steeds met de authenticator werken (wat je ook weer moet gewoon worden). Tevens heb ik gevraagd om Google als browser in te stellen. Omdat hij niet bij Microsoft binnen raakte, heeft hij mijn laptop moeten formatteren waarbij er van alles verdwijnt.... Op zoek naar een zeker gemaakt document in Word voor de leesgroep van het Davidsfonds - heb ik mij 'zot' gezocht zowel in Google drive als in One drive. En ik ben echt nog niet dement aan het worden... Ik weet dat ik het bewuste document afgedrukt had om dit bij Diane in de brievenbus te steken. Aan de andere leden van de leeskring zou ik dit document versturen (maar dit bleek iet gebeurd te zijn.) Dan maar een ander documet opgezocht van de leesgroep van vorig werkjaar en hier de nodige wijzigingen aangebracht; nieuwe datums en boeken met schrijvers en uitgeverijen, de korte inhoud en de beschikbaarheid. Omdat ik niet 'blind' intik is dat voor mij een hele klus! Trouwens - deze Word zet alles automatisch in de cloud. Ik wilde het document delen; maar ook dat lukte blijkbaar niet. Uiteindelijk heb ik dit geëxporteerd naar PDF waardoor dit dus bij mijn downlods terechtkwam. Zo kon ik dit uiteindelijk als bijlage versturen naar Lies en Francis en Herman + de bib!. Vandaag terug naar Dofin gzfietst om terug aan te melden met wachtwoord en Microsoft als browser te kiezen. Na heel wat gezoen en gedoe "Office 265" terug op mijn pc te installeren en nog van alles en nog wat in orde te brengen; ben ik daar uiteindelijk 1 uur geweest voor persoonlijk advies. Ik heb hiervoor betaald en kan nu weer verder. Maar het werkt wel weer wat anders.
12-08-2024 om 10:56
geschreven door MariaCl 
|