Margreet de Vries
Inhoud blog
  • Proficiat!
  • Digitalisering; de impact van Covid-19
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Margreet de Vries
    10-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op https://www.bloggen.be/margreetdevries

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar https://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar https://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op https://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    10-11-2020, 13:16 Geschreven door  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Digitalisering; de impact van Covid-19
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Digitalisering; de impact van Covid-19 en hoe digitaliseren bedrijven in de toekomst sterker en veerkrachtig kan maken

     

    Covid-19 heeft de wereld veroverd. De impact en gevolgen ervan hebben mensen over de hele wereld aan hun huizen gekluisterd. Het afgelopen jaar moesten mensen werk en privé letterlijk met beide handen in evenwicht houden om te overleven. We hebben manieren gevonden die handig maar onconventioneel zijn en die na de corona moeilijk los te laten zijn. Dit heeft ertoe geleid dat het bedrijfsleven zich afvraagt: hoe kunnen we meer veerkracht opbouwen met digitalisering om dergelijke calamiteiten in de toekomst het hoofd te bieden?

     

    Wat wordt de nieu we norm voor digitalisering?



    Digitalisering en automatisering
    Helaas is de bittere waarheid dat werken in een omgeving vol mensen momenteel niet veilig is en dat bedrijven zich moeten wenden tot digitalisering om niet achter te blijven. Het digitaliseren en automatiseren van de dagelijkse taken zorgt niet alleen voor sociale afstand, maar minimaliseert ook de ruimte voor menselijke fouten en verhoogt de servicekwaliteit en efficiëntie.

     

    Datamindset
    Bedrijven moeten de gegevensverzameling, gegevensopslag, gegevensanalyse en het genereren van gegevens beoordelen om deze pandemie te overleven. Bedrijven die deze behoefte begrijpen en hierop inspelen, zullen in staat zijn om realistische voorspellingen en inzichten te krijgen over tastbare opbrengsten. Het feit dat deze crisis de behoeften van de consument heeft veranderd, kan niet worden genegeerd. Hierdoor kunnen bedrijven de veranderde behoeften van consumenten evalueren en meer gepersonaliseerde producten leveren, waardoor ze de branche met succes kunnen bijhouden.

     

    Het gebruik van AI en machines
    Een ding waar kunstmatige intelligentie uitzonderlijk in is, is het vormen van patronen door middel van een enorme reeks data. Deze functie maakte het tot een sleutelbeheertool voor de calamiteit Covid-19. Het helpt experts niet alleen met de diagnose, maar helpt ook bij de ontwikkeling van vaccins en het in kaart brengen van de verspreiding ervan. AI is een belangrijk hulpmiddel in industrieën die sterk afhankelijk zijn van activa, zoals nutsbedrijven, transport, olie en gas en medische apparatuur. Om beter voorbereid te zijn op deze pandemie, gebruiken bedrijven AI om een gedetailleerde analyse te krijgen van historische en real-time gegevens die worden ontvangen door IoT-sensoren op hun hardware.


    Inkomsten genereren met gegevens
    Gegevens zijn van onschatbare waarde voor industrieën en organisaties om hun producten aan te passen en er meer inhoud aan te geven. Naast het bijhouden van de marktvraag, is het belangrijkste doel om uit te zoeken hoe de beoogde winst / baten kunnen worden behaald. Voor het genereren van bruikbare en nauwkeurige gegevens is een plan nodig om de hoogste waarde te behalen, terwijl de algehele strategie van de organisatie in het juiste perspectief wordt gehouden. Het aantal bedrijven dat hun volgers laat groeien door middel van data-analyse, neemt met de dag toe. Velen wenden zich tot het genereren van inkomsten met gegevens en vinden manieren om gegevens creatief te gebruiken om de consumenten nog meer waarde te bieden.


    AugmentedReality en Virtual Reality
    Om fysiek contact te minimaliseren en toch bedrijfsactiviteiten uit te voeren en real-time informatie uit te wisselen, hebben technologieën, d.w.z. AR (Augmentedreality) en VR (Virtual reality), bewezen een revolutionaire rol te spelen. Bedrijven die de dringende behoefte van deze technologieën hebben toegepast en hun bedrijfsmodellen hebben gewijzigd, gedijen zelfs tijdens deze crises. De acceptatie en resultaten zijn zo gunstig dat zelfs in de post-pandemische tijden de adoptie van deze technologieën zal blijven groeien en potentieel zal aanboren waarvan we niet wisten dat het er was.

     

    Toch zijn er nog steeds bedrijven die nog niet voorbereid zijn op deze crises. Om al deze nieuwe systemen op te nemen en de bedrijven voor te bereiden op al deze veranderingen, is naar een expert gaan de juiste keuze. Sixo heeft een team dat dag en nacht bezig is met het bedenken van innovatieve oplossingen voor bedrijven om deze pandemie het hoofd te bieden.

     

    Met de op maat gemaakte digitale oplossingen van Sixo kunnen bedrijven productieprocessen automatiseren, assetmanagement verbeteren, toeleveringsketens stroomlijnen en besluitvorming over bedrijfscontinuïteit verbeteren. Sixo helpt bedrijven niet alleen hun huidige obstakels op te lossen, maar levert ook programma's die hen helpen een grotere veerkracht in de toekomst te creëren.

    10-11-2020, 12:33 Geschreven door margreetdevries  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Digitalisering
    Archief per week
  • 09/11-15/11 2020

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs