Thailand, een stukje Laos en Singapore
  • Klaar voor vertrek
  • Pas aangekomen op het eiland, en nog hoopvol.
  • Banana pancake op de bootkeuken
  • Dit kom je nu overal tegen 😳😳🌊🌊
  • Zonder woorden
    Een reisverslag voor ons en voor wie mee wil reizen.
    13-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klaar voor vertrek
    Gepakt en gezakt staan we klaar om te vertrekkeln naar de luchthaven van Krabi.
    Gisteren onze reis afgesloten met een heerlijke crab-etentje op een terras aan de zee. Voor het eerst weer een paar glaasjes witte wijn gedronken ( kost hier meer dan eten).
    Nog even gecheckt of de aangekondigde shutdown voor Bangkok ons vluchtschema kan verstoren. Zou voor ons geen probleem  zijn.
    hopelijk klopt dat want vanavond vertrekken we om 24u30 naar Brussel.

Waarom ik zo graag wegga? Omdat ik graag thuiskom. En dat gaat morgen gebeuren.

13-01-2014, 05:46 Geschreven door lut en jos

11-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pas aangekomen op het eiland, en nog hoopvol.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat is het hier rustig!

11-01-2014, 00:00 Geschreven door lut en jos

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Banana pancake op de bootkeuken

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit kom je nu overal tegen 😳😳🌊🌊
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor de rest is er nog weinig dat herinnert aan de dramatische gebeurtenissen van 10 jaar geleden.

11-01-2014, 00:00 Geschreven door lut en jos

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonder woorden

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MMMM....toch niet zo rustig als we dachten!😏😏😏

11-01-2014, 00:00 Geschreven door lut en jos

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verlaten ydillische witte stranden?

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie strandjes, mooie zee, mooi zicht

11-01-2014, 00:00 Geschreven door lut en jos

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krabi en Ao Nang: massatoerisme
    Van Singapore via Bangkok naar Krabi gevlogen. Zuid-Thailand (Phuket, Krabi, en de eilanden in de omgeving) waar veel Thailand-liefhebbers en zonnekloppers zo over stoeffen moest zeker op ons programma staan. Om het ook te zien, en om een aantal dagen uit te rusten op het einde van de reis. We zijn intussen 4 dagen in Ao Nang, kortbij Krabi. Het zou er minder druk zijn dan in Krabi, zo werd ons verteld.

Onze conclusie nu: 20 jaar geleden moet dit een heerlijke vakantiebestemming geweest zijn. De natuur is wondermooi: de kleur van de Andamanzee varieert in alle schakeringen van turkoois, overal eilanden en eilandjes gevormd door karstrotsen en karstformaties (doet denken aan Halong Bay in Vietnam), en ontelbare mooie, soms hagelwitte stranden... Het moet hier ooit prachtig mooi geweest zijn!
    Alleen, alles wordt nu platgelopen door massa's toeristen uit Europa, AustraliĆ« en Rusland (Aziatische toeristen zie je hier haast niet).
    Gewoon niet te doen.  Gelukkig ligt ons overigens goed en splinternieuw hotel in een rustige zijstraat. Aan het strand verstoren tientallen luid ronkende  longtailboten zonder knalpot de rust. Ze verdelen de massa dagelijks in groepjes over de omliggende eilanden en stranden. De hagelwitte stranden zijn nog altijd schoon van ver, maar ver van schoon 😏. Er zijn haast geen vuilbakken en het strand wordt niet vaak schoongemaakt. Met alle gevolgen vandien. Op de meeste eilandjes is geen of weinig logement, dus  s avonds komt iedereen terug naar hier. In Ao Nang loop je s avonds over de koppen, honderden souvenirwinkeltjes, restaurants, massagesalons en tattooshops. Wat een disharmonie met de vorige 3 weken!

Maar..we hebben de eerste dag  besloten er het beste van te maken, en dat is ons aardig gelukt (do what you can, where you are, with what you have 😄).  De eerste dag het plaatselijke strand verkend op een schaduwrijk plekje. Ik ging een drankje zoeken,
     maar wist niet dat het strand langs Massagestreet en niet langs Barstreet lag. Bij de 59 genummerde open salons kon je alleen de diensten van een masseuse, en geen drankjes kopen. Dat deden op het strand af en aan lopende venters.

De 2e dag gingen we met de longtailboot naar Ralay Beach. Was heel mooi om te varen, mooi zichten, en mooi strand.  De steeds aangroeiende massa op het strand genegeerd, de lekkerste op een boot gebakken  banana pancake ooit gegeten, en de omgeving wandelend verkend. Ook rotsklimmers geobserveerd,  en lekker gegeten in een andere baai.

De 3e dag een daguitstap island hopping met een speedboat geboekt, gaan snorkelen, het was heel leuk en sensationeel. Jos zei na het snorkelen dat hij voor het eerst gevlogen had zonder vlieger.
    Onze speedboot(30 passagiers) was vroeg vertrokken. We kwamen vaak als eerste aan op een strand - heerlijk was het daar -een uur later bij ons vertrek lagen er al minstens 30 speedboten, en het strand vol mensen.  Door de nogal ruwe zee was de boottocht spectaculair en heel bumpy. Voor mij, eerlijk, ik was er niet gerust in en denk in t vervolg 2 keer na eer ik dit nog eens riskeer. 😳😳 Jos zegt dat hij er van genoten heeft.

Vandaag zijn we met het openbaar vervoer (een thong-sew!) naar Krabi stad gereden, en een mooi rustig boottochtje in het mangrovebos gemaakt. Ook dat was weer een voltreffer. We waren alleen in de mooie natuur.  Plotseling hadden we weer het gevoel iets te ontdekken.

Verder hebben we in de late namiddag iedere dag van het zwembad in het hotel geprofiteerd, ons ook laten verleiden tot een massage,  en voor de rest lekker en goedkoop gegeten.

Morgen nog een laatste dag strandvakantie - en dan voor een laatste keer de valiezen inpakken.

09-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gezellige straat in het Arab Quarter

09-01-2014, 00:00 Geschreven door lut en jos

• 09/12-15/12 2013

Laatste commentaren
  • banaan (Ann)
        op Banana pancake op de bootkeuken
  • tsunami (Ann)
        op Dit kom je nu overal tegen 😳😳🌊🌊
  • bootje varen (Ann)
        op Zonder woorden
  • mooi (Ann)
        op Mooie strandjes, mooie zee, mooi zicht
  • Singapore (Lut)
        op Het lokale leven in Chinatown

• Blog tegen de wet? Klik hier.