• Cuscooo
  • Tacna
  • Año nuevo

Adres

Gestion Cooperativa Simon Bolivar H2, Salcedo.
    Puno, Puno, Peru

GSM

0051974406539
    Lotte in Peru !

09-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cuscooo

Abril 2011

In de maand april ben ik terug begonne n met de lessen. Welja stiekem ga ik niet zo heel veel aangezien ze mij niet echt boeien. Toch zorg ik ervoor elke dag iets te doen, of naar school, of naar het centrum, of naar het meer of naar andere markten. Dit doe ik nog tot eind Juni.

Ondertussen ben ik ook al voor een weekend naar Cusco gegaan, samen met de familie gingen we erheen omdat de mama daar moest werken. Vrijdag namiddag vertrokken we met de auto en kwamen rond 1 uur snachts aan. Zaterdag gingen we( de papa , broer, zus en ik)  in de voormiddag gewoon een beetje rond plaza de armas hangen. Naar 1 van de oudste Inca markten gegaan en smiddags samen me de mama gaan eten. In de namiddag ging de mama dan terug werkten en gingen wij een tour doen. Zo heb ik heel wat oude Inca resten gezien ( zie fotos facebook) Zondag gingen we even naar de plaza de armas want het was een soort van stoet daar. Nog met de hele familie naar een markt gegaan met allemaal typische peruaanse kleren en spulletjes en daarna richting huis. Ik kan wel zeggen dat hoewel ik heel weinig heb gezien van Cusco, ik het toch wel 1 van de mooiste steden van Puno vind. Met Cusco heb ik april afgesloten en mei begonnen.

Mayo 2011

Mei is nu 9 dagen bezig en stiekem niet veel naar school geweest, dit doordat het dag van de arbeid was en dan weer stakingen en dan weer gewoon een verlofdag. En vrijdag 6 mei moest ik naar de grens van bolivie gaan voor mijn paspoort. Ik was namelijk al illegaal sinds maart en aangezien AFS er zelf niet zo enorm snel bij is bij het aanmaken van een visum moest ik dus gewoon eve de grens van bolivie over en terug keren. Zo kreeg ik 90 dagen extra om in Peru te verblijven.

Eind mei is het weer een AFS kampje in de jungle =) en daarna ga ik zelf nog wat van peru verkennen en van bolivie.

Beso

09-05-2011 om 23:14 geschreven door Lotte

21-03-2011

16 Febrero – 7 Marzo

Lima

Om 6 uur was ik klaar  om richting Julica te vertrekken. Ik werd opgehaald door een busje dat toeristen naar de luchthaven bracht, die een uur van Puno ligt. Alles ging vlot tot we na een half uur ofzo een tussenstop hielden in Arequipa, daar waren twee chileense vrouwen stiekem op het vliegtuig geraakt waardoor het vliegtuig ene uur heeft stilgestaan. Weljah eten krijgen wanneer je niet in de lucht hangt is ook weer eens iets anders ;) Na een uur vertraging kwam ik dan eindelijk aan in de hoofdstad van Peru, Lima. Stond ik daar met mijn warmste kleren aan terwijl Ellis ( Belgisch meisje die in Trujillo woont) mij eens goed uitlachteJ Ik verbeef in San Isidro, Ellis had daar nichten wonen op een soort van appartement/kot. Toen ik eraan kwam waren alle nichten weg en ze zouden nog zeker een week wegblijven, we hadden dus het kot voor ons alleen. Een paar dagen later kwamen Louise en Jorden ( ook twee belgen), zij waren in Lima om Liam ( nieuwzeelander) uit te wuiven, hij vertrok terug naar huis.zo zaten wij een weekje met 4 belgen in een appartement, te genieten van onze belgische gewoonten. Louise haar laatste avond in Lima gingen we vieren in Barranco, een alternatief stukje Lima. We dronken wat, leerden anderen uitwisselingstudenten kennen en kwamen uiteindlijk uit onze laatste bar wanneer het alweer licht was. Al crachenden allen ergens een slaapplekje gevonden tot 2 uur later ineens 1 van de nichten in huis was. Ik lag met louise in de living, de tafl lag vol met brochures en er stonden nog wat flessen buiten van de vorige avonden, de nicht was razend. Ik dnek da ik nog nooit zo snel wakker was om een appartement te poetsen. Wij alles liggen poetsen, Jorden en Louise uitgelaten aangezien ik enkel toestemming had om te blijven slapen. Jaja wat een nacht. Voor derest van de week hing er een koele sfeer in lima, we gingen maar zoveel mmogelijkw eg want ondertussen waren alle nichten al terug en dan waren we liever niet thuis. We hebben nog mee een meid betaalt omdat de nichten niet tevreden waren over ons poetswerk. Natuurlijk heb ik in Lima ook genoten van het concert van Paramore en de Backstreet Boys. Ik verschoot ervan hoeveel peruaanse meisjes wel niet samen kunne gillen en nog zo goed de teksten kennen. Ellis en ik waren er niets tegen :P

Buurten in Lima: Gamarra, een plaats waar ik nooit meer kom, het is ene goedkope straat waar langs er nog kleine kraampjes zijn. Ik ging er samen met Ellis heen en nooit nimeer. Toen we ene busje richting huis wouden nemen was er zo ne vieze vuile oude peruaan die het weer ni kon laten mij aan te raken  weg te gaan terug te komen, mij weer aan te raken en ons daarna te volgen. Alle chance hebben we heb kunnen afwimpelen.

Miraflores, daar wonen de blanke peruanen, enorm mooie buurt aan de zee  waar alles duur is.

Barranco, alternatief Lima, ligt naast miraflores en is ook wat toeristisch.

Jockey plaza, het grootste winkelcentrum van Lima waar je gezellig een dagje kunt rondhangen.

7-8 Marzo Marzo: Ica, Huacachina is een oasis net naast Ica. Daar zijn we twee dagen gebleven, de eerste dag zijn we gaan sandboarden in de namiddag en kwamen we twee belgen tegen die op rondreis waren. Eerst is het dus een tour met een ‘buggy’ dat is dus rondchasen door de woestijnbergen en dan ga je wat sandboarden, naturlijk met veel vallen en opstaan :P.

De tweede dag gingen we naar paracas, dara zijn wat eilanden met zeeleeuwen en pinguin en massaal veel vogels, zeker de moeite waard om te doen. En in de namiddag gingen we weer sandboarden met drie andere afs’ers die aangekomen waren in onze hospedaje.

9 Marzo:De volgende morgen vertrekten we dan verder met 5 richting Nasca. Daar wouden we de Nascalijnen gaan bekijken met een vliegtuigje, alles was geregelt en betaald tot we langs de security gingen. We moesten ons paspoort laten zien, maar aangezien wij enkel reizen met ons afs kaartje konden we dus niet langs de security We belden afs op om te vragen of zij niets konden regelen zodat we toch konden vliegen maar het was blijkbaar een regel dat we de lijnen niet met een vliegtuigje mochten bezien. Weer zo een regel die volgends mij terplekke werd verzonnen. Welja afs peru trekt op niets. Die avond zijn de drie andere afs’ers terug richting huacachina gekeerd en ik en Ellis genoten nog van ene coctail met pisco in Nasca om dan savonds de bus te nemen richting Arequipa.

10 Marzo: Na een hele nacht op de bus te hebben geten kwamen we aan in Arequipa, daar konden we onze bagage zetten bij Julliete die daar woonden, ook ene meisje van AFS. We gingen de plaza de armas verkennen en nog eens goed douchen bij Julliete en die zelfde avond vertrokken we verder rchting Tacna.

11-17 Marzo: In Tacna zijn we dan ongeveer een week gebleven bij de oma en de opa. Naar warm waterbaden gegaan, een oude brug gaan bezoeken, 2 keer naar het strand. Dit wel na het tsunami alarm aangezien het niet veilig was aan het strand.  De zee was blijkbaar wilder dan normaal door de aarbevingen. EN toen gebeurde het, mijn doel om niet bestolen te worden dit jaar is mislukt. De laatste dag van onze reis wouden we oversteken om naar wat fonteinen te gaan zien tot ik ene harde trek voelde aan mijn zakske, ik keek om en daar zag ik mijn 20 sole in klein geld en mijn gsm verdwijnen in de verte. Alles gebeurde in een paar seconden en opgelucht dat ik was. Er zat niets waardevol in !  Een gsm krijg ik van de familie , het is ene oude van mijn gastmama en er zit al ineens ene kaart in.  Dus ik trek het me niet allemaal zo hard aan, he moest er ooit van komen als gringa rondlopen in Peru.

ZO dit was het , nu ga ik ng zo een twee en halve maand in Puno wa tammen en dan is er weer een AFS kamp en daarna wil ik nog zeker machu picchu gaan .

Beso

21-03-2011 om 19:34 geschreven door Lotte

06-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Noorden
    17 Januari vertrok ik richting Arequipa, de start van mijn reisje richting het noorden van Peru. Daar werd ik opgewacht door de mama van mijn gastpapa, ik had ze nog nooi gezien dus dat was weer even spannend voor de eerste ontmoeting. Ze wam me afhalen van het bustation en noemde me Lotschje, ik liet haar doen want ik was veel te moe na het 8 uur reizen. Ik at samen met de opa en de oma en toen lieten ze me achter in hun appartement, waarom ? Wel ze waren volop aan het verhuizen dus gingen slape in hun ander huis met al hun spullen in. Geweldig zo eens een avondje alleen. De volgende dag vetrok ik richting luchthaven van Arequipa waar ik de andere afsers tegenkwam. Aangekomen in Lima daar nog andee afsers tegen gekomen en eindelijk een starbucks tegengekomen :D Tegen e avond vertrokken we met een 15 tal richting Chimbote, mijn eerste stop in het noorden.

Tortugas, Chimbote ( 19-22 Enero)
    AFS Campamento, Alle 'studerende' afsers van Peru verzamelde daar om een soort van leefdage te hebben met AFS. Wat korte domme activiteiten n allegeluk veel tijd om wat bij te praten met iedereen. Chimbote stinkt naar de vis maar alle geluk zaten wij net buiten chimbot in tortugas, een sort van vakantiedorp aan een stene strand, het was prachtig om te zien. Na deze dagen was eer een optionele reis verder richting noorden .

Trujillo ( 22-24 Enero)
    In Trujillo gingen mijn ogen open, ik ontdekte het concept 'mall', eindelijk zag ik normale winkels wauw fastfood =) Het was ZALIG om terug een beetje de europese sfeer te voelen. In trujillo hebben we enkele museums bezocht en naar huanchaco gegaan, strand in trujillo.

Chiclayo ( 25-27 Enero)
    In chiclayo heb ik weer genoten van de malls e zijn we ook een keer savonds naar ene bar gegaan. We hebben er bergen beklommen en genoten van het prachtige uitzicht. Museums bezocht en een tripje door een jungle achtig gebied. Daar hadden ze een mega vieze spin gevonden en iedereen wou die op zijn hand, die grens heb ik toch niet verlegt =) We zijn ook nog naar het strand van Chiclayo gegaan en wat gechillt.

Tumbes ( 28-29 Enero)
    Tumbes ligt aan de grens van Ecuador, ik kwam van Tacna ( grens van Chilli) naar Tumbes isdus heel Peru door :p. In tumbes was het geweldig warm, we zijn e naar de modderbaden gegaan en da was echt geweldig, ik denk het leukste dat ik al in Peru heb gedaan. Je drijft er wat tussen de modder, zalig niet ? =), we zijn er ook nar het strand gegaan om onswat properder te make en hopsaa toen begon het wat te regenen. De volgende dag gingen we met een bootje op een soort amazonen ding en daar hebben we een krokodillen park bezocht. en toen terug richtng Puno.

Eerst een busrit van Tumbes nar Lima, dit was zo'n 20 uur. Dan zouden we in de namiddag onze vlieger hebben richting Arequipa maar de werd afgelast wegens zware regen in Arequipa.Dus wj nog een nacht in Lima, vogende morgend konden we vertrekken richting Arequipa MAAR natuurlijk was onze bus al lang vertrokken richting Puno. 2 Nachten hebben we in Arequipa geslapen omdat er geen stoelen meer vrij waren en woensdag 2 Febrero kwam ik na een maand terug thuis, en het voelde goed aan :D Ondertussen is mijn gastmama vertrokken voor het werk naar Israel, jaja Israel en heb ik haar niet meer gezien sinds Tacna.

Nu is de candelaria bezig maar he weer slaagt echt enorm tegen, regen , onweer = PUNO =)
    Besos

06-02-2011 om 18:48 geschreven door Lotte

16-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tacna
    Tana is een stad aan de grens van Chilli, lekker warm, veel groter en ontwikkelder dan Puno. Bijna allehuizen en straten zin hier afgewerkt en hier zijn enorm veel winkels, groot verschil met Puno. Deze vakantie heb ik eigelijk niet zo heel veel gedaan, ik was ingeschreven voor tennislesse, die zouden doorgaan dinsdag, donderdag en zaterda van 8 tot 9. Jammer genoeg heb ik maar 1 les gehad, ik sliep namlijk altijd te lang waardoor ik deze lessen dus miste, woops, maar wie staat er nu in de vakantie op om 7 uur ??

Mijn zus volgt op maanda, woensdag en vrijdag zwemles, dan kan ik gebruik maken van ht vrije deel van het zwembad om wat vervrissing op tezoeken. Voor derest heb ik  de plaza de armas bezocht en nog enkele mercado's.
    Het was dus een enorm rustige vakantie.

Ik heb hier ook een nicht, Maddy, samen met haar vrienden hield ze op een avond een mojito night, ik mocht erbij komen zitten en ht was enorm gezellig tot mijn zus en de oma zich kwamen moeien, oohnee lotte is aan het drinken , oohnee zou lotte niet beter gaan slapen , ... Zo kwamen ze om de 5 bottn naar beneden om te vragen of alles goed met me ging ze stuurde ook men gastpapa naar benede die ook weer kwam vragen in zijne pijama of alles goed wasen om half 2 was het genoeg geweest voor de oma,iedereen moest weg en ik en maddy moesten gaan slapen :P

Dan mijn 2e avond met Maddy en haar vrienden, naar de discoteca , enorm leuk , Maar w kwamen iets te laat thuis, toen we binnekwamenom half 6 , stond ineens de om voor mijn neus, woops, maa we hadden een leuek avond en later geen preek gekrege. Daardoor miste ik dus weer ee tennisles aangezien ik het niet echt zag zitten om om 8 uur les te gaan volgen :P

Morge middag vertrek ik op een reisje met afs, tot de 29e dus daarna zullen jullie weer van me horen, Besos

16-01-2011 om 23:11 geschreven door Lotte

02-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Año nuevo
    hola amigos,
    zoals de meesten waarschijnlijk al wel weten zit ik nu in Tacna, dit voor 1 of 2 maand ben er nog niet helemaal uit wat de planning is.
    Het is hier mega heet en woon hier in het huis van de oma en de opa, geweldig groot. Ik dacht dat ik super dicht bij het strand ging zitten maar dit is niet zo , blijkbaar een 40 min van het huis wat ik wel geweldig jammer vind want dan kan ik niet zo even op men eentje naar het strand. Tana is geweldig groot en duizend keer mooier als Puno. Ik kijk er al naar uit op meer en meer van de stad te ontdekken. Langs de andere kant voel ik me hier ook een beetje verloren, ken hier niets, dacht dat ik wel met de nicht overeen zou komen maar zij heb ik al niet meer gezien sinds de dag dat we hier kwamen. De zus daar ergerik mij ok aan , gewoon haar karakter ligt me echt niet maar met de ouders kom ik nog wel super overeen.

Nu zal ik even wat vertellen over oudjaar/ nieuwjaar.
    Het begon met de taxi e nemen naar 1 van de zovelen mercados in Tacna. Daar dan wat ingredienten gekocht en versiering. Dan tegen 9 uur hebben we gezellig met het gezin en de om en de opa gegeten. Na et eten kregen we allemaal een gele slinger, geel was volgends mij DE kleur om te gebruiken met nieuwjaar. Ook kregen we allemaal een gele onderbroek, blijkbaar brengt dit geluk mee voor het nieuwe jaar. 12 uur vuurwerk , vond het precies met kestmis veel groter. Je kreeg ook een bordje met druiven en bij elke druif die je op eet moest je volgends mij een goede voornemen bij bedenken. Aangezien ik al heel de maltijd zin had om van de druiven te eten heb ik die dus gewoon opgeschranst :pJe moest ook een blaadje in u schoen leggen en wa zaadjes in u zakken steken, waarom dit was ben ik precies vergeten :p waarschijnlijk ook iets voor veel geluk in het nieuwe jaar. Dan 1 van de laatste tradities met een rugzak een toerke gaan lopen/ wandelen , dit brent geluk bij het reizen. Ik dus samen met de ma, pa en zus gaan wandelen blokje rond. Daar zag ik da e ook hoopjes vuur in de straten te zien was. Dit waren poppen die men in brand stak om  iets van de zwervers ook een nieuwe start kunnen nemen of zoiets. Natuurlijk heb ik deze oudejaar ook wel iets gedronken namelijk muug veel vodka aangelengt met water,vino  rose en champagne om 12 uur =) Om 12 uur stonden we ook buiten samen met de buren, wat mij er erg gezellige mensen uitzagen en natuurlijk was er ook een vrouw die met haar beste engels naar mij kwam en zei, what’s your name :p vrij grappig
    Dit was zowat mij oudjaar, tegen half 2 lag ik al uiteput in mijn bed, van de reis  en van de warmte die alles echt nog meer vermoeiend maakt.

Maandag gaan we kijken om een hobby te kunnen doen zodat ik toch iets te doen heb.
    Besos X (ps heb hier ddraadloos internet) chilly !

02-01-2011 om 17:42 geschreven door Lotte

26-12-2010
    24 Diciembre: Noche bueno

Met kerstavond ging ik samen met de zus naar de mis in Salcedo ( zoals ik wel vaker doe op zondag :p) Daarna kwamen we thuis en had de mama frietjes met kip klaargemaakt. Plots zei de mama, oh no, no coca cola y no navidad sin coca cola, wat dus betekent geen kerstmis zonder coca cola =)
    Ik dus nog snel een fles coca cola gaan halen in de plaatselijke winkel.
    Hebben we gezellig met zen allen gegeten, heeft Mauricio zijn papfles met cola laten vallen ( het was een glazen) en werd het eten ook eerst bedankt net zoals in de filmpkes , Allen een hand geven en de kleine zus zei dan het dankgebed.
    dan om 12 uur was het zover de pakjes werden geopend en er was een mega vuurwek, het leek net oudjaar.  Daarna nog een nagesprekje met een baileys. en tegen 1 uur lagen we allemaal te knorren.

25 Diciembre : Navidad
    Tegen half 10 stond ik op en had ik enorm veel last van beten, ik ging dus naar de kamer van mij ouders om te vragen of zij weten van wat het kwam en of ze er iets tegen hadden. Dit was de eerst ochtend da ik voor mijn gastouders wakker was. Zij dachten dat het misschien van de hond was die met kerstavond mee in de zetel zat. Ik kreeg wat talkpoeder om erop te smeren en het gejeuk hield op. Tegen de middag kwam dan de broer van de mama met zijn gezin, hij heeft twee zonen een dochter en ook een zoon uit Duitsland die hier ook op uitwisseling is. We hebben wat tv gekeken, kalkoen gegeten en wat met een bal gespeeld.

Zo dit was kerst in Puno, weer eens iets anders =)
    Besos beste bloggertjes :p

26-12-2010 om 00:00 geschreven door Lotte

14-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een wist je datje
    Omdat ik mij deze avond wat verveel =)
    Wist je dat...
    ... Ik hier al 3 maand en 12 dagen ben.
    ... Ik steeds beter kan omgaan met het wezen ´baby´.
    ... Ik in twee richtingen zit op de unif.
    ... Mijn unif UNA noemt van Universidad Nacional del Altiplano.
    ... Ik hier in Puno met 3 belgen, 3 duitsers en 1 nieuw-zeelander zit.
    ... Ik hier smorgends brood eet, smiddags warm en savonds terug brood of gewoon een dessert.
    ... Ik hier al twee keer ziek ben geweest aan mijn maag.
    ... Ik een meid heb die in de kamer naast mij slaapt.
    ... Dat het bijna vakantie is namelijk in januari en februari.
    ... Ik in januari naar de zee ga.
    ... Dat ik al stevig verdikt ben.
    ... Dat ik dus al een nieuwe broek heb moeten kopen maar dat mijn gastmama alles voor mij wil betalen.
    ... Dat ik nu moet gaan eten ...

Zo dan weet je het nu

14-12-2010 om 00:42 geschreven door Lotte

11-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Navidad y discoteca
    Hola Beste bloggertjes ( haha )
    Wel binnekort is het kerstmis en dat merk je hier ook. Alleen de massa aantal sneeuw heb ik nog niet gevonden.
    Dit jaar vier ik het met een plastieke kerstboom, en oja ik ben groter als de kerstboom, geweldig niet ?
    Ik vind het dus een enorm lelijke boom maarja wat doe je eraan. Hier in mijn familie gaat lerstmis als volgt,
    Je moet dus een kaartje schrijve naar de kerstman met wat je allemaal wil en dan moet je dat in zo een typische kerstsok steken =) Ik heb mijn kaartje nog niet gemaakt, dit is echt enorm moeilijk omdat je niet juist weet wat voor dingenje kan vragen.
    Voor derest is het huis versiert met poppetjes en zelfgemakte versierseltjes.

Dan ben ik gistere nog naar de discoteca geweest met AnneSophie omdat mijn familie graag heeft dat ik ga dansen, veel heb ik daar wel niet gedanst :P
    Het leek een beetje op Local alleen met zetels en een kleinere dansvloer.
    Ik zat daar dus rustig met AnneSophie wat te praten en even later worden we al getrakteert door twee lelijke peruanen, maar kom een traktatie slagen we natuurlijk niet af. Enkele drankjes later AnneSophie en ik al behoorlijk beschonken moest ik nog een taxi nemen. Die bestuurder wou enorm graag een relatie met een belgisch meisje, ma da ging ni door ze vriend =) Ik maar zeggen da ik een vriend heb in belgie en da werkt nog goe ook =)

Voor derest denkik da de unif niet meer lang duurt maar alles verloopt nog rustig, de familie is ook nog steed zeer leuk en ahjah ik heb dus terug een meid, deze ziet er wel leuekr uit als de vorige :D
    Besos

11-12-2010 om 23:51 geschreven door Lotte

29-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.¡ Alegria !
    Wel deze keer s er wel eens veel gebeurt, ik ga beginnen met :
    23 Noviembre: Jutta mi sobrina de belgica is geboren !
    Om 6 uur ging ik vol goede moed douchen aangezien de kans bestond dat er een paar uur later geen water was.
    Na mijn douchke ging ik terug slapen en kreeg ik om half 7 telefoon :) Jutta was geboren , het kindje van mijn grote zus ;)
    Ik half snoezend een gesprekje met de zus en ging dan weer slapen. ven later moest ik toch op om naar de unif te gaan. Ik ging naar de kamer van mijn ouders om het goede nieuws te vertellen. Wanneer ik dus in mijn beste spaans probeerde te zeggen dat mijn nichtje geboren was kreeg ik al meteen traan ogen en het grappige was dat mijn gastpapa dit ook kreeg toen hij mij zag. ( Lijkt hij niet een beetje op mijn bekgische papa ? =) )
    Dit was dus ook de allereerste keer dat ik mijn tranen aan mijn familie liet zien, mijn gastmama was bezigmet het vlechten van mijn zusje haar haar maar kwam me toch meteen een knuffel geven terwijl ze aan mij zusje haar haar trok :P Heel de familie was dan svonds ook in de wolken toen ik de fotos liet zien van kleine Jutta ;)

25 en 26 Noviembre: Olympiade
    Het was olympiade op school, dat betekend dat alle faculteiten tegen elkaar strijden in verschillende sporten. De jongen die ook bij AnneSophie in huis woont had haar al verteld dat je voor bepaalde faculeiten moest opleten want als die verliezen gooien die met stenen. Wel dit hebben we da ook duidelijk gemerkt. We wouden rustig ergens heen gaan tot er ineens een sormloop van mensen op ons afkwam en je zag de stenen gewoon alle kanten op vliegen, wij natuurlijk zo snel mogelijk weglopen en alle chance geen steen tegen ons gekregen. Even later waren de twee groepen elkaar gewoon aan het uitdagen dus was het een heen en weer geloop, best nog wel grappig om te zien :)

savonds bleek ik een meid in huis te hebben , omdat de oma nogal moeite hefet om alles nog tegelijk te doen. Zei slaapt naast
     mijn kamer in het rommelkot dat verschrikkelijk stoffig is. Het lastige is nu wel dat ik dus mijn badkamer moet delen, maarja we zullen wel zien.

27 en 28 Noviembre: Lago titicaca
    Eindelijk was het zover ik ging met de unif naar de eilanden !. We hadden afgesproken om 5 uur aan het meer, wat dus enorm vroeg is. Mijn ouders zeiden dat ik el een busje kon nemen en dan nog een beetje wandelen. Ik dus zeker op tijd vertrokken. om 4 uur wandelde ik eerst door de straten van Salcedo , MEGA ENG . Ales is donker en af en toe zie je iemand lopen of een taxi die voorbij rijd. Ik dus hopnhet busje op en tegen half 5 was ik al aan het meer.Ik heb toen gewoon genoten van het uitzicht. Puno in de nacht en ik kan zeggen dan het mooi was :D
    Dan zoals gewoonlijk kome Peruanen te laat en vertokken we tege half 7 ongeveer met de boot.
    1) De uros, dat zijn de drijvende eilanden, fantastisch mooi,zie fotos.
    2) Na een kort bezoek aan de Uros naar Amantani, een vast eiland, daar hebben we in de namiddag een wandeling van zon dikke 5 uur gemaakt al klimmend op de berg, wel het was enorm vermoeiend maar het was er allemaal waard. Die uitzichten zijn gewoon onbeschrijfelijk. Ik heb de eilanden van Bolivie in de verte gezien , de horizon die samenviel met het meer. Je denkt op den duur gewoon dat je aan de zee zit.
    3) Na een koude stormachtige nacht zijn we tegen 7uur vertrokken naar Taquile, een ander vast eiland wat NOG mooier was dan Amantani. De huisjes waren daar mega mooi en ja de uitzichten waren wel hetzelfde al bij Amantani , wat niet wil zeggen dat je er weer geen uren naar kon kijken ;)

Tegen 15 uur kwam ik thuis aan en niemand was er, een uur later kwamen ze allemaal thuis en stond mijn mama te springen om mijn verhalen te horen. Zei meldde ineens dat de meid weg was OLE, want die had al een vieze haa in mijne pombak achter gelaten. Jakkes.
    Ik kan wel zeggen dat het dus een fantastich weekend was zeker om over te doen ;)

Tot blogs, Besos LOTTE

29-11-2010 om 16:02 geschreven door Lotte

22-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn gedachten in Peru

Deze week begonnen met toerisme en het bevalt me enorm, veel socialere leerlingen en je leert er wat over Puno en de omliggende dorpjes.
    Vorige woensdag was er een staking, alle poorten waren geblokkerd en nemand kon binnen of buiten de unif. CHILLEEEE

Voor derest zal ik wat vertellen over mijn bevindingen hier, de dingen die door men hoofd spoken.
    Wel ik ondek hier namelijk enorm veel, niet alleen qua taal en cultuur maar qua familie ook enorm. Ik ervaar hoe het is om als oudste zus te zijn en te leven met iemand die 8 jaar jonger is en een kleine baby. Ik besef nu al vaak dat ik nu mijn eigen oudere broer en zussen snap wanneer ze eens niet met me wouden spelen of zich ergerde aan het feit dat ik veel te traag at. Ja hermano y hermanas ik merk het hier allemaal.
    Ik merk ook dat peruaanse families niet zo veel verschillen met belgische, de kinderen krijgen hier ook wel eens naar hun voeten en moeten ook gewoon hun bord leegeten =p. De taalgrens blijft soms nog wel wat moeilijk, je kan nooit alles zeggen wat je echt wil maar ik doe mijn best.

Hoe gaat het nu eigelijk met Lotte Lambrechts ? Wel enorm goed, dit had ik in september niet gedacht. Ik begin me echt steeds beter bij ht gezin te voelen en op school gaat het dus ook echt wel beter. Ik geniet hier van de kleinste dingen zoals bv een pizza gaan eten met mijn familie, enorm simpel maar daar kan ik enorm van genieten, gezellog met hen aan tafel zitten en een beetje proberen comminiceren.
    Dusjah lieve belgjes, julie zien mij pas terug rond 14 juli op het kampterrein van den 62 ;) Besos