Inhoud blog
  • 17-02-2013
  • 16-02-2013
  • 15-02-2013
  • 14-02-2013
  • 13-02-2013
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Buitenlandse stage
    Praag
    Ik ben een leerling uit het Sancta Maria Instituut Kasterlee en ik vertrek binnenkort voor drie weken naar Praag. Via de school kreeg ik het geweldig aanbod om een buitenlandse stage te doen. Deze stage zal ik doen in het Hilton Hotel in Praag. Samen met 7 andere leerlingen vertrek ik dus (bijna) richting Tsjechië. Ik kijk er echt naar uit!!!
    17-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17-02-2013
    Vandaag zijn we vroeg moeten opstaan om nog de laatste dingen in onze valiezen te steken en nog een beetje op te ruimen. Om 09:15 uur stonden we allemaal buiten klaar met onze valies in de hand. Twee taxibusjes kwamen ons ophalen aan ons appartement en deden ons naar de luchthaven.

    We kwamen goed op tijd aan op de luchthaven. Een paar mensen dachten dat hun valies teveel woog dus hebben ze die direct op de weegschaal gezet. Gelukkig hebben we hier geen problemen mee gehad.

    Het inchecken ging, net zoals de heenreis, heel vlot. We hadden nog bijna een uur vrije tijd voor we naar het vliegtuig moesten vertrekken. We zijn eigenlijk niet gaan winkelen of nog iets gaan drinken maar hebben rustig aan de gate nog zitten babbelen, nog een paar foto's genomen,... Omstreeks 11:30 uur ben ik met een apart busje naar het vliegtuig gebracht. De mensen die mij hielpen, hebben mij met een speciale stoel in het vliegtuig gedragen. Toen ik in het vliegtuig zat te wachten tot de rest kwam, heb ik een babbeltje gedaan met de piloot. 

    Omdat het nog gesneeuwd had in Praag zijn we een half uur later pas kunnen opstijgen omdat het vliegtuig sneeuwvrij moest gemaakt worden. Toen we eenmaal in de lucht waren ging alles heel vlot. We hebben een koekje en een drankje gekregen en om 13:45 uur landen we in Düsseldorf. Iedereen had vlot zijn valies gevonden en we stonden dus snel bij familie en vrienden. We hebben dan afscheid genomen van elkaar en zijn richting huis vertrokken.

    Omdat zowel onze papa als ik nog niets voor de middag hadden gegeten zijn we in Nederland ergens gestopt om een lekker soepje met een broodje te eten.

    Omstreeks 16:00 uur ben ik terug thuis aangekomen. Ik heb nu ondertussen al veel bezoek gehad en ga voor de rest van de avond niet veel meer doen want morgen moet ik terug naar school.

    Het was een geslaagd avontuur!! Als je zo'n kans krijg moet je het zeker met beide handen aanpakken!!

    Groetjes
    Lise

    17-02-2013 om 19:39 geschreven door Lise


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16-02-2013
    Zaterdag hebben we eigenlijk niet veel meer gedaan!

    Een paar van de meisjes zijn vrijdagavond uit geweest dus hebben we zaterdag uitgeslapen. Toen iedereen goed en wel wakker was, was het middag. Ons 'ontbijt' was een lekkere pizza die we de dag voordien waren gaan halen in een winkel in het Palladium.

    Na de middag zijn Lisa, Laura en ik naar het Palladium geweest om de laatste boodschappen te doen voor het ontbijt van zondagmorgen. We zijn dan nog met z'n drieën iets gaan drinken en daarna zijn we terug naar het appartement gegaan om valiezen in te pakken en te poetsen.

    's Avonds zijn we nog met een aantal meisjes naar de McDonalds geweest.

    17-02-2013 om 19:08 geschreven door Lise


    15-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15-02-2013
    De drie weken stage zitten erop! Het is toch snel gegaan.

    We dachten deze morgen alle drie dat het een rustige laatste dag zou worden maar niets was minder waar.. We zijn nog een hele dag tot 15 uur druk bezig geweest aan een grote taak. Deze taak moesten we gaan doen in Hilton Meetings waar al het materiaal altijd klaar staat (lamineerapparaat, kopieermachine, snijmachine, ...). Gelukkig werken er vriendelijke en behulpzame mensen. Ze hebben ons geholpen met onze taak. Zo ging het allemaal toch sneller vooruit. We zijn dan ook naar de winkel geweest om deze twee meisjes een klein cadeautje te kopen om hen te bedanken.

    Na deze grote taak hebben we onze eindevaluatie gehad. Ze waren heel tevreden over ons alle drie.. Punten hebben we niet gehoord of gezien maar als we naar de commentaar van Alexandra luisterden zullen deze wel goed zijn.

    Toen het gesprek gedaan was hadden we tot 16 uur vrij. We hadden dan namelijk afgesproken met de leerkrachten om nog een evaluatie te hebben. Tijdens deze korte pauze zijn we nog met de menen van HR op de foto geweest en hebben we nog een paar cadeautjes uitgedeeld en gekregen. We hebben ook onze certificaten gekregen van alle courses die we hebben gedaan.  Ook zijn we naar de mensen van IT geweest. Omdat Lisa hier de eerste week stage had gedaan hadden we ook voor hen een cadeautje.

    Om 16 uur hadden we dan afgesproken met de leerkrachten in Café Bistro. Daar hebben we nog een gesprek gehad. We hebben het gehad over de taken die we hebben gedaan, wat we geleerd hebben, ... Na dit gesprek ben ik gaan uitchecken in het hotel en zijn we naar de appartementen gekomen.

    We zijn met z'n allen iets gaan eten in het Palladium en voor de rest van de avond ga ik het rustig houden...

    Slaapwel!!

    15-02-2013 om 23:57 geschreven door Lise


    14-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14-02-2013

    Onze eerste taak van vandaag was om naar Hilton Meetings te gaan en daar enkele documenten te printen. Deze documenten moesten we dan ook inbinden. Daarna heb ik de Lay-out van een PowerPoint aangepast. Ook na de lunch heb ik hier nog aan verder gewerkt.

    Dit waren eigenlijk de twee enige taken die ik vandaag heb gedaan, want toen we allemaal klaar waren met onze taak mochten we om 15 uur naar huis.

    Ik ben dan al maar beginnen inpakken want morgen is het onze laatste stagedag en na de eindevaluatie ga ik mee naar het appartement van de meisjes om daar het weekend door te brengen. Ik ga dus nog genieten van deze laatste avond in het Hilton hotel...

    14-02-2013 om 18:09 geschreven door Lise


    13-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13-02-2013
    Ook vandaag heeft het nog de hele dag hard gesneeuwd in Praag. Er ligt al een mooie witte laag!

    Toen we deze morgen aankwamen op ons kantoor kregen we meteen te horen dat er toch nog zaken moesten veranderd worden aan het informatiebord. Ik ben dan direct begonnen met alles (waar ik aan kon ) eraf te halen. Daarna ben ik naar Hilton Meetings gegaan om een paar documenten af te drukken en na de lunch hebben we samen het informatiebord terug herschikt.

    Daarna moest Lisa naar IT en hebben Hava en ik verder gewerkt aan onze courses. We hebben ze allemaal afgekregen en zijn ook nog eens van alles geslaagd!!!

    Deze avond komen de leerkrachten terug naar Praag om de eindevaluatie te doen en nog een paar zaken te regelen.
    Het einde van dit avontuur is bijna op zijn einde!!

    13-02-2013 om 18:19 geschreven door Lise


    12-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12-02-2013

    Het heeft de hele dag gesneeuwd in Praag. Wij zaten gelukkig droog en warm in onze bureau.

    Vanmorgen hebben we onze tweede evaluatie gehad. Alexandra had alleen paar positieve commentaar en ze was heel tevreden van ons werk!

    Na de evaluatie hebben we het informatiebord dat in de HR afdeling hangt, mogen herschikken. We hebben nieuwe titels ontworpen en leuke afbeeldingen er bij op geplaatst. Ik heb een foto genomen van het resultaat omdat ik toch vind dat we het goed gedaan hebben! We hadden het eerst op tafel gelegd om het te laten zien aan de verantwoordelijke en we hebben toch nog een paar dingen moeten veranderen. Ze vond het wel leuk gedaan (veel felle kleuren, leuke afbeeldingen,...). Daarna hebben we het effectief op het bord gehangen. Toen we klaar waren en nog eens gingen kijken stond er toch al iemand aandachtig naar te kijken. Ik denk toch dat dit wil zeggen dat we het goed hebben gedaan!

    Voor de rest van de dag hebben we ook nog een informatiebord aan de cafetaria moeten herschikken. Ook hier hebben we meer kleuren gebruikt en ze waren tevreden van het resultaat.

    We hebben ook nog drie extra courses gekregen die we kunnen doen. Ik heb er vandaag al 1 gedaan en ik heb 92% gehaald!

    12-02-2013 om 17:46 geschreven door Lise


    11-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11-02-2013
    De derde stageweek is rustig begonnen. In de voormiddag hebben we een affiche ontworpen en heb ik ook nog de lay-out van de trainingskalender aangepast.

    In de namiddag hebben we ideeën verzameld om het informatiebord van de HR te vernieuwen. (foto's, leuke vormpjes, smileys, ...)
    En zo zit de eerst stagedag van de laatste week er weeral op...

    Groetjes en tot morgen!

    11-02-2013 om 18:31 geschreven door Lise


    10-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend

    Dit weekend kwamen er weer heel wat familieleden mij bezoeken in Praag. Ons mama, onze papa, mijn twee broers en moeke en voke hebben hier drie dagen doorgebracht samen met mij.

    Zaterdag hebben we een grote wandeling gemaakt en hebben we heel wat bezienswaardigheden gezien. We hebben ook de astronomische klok nog eens gezien om stipt 12 uur. Elk uur gaan er twee deurtjes open bovenaan de klok en komt er een parade van apostelen voorbij. Dit was wel eens leuk om te zien. We hebben ook een museum bezocht: Museum of communism. Dit is gelegen in het midden van de winkelstraat echt tussen de winkels. We hebben dus wel even moeten zoeken voor we het hadden gevonden, maar het was zeker de moeite waard. 's Avonds zijn we dan nog met de hele groep iets gaan eten.

    Zondag zijn we al vroeg vertrokken richting het kasteel van Praag om te kijken naar de wissel van de wacht. Het was een hele klim om helemaal tot boven te geraken met de rolstoel. Aangezien dat we nog iets te vroeg waren en iedereen toch dorst had gekregen van de klim zijn we eerst nog iets gaan drinken. De wissel van de wacht is echt wel de moeite waard om eens gezien te hebben. Het is er dan ook elk uur heel druk. Na de wissel hebben we ook nog een foto genomen bij een wachter!!

    Daarna zijn we rustig richting palladium gewandeld om daar iets gaan te eten. Tijdens deze wandeling hebben we natuurlijk ook nog veel mooie gebouwen gezien.

    Toen we goed en wel aan tafel zaten om iets te eten (voor de middag) was het toch al bijna 14 uur. We hadden allemaal grote honger na deze leuke voormiddag. 

    Na het eten hebben we dan nog een beetje gewinkeld in het Palladium en daarna zijn we terug richting Hilton gekomen. Daar hebben ze mij terug afgezet. Ik ga nu de rest van de avond nog rustig doorbrengen in mijn hotelkamer. Veel ga ik niet meer doen want ik ben best moe en morgen moet ik weer fris zijn om mijn laatste stageweek te beginnen. 

    10-02-2013 om 18:11 geschreven door Lise


    08-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08-02-2013

    Het was vandaag een korte stagedag. Zowel Alexandra als Zusana waren vandaag niet op kantoor. Alexandra had ons de opdracht gegeven om een interview af te leggen van elkaar voor in de Local Newspaper. In het interview staan vragen zoals: 'Hoe kom je erbij om in het Hilton hotel stage te doen?' of 'Wat wil je zoal allemaal bijleren tijdens deze stage?' of 'Heb je al eens stage gedaan?' .. Dit interview moest natuurlijk helemaal in het Engels getypt worden.

    Na het interview hadden we niet echt een taak. Jitka was in vergadering en ging ons daarna nog wel een taak geven. We mochten dus even pauzeren.

    Na de pauze (van bijna een uur ) hebben we de lay-out van een invitation letter nog moeten verzorgen.

    Na de lunch zijn we dan richting appartement gewandeld waar ik weer voor het weekend blijf logeren. Nu gaan we nog even winkelen in het palladium!!

    08-02-2013 om 14:31 geschreven door Lise


    07-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07-02-2013
    We hebben vandaag ' Hilton Orientation Day' gehad. Eigenlijk ging het de hele dag over Hilton Prague en Hilton Prague Old Town.
    De geschiedenis, de directeurs, aantal kamers in de hotels, de restaurants en bars, ...

    We hebben ook een sessie gehad 'Wat te doen bij brand?'. Om de dag af te sluiten hebben we nog een rondleiding gehad door Hilton Prague. De eerste dag van onze stage hebben we ook al een rondleiding gehad. Wij hadden dus de meeste dingen al wel gezien. Maar nu hebben we ook nog de Royal suite mogen bekijken. Deze hadden we nog niet gezien en is echt de moeite!!

    Deze dag was bedoeld voor alle 'nieuwkomers'. Voornamelijk waren het mensen die stage doen in één van de twee Hilton hotels in Praag.

    Het was best een zware, soms zelfs saaie, dag. Het was eigenlijk vooral luisteren en kijken naar een PowerPoint. Uiteindelijk viel het allemaal nog mee want eigenlijk stond er op het programma dat het tot 17:30 uur ging duren maar om 16 uur was het gedaan.

    Morgen nog een halve dag en dan zit stageweek twee er weeral op.

    07-02-2013 om 17:01 geschreven door Lise




    Archief per week
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs