Als laatstejaarsstudente Commerciële Communicatie was het
dit jaar ook aan mij om een stageplaats te versieren. De keuze waar ik stage
wou doen hing volledig van mezelf af en het bedrijf waar ik solliciteerde
natuurlijk-. De eeuwige twijfelaar die ben was die keuze niet snel gemaakt.
Toen ik plots de kans kreeg om als stagiair-medewerkster van de fractieleider
van Open Vld, Hilde Vautmans aan de slag te gaan moest ik echter geen twee keer
nadenken. Die kans krijg je niet vaak, en ik heb ze dan ook met beide handen
gegrepen.
Ik heb nog geen moment spijt gehad van die keuze. De
ervaringen die ik hier opdoe had ik in geen enkel ander bedrijf kunnen
verwerven. Ok, de sprong van commercieel naar politiek is misschien niet de
meest logische. Maar het is zeer interessant om te zien hoe bepaalde elementen
van het commercieel communiceren hetzelfde blijven, gewoon met een andere
ondertoon.
Ondertussen begin ik aan mijn achtste week als stagiair van
Hilde Vautmans en in die acht weken is er al heel wat gebeurd. De eerste weken
waren het vooral de mondelinge vragen en commissies die me bezig hielden.
Persoonlijk dacht ik dat het niet boeiender kon worden, tot het noodlot die
befaamde donderdag als een donderwolk over het parlement viel. Alexander de
Croo kondigde aan dat Open Vld uit de regering stapte. Ineens ging alles er
veel hectischer aan toe, een overrompeling aan vragen van journalisten kwamen
onze kant op en het parlement veranderde in een chaotische mensenzee.
Nu de storm rond het waarom Open Vld per se uit de
regering wilde wat gaan liggen is, is het alle hens aan dek voor de
verkiezingen. Een kleine 5 weken is ons gegeven om een volledige campagne op
poten te zetten en deze te doen slagen. Wat er nog op me af gaat komen is tot
nu toe een raadsel, maar spannend wordt het in ieder geval.