Ik ben Tony Wouters
Ik ben een man en woon in St Job Brecht () en mijn beroep is ex Foreman bij GM. .
Ik ben geboren op 22/08/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: PC, en klussen rondom mijn woonst..
Ik pluk de dag, ben levensgenieter, en zet me graag in voor de medemens omdat de positieve respons een bron van leven is
Het schepencollege van Brecht bestaat uit burgemeester Luc Aerts (CD&V-CDB) en de schepenen Daan De Veuster, Maria Vochten en Kris Kenis (allen CD&V), Walter Van Puymbroeck (sp.a), Peter Schrijvers (Open VLD) en Luc Torfs (Groen). Ze hebben ondertussen ook de bevoegdheden verdeeld.
Burgemeester Aerts wordt ook voorzitterschap van de gemeenteraad. Hij neemt Beleidsplanning, Politie, Brandweer, Verkeersveiligheid, Intergemeentelijk samenwerking, Kerken en Kerk-fabrieken, Financiën en Lokale Economie en Tewerkstelling op zich. Daan De Veuster wordt eerste schepen en is bevoegd voor Ruimtelijke Ordening, Huisvesting en Wonen, Jeugdbeleid en Sportbeleid. Maria Vochten wordt schepen voor Burgerlijke Stand, Gezondheidsbeleid, Ontwikkelingssamenwerking, Markten en Kermissen, Feestelijkheden en Dierenwelzijn. Kris Kenis wordt schepen van Cultuur, Bibliotheek en Toerisme. Peter Schrijvers is bevoegd voor Openbare Werken, Groenvoorziening en Beheer van het patrimonium. Schepen Van Puymbroek krijgt Onderwijs, Muziek- en kunstonderwijs en Personeel en zesde schepen Luc Torfs zorgt voor Informatie en Communicatie, Informatisering en e-loket, Mobiliteit en Verkeer, Milieu en Duurzaamheid.
Annemie Van Dyck (CD&V) wordt O.C.M.W.-voorzitter en schepen voor Sociale Zaken en Landbouw.
Onbetaalde verkeersboetes komen sneller bij fiscus terecht
Onbetaalde verkeersboetes zullen vanaf 1 januari 2013 sneller bij de fiscus terechtkomen. Tot eind 2012 was het nog zo dat wie een verkeersboete niet betaalde, pas na een lange weg voor de politierechter komt. Die procedure wordt ingekort, zodat onbetaalde verkeersboetes voortaan sneller bij de fiscus terechtkomen, die ze dan zal verrekenen met de tegoeden van de burgers.
Jaarlijkse netvergoeding voor particulieren met zonnepanelen
Particulieren met zonnepanelen moeten voortaan een jaarlijkse netvergoeding betalen. De heffing komt uit op gemiddeld 53 euro per geïnstalleerde kilowatt. Particulieren met zonnepanelen zullen hierdoor vanaf 1 januari omgerekend jaarlijks om en bij de 200 à 250 euro aan netvergoeding moeten betalen.
Strengere nationaliteitswet van kracht
De nieuwe, strengere, regels voor het verwerven van de Belgische nationaliteit treden op 1 januari in werking. Met de aanpassing komt een einde aan de zogenaamde snel-Belgwet. De nieuwe wetgeving verstrengt de voorwaarden om Belg te kunnen worden. Zo kunnen nieuwkomers pas Belg worden na vijf jaar verblijf in ons land en moeten ze een permanente verblijfstitel op zak hebben.
Rookmelders verplicht in huurwoningen
Alle huurwoningen waarvoor een nieuw huurcontract wordt afgesloten, moeten vanaf 1 januari 2013 voorzien zijn van rookmelders.
De accijnzen op alcohol en tabak worden vanaf 1 januari opgetrokken. Concreet zal een doorsnee fles wijn 4 cent duurder worden. Een pakje sigaretten wordt 20 cent duurder, net als een pakje roltabak van 50 gram.
Verschillende leveranciers verlagen energietarieven
Verschillende energieleveranciers hebben aangekondigd dat ze vanaf 1 januari hun tarieven zullen verlagen. Op dezelfde dag loopt de door de regering opgelegde bevriezing van de energieprijzen ten einde.
Onder meer marktleider Electrabel en grootste uitdager EDF Luminus kondigden prijsverlagingen aan. Bij Electrabel daalt de energiecomponent van de elektriciteitsprijs met maximaal 10 procent en die van de gasprijs met maximaal 16 procent. EDF Luminus kondigde een eenvoudiger productgamma aan dat per klant een gemiddelde jaarlijkse besparing van 150 euro zou moeten opleveren.
Nieuwe geluidsnormen van kracht
Op 1 januari gaan nieuwe Vlaamse geluidsnormen van kracht voor muziekactiviteiten die toegankelijk zijn voor het publiek en waar elektronisch versterkte muziek wordt gespeeld.
Bij een geluidsniveau onder 85 decibel gemeten over 15 minuten, moet de organisator geen maatregelen nemen voor gehoorbescherming. Ligt het geluidsniveau tussen 85 en 95 decibel, moet het gemeten geluidsniveau permanent zichtbaar zijn voor de persoon die het volume bedient en gemeten worden met een reglementair meettoestel.
In de derde en luidste categorie tot maximaal 100 decibel gemeten over 60 minuten, is de organisator bijvoorbeeld verplicht om gratis oordopjes ter beschikking te stellen moet het gemeten volume een maand bijgehouden worden.
Hou op Oudjaarsavond een beetje rekening met de dieren. Zorg dat ze binnen zijn en niet te veel angst hebben van het vuurwerk. Ze zullen u zeker dankbaar zijn.
Vandaag belichten we de werkwijze, uw eventuele bijdrage en of deelname aan de verkeersraad St Job-Brecht Zuid WERKWIJZE
We hebben een 4 tal vergaderingen per jaar.
Op deze vergaderingen in het kader van onze doelstellingen: -doen we follow up van punten in behandeling -bespreken we nieuwe info ivm onze doelstellingen -overleggen we acties met gemeentebestuur
UW BIJDRAGE
Hebt u iets te melden ivm onze doelstellingen dan verzoeken wij u dit te melden, Liefst per email( zie onderaan),aan het secretariaat van onze werkgroep. Uw punt wordt dan bekeken door het bestuur van de werkgroep en evtl besproken op de volgende vergadering.U krijgt hierover feedback per email. Is uw punt dringend dan kan u dit zelf aan het gemeentebestuur richten.Wij vragen u echter aan ons secretariaat een kopie per mail te sturen zodat wij uw punt mee kunnen opvolgen. Hebben wij hierover info dan informeren wij u per email.
DEELNEMEN Wenst u een vergadering bij te wonen en/of eventueel actief deel te nemen, stuur dan een e-mail naar het secretariaat met uw contactgegevens en daarbij een korte motivatie. U wordt dan uitgenodigd op de volgende vergadering.Verdere afspraken worden dan gemaakt.
De verkeersraad van St Job-Brecht Zuid gaat op Facebook. Dit om een open beleid te voeren en u op de hoogte te houden van wat er zoal gebeurd in St Job-Brecht Zuid rond verkeer. De komende dagen krijgt u meer info. Vandaag de doelstellingen en samenstelling van de raad.
DOELSTELLINGEN VERKEERSRAAD
Streven naar verbeteren van verkeersveiligheid, verkeersleefbaarheid en woonklimaat in Sint-Job en Brecht-Zuid.
Bijzondere aandacht voor : -optimaliseren woonklimaat/leefbaarheid -verhogen verkeersveiligheid in schoolomgevingen -veiligheid en comfort van fietsers en voetgangers.
Hiervoor fungeren we als gesprekspartner en geven advies aan gemeentebestuur en politie, en volgen deze ook op.
Adviezen en voorstellen gebeuren op vraag van inwoners - scholen - organisaties en groeperingen van St Job en Brecht Zuid.
SAMENSTELLING VERKEERSRAAD
- Afgevaardigden groeperingen, straten, wijken, buurtraden etc uit Sint-Job of Brecht-Zuid of mensen die straten, wijken willen vertegenwoordigen.
- Vertegenwoordigers van scholen gevestigd in Sint-Job of Brecht-Zuid.
- Afgevaardigden van gemeentebestuur en van verschillende politieke fracties die zitting hebben in de gemeenteraad.
- Afgevaardigde politiezone.
- Eventuele door verkeersraad speciale genodigden.
U kan onze facebookpagina vinden via volgende link :
De inwoners van de Brugstraat in Sint-Job vierden woensdag feest. Niet alleen omdat de feestdagen naderen, maar vooral omdat de werkzaamheden er zo vlot verlopen. De gemeente Brecht, Unizo, Aquafin en aannemer Hens boden een receptie aan.De werkzaamheden in de Brugstraat in Sint-Job gingen een half jaar geleden van start. "De aanleg gebeurt in fasen om de hinder voor de bewoners zoveel mogelijk te beperken.
Er is voortdurend overleg met de plaatselijke bevolking, de twee scholen en het gemeentebestuur van Brecht", zegt Min Huet, projectleider van Aquafin.Er wordt gekozen voor een gescheiden rioleringsstelsel, waarbij de bestaande riolering, die onder het voetpad ligt, wordt gerenoveerd om het regenwater af te voeren naar het Klein Schijn. Een nieuwe riolering in het midden van de weg zorgt ervoor dat het afvalwater via een pompstation naar de zuiveringsinstallatie in Schilde wordt geleid.
Elke fase omvat telkens de aanleg van een nieuwe riolering, de renovatie van de bestaande rioleringen en de volledige afwerking van de rijweg, parkeerstroken, stoepen en fietspaden. Het kruispunt Vaartlaan-Ebeslaan- Brugstraat werd eerst aangepakt.
"Momenteel naderen fasen 2 en 3 hun voltooiing: van Kerklei naar school De Brug en van school De Brug naar het kruispunt met de Peter Benoitlaan. We hopen deze strook tegen half januari open te kunnen stellen", deelt projectleider Wies Mathieu van aannemer Hens mee.
Vuilniszakken opgehaald: Sabine Van Eester, die namens de gemeente de werkzaamheden volgt, hoopt dat de afwerking van de vierde fase, met name het vak tussen de Peter Benoitlaan en de brug over de Schotense Vaart tegen eind maart wordt afgewerkt. Laatste klus is het bouwen van een pompstation onder het Max Wildiersplein. Peter Smet (49), die op de hoek van de Brugstraat met de Braakstraat woont, is blij met de heraanleg. "Het werk ging gepaard met lawaai, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Voor de rest waren er geen problemen, de arbeiders haalden zelfs onze vuilniszakken op.
Het is alleen jammer dat er aan deze hoek een bushalte komt. Mensen zullen gebruikmaken van een overdekt deel dat bij Rijschool 't Noorden hoort, waardoor er afvalresten op de baan zullen terechtkomen.Ook Linda Van Geldorp (54), geboren en getogen in Sint-job is blij."Ik werk bij bakker Ivens. 's Avonds gaf ik de koffiekoeken die waren overgebleven aan de arbeiders mee als beloning voor het geleverde werk."Ouderdomsdeken Lucien Claessens (81) heeft het laatste woord. "Ik weet nog dat de Brugstraat uit een kasseiweg bestond met aan beide zijden een strook zand voor de voetgangers en de fietsers. Toen had iedereen nog een voortuintje, maar deze heraanleg overtreft alles."
De pakkans op rijden onder invloed is in Vlaanderen nergens groter dan in de provincie Antwerpen. Ook in de Antwerpse Kempen moeten chauffeurs geregeld aan de kant om te blazen, vooral in Turnhout, Brecht en Zandhoven. Dat blijkt uit een analyse die de meldapplicatie Politiecontrole.be voor onze krant maakte.
Tussen 1 december 2011 en 30 november 2012 werden via de meldapplicatie Politiecontrole.be maar liefst 4.765 alcoholcontroles geregistreerd in de provincie Antwerpen. Dat zijn er ruim dubbel zo veel als in West-Vlaanderen, Limburg en Vlaams-Brabant. In Brecht was dat 59 keer en in Zandhoven 50 keer.
Uit de cijfers van Politiecontrole.be blijkt verder dat meer dan de helft van de controles in het weekend gebeurde: 20,9 procent op zaterdag, 19,3 procent op zondag en 14,3 procent op vrijdag. De meest intense actiemaand is december. Daarna gaat de riem er even af bij de alcoholbrigades, want januari, februari en maart zijn de kalmste maanden, zo blijkt uit het jaarrapport van Politiecontrole.be.
Vooral overdag :Nog een opmerkelijke vaststelling: ruim 80 procent van de controles in onze regio gebeurde overdag en 's avonds. Minder dan één controle op de vijf vond 's nachts plaats. Statistieken tonen evenwel aan dat net 's nachts de meeste dronkenlappen achter het stuur kruipen.
Politiecontrole.be is het voorbije jaar uitgegroeid tot de grootste meldapplicatie van België. Meer dan 100.000 Belgen maken er intussen gebruik van, via hun smartphone of via Facebook. Bron: Eddy Meulemans via Nieuwsblad.be
Brug 11 over het kanaal Schoten-Dessel, in de buurt Eyndoven-De Locht, ter hoogte van café "Trapke Op" en brasserie-restaurant De Goeien Tijd, wordt vervangen door een nieuwe brug. De werken starten in februari 2013. De brug wordt vermoedelijk vanaf half mei onderbroken voor het verkeer gedurende 75 werkdagen. Dit betekent dat tot ongeveer half oktober het verkeer moet omgeleid worden. Deze omleiding wordt uitgewerkt door de aannemer en besproken met politie en gemeente. Het gemeentebestuur zorgt voor de informatie over de werken. De nieuwe brug wordt een ophaalbrug van het type hamei, met één rijstrook, aan één kant een voetpad en aan de andere kant een dubbel fietspad dat verderop aansluit op de bestaande fietspaden naast de weg. Bron: VW via Nieuwsblad.be
Kerstmarkt op Kristus Koning ( datum was verkeerd )
Clara Fey kristus Koning organiseert op WOENSDAG 19 december hun jaarlijkse kerstmarkt. Gezellige markt met veel traditionele kraampjes. Vorig jaar waren er 45 standjes aanwezig. Zeker de moeite om eens te bezoeken, wat rond te kijken, te kopen, iets snoepen en een drankje te nuttigen. Info via 0478 883 434