Met nog drie weekjes te gaan voor de examens moesten we natuurlijk nog alles geven. Het eerst wat we gedaan hebben is hoofdstuk 4-6 herhaalt en weer problemen opgezocht en uitgelegd. Nadat alles duidelijk was, was ons uurtje bijna voorbij en vroeg ik hem dus weer even om zijn agenda. Op deze manier gaf ik hem weer een korte opdracht: Het maken van een samenvatting over hoofdstuk 4-6.
Nadat ik dit in zijn agenda had geschreven heb ik hem ook meteen verteld wat hem komende week te wachten stond. En dit was dat ik hem ging testen of hij alles snapte van hoofdstuk 1 tot en met hoofdstuk 6. Hij had hier geen problemen mee.
Zoals elke dinsdag om 15u45 heb ik mijn afspraak met mijn leerling. Deze keer stond ik weer met een klein probleempje, hij had namelijk zijn wiskunde boeken vergeten. Wat heb ik toen gedaan? Zijn agenda gevraagd, al het nodige voor de week erop in zijn agenda geschreven zodat hij dit zeker niet zou vergeten. En hopen dat hij het volgende week niet vergeet.
Na hopelijk een goede vakantie gehad te hebben moeten we natuurlijk ook weer aan de slag. De eerste dinsdag na de herfstvakantie stond ik dan ook weer paraat in het Kta te Brugge. Wachtend op mijn leerling die maar niet afkwam. Na enkele minuten wachten was hij daar, beter laat dan nooit zou ik zo zeggen.
Wat hij wel goed had gedaan was alles wat ik hem gevraagd had de laatste keer dat ik hem zag namelijk: - cursus aanvullen; - maken samenvatting hoofdstuk 1-3. De samenvatting was wel beknopt maar hij heeft ze wel gemaakt. Voor de resterende tijd dat er over was hebben we even de volgende de drie hoofdstukken herhaalt.
De volgende dinsdag na mijn afspraak met mijn leerling, stond ik op hem te wachten en te wachten. Uiteindelijk zag de leerkracht ( mijn contactpersoon ) me staan en liet me even weten dat mijn leerling ziek was. Omdit in de toekomst nog eens te vermijden heeft hij mijn gsm nummer gevraagd om me tijdig te kunnen verwittigen. Zo dat was het ongeveer voor vandaag.
even kort, vorige week nam ik een kijkje in zijn cursus en vroeg hem waar zijn problemen zaten. Vandaag keken hebben we de eerste drie hoofdstukken overlopen op theorie, daarna liet ik hem een aantal oefeningen uit het boek hermaken. Op deze manier kon ik ook zien of hij werkelijk de leerstof verstond of niet. Na een herhalen en oef maken, vroeg ik om zijn agenda en gaf hem de opdracht om tegen de volgende keer; - zijn cursus aan te vullen waar nodig; - nog eens te herhalen - samenvatting te maken van hoofdstuk 1-3
Tijdens mijn tweede samenkomst met mijn leerling zijn we natuurlijk samen aan de slag gegaan. Ik moest hem helpen begeleiden met zijn wiskunde, op het eerste moment moest ik even slikken. Wiskunde was namelijk zelf ook niet mijn beste vak. Het eerst wat is dus deed was zijn cursus doornemen zodat ik zelf even mijn geheugen kon opfrissen. Vervolgens heb ik hem gevraagd waar hij problemen mee had en toen keken we samen naar de definities en oefeningen. Alles wat ik op dat moment zeker wist legde ik hem duidelijk uit, voor zaken dat ik niet zeker wist liet ik over voor de volgende week.
Na twee weken geen leerling gehad te hebben was het tijd om mijn leerling te ontmoeten in de gangen van het KTA Brugge. Tijdens ons uurtje samen hebben we gewoon even het kennismakingsformulier ingevuld en vervolgens wat afspraken gemaakt. Dit was het ongeveer voor de eerst samenkomst.
Zoals je al wist kregen we de opdracht om gedurende een periode een leerling te begeleiden. Dit project starte al redelijk vroeg en ik kreeg dan ook al redelijk vroeg een klein probleem. Tijdens mijn eerste twee weken dat ik een leerling moest begeleiden had ik nog geen leerling. De oorzaak hiervan was dat mijn email in het ongewenste postvakje terecht kwam van mij contactpersoon. Aangezien ik geen email terugkreeg ben ik maar een persoonlijk bezoekje gaan brengen om dit probleem op te lossen.
Resultaat: binnen de twee weken kreeg ik een student aangewezen.