Foto
Foto
agenda

leerlingenraad 25/12/2012 agendapunt: verkeersveiligheid rond de school

Inhoud blog
  • verslag november 2012
  • verslag mei 2012
  • Opstart leerlingenraad schooljaar 2012-2013
  • verslag leerlingenraad 3
  • verslag leerlingenraad 2
    leerlingenraad

    03-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag november 2012

    Verslag lln raad woe 21/11

    Na overleg met de kinderen en het team kwamen we tot de volgende besluiten:

    Omgeving:

    - Toiletbrillen en deurklinken worden door de hersteldienst onder handen genomen. Iedereen vraagt toch nog es aan de kinderen om er met respect mee om te gaan.

    - We melden dat er storende brandnetels zijn aan de fietsenstalling

    - Voor een piramide moeten de kinderen bij het oudercomité terecht.

    - Wat met de ondergrond van het weggevlogen huisje? Juf Ann laat er een omheining rond plaatsen.

    - Voor een afdak zijn geen middelen want wij hebben een overdekte speelplaats.

    - Wij kijken uit naar de prijs van een staander voor basketbal. Het kan niet aan de muur.

    - Blijf van de tak om aan te bengelen. Ook dit moeten jullie leren …

    - Lln vragen om de vuilniszakken regelmatiger te ledigen.

    Organisatie binnen de school:

    - Het 6e leerjaar zorgt voor de organisatie in de koffers. Maw zij maken bordjes om op de koffers te hangen.

    - Juf Sylvie heeft voor nieuwe kiwi-ballen gezorgd.

    - Zorg dragen op vrijdag voor de ballen (vnl tijdens de dol-fijne-tijd)

    - De traiteur biedt ons : 1x frietjes, 1x pasta en 2x aardappelen aan in de week.

    - Dessert: kinderen willen graag meer fruit. Het team merkt op dat de kids nu vaak fruit krijgen en er eigenlijk weinig gebruik van maken.

    - Wij spelen geen voetbal meer op het grasveld. Er komen wel lijnen waar de 2 goals staan. De ene goal zal hersteld worden.

    - Lln vragen om de pingpongtafel te herstellen. Dit is al ok. Later op het schooljaar kan hier opnieuw gebruik van gemaakt worden.

    - De belsignalen zorgen voor verwarring. Er komt een “koebel” om aan de kinderen te laten horen dat ze moeten opruimen en naar toilet gaan. Op ma, di en do om 12u40. Op vrijdag om 13u

    - Het verkeerslicht voor de refter heeft weinig nut. We merken op dat het al heel wat beter gaat in de refter. Een pluim.

    Voor de kleuters:

    - Ann kijkt na wat het kost om de fietsjes op 2 wieltjes te herstellen.

    - De ballen waren volgens de kleuterjuffen aanwezig.

    Varia:

    - Een slogan hebben we: De Kleine Prins, waar kinderen de koning te rijk zijn!

    - Het verkeerslicht zoekt een klas…

    03-12-2012 om 10:47 geschreven door leerlingenraad


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag mei 2012

    Verslag leerlingenraad woensdag 30 mei

    NB:

    Door samenloop van omstandigheden (opvolging doorlichting, extra teams op woensdag, geen agendapunt, verlengde weekends, schoolfeest) is de vergadering van 28 maart uitgesteld geweest tot woensdag 30 mei. In principe heeft er dus 1 leerlingenraadvergadering niet plaatsgevonden.

    Aanwezigen:
    K3: verontschuldigd

    L1: Nell, Bo en juf Sofie

    L2: Rienke en Yade

    L3: Renaud, Mayté juf Rebecca

    L4: Quinten en Anke

    L5: Amber en Roos

    L6: Lena en Lisa

    Bespreking vorig verslag: vragen vanuit de leerlingenraad

    - Graag ketchup? Waarom is dit niet mogelijk? De ene keer mayonaise, de andere keer ketchup. Veel gezonder dan andere sausjes.

    o Er is reeds een aantal weken ketchup aanwezig.

    - Zout en peper?

    o Er wordt voldoende zout en peper gebruikt tijdens de bereiding van de maaltijden.

    - Minder huiswerk tijdens de vakantie.

    o Dit is een item dat moet besproken worden in je eigen klas. Samen met je juf kom je er wel uit.

    - Afdak bij regenweer?

    o Anderen scholen die geen overdekte speelzaal hebben krijgen voorrang.

    - Basketbalkorven hangen er nog steeds niet. Het is nochtans beloofd.

    o De voegen tussen de stenen komen los, helaas kunnen we de basketkorven niet meer terug hangen.

    Enkele vragen die nog werden gesteld / enkele herinneringen:

    - Naar het einde van het schooljaar toe, ligt er meer afval op de speelplaats doordat er soms buiten koekjes worden opgegeten tijdens mooi weer. Kinderen eerste leerjaar stelden voor om 1 keer per dag, of twee keer per week een opruimactie te organiseren tijdens de zomermaanden.

    - Is het mogelijk voor een pannenlikker om de borden tijdens het afruimen netter af te schrapen.

    => dit nemen we mee naar de volgende vergadering

    - Hoe zit het met het verkeerslicht?

    => het babbel- verkeerslicht is aangekocht en wordt uitgetest in het tweede leerjaar, vanaf volgend schooljaar wordt het in de refter geplaatst

    - Komt er nu een piramide?

    => dit wordt bekeken door de leden van het oudercomité, offertes worden aangevraagd, dit komt ten vroegste op de eerste werkdag voorzien in september

    - Ketchup is aanwezig. Er wordt niks meegebracht van thuis. Je moet kiezen en niet zowel ketchup als mayonaise nemen.

    - Nogmaals: de haag verdwijnt, er komt een nieuwe afsluiting 2012-2013, we spelen niet tussen de sparren.

    - K3 op de speelplaats: het is voorzien dat de kinderen van de derde kleuterklas op woensdagvoormiddag kunnen spelen op onze speelplaats.

    Evaluatie voetbalrooster/ kleuterlijst/ leerlingenraad

    - VOETBALROOSTER: Beetje tegenstrijdige opmerkingen

    o niemand kijkt er naar, de grote zijn elke dag bezig

    o niet veel problemen

    o voetbalrooster moet blijven, mits af en toe samenspel

    o de kinderen van het zesde leerjaar eisen soms het plein op en laten anderen niet toe, vooral sinds de komst van de nieuwe goals, zij volgden de rooster niet

    o klassen spelen soms door elkaar

    o niet nodig, niet leuk omdat je weggestuurd wordt

    o rooster niet duidelijk, zichtbaar maken voor iedereen

    => oplossing volgend schooljaar:

    een werkgroep samenstellen bestaande uit kinderen die interesse hebben in voetbal en regelmatig voetballen (graag, minstens 2 per klas), zij stellen een nieuw rooster op, houden rekening met opmerkingen, tips, afspraken,…

    - KLEUTERLIJST: opnieuw + en - punten

    o niet altijd leuk, sommige kinderen zuchten omdat ze geen zin hebben, kinderen die het echt graag doen krijgen dan de kans niet,

    o wel goed anders was het steeds voor de snelste, nu kan iedereen, als je geen zin hebt is het wel lastig

    o niet iedereen respecteert de volgorde (als je de tafels moet doen of te laat bent met eten dan zijn er soms al anderen)

    => oplossing:

    tweede werkgroep, kinderen die interesse hebben om te helpen bij kleuters, stellen zich kandidaat, samen komen ze tot een afsprakenrooster

    = > Ook voor de verkeersveiligheid van de fietsers maken we volgend schooljaar gebruik van een werkgroep.

    - EVALUATIE LEERLINGENRAAD

    o positieve punten:

    § je kunt je mening geven

    § verschillende kinderen komen aan bod

    § leuk, leuke voorstellen

    § we dragen meer zorg voor alles

    § er is ketchup, fietsenstalling is opgeruimd en de goals zijn aanwezig

    § mag meer zijn

    § we mogen meer zelf beslissen of meebeslissen

    o werkpunten:

    § de tijd ertussen is soms te lang

    § niet alle leerlingen kwamen aan de beurt om naar de leerlingenraad te gaan

    § soms worden er afspraken gemaakt en niet alle kinderen houden zich er aan

    § kinderen die er niks me te maken hebben moeten niet beslissen over anderen (voetballers, fietsers, hulp bij kleuter,…) => vanaf volgend schooljaar werken we met werkgroepen

    § 1 foute beslissing: fietsen L1,L2,L3 vooraan plaatsen heeft geen zin, want het gaat over 1 fiets, dit lost het probleem van plaatsgebrek voor de anderen niet op => dit gaan we moeten herbekijken

    Volgende leerlingenraad: september 2013, in de mediatheek 11.15 – 11.45 uur.

    Agendapunt: oproep kandidaten werkgroepen:
    - verkeer/ fietsers
    - voetbalrooster
    - kleuterlijst

    03-12-2012 om 10:46 geschreven door leerlingenraad


    16-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opstart leerlingenraad schooljaar 2012-2013

    Leerlingenparticipatie => De raad der wijzen… (leerlingenraad)

    Leerlingenraad…
    eventjes de ouders informeren

    Waarom???

    In onze school proberen wij te zorgen voor een goede sfeer, waar ieder kind zich ten volle kan ontwikkelen, waar iedere mening wordt geaccepteerd, waar ieder kind zich goed en gelukkig voelt.

    Maar de mening van de leerling is ook van groot belang.

    Daarom!!!

    Wij willen de leerlingen actiever betrekken bij het schoolgebeuren,

    want

    SCHOOL IS MEER DAN LEREN ALLEEN.


    • De leerlingen leren: meedenken, meepraten, problemen aankaarten, discussiëren, luisteren naar andere meningen, voorstellen doen, activiteiten organiseren,…

    We laten hen ondervinden wat realistisch en haalbaar is.

    Wat is de opdracht van een leerlingenraad?

    - —over wat tof C is in de school en wat de school minder leuk maaktD.

    - Voorstellen doen om het nog beter, leuker, toffer of gezelliger voor alle kinderen op school te maken.

    - We overleggen keer per †à ‡ weken met elkaar om knettergekke en steengoede ideeën samen te brengen.

    - Er wordt heel wat van de kinderen verwacht:

    - Er zijn geen verkiezingen, elk kind krijgt de kans om de voorstellen te vertegenwoordigen.

    - Ze denken na over ideetjes die ingebracht worden door andere kinderen op school

    - Ze zoeken naar oplossingen en brengen ideeën in.

    - Ze leren vergaderen met elkaar.

    - Ze leren goed luisteren naar elkaar.

    Leerlingenraad, kort en bondig

    - Voordat de kinderen naar de raad komen,worden in de klas de agendapunten, ideeën besproken, met hulp van de juf.

    - Zij vergaderen één keer per 6 of 7 weken.

    - Wanneer?

    o We verwachten wel een engagement van de leerlingen.

    o Want we vergaderen op woensdagmiddag, van
    11.15 – 11.45 uur, zij blijven dus eventjes langer op school.

    o Daarvoor vragen wij ook de toestemming van de ouders.

    - Zij praten over ideetjes, voorstellen.

    - Na de vergadering brengen ze verslag uit, in de klas, over wat er besproken werd.

    - Het verslag wordt opgesteld en uitgehangen op het prikbord zodat iedereen het kan lezen

    Voor wie?

    - Van ieder leerjaar, vanaf het tweede tot en met het zesde, zetelen telkens twee andere leerlingen in de raad.

    - De kinderen uit K3 en L1 bespreken de agendapunten, ideeën, voorstellen in eigen klasgroep met de juf. De juf komt met twee kinderen naar de raad.

    Enkele voorbeelden:

    - Hoe houden we de toiletten netjes?

    - Hoe kunnen we de speelplaats verfraaien?

    - Hoe kunnen we het nog gezelliger maken op school?

    - Kunnen we onder de middag naar muziek luisteren?

    - Wat kunnen we doen om het rustig aangenaam te maken tijdens de middagpauze?

    GO! GO! GO!

    ZO MAKEN ZE MET ELKAAR VAN DE KLEINE PRINS EEN SUPERCOOLE SCHOOL!!!

    16-11-2012 om 08:59 geschreven door leerlingenraad


    26-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag leerlingenraad 3

                                                                              
    Verslag leerlingenraad woensdag 25 januari

     

    Aanwezigen:
    K3: Daan, Heike en juf Barbara

    L1: Nell, Felix en juf Sofie

    L2: Naja en Lies

    L3: Liesl, Aline en juf Rebecca

    L4 : Robin en Berre

    L5 : Loïse en Jana

    L6 : Maxime en Matthew

     

    Bespreking vorig verslag: vragen vanuit de leerlingenraad

     

    -          ketchup bij frietjes,

    o    niet mogelijk

     

    -          aanschuiven/bijvragen: wanneer wel/niet: voorwerp op toog, geplaatst door Chantal

    o    directie bespreekt dit met Chantal

    -          middelbaar komt vroeg, te weinig tijd om te eten, chaotisch toestanden

    o    directie bekijkt de organisatie samen met het middelbaar

     

    -          Krijgen we een nieuw net in de grote goal?

    o    ja, na de winter, tegen de lente wordt dit bekeken

     

    -          Kunnen we een extra goal krijgen?

    o    Er worden twee mini – goals aangekocht met het budget van de leerlingenraad. Na de laatste speeltijd worden de goals binnengebracht. Tegen de lente zijn de goals aanwezig.

     

    -          Regelmatig ruzie op het veld: een beurtschema zoals het rollend pad?

    o    komt in orde, juf Rebecca stelt een rooster op

     

    -          Krijgen we een afdak om te kunnen buitenspelen bij regenweer?

    o    budgettair niet haalbaar

     

    -          Kunnen we krijt krijgen voor bij het krijtbord?

    o    is al in orde

     

    -          Kan er een lijst opgemaakt worden voor de vrijwilligers van de derde graad om te helpen bij de kleuters.  

    o    Juf An en juf Inge doen een oproep naar vrijwilligers. Juf Mia en juf Rebecca stellen een lijst op.

     

    -          Er staan nog steeds brandnetels bij de kleuters/ fietsenstalling.

    o    directie vraagt dit aan Dirk/ Ronny

     

    -          Kunnen wij een veggie –dag inschakelen?

    o    voorstel: om te beginnen de eerste donderdag van de maand

    o    directie doet navraag bij traiteur

    o    ook geen broodjes met vlees die dag

     

    -          Losse paaltjes bij het parcours, een extra paaltje zodat het parcours doorloopt,.

    o    komt in orde na de winter

     

    -          Komt er opnieuw een piramide?

    o    dit wordt gevraagd aan het oudercomité

     

    -          Deuren gaan moeilijk open. Kan dit opgelost worden.

    o    De pompen zijn stuk doordat we geen zorg dragen voor de deuren. Die sluiten automatisch.

     

    Ideeën/ voorstellen/oplossingen: verkeersveiligheid

    -          Eigen veiligheid: fietsen op slot bij de fietsenstalling, dragen van helm en  hesje

    -          hesjes met logo school, voor heel de school, eventueel uitleendienst hesjes en helmen, sanctie bij niet dragen

    -          Politie/ gemachtigd opzichter aan de school (elke ochtend en om 16.00 uur) (hoe, brief schrijven naar burgemeester, naar de burgemeester gaan)

    -          Tekeningen, posters, slogans maken voor langs de straat/poort:

    o    Hier niet parkeren.

    o    Draag de gordel.

    o    Matig uw snelheid

    o    Zonde 30 km/uur

    -          Juf middelbaar begeleidt de fietsers/voetgangers.

    -          Fietsers middelbaar niet langs de parking

    -          Eerst de voetgangers, daarna de fietsers en dan pas de auto’s verlaten het schooldomein. Elk om de beurt.

    -          Fietsers en voetgangers controleren.

    -          Kinderen helpen kinderen oversteken (verkeersbrigade)

    = > deze voorstellen worden besproken tijdens de volgende teamvergadering

     

    actiepunt refter:

    -          Elke klas had het idee om een verkeerslicht te plaatsen. Dit idee is goedgekeurd door alle teamleden. We hebben een verkeerslicht gevonden met alarmsysteem. Het alarm gaat af bij te veel lawaai in de refter. Na drie waarschuwingen springt het licht op rood.

    -          Dit verkeerslicht kost 95 euro en komt van het budget van de leerlingenraad.

    -          Vraag eens na bij klasgenoten of iedereen achter dit idee staat. Zoja, dan wordt het aangekocht.

     

    Werkpunten/vragen/opmerkingen:

    -          Graag ketchup? Waarom is dit niet mogelijk? De ene keer mayonaise, de andere keer ketchup. Veel gezonder dan andere sausjes.

    -          Zout en peper?

    -          Minder huiswerk tijdens de vakantie.

    -          Middelbaar komt binnen langs twee kanten, wanneer wij naar buiten gaan wachten ze niet. We worden overdonderd.

    -          Afdak bij regenweer?

    -          Basketbalkorven hangen er nog steeds niet. Het is nochtans beloofd.

    = > Dit bespreken we eerst eventjes met de directeur en de juffen. Reacties tegen de volgende leerlingenraad.

     

    Oproep kinderen:

    Wie nog een fietshelm heeft, die te klein is, kun/wil je ze meebrengen voor tijdens het rollend pad/ uitleendienst fietsers.

     

     

    Volgende leerlingenraad: 28 maart  2012 van 11.15 – 11.45 uur.

    Agendapunt: wordt eerst besproken in team..

    26-01-2012 om 00:00 geschreven door leerlingenraad


    28-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag leerlingenraad 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Verslag leerlingenraad woensdag 16 november

     

    Aanwezigen:
    K3: Fien, Emily, Julie en juf Barbara

    L1: Viktor, Viktor- Alexander, juf Sofie

    L2: Remi, Lara, juf Laura

    L3: Alexandra, Eline en juf Rebecca

    L4 : Jitse en Ruben

    L5 : Simon, Darren

    L6 : Emilie en Ophelié


    Bespreking vorig verslag: vragen vanuit de leerlingenraad

     

    -          mogen/ kunnen wij ook eens op de grote speelplaats spelen (K3):

    o       vanaf de paasvakantie, telkens op woensdag om 10u10. De oudere kinderen letten die dag extra op.

    -          servetten  voor de kleutertjes zodat ook zij hun mondje kunnen afkuisen:

    o       is reeds gebeurd, K1 krijgt een  lepel, K2 en K3 krijgen ook een klein mesje 

    -          kunnen de klassen meer gepoetst worden:

    o       een nette klas begint bij jezelf. Voeten vegen, papiertjes oprapen;

    o       De netste klas krijgt een pluim  (misschien hangt daar iets meer aan vast…)

     

    -          de  sparren zijn gevaarlijk, achter de sparren een nieuw hekje:

    o       juf Ann is in september in alle klassen langs geweest: we spelen niet tussen/ in de sparren. Het is gevaarlijk. Iedereen moet zich aan de afspraak houden.

    -          kan de fietsenstalling groter, sommige kinderen hebben voor hun fiets geen plaats meer:

    o       de kinderen van 1ste, 2de en 3de leerjaar plaatsen hun fietsen vooraan (bureau)

    o       de kinderen van 4de, 5de en 6de leerjaar in de achterste fietsenstalling

    o       bij vandalisme de directie/ leerkracht onmiddellijk waarschuwen

     

    -          luchtverfrisser voor in de toiletten:

    o       doorspoelen is de boodschap, de toiletten worden dagelijks gepoetst

    o       wij spelen buiten

    -          kunnen de basketkorven terug komen:

    o       juf Laura heeft dit nagevraagd aan Ronny

    o       de verloren korven zijn gevonden,

    o       wij vragen aan Ronny om de korven aan de muur te hangen

     

    -          speelgoedkoffers:

    o       geen winkel, iedereen is verantwoordelijk, wat je haalt breng je terug

    o       we zitten ook niet op de koffers!

     

    -          Centjes boekenbeurs:

    o       290 euro in onze spaarpot

    Ideeën/ voorstellen/oplossingen: lawaai in  refter

    -          het plafond versieren

    -          rustige muziek op de achtergrond

    -          verkeerslicht (in elke klas besproken- karrewiet)

    -          alarmsysteem: sirene laten afgaan bij te veel lawaai

    -          fluisterkaart

    -          in shift eten: L1-2-3 / L4-5-6

    -          klassen door elkaar plaatsen

    -          afspraken nogmaals in elke klas herhalen (pictogrammen verspreiden)

    ð      ketchup bij frietjes?

    ð      Aanschuiven/bijvragen: wanneer wel/niet: voorwerp op toog, geplaatst door Chantal

    ð      Middelbaar komt vroeg, te weinig tijd om te eten…

     

    = > deze voorstellen worden besproken tijdens de volgende teamvergadering

     

    actiepunt refter:

     

    -          Elke klas had het idee om een verkeerslicht te plaatsen. Dit idee is goedgekeurd door alle teamleden.
    Nu kunnen we overgaan tot actie.
    Misschien kunnen we zelf een verkeerslicht maken (techniek, elektriciteit).
    Juf Sofie gaat ook op zoek naar een tweedehands verkeerslicht…

     

    Werkpunten/vragen/opmerkingen:

    -          Nieuw net in de grote goal?

    -          Een extra goal?

    -          Regelmatig ruzie op het veld: een beurtschema zoals het rollend pad.

    -          Afdak voor bij regenweer.

    -          Kunnen we krijt krijgen voor bij het krijtbord?

    -          Kan er een lijst aangemaakt worden om te helpen bij de kleuters, voor 5de als 6de  leerjaar, zowel de slapertjes als middagspeeltijd.

    -          Er staan nog steeds brandnetels bij de kleuters/ fietsenstalling.

    -          Invoegen veggie – dag?

    -          Losse paaltjes bij het parcours, een extra paaltje zodat het parcours doorloopt,.

    -          Komt er opnieuw een piramide?

    -          Deuren gaan moeilijk open. Kan dit opgelost worden.

    -          Verkeersveiligheid in de buurt van de school  ’s morgens? Opzichter? Politieagent?

     

    = > Dit bespreken we eerst eventjes met de directeur en de juffen. Reacties tegen de volgende leerlingenraad.

     

    Oproep kinderen:

    Wie nog rolschaatsen heeft, die te klein zijn, kun/wil je ze meebrengen voor in de speelgoedkoffer.

     

     

     

    Volgende leerlingenraad: 25 januari 2012 van 11.15 – 11.45 uur.

    Agendapunt:

    De verkeersveiligheid in de buurt van de school. Hoe kunnen we dit veiliger maken? Welke acties/ stappen kunnen we ondernemen?

     

     

    28-11-2011 om 22:27 geschreven door leerlingenraad


    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag leerlingenraad 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Verslag leerlingenraad woensdag 21 september

     

    Aanwezigen: Mauro, Emiel, Marthe, Bastien, Rune, Daan, Bavo, Manon, Shania, Tessa, Margot, Beau, Tanguy, Lisa, juf Barbara, juf Sofie, juf An en juf Rebecca

     

    Boekenbeurs:

    Voorstellen ideeën van de kinderen:

    -          tombola / bingo: boeken weggeven als prijs, lotje kopen, bingo kaart als inschrijving

    -          voorleesmoment bij kleuters

    -          leeswedstrijd: vragen over gekende boeken

    -          bladwijzers maken en verkopen

    -          koffie en gebak

    -          mensen van buitenaf uitnodigen

    -          proevertjes van 1 euro: vb cup cakes, pannenkoeken, koekjes, truffels, …

    -          halskettingen en droomvangers maken, kunstwerkjes

    -          rommelmarkt: oude boeken/ strips verzamelen en verkopen (niet mogelijk op boekenbeurs, we bevriezen dit idee voor een volgende keer)

     

    = > deze ideeën worden besproken tijdens de volgende teamvergadering

     

    Actiepunt 1 boekenbeurs: do 22 en vrij 23 september

    Reclame maken:

    Flyers : uitnodiging, in de vorm van een bladwijzer,  voorzijde bestaande uit een tekening, op de achterzijde informatie (wanneer, waar)

     1 voor de kinderen + 3 extra om vriendjes uit te nodigen (niet bij ons op school)


    Deadline: na ’t weekend (24- 25 september) mee geven

     

    Kinderen ontwerpen de voorkant (tekening, zwart wit)

     

    vragen vanuit de leerlingenraad:

    -          mogen/ kunnen wij ook eens op de grote speelplaats spelen (K3)

    -          servetten  voor de kleutertjes zodat ook zij hun mondje kunnen afkuisen

    -          kunnen de klassen meer gepoetst worden

    -          de sparren zijn gevaarlijk, achter de sparren een nieuw hekje

    -          kan de fietsenstalling groter, sommige kinderen hebben voor hun fiets geen plaats meer

    -          luchtverfrisser voor in de toiletten

    -          kunnen de basketkorven terug komen

    = > dit bespreken we eerst eventjes met de directeur en de juffen

     

    -          klas eerste leerjaar/vierde leerjaar een kleurtje geven

    -          jammer dat de piramide weg is, kan er een nieuwe komen (sterke papa’s die houten palen kunnen sjorren)

    = > dit nemen we mee naar het oudercomité

     

            -          schommels op verschillende hoogtes hangen

    -          deur van de meisjestoiletten en de deur van de overdekte zaal gaan moeilijk open

    -          parcours: sommige paaltjes zitten los, netels verwijderen

    = > dit vragen we aan Dirk

     

    -          een extra goal om te voetballen, zodat we geen jassen moeten leggen

    -          afdak bij regenweer, dan moeten we niet steeds in de overdekte zaal

    -          lawaai in de refter, hoe kan het stiller in de refter (puntje volgende leerlingenraad)

    -          moestuintje aanleggen

    -          oude boeken/ strips verzamelen en ruilbeurs/verkoopbeurs organiseren

    = > dit stoppen we eventjes in de diepvries en onthouden we voor een volgende keer

     

    Oproep kinderen:

     De speelgoedkoffers:

    -          speelgoedkoffers worden niet opgeruimd, speelgoed te vaak stuk

    -          terug met het raam open?

    -          Zijn de kids van 5 en 6 daartoe bereid om opnieuw een stukje speeltijd op te geven, van 12.30 – 13.00 uur. Kunnen jullie dit eventjes bespreken in de klas?

     

    Wij willen graag de verkleedkoffer verder aanvullen. Indien je verkleedkledij hebt, die niet meer past is het steeds welkom in onze koffer.

    Enkele positieve boodschappen:

    Graag willen wij ook enkele  goede dingen in de verf zetten.:

    -          rollend pad is leuk

    -          de refter met nieuwe stoelen en tafels

    -          de digitale borden

    -          onze speelplaats met parcours, voetbalgoal en huisjes

    -          de juffen en de meester doen goed hun best

    -          de nieuwe schoolbanken en stoelen

    -          ballenwerper

    -          als er ruzie is, moeten wij die eerst zelf oplossen en dan kunnen we bij de juf terecht

     

    Nog een pluim om het verslagje af te ronden:

    Een dikke duim en applausje voor alle kinderen en juffen, die de leerlingenraad super goed hebben voorbereid. Wij waren zeer aangenaam verrast.

     

     

    Volgende leerlingenraad: 20 november 2011 van 11.15 – 11.45 uur.

    Agendapunt:

    Het lawaai in de refter tijdens de middagpauze is oorverdovend. Hoe kan het aangenamer / stiller verlopen tijdens de middagpauze?

     

    10-10-2011 om 00:00 geschreven door leerlingenraad




    Foto

    Foto




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Archief per maand
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs