De Boomhut
Leefgroep 3
Graag terug naar de website van de boomhut (www.ikgagraagnaarschool.be)
11-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

 

Ik was rustig in de klas aan het werken tot ik iets in de kast hoorde.

Ik ging eens kijken, mijn hart ging flink te keer. Ik zette mijn oor tegen de kast. BONK!!! Een harde klop. Ik rende zo snel ik kon naar mijn plaats en vertelde het aan mijn vrienden. Ze zeiden dat ik zot was. Ik begon te twijfelen aan mijzelf. Ik ging opnieuw kijken naar de kast. Ik deed de deur open en struikelde over een boekentas. Ik viel, ik viel en bleef maar vallen!!!!!!!!!

Plots landde ik op iets zacht, donzig en pluizig. Ik keek eens goed rond… Ik vloog!!! Op een raar beest. Het heette Penousouriesen. Hij vloog tot aan de deur van de kast. Hij vloog zo hard tegen de deur en stortte neer. OOOhhhh NNNEEE!!!!!!!

Ik pakte zijn reservevleugels. Ik deed ze bliksemsnel aan en ik vloog…Terug op de grond was ik in een dorp gekomen, waar pennen voeten hebben en gommen op muizen leken. Er waren boten van papier en hoeden van kranten. Alles bestond uit schoolgerief: de huizen, de auto’s, de mensen,…

Ze probeerden al heel hun leven uit de kast te komen, maar het lukte niet. De kwade koningin had de kast vervloekt er mocht nooit iemand uit of in, behalve de mens.

Dat is de vijand  van de penousouriesen. Ze pakken en ontvoeren hen. Ze worden nooit meer terug gevonden. (Dus eigenlijk is de kwade koningin helemaal zo kwaad niet!).

Ik vloog met mijn vleugels rond de stad, ging naar de koningin en opperde ‘de oorlog’ als een oplossing voor de ontvoeringen. De koningin liet de vloek ophouden. Iedereen verzamelde zich en gingen in de aanval…op de juf. Ze ontvoerden haar en deden er zo iets vreselijks mee…niemand zag haar ooit nog terug.

DAAN

11-09-2008 om 11:39 geschreven door leefgroep3  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
16-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6de reisje

Woensdag 18 juni, verlossing, want het 6de gaat samen met Lotte, Dave en Myra 3 daagjes weg.

Dus Bye bye school en hallo zee.

We vertrekken woensdag 18 juni om 9 uur op weg naar de zee.

Eens aangekomen wordt het uitpakken en klaarzetten. Die avond is het filmavond.

De volgende dag: vroeg uit de veren (9 uur ) maar dan wel om naar Cape Blanc Nez te vertrekken .

Het hangt af van het weer hoe lang we daar zullen blijven. Ten laatste 18u30  moeten we terug in het huisje zijn, want we moeten nog veel doen, eten klaar maken en voorbereiden op de welverdiende fuif. En ja die avond is het FUIF!!!!!!

De laatste dag. Dus we moeten er nog iets leuks van maken. We gaan een dagje naar zee om te gocarten, lekker luieren, zwemmen en nog veel meer.

Om 4 uur vertrekken we weer naar huis .   Ach ja zo’n 6de reisje kan niet eeuwig blijven duren!

 

Groetjes Izzy    

 

16-06-2008 om 14:39 geschreven door leefgroep3  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
06-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

De toets...
Een doodnormale schooldag.

“Vandaag is het toetsendag”, zei juf.

“O nee”, zei Daan ,,Ik kan dat niet!”

“De toets ligt op de tafels”, zei juf.

Opeens voor we wilden beginnen,

aten de toetsen de meisjes op!

Mathieu vond dat zo grappig.

Hij lachte zich dood. Hahaha.

Zijn toets at hem ook op!

“Burp“ zei de toets.

Izzy was te slim.

De toets at ook hem op.

Daan zei: “Ik kan dat niet.”

“Ham”, zei de toets.

Stan en ik renden zo hard als we konden.

Ik pakte een potlood. Ik maakte de toets. 10 op 10!!!!

Alle toetsen vielen  dood.

Iedereen kwam terug, behalve de meisjes.

Zij verdwenen in het niets….

 

…einde…
Basile

06-06-2008 om 14:57 geschreven door leefgroep3  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
23-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Are you tokking to me is demax!! (Anna)

Hallo iedereen!

Ons project waar we nu vanaf maandag mee bezig zijn, vind ik echt super leuk!
Bijvoorbeeld, we zijn begonnen met poëzie.
Ik heb als gedichtje een gewoon gedicht geschreven.
Het is een triestig gedichtje, het gaat over iemand die er niet meer is en ik mis hem/haar. Zoals u ziet in de info van ons project op de blog hier, heet ons project: 'Are you tokking to me'.
Misschien zal ik mijn gedicht extra voor jullie op de blog zetten!
'Gedichtje Anna'! 

Soms ben ik mezelf niet meer.....
Dingen die er niet meer zijn...
K'mis iemand, iemand die verdwenen is.
Misschien moet ik maar accepteren dat ik hem/haar nooit meer zal zien.
Maar een plaatsje in mijn hart krijgt hem/haar.

Doei! 

Anna ' tjeh

23-05-2008 om 14:26 geschreven door leefgroep3  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Are you tokking to me Poëzie

Are you tokking to me

 

Het begon allemaal op een doodnormale maandagochtend.

Het schoolproject was nog maar net begonnen of er gebeurde iets verschrikkelijks:alle mooie droompjes waren gevangen genomen en in een fles gestopt. Daarom konden wij nu niet meer slapen!

 

Maar er zat een briefje bij die zei: “Bouw een toren met communicerende blokken en jullie dromen worden bevrijd.”

 

Maar voor we die blokken konden zetten, moesten we allemaal opdrachtjes doen in verband met die taal/communicatievorm.

 

Dus de maandag begonnen we met de paarse blok. De blok van poëzie.

 

Eerst moesten we een gedichtje maken. We mochten kiezen uit:haiku, Zottezinnen gedicht, een-klaar-in-vijf-minuten gedicht, een elfje, SMS gedicht.

 

Iedereen had iets verschillend.

 

De volgende dag kregen we een bericht van Timpe Tampe Tovenaar. Hij zei dat we nog een opdracht moesten vervullen. Poëzie verwerken met gevoelens.

 

Karen en Lotte lazen ons gedichtjes voor die te maken hadden met gevoelens. De gevoelens die we daarbij kregen, probeerden we weer te geven op papier, met vingerverf.

 

Dan begonnen we eindelijk met het bouwen van de toren.

 

En nu zijn we bezig met lichaamstaal.

 

23-05-2008 om 13:26 geschreven door leefgroep3  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
10-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

 

Een doodnormale schooldag.

“Vandaag is het toetsendag”, zei juf.

“O nee”, zei Daan ,,Ik kan dat niet!”

“De toets ligt op de tafels”, zei juf.

Opeens voor we wilden beginnen,

aten de toetsen de meisjes op!

Mathieu vond dat zo grappig.

Hij lachte zich dood. Hahaha.

Zijn toets at hem ook op!

“Burp“ zei de toets.

Izzy was te slim.

De toets at ook hem op.

Daan zei: “Ik kan dat niet.”

“Ham”, zei de toets.

Stan en ik renden zo hard als we konden.

Ik pakte een potlood. Ik maakte de toets. 10 op 10!!!!

Alle toetsen vielen  dood.

Iedereen kwam terug, behalve de meisjes.

Zij verdwenen in het niets….

 

…einde…

10-03-2008 om 15:46 geschreven door leefgroep3  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
04-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

04-03-2008 om 16:05 geschreven door leefgroep3  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (14 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alexandrië

Alexandrië

 

 

De stad is genoemd naar Alexander de Grote, die een wereldrijk vestigde waar ook Egypte deel van uitmaakte. In zijn opdracht bouwde de Griekse architect Dinocrates de stad vanaf ongeveer 330 v.Chr. Alexandrië was één van de vele steden die werd gesticht door (in opdracht van) en/of vernoemd naar Alexander de Grote.

Bijna 1000 jaar was Alexandrië de hoofdstad van Egypte. Er zijn ± 4.000.000 inwoners. De algemene taal was eerder Grieks dan Egyptisch. Lange tijd is de stad tevens het belangrijkste internationale centrum geweest van cultuur, kennis en geleerdheid tijdens de periode van de Oudheid en vroege Middeleeuwen. Dit was het werk van de Griekse dynastie der Ptolemaeën die wetenschap en cultuur stimuleerden, om prestige te verkrijgen onder de hellenistische buurkoninkrijken. Dit begon al minder dan honderd jaar na de vestiging van de stad. De Bibliotheek van Alexandrië was met tussen de 400.000 en 900.000 boekrollen een van de belangrijkste bibliotheken uit de geschiedenis, zo niet de belangrijkste. Deze is later verwoest, waarbij een ongekende schat aan kennis verloren is gegaan. Over de precieze toedracht hiervan zijn de meningen verdeeld. De stad is ook al zeer lang bekend vanwege het feit dat een van de Zeven wereldwonderen uit de Klassieke Oudheid zich in deze stad bevond: de Vuurtoren van Alexandrië.

Hanne

04-03-2008 om 16:02 geschreven door leefgroep3  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Egyptische kunst, geschreven door Anna

!Oud- Egyptisch kunst!

 

 

 

 

MUZIEK

Eerst ga ik het eens hebben over de muziek in Egypte.

In het oude Egypte waren dans en muziek nogal belangrijk voor hen.

Voor hen was dat een manier om vreugde te bevorderen en om zorgen te vergeten.

Muziek is waarschijnlijk gedurende de hele Egyptische oudheid van belang geweest.

Muziek kwam in alle sociale kringen voor: in tempels, paleizen, werkplaatsen, boerderijen, zelfs ook op slagvelden.

De muzikanten die in tempels speelden, stonden het hoogst op de sociale ladder.

Dus, de muziek was echt héél belangrijk voor hen (Egyptenaren).

Héle goede artiesten werden uitgenodigd door de farao om aan het hof te werken, ze werden daarom ook zéér hard gerespecteerd.

Zij die muziek maakten op feesten, stonden iets lager in de maatschappij.

Kunst

Nu ga ik het eens kort hebben over de oud Egyptische kunst.

De Egyptische kunst is door de tijd heen maar weinig veranderd. Het wordt als een conservatieve kunststroom gezien, wat eveneens in de oudheid door Plato was opgemerkt.

 

Zo, dat was het zo een beetje over die dingen.

Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben.

 

Anna Bogaerts

04-03-2008 om 15:55 geschreven door leefgroep3  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Superhelden, Mathieu schrijfhoek

Superhelden

 

Er was eens een school vol met superhelden.
Ik zal ze eens beschrijven:
Stan kan alles in ijs veranderen en ijs laten zweven.
Lies kan mensen opdrachten geven met haar stem en ze doen het ook.
Basile is supersnel, hij loopt 1000 km per uur.
Morgane kan supersnel vliegen.
Izzy kan met zijn hersenen dingen optillen.
Anna kan iedereen vergiftigen.
Daan kan messen uit zijn handen halen.
Hanne kan zo hard lachen dat je doof wordt.
Mathieu kan zich flitsend verplaatsen.
Dat zijn ze allemaal!!!

 

Einde

04-03-2008 om 15:50 geschreven door leefgroep3  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


Inhoud blog
  • 6de reisje
  • Are you tokking to me is demax!! (Anna)
  • Are you tokking to me Poëzie

    Archief per week
  • 08/09-14/09 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/09-02/10 2005

    Zoeken in blog


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs