Inhoud blog
  • 25 oktober 2013
  • 24 oktober 2013
  • 23 oktober 2013
  • dinsdag 22 oktober 2013
  • maandag 21 oktober 2013
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    werkplekleren
    beschrijving werkplekleren
    25-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 oktober 2013
    Hallo bloggers,

    De werkplekleerweek zit er alweer op!
    Het was een leuke ervaring.
    Als bedanking gaf ik aan mijn mentor Annelies een doos pralines om uit te delen aan de personeelsleden op het bureel.
    Vanmorgen moest ik verder doen met de dossiers i.v.m. de machines. Eerst nietjes verwijderen, inscannen, opslaan in mappen, terug aan mekaar nieten en opnieuw klasseren. Rond tien uur mocht ik de folders van Allgro samenstellen. Dit wil zeggen de folders eerst plooien, dan voorzien van het assortiment, certificaat en woord vooraf. In de namiddag maakte ik een tabel in Excel van de jassen, schorten en overalls die nodig zijn voor het personeel. Dit vond ik een leuk werkje omdat ik het typen leuk vind. Daarna moesten de rekeninguittreksels chronologisch geklasseerd worden. Als afsluiter mocht ik een tabel maken van de verlofdagen in 2014. Ik moest er ook rekening mee houden dat sommige personeelsleden er niet meer werkzaam zijn en dat er al nieuw personeelslid is aangeworven.

    Aan het einde van de dag heb ik samen met mijn mentor het evaluatieformulier overlopen.
    Ik heb iedereen bedankt en afscheid genomen.
    Nu dit alles nog in mijn GIP verwerken, ik vond het alleszins een leerrijke en leuke week!Wink

    Groetjes
    Laura Knop

    25-10-2013 om 18:10 geschreven door laura knop  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 oktober 2013
    Hallo bloggers,

    Weeral een werkdag die erop zit.
    Deze morgen begon het al goed, ik kreeg namelijk een nieuwe taak toebedeeld.
    Ik moest de nietjes van verschillende dossiers betreffende machines verwijderen. Daarna moest ik ze inscannen volgens een bepaalde ordening, namelijk: veiligheidsinstructiekaart, veiligheidsvoorschriften, arbeidsmiddelen, machinerichtlijn, FDA (voedingsgeschiktheid), indienststellingsverslag. Deze documenten moest ik dan structureel opslaan in verschillende mappen op de computer. Nadien moest alles terug aan mekaar geniet en geklasseerd worden.
    In de namiddag heb ik vragen overlopen met de aankoopverantwoordelijke Mevrouw Nathalie De Meyer.
    Opeens stond Mevrouw De Medts aan het onthaal, op dat moment was mijn mentor niet aanwezig en daarom is Mevrouw Marleen De Tant ingesprongen.
    Om de dag af te sluiten mocht ik nog enkele foto's nemen van het bedrijf.
    Morgen de laatste werkdag, wat zou er nog allemaal gebeuren?!

    Groetjes
    Laura Knop

    24-10-2013 om 18:40 geschreven door laura knop  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 oktober 2013

    Hallo bloggers,

    Vandaag al de derde dag, weer al wat minder nerveus!
    Wanneer ik deze morgen binnen kwam gaf mijn mentor me direct een nieuwe opdracht. Ik moest de verkoopfacturen waar er een fout is i.v.m. leeggoed controleren en nadien chronologisch rangschikken. Daarna nam ik de leeggoedgegevens chronologisch over in een Exceltabel. Bij iedere soort leeggoed moest ik de datum twee keer inbrengen (één keer de plusgetallen en één keer de mingetallen).
    Hierna mocht ik de personeelsdossiers van de vorige dagen verder afwerken.
    Rond tien uur mocht ik de bespreking van de nieuwe Allgro folder bijwonen.
    Om de werkdag te eindigen kon ik de jaarrekeningen van de laatste twee boekjaren afdrukken met daarbij de sociale balans.

    Ik ben blij dat ik vandaag iets nieuw heb kunnen doen en iets nieuw heb kunnen bijleren. Hopelijk is dit morgen weer het geval en kan ik enkele foto's nemen voor de GIP-opdrachten.

    Groetjes
    Laura Knop

    23-10-2013 om 16:07 geschreven door laura knop  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 22 oktober 2013

    Hallo bloggers,

    Mijn eerste twee dagen zitten er al op.
    Deze morgen heb ik kennisgemaakt met de IT-specialist en heb ik met hem de vragen van Informatica overlopen.
    Daarna heeft mijn mentor Annelies mij verschillende documenten gegeven en ze met mij overlopen. Als dit gedaan was kon ik haar nog enkele vragen stellen.
    Wanneer de directieleden in vergadering waren kon ik verder werken aan mijn taken van gisteren, nl. het behandelen van de personeelsdossiers. Hierbij zaten de volgende documenten: arbeidsovereenkomst, functieomschrijvingsformulier, ingebrekestellingen, documenten in verband met camerabewaking, alcohol en druggebruik, telefoongebruik, de relatie woon-werkverkeer en het traceersysteem van de vrachtwagens. Al die documenten zaten in mapjes op naam. Ik moest dan alle nietjes van de documenten verwijderen en alles op datum rangschikken. Dan moest ik de documenten die bij elkaar hoorden inscannen en op de computer met de zelfde structuur als in de map invoegen (users, cdc, personeel, naam personeelslid). Tenslotte moest ik ze terug aan mekaar nieten, perforeren en alfabetisch terug in de map steken.
    Vandaag ging dit al wat vlotter dan gisteren.
    Morgen of overmorgen zal ik nieuwe taken krijgen, hier kijk ik al naar uit.

    Groetjes
    Laura Knop

    22-10-2013 om 17:57 geschreven door laura knop  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 21 oktober 2013

    Hallo bloggers,

    ik ga jullie kort uitleggen wat ik vandaag allemaal heb gedaan op mijn werkplekleerbedrijf Allgro NV.
    Aan het begin van de dag kreeg ik een rondleiding van mijn mentor Annelies door heel het bedrijf. Eerst zagen we het bureel, daarna de productiehal en het magazijn. Omdat alles hygiënisch moet zijn moesten we een hoofdnetje dragen over de haren en oren. We mochten ook nergens aankomen en je moest je handen wassen. Na de rondleiding maakte ik kennis met de mensen van het bureel en had ik ook de kans om al verschillende vragen te overlopen met mijn mentor. Nadien kreeg ik een kennismakingsbundel te lezen.
     Naarmate ik al meer op mijn gemak was vroeg ik of ik al iets kon doen. Mijn mentor was blij dat ik dit vroeg en legde direct drie grote mappen op mijn bureau en ik kon aan de slag gaan.
    Mijn werk was het behandelen van de personeelsdossiers. Hierbij zaten de volgende documenten: arbeidsovereenkomst, functieomschrijvingsformulier, ingebrekestellingen, documenten in verband met camerabewaking, alcohol en druggebruik, telefoongebruik, de relatie woon-werkverkeer en het traceersysteem van de vrachtwagens. Al die documenten zaten in mapjes op naam. Ik moest dan alle nietjes van de documenten verwijderen en alles op datum rangschikken. Dan moest ik de documenten die bij elkaar hoorden inscannen en op de computer met de zelfde structuur als in de map invoegen (users, cdc, personeel, naam personeelslid). Tenslotte moest ik ze terug aan mekaar nieten, perforeren en alfabetisch terug in de map steken.
    Dit heb ik de hele dag moeten doen, maar tussendoor heb ik nog vragen kunnen stellen voor de opdrachten van de GIP.

    Groetjes
    Laura Knop

    21-10-2013 om 19:40 geschreven door laura knop  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/lauraknop

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    13-10-2013 om 12:59 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs